Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Er det ikke jævlig trangt trekk med subohm og naut?

 

Nærmeste jeg har funnet som gir meg tilsvarende det en sigarett gjorde hva trekk og følelse angår. Synes generellt utvalget av munn til lunge utstyr er ganske dårlig. Synes ikke det er så trangt, og eneste jeg har å utsette på det er kvaliteten på coilene. Direkte lunge gir meg ingen hjelp for røykesuget, så den blir brukt mest for kosen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål fra en ny damper: Gjør jeg det feil?

Begynte med en Eleaf iPower mod med en Aspire Nautilus tank. Prøvde først en 1,8 ohm coil. Brukte den i 2-3 dager, og så begynte det å smake brent og jævlig av juicen. Gjorde nesten vondt i halsen av å trekke inn. Ok - jeg får prøve å bytte coil. Byttet inn i en ny 1,8 ohm coil - samme skjedde igjen etter 2-3 dager med bruk.

Byttet deretter til til 0.7 ohm coil (fortsatt samme tank og mod) - her skjedde det igjen, men nå etter 1 dags bruk. Her byttet jeg coil på kvelden, primet coilen med ett par dråper juice, fylte på juice i tanken, ventet 15 min. Knallbra smak! Dampet fornøyd resten av kvelden. Dagen etter - brent smak. Hm. Kanskje jeg fikk en dårlig coil? Jeg satt derfor inn i en ny coil igjen (0.7 ohm) Dampet ivei... Brent smak igjen etter 1-2 nye dager. Hm. Er det noe feil med tanken? Jeg anskaffet meg derfor ny tank (Eleaf ello) der det medfulgte 3 coiler. To stk på 0.2 ohm og en på 0.3ohm.

Prøvde 0.3 ohm coilen først - samme fremgangsmåte som alltid. Sett i ny coil, prime med et par dråper juice, fylle på tank, vente 15 min, og så starte å dampe. Alt good. Et par timer etterpå - brent og jævlig smak (igjen...) 

Da må jeg åpenbart gjøre noe feil. Jeg passer på å sette korrekt watt ut i fra det jeg kan finne fra produsentes veiledninger, samt brukeranbefalninger på nett. 

F.eks: 

12w på 1.8ohm (Aspire Nautilus)

50w på 0.3 ohm (Eleaf ello)

70w  på 0.2 ohm (Eleaf ello)

 

 

Som nevnt vil jeg tro at jeg gjør noe feil mtp at jeg brenner coiler fortere enn svint. Forsøker alltid å sette litt lavere watt (og volt) enn anbefalt men likevel ødelegger jeg coilen etter kort bruk.

Er det fordi jeg "kjededamper" ? Det er egentlig min eneste logiske forklaring til hvorfor dette skjer. Er det meningen at jeg skal ta et trekk, vente 30-60 min og så ta nytt trekk? Med mitt bruk kan jeg gjerne ta ganske mange trekk på kort tid, og da kan det virke som om modden blir veldig varm, og at coilen blir brent av den grunn.

Kan det være noe med juicen din da? Hva slags mix har den, PG/VG? Ikke alle juice tåler 70w.

Lenke til kommentar

Kvlitetskontrollen på de virker å være laber. Jeg ligger stort sett på 20w og har ikke problemer med at coilene brenner seg, men smaken varierer veldig. Jeg kjededamper også en god del

Ja, det er også min oppfatning. Noen av coilene mine har vart lenge med god smak, mens andre gir lite smak, og brenner seg fort - selv om jeg ikke endrer på watt eller måten jeg damper på.

Hvis du kjededamper så kan selvbtgging funke bedre. Jeg kjededampet hardt når jeg brukte mininautet på 1.8ohm@10w, og coilene pleide å vare rundt ei uke.

Kjenner at jeg ikke tør å kaste meg ut i selvbygg helt enda.

Kan det være noe med juicen din da? Hva slags mix har den, PG/VG? Ikke alle juice tåler 70w.

Det kan være mulig. Har brukt 80VG juice fra 12 monkeys hittil, og det er med denne juicen jeg opplever brenthet. Har noen juicer på vei i posten nå med lavere VG, så vi får se hvordan det blir.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Nå som 350-kroners grensa forsvinner så blir 2019 året jeg slutter å dampe. Andre som tenker det samme?

Siden jeg lager juicen selv og ikke kjøper nytt utstyr så ofte, så vil jeg ikke merke noe av å slutte med damping vs at 350 kroners grens forsvinner. Jeg har ikke kjøpt nytt utstyr på 1,5 år.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jeg tenker jeg kutter i matbudsjettet for å få råd til å opprettholde juicekjøpet fra England. Fra 100 kr dagen til 20 kr burde være overkommelig, sant?

 

Skjønner ikke helt. Nikotin blir jo + moms + tollbehandlinggebyr.

 

Siden jeg lager juicen selv og ikke kjøper nytt utstyr så ofte, så vil jeg ikke merke noe av å slutte med damping vs at 350 kroners grens forsvinner. Jeg har ikke kjøpt nytt utstyr på 1,5 år.

 

Du damper uten nikotin da?

Lenke til kommentar

Nei, jeg kjøpte inn en liter 100mg for en tid tilbake. Den kommer til å vare lenge. Hvis jeg går tom, så kjøper jeg ny. Det blir en sjelden utgift.

 

Hvor bestiller du 1 liter 100mg fra? Vet kun om MixnMatch, og de har kun 100ml. Vedr. grensa som forsvinner, så kommer jeg til å savne Fasttech! Jeg kan ta danskebåten, så å handle i DK er et alternativ, men kommer også til å savne vapeclub.co.uk.

Endret av whiskyman
Lenke til kommentar

Tror ikke de får det gjennom som de vil uansett så jeg slapper helt av. De kan ikke få moms og forenklet tollgebyr, det blir for dumt. Vi kan ikke outsource nesten alt av jobb for så å klage over at arbeidsplasser forsvinner i norge. De forsvinner fordi de gis bort til de som gjør det billigere i utlandet , og da faller bort argumentet om at de er så keen på å beholde arbeidsplasser. Its all bullshit.

Skummelt at de tar å gjør dette samtidig som de prøver å gjøre endringer i abortloven. Strikkepinner for alle mann!

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...