Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Noen som har en fin guide til å starte med mining ? uendelig med dårlige youtube videoer ^^

 

Samt hva er lurt å mine nå om dagen? Tenker mer noe som bare er en fin liten hobby inntekt 

 

Tenkte å investere rundt 20k i maskin nå i starten.. så blir ikke store sakene

 

Legg gjerne ved tips for hvor man kan kjøpe en fin maskin.. Har sett noe på multicom sine sider, men igjen^^ driver å ser rundt atm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som driver med trading, hvilken valuta lønner det seg å ta utgangspunkt i for å flytte mellom exchange og wallet? For meg som kun vil prøve meg litt med småpenger for moro skyld er det bare å glemme bitcoin i hvert fall. Koster for øyeblikket 20 USD å sende litt Bitcoin fra Exodus til Binance.

Eller lar dere pengene som er satt av til trading forbli på exchange sidene?

Om du mener day-trading så lar jeg det være på exchange ja. Også tar jeg ut litt og litt etterhvert som jeg får fortjeneste på trades. 

Det billigste å sende for øyeblikket er vel Litecoin vil jeg tro. Men Ethereum er vel heller ikke veldig store fees.

Lenke til kommentar

 

Binance er min favoritt om dagen. ICON er ikke på så mange exchanges egentlig, men Binance har den.

 

Ved å bruke binance.

 

Må du da : feks kjøpt BTC via coinbase

Overføre BTC til binance

også deretter kjøpe BNB for BTC

og der igjen kjøpe feks icon for BNB ?

 

Binance var litt annerledes enn Coinbase som jeg er vant med haha

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

 

BNB må du ikke kjøpe, dette er bare for å få billigere trading fees. Men ellers har du forstått det riktig ja, men du kan hoppe over BNB kjøpingen.

 

Når du har sendt BTC til Binance, er det bare å finne BTC/ICX trading også handle i vei. Se gjerne en film på youtube eller noe om du er usikker på hvordan kjøpe prosessen fungerer. Youtube har som regel alle svar, og der ser man hvordan ting blir gjort som gjør det lettere å lære :)

Lenke til kommentar

At dere ikke fokusere mer på litecoin. 

 

 

https://finance.yahoo.com/news/litecoin-everything-need-know-184858570.html?soc_src=social-sh&soc_trk=tw

 

Raskere, enklere, billigere, omtrent samme navn som bitcoin. Psykologi. 

 

Feks ny bruker på coinbase hey jeg kan få en hel mynt/coin av å kjøpe Litecoin for $350 + , hvorfor skal man da få en 0.0000024 bitcoin liksom for samme pris ?? ''Der er noe med det der, hvor mye mynter har du a?'' 

 

Kommer til å bli brukt mye i raske og mange transaksjoner. 

Endret av Centy88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp en Litecoin genser til jul, til din bestefar. Han blir fornøyd https://alwayshodl.com/collections/official-litecoin-collection

 

Eller kjøp leilighet med sjø utsikt for 255 Litecoin ($89,000 USD or the equivalent in Litecoin)  i Nicaragua 

 

http://www.surfranchresorts.com/2017/12/buy-ocean-view-condo-in-nicaragua-with.html

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte litt IOTA i dag, det virker spennende og begynner tiltrekke seg interesse fra større aktører som f.eks Bosch.  Skal innrømme at jeg føler jeg forstår 1% av hva teknologien dreier seg om men føler det har potensiale 

 

https://www.forbes.com/sites/montymunford/2017/12/19/robert-bosch-venture-capital-makes-first-investment-in-distributed-ledger-technology/#68a13aef6260

Lenke til kommentar

Hvilke exchanges anbefales? for innveksling fra fiat. Prøvde å laste opp førerkort med person nr. fjernet til Coinbase, men den feilet, usikker på om den ble avvist eller det var teknisk feil. Jeg er litt skeptisk til å gi fra meg slikt (jeg vet person nr. ikke er ment som et "hemmelig" nummer, men det brukes fortsatt slik). Finnes det noen seriøse (helst europeisk) exchanges hvor man kan overføre raskt fra bankkonto, eller med lave fees fra kreditt-/debit kort?

Lenke til kommentar

Tenker litt for mye sånn selv. Jeg kjøpte Walton når den lå på litt under 1 usd... men solgte med ut allerede på første toppen (5-6 usd), pga ikke har/hadde troen på teknologien bak.

 

Det jeg har sett endel på i det siste er IOTA og raiBlocks. Begge er svært raske og gratis å overføre med - hence ingen mining. Dette ved at de bruker et prinsipp som kan forklares som pay-it-forward. Dvs når du gjennomfører en transaksjon så er det din egen maskin som utfører beregninger for de som har utført en transaksjon rett før deg. Lengre og interessant artikkel på det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...