Gå til innhold

TEST: Apple iPhone X


Anbefalte innlegg

Helt klart. Men du får altså en Honor 8 til samme pris som en iphone se. Da burde valget være enkelt.

Vel, iPhone SE er jo bare for folk som vil ha en "ny" iPhone 4,4S,5,5S. I realiteten er mye med den utdatert. Apple gadd ikke å lage en skikkelig ny telefon, så de endret litt greier, puttet inn noe nytt og kan produsere den veldig billig som en årsak av det. Ikke ulikt MacBookAir.

 

Men er den bra i forhold til konkurransen i dag med nye mobiler? Nei, den er jo strengt tatt ikke det. Apple kan lett gjøre bedre, men om de kan slippe unna med å bare gjøre det billig så gjør de det. 

 

Med mindre du spesielt likte ovennevnte forrige iPhone modeller eller iOS og bare vil ha billig iOS selv om telefonen er dårligere så gir iPhone SE mening. For alle andre ville jeg sagt noe som Honor 8 er et åpenbart valg over iPhone SE. 

 

Som bare viser at Apple ikke egentlig har noe reelt alternativ til den prisen. Nesten alt Apple selger er telefoner med iPhone 8(+ipx) sin pris og opp. Også 1 år gamle iPhone 7 selger greit og. 

 

 

Men hvis folk velger noe til halve prisen av iPhone 8/8+ over iPhone snakker vi 4000-4500kr. Da er vi over i et annet prissegment, andre type telefoner. S8/8+ er klart billigere enn iPhone et halvt år senere, men og langt ifra 4500 kr. Mate 10 Pro er oppe i 8000 kr. Så bør ikke en som vurderer iPhone 8+/iPhone X da velge en Mate 10 Pro? Bedre enn iPhone 8+, samme greiene som iPhone X, billigere enn begge. Men det du mener er altså at folk velger noe som LG G6.

 

 

Det er sant at de fleste velger en del billigere, men det er fordi det fungerer like bra for dem, ikke fordi den telefonen er like bra. Folk gjør det samme med andre toppmodeller med høye priser, som Samsung. Derfor de nye kinesiske selskapene øker så mye. Derfor Apple og Samsung går ned i markedsandel. Fordi kinesiske telefoner i 0-4500 kr segmentet øker veldig, og disse telefonene er gode nok for veldig mange, som ikke ser grunnen til å bruke 8000 kr + på en telefon. Det handler ikke om OS. Ved å si at det handler om OS så tar du ikke med alle datapunkter og lager en forenkling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med hvor populært iOS er blir lite nyansert når en bare bruker global markedsandel. Om du ser på Apples salgstall alene:

http://www.businessinsider.com/apple-iphone-sales-yearly-chart-2017-2

 

Så er det klart at Apple selger flere telefoner hvert år, så Apple er økende i salgstall. Det er som BNP i Norge. Det øker, men den globale økningen ligger i overkant av 3% hvert år. Så hvert år blir Norge, Europas andel av verdens økonomi mindre, til tross for stigning i økonomien her. Det er mye lettere med rask utvikling i utviklingsland. Hvorfor er dette viktig for mobiler?

 

Se på Apple sine kjernemarkeder. NA, EU, JP, SK, HK, SG, AU, NZ, TW. Dette er alle i-land. Land der vanlige folk har råd til å kjøpe en iPhone. 

 

Hvis en ser her så er tall for en del av Apples kjernemarkeder (EU5, USA, AUS, JP, CN):

https://9to5mac.com/2017/08/09/us-iphone-sales-ios-market-share-kantar/

 

Så Apples markedsandeler var med iPhone 7 altså opp i USA.  Markedsandelen i Japan er også svært høy. USA, Japan, Storbritannia er de 3 store landene med høy markedsandel for iOS. Ifølge TNS Gallup lå iOS på 36% i Norge i 2015. Med Samsung på 33%.

 

Så hvis du ser på India, som nå sannsynligvis er verdens 2. største marked for mobiler i antall.

https://www.digitaltrends.com/mobile/apple-iphone-india-market-share-news/

 

Hvis du ser fra andre kilder har Android noe rundt 97% markedsandel i India. Dominert av Samsung + Kina. Men se i artikkelen. Over 70% av telefoner er billigere enn 150 USD, altså 1500 kr. Så når folk her sier "billige telefoner" og nevner 3000 kr. Eller 1500-3000 kr, så er det langt ifra realiteten. Folk kjøpe lang billigere telefoner enn det. Den overhengende største andelen mobiler solgt i verdens 2. største marked er altså mellom 0-1500 kr. Men ser du på 450 USD + så har Apple 62% markedsandel.

 

Statistikken lyver ikke. Det er lov å påstå at Android er mer populært, og det handler ikke så mye om pris egentlig, men det stemmer ikke med tallene. iOS er både mer populært i land der folk har mer penger til overs for å kjøpe mobil, og det er mer populært i høyere prissjikter. 

 

 

Men hvorfor har det seg at Apples markedsandeler går ned globalt? Vel, hvor vokser mobilmarkedene? Kina og India står for veldig mye vekst alene. Og mens India er mer inne i virkelig billige telefoner er ikke det nødvendigvis tilfelle i Kina. Jeg har bare tall for EU5, men hele Europa tilsammen har nok lavere iOS andel enn EU5. Som gjør at Kina har høyere andel iOS enn Europa. Og det er nettopp Kina som stort sett har stått for Apples økte salgstall i senere tid. Siden iPhone 6. De andre markedene er relativt saturerte og lite +/- der. Kina derimot er et vekstmarked med flere som får mobil, og flere som bytter til dyrere mobil og kommer til en pris der iPhone er et alternativ. Kina er generelt det store vekstmarkedet for all slags middelklasse produkter. Men hvem er det som står for største veksten i både Kina og India? Det er kinesiske selskaper. Huawei og Oppo sammenlagt er vel nesten like store eller over Apple i antall solgte enheter nå. De selger i alle prissegmenter, og stort sett alltid med veldig god verdi for pengene. Men som en kan se av Apples markedsandel i Kina så har faktisk Apple til tross for det gjort det veldig bra i Kina. Men de klarer ikke å selge mer og mer telefoner i premium segmentet i takt med den raske utviklingen i billig og mid-end segmentet sammenlagt. Der de fleste utviklingsland legger seg. Der den store økningen i antall nye mobiler solgt hvert år ligger. Der er rett og slett ikke Apple. Og hadde det ikke vært for at såpass mange i Kina har så mye penger og folk i Kina kjøpte mid-end og billig, så ville Apples markedsandel i dag vært en del lavere.

 

 

 

Japan er faktisk og et veldig bra eksempel på hvorfor du ikke kan si folk liker Android bedre med argument i markedsandel. Japanere kjøper stort sett bare japansk om det eksisterer. Handelsunderskuddet Japan-USA er enormt. Amerikanere kjøper mye japansk, japanere kjøper lite amerikansk. Du kan nesten telle antall solgte amerikanske biler i Japan årlig på en hånd. Japanske biler utgjør nesten 100% av salg i Japan. LG har til tider gitt opp å selge i Japan ol. Men Apple? De har 40% markedsandel med iOS mot Sony, Panasonic, Sharp osv.

 

Apple er relativt sett mer populært, men Android er jo som du selv viser, mer populært enn ios, også i høyere prisklasser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er helt feil. Det er ikke "nå" det tar av. Og billige Android-telefoner er ingen ny ting. De har eksistert i mange, mange år. Argumentet om billigtelefoner på Android forklarer derfor ikke hvorfor Apple har mistet markedsandeler siden 2012, da billige Android-telefoner, og spesielt i utviklingsland, eksisterte da og.

Jeg påstår ikke at billige Android-telefoner er en ny ting. Jeg påstår at flere og flere av de fattigste u-landene nå får flere og flere mobilbrukere. Disse velger naturligvis en rimeligere løsning enn Apple da de ikke har mye penger til å bruke på en mobiltelefon. I de fattigste landene har ikke mobilbruken fått ordentlig fart på seg før de siste par årene.

 

 

Jeg har ikke problemer med å forstå dette og nekter ikke for at iPhone er en bra telefon. Det er du og dine venner som prøver å skape dette bildet av at jeg har gjør dette, når det ikke er sant. Det jeg har gjort hele tiden er å ta folk på ulike løgner og myter om iPhone og iOS. deleder påsto for eks. at Android slet med å fungere optimalit mens iPhone fungerte hele tiden, 100%. Eller at selv om iPhone lå bak Android i funksjoner, så implementerte Apple de 100% riktig når de først gjorde det. Eller at økosystemet til iOS og måten enhetene fungerer med hverandre på en eller annen måte er så mye bedre enn det du får på Android (for eks. Google og deres produkter).

Helt greit, og fint, at du tar folk på faktafeil. Men du tar også en del feil når det gjelder iPhone, og det skaper et inntrykk av at du ikke helt ser at iPhone for noen kan være bedre enn Android.

 

Nå vet jeg ikke om du har brukt en iPhone noen gang, og eventuelt hvor lenge siden det er, men det virker som de fleste Apple-brukere har en helt annen oppfatning av iPhone enn de mest ihuga Android-brukerne. Jeg brukte Android før, og kunne ikke tenke meg å i det hele tatt prøve en iPhone, før jeg vant en iPad. Tenkte først å selge den videre uten å bryte emballasjen, men nysgjerrigheten fikk meg til å prøve den. Og etter det tok det ikke lang tid før jeg byttet ut både Android-telefonen og Android-nettbrettet med iPhone og iPad.

 

Selv om jeg opplevde noen uheldige bugs på begge Android-enhetene mine, så var jeg egentlig fornøyd med Android. Så hvorfor hoppet jeg over til iOS? Det er ikke noe man kan måle i tall, funksjonalitet eller noe annet målbart. Poenget er at det er smak og behag.

Lenke til kommentar

Det lages billige telefoner med ios. Under 3000K som er i billigsegmentet nå som toppmodellene koster fra 8K og opp. Så den unnskyldningen er oppbrukt. Men. Det folk ser på er hva de får for pengene. Hvis man får alt som ipx har pluss litt til, for nærmere halve prisen, så er de fleste folk (85%) så pass oppegående, at de velger bort iphone. Så enkelt er det. Og ser du hva du får i androideverdenen for det iphone se koster, ja da blir det virkelig latterlig å velge ipse.

Jeg snakker ikke om telefoner i prisklassen 2-3000 kroner. Jeg snakker om telefoner til rundt tusenlappen. Da finner du ikke en iPhone (kanskje bortsett fra en utgått modell på bruktmarkedet).

 

Ellers vitner kommentaren din videre om at du har litt skylapper til fordel Android. Du kaller de som kjøper iPhone X eller iPhone SE for lite oppegående (=dumme) og "latterlige", og det er en stygg beskyldning når du selv ikke klarer å se hele bildet.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

 

Det lages billige telefoner med ios. Under 3000K som er i billigsegmentet nå som toppmodellene koster fra 8K og opp. Så den unnskyldningen er oppbrukt. Men. Det folk ser på er hva de får for pengene. Hvis man får alt som ipx har pluss litt til, for nærmere halve prisen, så er de fleste folk (85%) så pass oppegående, at de velger bort iphone. Så enkelt er det. Og ser du hva du får i androideverdenen for det iphone se koster, ja da blir det virkelig latterlig å velge ipse.

Jeg snakker ikke om telefoner i prisklassen 2-3000 kroner. Jeg snakker om telefoner til rundt tusenlappen. Da finner du ikke en iPhone (kanskje bortsett fra en utgått modell på bruktmarkedet).

 

Ellers vitner kommentaren din videre om at du har litt skylapper til fordel Android. Du kaller de som kjøper iPhone X eller iPhone SE for lite oppegående (=dumme) og "latterlige", og det er en stygg beskyldning når du selv ikke klarer å se hele bildet.

For meg er det helt uforståelig at folk kjøper disse produktene, når det finne bedre eller like gode alternativer til en langt rimeligere penge. Å kalle dem idioter er vel å dra det for langt, beklager.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det helt uforståelig at folk kjøper disse produktene, når det finne bedre eller like gode alternativer til en langt rimeligere penge. Å kalle dem idioter er vel å dra det for langt, beklager.

Jeg respekterer din mening om at det finnes bedre telefoner, men som jeg skriver som et svar til en annen rett over her, så er det smak og behag.

 

Mine foreldre kjøpte en iPhone SE på lørdag. For det er iOS de er kjent med, og føler seg trygge på. Jeg ser de ikke som "dumme" av den grunn, faktisk mener jeg det er rett valg forholdene tatt i betraktning. At det spesifikasjonsmessig finnes bedre Android-telefoner til samme pris, er helt irrelevant.

Lenke til kommentar

Helt klart. Jeg anbefaler også folk å kjøpe iphone hvis de rette forutsetningene er til stede. Sist en "data analfabet" på jobb. Spørsmålet som fikk meg til å anbefale iphone: Hvilken telefon har samboeren din?

 

Som for eksempel sikkerhet? Hele (sikkerhets)firmaet jeg jobber for har standardisert alt på Mac (evt Linux om du jobber i ops/support) og iPhone.

Lenke til kommentar

 

Helt klart. Jeg anbefaler også folk å kjøpe iphone hvis de rette forutsetningene er til stede. Sist en "data analfabet" på jobb. Spørsmålet som fikk meg til å anbefale iphone: Hvilken telefon har samboeren din?

Som for eksempel sikkerhet? Hele (sikkerhets)firmaet jeg jobber for har standardisert alt på Mac (evt Linux om du jobber i ops/support) og iPhone.

Jeg har tro på sikkerheten i android, og med knox og airwatch er vel samsung minst like sikker, om ikke sikrere enn iphone. Men de jeg anbefaler telefoner til har ikke statshemmeligheter på telefonen. Company policy... Endret av newnick
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Look to Samsung - det er nok akkurat det Apple forsøker - år for år....

-Etter 10 år - så skjønte de det med wireless charge (dog klarte de bare 1/3 av Samsung ladehastighet)

-Etter 10 år - skjønte de at OLED var tingen (de klarte ikke Super AMOLED - og kom med begrenset oppløsning)

-Etter 7 år - så skjønte de at NFC chip kunne være smart (dog kan den ikke brukes til annet enn ApplePay)

-iPhone 8 var 4. år i rekken - med samme design... (så skjønte de at de måtte følge Samsung på design....)

-iWatch 3 var 3. år i rekken - med samme design... (så skjønner de kanskje neste år - at klokker skal være runde...)

 

The list goes on....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette med hvor populært iOS er blir lite nyansert når en bare bruker global markedsandel. Om du ser på Apples salgstall alene:

http://www.businessinsider.com/apple-iphone-sales-yearly-chart-2017-2

 

Så er det klart at Apple selger flere telefoner hvert år, så Apple er økende i salgstall. Det er som BNP i Norge. Det øker, men den globale økningen ligger i overkant av 3% hvert år. Så hvert år blir Norge, Europas andel av verdens økonomi mindre, til tross for stigning i økonomien her. Det er mye lettere med rask utvikling i utviklingsland. Hvorfor er dette viktig for mobiler?

 

Se på Apple sine kjernemarkeder. NA, EU, JP, SK, HK, SG, AU, NZ, TW. Dette er alle i-land. Land der vanlige folk har råd til å kjøpe en iPhone. 

 

Hvis en ser her så er tall for en del av Apples kjernemarkeder (EU5, USA, AUS, JP, CN):

https://9to5mac.com/2017/08/09/us-iphone-sales-ios-market-share-kantar/

 

Så Apples markedsandeler var med iPhone 7 altså opp i USA.  Markedsandelen i Japan er også svært høy. USA, Japan, Storbritannia er de 3 store landene med høy markedsandel for iOS. Ifølge TNS Gallup lå iOS på 36% i Norge i 2015. Med Samsung på 33%.

 

Så hvis du ser på India, som nå sannsynligvis er verdens 2. største marked for mobiler i antall.

https://www.digitaltrends.com/mobile/apple-iphone-india-market-share-news/

 

Hvis du ser fra andre kilder har Android noe rundt 97% markedsandel i India. Dominert av Samsung + Kina. Men se i artikkelen. Over 70% av telefoner er billigere enn 150 USD, altså 1500 kr. Så når folk her sier "billige telefoner" og nevner 3000 kr. Eller 1500-3000 kr, så er det langt ifra realiteten. Folk kjøpe lang billigere telefoner enn det. Den overhengende største andelen mobiler solgt i verdens 2. største marked er altså mellom 0-1500 kr. Men ser du på 450 USD + så har Apple 62% markedsandel.

 

Statistikken lyver ikke. Det er lov å påstå at Android er mer populært, og det handler ikke så mye om pris egentlig, men det stemmer ikke med tallene. iOS er både mer populært i land der folk har mer penger til overs for å kjøpe mobil, og det er mer populært i høyere prissjikter. 

 

 

Men hvorfor har det seg at Apples markedsandeler går ned globalt? Vel, hvor vokser mobilmarkedene? Kina og India står for veldig mye vekst alene. Og mens India er mer inne i virkelig billige telefoner er ikke det nødvendigvis tilfelle i Kina. Jeg har bare tall for EU5, men hele Europa tilsammen har nok lavere iOS andel enn EU5. Som gjør at Kina har høyere andel iOS enn Europa. Og det er nettopp Kina som stort sett har stått for Apples økte salgstall i senere tid. Siden iPhone 6. De andre markedene er relativt saturerte og lite +/- der. Kina derimot er et vekstmarked med flere som får mobil, og flere som bytter til dyrere mobil og kommer til en pris der iPhone er et alternativ. Kina er generelt det store vekstmarkedet for all slags middelklasse produkter. Men hvem er det som står for største veksten i både Kina og India? Det er kinesiske selskaper. Huawei og Oppo sammenlagt er vel nesten like store eller over Apple i antall solgte enheter nå. De selger i alle prissegmenter, og stort sett alltid med veldig god verdi for pengene. Men som en kan se av Apples markedsandel i Kina så har faktisk Apple til tross for det gjort det veldig bra i Kina. Men de klarer ikke å selge mer og mer telefoner i premium segmentet i takt med den raske utviklingen i billig og mid-end segmentet sammenlagt. Der de fleste utviklingsland legger seg. Der den store økningen i antall nye mobiler solgt hvert år ligger. Der er rett og slett ikke Apple. Og hadde det ikke vært for at såpass mange i Kina har så mye penger og folk i Kina kjøpte mid-end og billig, så ville Apples markedsandel i dag vært en del lavere.

 

 

 

Japan er faktisk og et veldig bra eksempel på hvorfor du ikke kan si folk liker Android bedre med argument i markedsandel. Japanere kjøper stort sett bare japansk om det eksisterer. Handelsunderskuddet Japan-USA er enormt. Amerikanere kjøper mye japansk, japanere kjøper lite amerikansk. Du kan nesten telle antall solgte amerikanske biler i Japan årlig på en hånd. Japanske biler utgjør nesten 100% av salg i Japan. LG har til tider gitt opp å selge i Japan ol. Men Apple? De har 40% markedsandel med iOS mot Sony, Panasonic, Sharp osv.

Som du sikkert vet - så falt jo iPhone salget dramatisk - i 2016.

 

Apples svar ble å lansere en billigversjon - samme år.

 

Dette har da medført at fallet har flatet ut.

 

Med dagens situasjon i inneværende kvartal - så vil nok Apple få problemer med salgstallene sine.

 

-mange eplefans - ville ikke hoppe på 8 bølgen - i påvente av X

-når X endelig ble lansert og startet levering - så ser man jo en håpløs leveringsdyktighet

 

Apple roter også på andre områder. Homepod mister da julesalget - og er utsatt til en gang i 2018

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Helt klart. Jeg anbefaler også folk å kjøpe iphone hvis de rette forutsetningene er til stede. Sist en "data analfabet" på jobb. Spørsmålet som fikk meg til å anbefale iphone: Hvilken telefon har samboeren din?

Som for eksempel sikkerhet? Hele (sikkerhets)firmaet jeg jobber for har standardisert alt på Mac (evt Linux om du jobber i ops/support) og iPhone.
Jeg har tro på sikkerheten i android, og med knox og airwatch er vel samsung minst like sikker, om ikke sikrere enn iphone. Men de jeg anbefaler telefoner til har ikke statshemmeligheter på telefonen. Company policy...

https://www.theregister.co.uk/2017/10/13/doublelocker_android_ransomware/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

ikke alt er så gjennomtenkt som dere skal ha det til.. 

 

 

 

Pass deg nå. Ifølge iPhone X-eierne her inne, som har trang for å rettferdiggjøre kjøpet sitt, så er de nye swipe-handlingene intuitive!

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar

 

 

 

Helt klart. Jeg anbefaler også folk å kjøpe iphone hvis de rette forutsetningene er til stede. Sist en "data analfabet" på jobb. Spørsmålet som fikk meg til å anbefale iphone: Hvilken telefon har samboeren din?

Som for eksempel sikkerhet? Hele (sikkerhets)firmaet jeg jobber for har standardisert alt på Mac (evt Linux om du jobber i ops/support) og iPhone.
Jeg har tro på sikkerheten i android, og med knox og airwatch er vel samsung minst like sikker, om ikke sikrere enn iphone. Men de jeg anbefaler telefoner til har ikke statshemmeligheter på telefonen. Company policy...
https://www.theregister.co.uk/2017/10/13/doublelocker_android_ransomware/
Og dette mener du er en relevant problemstilling? Skal jeg linke til noen svakheter i ios?
Lenke til kommentar

ikke alt er så gjennomtenkt som dere skal ha det til..

 

https://www.youtube.com/watch?v=0V5_uU3NNpw

 

Har i mitt 49 år lange «gadgetfreak» liv konkludert med at IOS og iphone er det riktige for meg. Trur jaggu jeg har allergi mot androidtelefoner da jeg får utslett de utallige gangene jeg må hjelpe fattern med sin androidtelefon;).

Men når det er sagt så er jeg i hovedsak enig i det som blir sagt i videoen. Jeg vil anta de fleste vil være det. Men det er ganske så små irritasjonsmomenter som forhåpentligvis blir minimalisert/fjernet i fremtidige oppdateringer av IOS.

Må til slutt si at jeg sjeldent har vært så fornøyd med en ny mobil som jeg er med X’en. Det nærmeste må faktisk være Nokia Lumia 920 med windows OS’et.....ja faktisk. Likte spesielt hardware men også det de forsøkte å få til med software.

Endret av vhguru
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Helt klart. Jeg anbefaler også folk å kjøpe iphone hvis de rette forutsetningene er til stede. Sist en "data analfabet" på jobb. Spørsmålet som fikk meg til å anbefale iphone: Hvilken telefon har samboeren din?

Som for eksempel sikkerhet? Hele (sikkerhets)firmaet jeg jobber for har standardisert alt på Mac (evt Linux om du jobber i ops/support) og iPhone.
Jeg har tro på sikkerheten i android, og med knox og airwatch er vel samsung minst like sikker, om ikke sikrere enn iphone. Men de jeg anbefaler telefoner til har ikke statshemmeligheter på telefonen. Company policy...
https://www.theregister.co.uk/2017/10/13/doublelocker_android_ransomware/
Og dette mener du er en relevant problemstilling? Skal jeg linke til noen svakheter i ios?

Ransomware er et problem for de mest populære operativsystemene. For desktop er det Windows. For mobil er det Android. Jo mer populært et OS blir, jo mer svakheter blir avdekket. Blir ikke overrasket om det blir mer og mer vanlig med ransomware på Android. Med betydelige forskjeller i hvor ofte fabrikanter gir ut patcher vil dette bare forverre situasjonen. Du kan si det er enkelt å patche mange, mange maskiner i store firmaer men det er lettere sagt enn gjort. Mærsk tapte $300M i sommer på det.

Lenke til kommentar

 

Skjermen er fantastisk med den lomma, jeg ville overhodet aldri hatt en hel kant i topp eller bunn - ferdig snakka.

 

På hvilken måte er det smartere? Hvilken praktisk forskjell har det om du har to sorte rammer over og under et bildet eller en video i software, eller om disse rammene er der permanent som en del av telefonen?

 

Dette er dum argumentasjon som ignorer det faktum at en Galaxy S8s skjerm dekker 83,6% av telefonen, mens iPhone X dekker 82,9%. Selv LG V30, som ikke har buet skjerm, har 81.2% dekket. Så at iPhone har ramme oppe og nede innebærer ikke nødvendigvis mindre fullstendig skjerm. Og i noe tilfelle det hadde gjort det, er det 100 ganger bedre løsning enn å ha en jævla leppe som skaper vansker for både programvareutvikling og for alle typer videotitting, i tillegg til å estetisk slå seg ut (på en negativ måte) hele tiden. 

 

"i tillegg til å estetisk slå seg ut (på en negativ måte) hele tiden." Ikke hele tiden nei. Veldig lett å kjenne igjen iPhone X og siden den er så pass skjelden reagerer folk raskt når de ser at man har en slik, smiler til deg og har lyst til å se på den. Genial design! ;-)

 

Lenke til kommentar

ikke alt er så gjennomtenkt som dere skal ha det til.. 

 

 

"Nightmare" faktisk, snakk om å lage storm i vannglass. Eller clickbait er det vel.

 

Jeg er enig i flere punkter, men dette for det meste bagateller.

 

Dessuten er ikke han fyren så veldig gjennomtenkt heller, klage over at kontrollpanelet er øverst - som det først og fremst har vært på android i alle år, er et minimalt problem - og ville ikke minst kollidert med nye hjem funksjonen til iPhone hvis den var nederst der den var før. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...