Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det vanligvis fra man gjør en SEPA betaling fra nettbanken til beløpet er inne på Kraken? Jeg krysset av for delt betaling, vet ikke om det har noe påvirkning på prosessen. Uansett er jo dette høyrisiko da Kraken bare kan stikke av med pengene eller nekte for at noe har blitt overført.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Så tok jeg og steget inn i krypto verden..

 

Så mye å sette seg inn i og prøve å forstå, ikke så lett for en noob..

 

Men har da klart å få meg coinbase, og trada til meg no REQ hos Binance. Litt for å prøve noe.

 

 

Men lurer litt på myetherwallet, hva bruker jeg den til? Virker da som om krypton ligger fint hos både coinbase og Binance?

 

Og gi meg gjerne noen tips til hva jeg kan kjøpe, eventuelt hva dere kjøper og hvorfor. Bitcoin og de dyre gidder jeg rett og slett ikke, det toget har gått for min del. Blir for dyrt nå. Kan vel driste meg til å satse 10k NOK på forskjellige nå i første omgang.

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Myetherwallet og andre wallets er for å lagre coins på blockchain direkte. Når du har coins hos Coinbase eller Binance, eier du de ikke selv i praksis. Blir de hacket eller velger å stikke av med coinsa dine, sitter du med skjegget i postkassa.

 

Når du har en egen wallet med din egne private key, er det ingen som kan hacke seg inn til dine coins uten at de har den nøkkelen som du da bør oppbevare på f.eks ett papir i en safe eller lignende.

 

Det finnes også hardware wallets som Ledger Nano S, som funker meget bra. Anbefaler deg å sjekke opp det.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til Exchange med lave fees og FIAT/SEPA støtte? Ønsker å sette over større summer 20-30k i slengen. Coinbase har støtte, men har alt for høye fees. GDAX har lavere fees, men har problemer for tiden med å verifisere IDer. Bitfinex har støtte, men også der er det problemer med verifisering av ID (tar 20+ dager hvis du er heldig). Kraken får 502 error hele tiden (ustabilt).

 

Så ja, noen som har noe innspill der?

 

Binance er jo flott det og har selv bruker der, men hjelper lite når de kun har krypto til krypto støtte.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Litt av en dag for ETH, LTC og en del andre kryptos i dag. Skjønner meg ikke helt på Litecoin, jeg har alltid hatt et inntrykk av at LTC og BTC er for like til at det skal være vits at begge eksisterer... Hvis noen vet om noen viktige fundamentale forskjeller mellom de to må de gjerne forklare meg... :p I mellomtiden må man jo bare glede seg på vegne av de som i dag ler hele veien til banken, imponerende gains den siste tiden.

 

Kan ikke klage selv, stacken min er ca. 75% ETH så det blir fine julegaver i år.

 



Noen som har tips til Exchange med lave fees og FIAT støtte? Coinbase har støtte, men har alt for høye fees. GDAX har lavere fees, men har problemer for tiden med å verifisere IDer. Bitfinex har støtte, men også der er det problemer med verifisering av ID (tar 20+ dager hvis du er heldig). Kraken får 502 error hele tiden (ustabilt).

 

Det er enorm pågang på alt av exchanges for tiden, fordi alle er redde for å miste toget. Coinbase-appen ligger visst helt oppi toppen på App Store, så en stor menge småinvestorer har slengt seg med, i tillegg for at det i dag ble åpnet for salg av Bitcoin futures et eller annet sted så også storinvestorer får leke seg. Det er kaos.

 

Joda, Coinbase har litt høye fees, men har du tenkt på hvor mye rolle de prosentene spiller? Går prisene opp 5% innen du får registrert deg på en børs så har du faktisk gått glipp av gevinst. Mot USD så er ETH opp 30% og LTC opp 84% bare siste 24 timer. Har du tenkt å investere i kryptos i tro og håp om å (mange)doble gevinsten over noen måneder eller år så er 3.99% ikke noe å bry seg om. Har du lyst på kryptos er mitt forslag å bruke Coinbase, og så jobber du videre med å få til GDAX så du er klar til neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltid slik ved slike rush. Tar fort noen dager/1 uke før ting er tilbake til normalen. Akkurat nå er nok et dårlig tidspunkt å kjøpe på, for historisk sett går det alltid noe ned etter rushet. Bare se på BTC siste 7 dager. over $18.000 på det høyeste, så ned til $13.000 og så opp til $17.000 igjen fra 8 - 11 desember. Det er store krefter i sving nå og de kan justere kursen i begge retninger..

Lenke til kommentar

Det er alltid slik ved slike rush. Tar fort noen dager/1 uke før ting er tilbake til normalen. Akkurat nå er nok et dårlig tidspunkt å kjøpe på, for historisk sett går det alltid noe ned etter rushet. Bare se på BTC siste 7 dager. over $18.000 på det høyeste, så ned til $13.000 og så opp til $17.000 igjen fra 8 - 11 desember. Det er store krefter i sving nå og de kan justere kursen i begge retninger..

Sant det. Bør vel avvente en ukes tid. 

Lenke til kommentar

Tror ingen kan si noe som helst kvalifisert om hvor det går om dagen, er jo helt texas.

 

Det er dog mange alts som har ligget ganske stødig i kurs i forhold til USD og ikke latt seg påvirke i særlig grad, så der er det fortsatt mange gode kjøp, men risikoen er jo også større.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til Exchange med lave fees og FIAT/SEPA støtte? Ønsker å sette over større summer 20-30k i slengen. Coinbase har støtte, men har alt for høye fees. GDAX har lavere fees, men har problemer for tiden med å verifisere IDer. Bitfinex har støtte, men også der er det problemer med verifisering av ID (tar 20+ dager hvis du er heldig). Kraken får 502 error hele tiden (ustabilt).

 

Så ja, noen som har noe innspill der?

 

Binance er jo flott det og har selv bruker der, men hjelper lite når de kun har krypto til krypto støtte.

Bitmynt.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...