Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Dæven, jeg er visst dårlig oppdatert.  Sist jeg var innom PM var max 72mg, men det begynner å bli en stund siden nå.  Takk for tipset.

 

PS: Ser at 1L Green Label selges i opptil 220mg og 1L Red Label i opp til 500mg.  Jeg må visst følge bedre med i timen....  Da vet jeg i alle fall hvor jeg skal henvende meg når dagens lager er brukt opp.

Dæven, det var sterke saker. Jeg ville nok blandet 500mg ned til 100mg, før jeg brukte det videre. 100mg er veldig lett å jobbe med.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke spesielt tilhenger av å bruke PM sin nikotin da denne er bleket. Det er klorforbindelser som normalt blir brukt for bleking av nikotin. 

 

Jeg tror ikke du har satt deg godt nok inn i ekstraksjons- og separasjonsmetodene om du mener at den ene er mindre skadelig enn den andre.  Begge metodene som er vanligst i industriell involverer en rekke stoffer som er særdeles lite helsefremmende, men dette er prosesser som foregår i kjemiske laboratorier og det endelige produktet blir grundig analysert før sertifisering og salg.  Under er en kort redegjørelse over metodene og jeg har understreket ting man vanligvis skal avholde seg fra å innta med mindre man føler seg spesielt suicidal.

 

 

"EXTRACTION OF  NICOTINE ALKALOIDS

Extraction methods vary with the scale and purpose of the operation, and with the raw material. For many research purposes chromatography gives both speedy and accurate results. However, if an appreciable quantity of alkaloid is required, one of the following general methods will usually serve.

 

Process A

The material is moistened with water and mixed with lime which combines with acids, tannins and other phenolic substances and sets free the alkaloids (if they exist in the plant as salts). Extraction is then carried out with organic solvents such as ether or petroleum spirit. The concentrated organic liquid is then shaken with aqueous acid and allowed to separate. Alkaloid salts are now in the aqueous liquid, Volatile liquid alkaloids such as nicotine and coniine are most conveniently isolated by distillation. An aqueous extract is made alkaline with caustic soda or sodium carbonate and the alkaloid distilled off in steam. Leaving most of the impurities behind in the remaining organic liquid.

 

Process B

The material is extracted with water or aqueous alcohol containing dilute acid. Pigments and other unwanted materials are removed by shaking with chloroform or other organic solvents. The free alkaloids are then precipitated by the addition of excess sodium bicarbonate or ammonia and separated by filtration or by extraction with organic solvents.

Large-scale extractions based on the above principles are sometimes done in the field and the crude mixtures of alkaloids afterwards sent to a factory for separation and purification.

The separation and final purification of a mixture of alkaloids may sometimes be done by fractional precipitation or by fractional crystallization of salts such as oxalates, tartrates or picrates (salts). Chromatographic methods are particularly suitable if the mixture is a complex one and if small quantities of alkaloids will suffice."

 

 

Ellers er en legeattest særdeles enkel å innhente,så den broen krysser jeg lett hvis jeg noen gang kommer til den.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Dæven, det var sterke saker. Jeg ville nok blandet 500mg ned til 100mg, før jeg brukte det videre. 100mg er veldig lett å jobbe med.

 

Jeg kommer nok aldri til å bestille 500mg siden det bare kommer i 1L.  Da ville jeg trolig ha nok til flere ganger den levetiden jeg presumptivt har igjen.  1L 220mg er også godt i overkant, men forhåpentligvis vil de tilby mindre størrelser med tiden.  Halvlitere med 220mg eller 250ml 500mg hadde vært veldig hendig.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Har litt nybegynnertrøbbel jeg håper noen kan hjelpe meg med.

 

Fikk mitt første utstyr for en uke siden, og det har fungert utmerket. Skulle bytte coil i går, og etter dette er den blitt treg til å varme opp og det kommer nesten ingen damprøyk. Føles mest som man trekker luft, og smaken er besk med en stram ettersmak. Nå sitter jeg her og hoster og harker mens jeg prøver å finne ut hvor jeg har gjort feil.

 

Utstyret jeg har er en Vaporesso Swag 80w mod med  Aspire Nautilus X tank. Coilen jeg byttet til i går var den ekstra som fulgte med tanken. Den er  1.5 ohm (14-20 watt). Dette er munn til lunge oppsett.

 

På skjermen til modden står det at den bruker 1.46 ohm, og jeg merker ingen forskjell egentlig på problemene jeg erfarer om jeg kjører på 14w eller 20w. Den bruker lenger tid på å varme opp uansett. Colien ble godt primet før bruk.    

 

Kan det være så enkelt som en dårlig coil jeg har fått med, eller er det noen som har vært borti lignende problemer og har noen råd om hva jeg kan undersøke?

Lenke til kommentar

Høres ut som om den er DOA (dead on arrival). Veldig vanlig med ferdigcoils, som er hvorfor jeg gikk over til selvbygging. Ble helt tullerusk av alle de coilene jeg kjøpte som bare måtte kastes. 

 

Takk for svar. Kjøpte med en ekstra eske med coils så da skal jeg teste å bytte den ut. Når han i butikken satt den opp for meg satt han i en 12-16w da han trodde han var tom for 14-20w coiler. Så fant han en eske med de likevel, men sa det ikke skulle være noe problem. Kan det ha noe med dette å gjøre?

 

Kommer nok når jeg blir varmere i trøya til å gå videre fra utstyret jeg har i dag. Men har fungert utmerket denne uka, og har ikke hatt lyst på en røyk etter jeg var i butikken :)

Lenke til kommentar

Usikker. Tør ikke å si noe bastant om hvorfor, bare vet at ferdigcoils kan fort ikke funke som de skal. 

 

Så bra at du ikke har hatt lyst på røyk!  :)

 

Takk igjen. Da bytter jeg like godt coilen når jeg kommer fra jobb i dag, og hjelper ikke det tar jeg bare med alt til butikken i morgen og får de til å se på det :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Eller du kan går for en two-pack av disse for rundt 15 kroner ekstra, hvis du ikke har bråttom.  Glimrende batterier hvis du holder deg til moderat effekt, som nevnt i posten over.

Anbefaler ikke å kjøpe batterier fra Fasttech. Selv om det står authentic så skal du ta det ordet med en god klype salt. Jeg har kjøpt angivelige authentic varer fra Fasttech som har vist seg å være kopivarer. 

Lenke til kommentar

Jeg har nesten utelukkende handlet batterier fra FastTech siden jeg begynte å dampe og har aldri fått en kopi.  Det dreier seg vel om minst 80 batterier så langt og muligens en god del mer.  Akkurat nå har jeg blant annet 16 av de jeg linket til, alle fra FT og alle genuin vare.  Så nei, saltet er etter min mening helt overflødig.  Spesielt siden de de i tillegg til gode priser også har svært god kundeservice og du vil få refundert pengene om noe skulle være galt med det du har bestilt (noe jeg har testet flere ganger selv).

Lenke til kommentar

80 batterier!!! Hva i alle dager er det du gjør med batteriene dine som gjør at du har et såpass stort forbruk av batterier? Jeg har dampet i 5 år nå, og har vel ikke kommet over 20 batterier enda. Hadde utskifting på noen av batteriene mine tidligere i måneden, og kjøpte 6 nye batterier. Da var det 2 år siden sist jeg kjøpte batterier. Kjøper mine batterier hos norske forhandlere. Ikke bare fordi det er kjapp levering og trygt kjøp, men også at jeg ønsker å støtte våre forhandlere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...