Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Hm... Var det den trådløse delen av ruteren eller brukte du ruteren bare som ruter og hadde en ordentlig trådløs ruter innenfor den? Og jeg ser du skriver "hadde". Vil det si at du ikke har det problemet lenger, eller har du gitt opp?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ruteren min i bridge-mode, og bak den står det en boks med pfSense og to nettverk ut (ett til hver leilighet i huset). Jeg kan i løpet av uka komme meg ut på hytta og prøve der, hvor jeg har nokså likt oppsett, men med Altibox-fiber. Men det hjelper jo ikke så mye om det funker der, DSL er det eneste jeg kan få foreløpig her.

Lenke til kommentar

Nei, fy, da... Sånn var hytta mi før. Jeg ser på utstyrlisten din, og jeg tror jeg skal overgå deg...  :rofl:  På hytta har jeg JVC- E-shift (falsk 4K, men ganske nær) prosjektør med 2,5 meter bredt lerret, Yamaha RX-A3070 og 11.4 med Wharfedale E-serien fra slutten av 70-tallet (en høyttalertype jeg er veldig glad i, og som har perfekt lyd for meg). Da ville det jo være kjipt hvis jeg ikke kunne strømme Game of Thrones i 4K! Men vi er så mye på hytta at den er mer som mitt annet hjem, og vårt annet hjemmekontor, og vi trenger brukbart kjapt bredbånd i jobben. :)

 

Så da har jeg også gått off topic, og så går i tilbake til saken! :green:

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Jeg gikk en tur på byen og fant et åpent trådløst nettverk. Og der funket Voice over WiFi! Så det er et eller annet med oppsettet mitt som funket med Sonyen, men ikke med S9-en. Jeg har Telenor DSL, så kanskje jeg kan prøve å ringe dem i morgen? Men da må jeg sikket først teste det med Telenors egen (elendige) ruter i trådløs mudos, for å sjekke at det ikke er noe i pfSense-brannmuren min som er årsaken. Snålt, i så fall, siden tre andre mobiler (Samsung S6, Motorola G6 Plus, Sony Xperia X Performance) har funket helt problemfritt med samme oppsett og samme abonnement (Komplett).

Lenke til kommentar

Har problemer med at mappestrukturen (der jeg i hver mappe har ulike apper) på startskjermen "lagger/henger igjen" når jeg lukker en mappe, aldri når jeg åpner den. Ingen andre problemer med lag.

 

Hadde dette problemet nettopp, og tok en fabrikkgjennoppretting. Da ble den som før.

 

Men nå, et par dager etterpå har det samme problemet meldt seg. Noen som har peiling på dette?

 

NB:Hvis jeg i utviklermodus slår av alle former for animasjoner, så lagger den ikke. Men, det er en bug her, man skal da ikke måtte gå i UM og skru av alle former for animasjoner mm for å få det til å funke som det skal?

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Prøvd en annen launcher for å se om feilen er launcher spesifikk?

Nei, men hadde tenkt å prøve hvis ikke det ordnet seg med å sette alle animasjoner mm på 0. Nå er telefonen så kjapp at det kviner i svingene. Men skal prøve å resette til default og teste annenlauncher en dag. Prøvde å skifte tjene og alle rare ting før jeg skrudde av, men nå kjører jeg den slik så ser jeg. Rart om ingen andre har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Jeg har besøk av min sønn her nå. Han har en S7 med Telenor-abonnement, og han har akkurat samme problemet som meg med at først forsvinne lyden fra hans telefon (prøvde å ringe til fruens, som har funket hele tiden) , og ettter 20-30 sekunder legger den på. Så det er tydeligvis noe med Samsung og mitt abonnement eller min pfSense-brannmur. Er det portene 500 og 4500 UDP som også Samsung bruker til dette? Jeg har åpnet for det i brannmuren, men det hjalp ikke så langt. Et eller annet med implementeringen må jo være forskjellig mellom Samsung og Sony/Motrola, siden de første ikke virker, mens de andre virker uten problemer.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Samsung S9+ 256GB i helgen og har et par spørsmål jeg håper noen av dere som har mobilen kan svare på:

 

- Jeg skal bruke den med to simkort, ett for databruk (Chilimobil "Fri data) og ett for ringing/meldinger (Komplett Mobil 1GB med 4G/WiFi Tale). Er det merkbart med økt batteribruk med to simkort aktivert? Og hvordan er dualsim-støtten i andre meldingsapplikasjoner enn Samsung sin som eksempelvis Textra?

 

- Dere som har hatt mobilen i noen måneder, hvordan oppleves den i forhold til stabilitet, er den fortsatt kjapp og grei? S8'en jeg har hatt fra arbeidsgiver siste 1,5 årene føltes en del tregere nå enn den var første månedene etter jeg fikk den.

 

- Har noen av dere utfordringer med at notifikasjoner ikke kommer igjennom før lenge etter de burde vært levert? Det var min største irritasjon med S8 vs iPhone X'en hvor notifikasjoner kommer på sekundet. Har prøvd å stille på strømsparingsinstillinger uten hell flere ganger. Håper dette er bedre på S9+ men er litt i tvil.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Samsung S9+ 256GB i helgen og har et par spørsmål jeg håper noen av dere som har mobilen kan svare på:

 

- Jeg skal bruke den med to simkort, ett for databruk (Chilimobil "Fri data) og ett for ringing/meldinger (Komplett Mobil 1GB med 4G/WiFi Tale). Er det merkbart med økt batteribruk med to simkort aktivert? Og hvordan er dualsim-støtten i andre meldingsapplikasjoner enn Samsung sin som eksempelvis Textra?

 

- Dere som har hatt mobilen i noen måneder, hvordan oppleves den i forhold til stabilitet, er den fortsatt kjapp og grei? S8'en jeg har hatt fra arbeidsgiver siste 1,5 årene føltes en del tregere nå enn den var første månedene etter jeg fikk den.

 

- Har noen av dere utfordringer med at notifikasjoner ikke kommer igjennom før lenge etter de burde vært levert? Det var min største irritasjon med S8 vs iPhone X'en hvor notifikasjoner kommer på sekundet. Har prøvd å stille på strømsparingsinstillinger uten hell flere ganger. Håper dette er bedre på S9+ men er litt i tvil.

-Merkbart forbruk om du bruker begge SIM-kortene mye

-Føler egentlig dette spørs hvor mye og hvilke apps man laster ned, deste flere apps, og desto flere "tunge" apps, men personlig kjører jeg en reset for hver store oppdatering som kommer, og føler det bidrar til at telefonen "holder seg" som ny.

-Nå har ikke jeg hatt dette problemet hverken på S8+ eller S9+, men er det noen spesifikke apper du opplever det i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...