Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Skal du ha billig og god e-juice så lær å lage selv. Mye godt innen konsentrater også. Det er 5 år siden jeg gikk for det billigste innen e-juice. Fant ut at god juice koster. Eneste e-juicen jeg har kjøpt i det siste som er billig blir vel Nosmoke sin salt lakris som koster 249,- for 100 ml. Den juicen er lett en av mine favoritter. 

Endret av Flodec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker om juice. Hvordan oppbevarer dere juicen deres? Jeg har noen hundre flasker stående i et mørkt skap, men det er jo vanskelig å finne frem i den pga. mørket. Så nå er jeg på jakt etter forandring.

Vurderer å stikke innom Jula for å kjøpe meg et sortimentskap, men det må da finnes noe bedre enn det.

 

Tenkte litt på settekasser med lokk, men jeg fant ikke noen som er høye nok, og jeg er ikke handy nok til å lage noe slikt selv.

Lenke til kommentar

Snakker om juice. Hvordan oppbevarer dere juicen deres? Jeg har noen hundre flasker stående i et mørkt skap, men det er jo vanskelig å finne frem i den pga. mørket. Så nå er jeg på jakt etter forandring.

Vurderer å stikke innom Jula for å kjøpe meg et sortimentskap, men det må da finnes noe bedre enn det.

 

Tenkte litt på settekasser med lokk, men jeg fant ikke noen som er høye nok, og jeg er ikke handy nok til å lage noe slikt selv.

Modifiser skapet du allerede har med ledlys. Du kan eventuelt også sette inn hyller du kan rulle ut.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Så med disse nye eu-reglene er jeg tvunget til å kjøpe "base kits" hvor man får en 500ml flaske med en viss mengde base og 30/40 flasker med 10ml nikotin (12mg) som man må blande selv...
For øyeblikket sitter jeg igjen med 500ml base uten nikotin jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med.

Finnes det eu-nettsider som selger bare nikotin i 12 eller 18mg jeg kan blande med den resterende basen?

Lenke til kommentar

https://www.mixnmatcheliquids.com/en/nicotine-bases-diluted-in-pg/12-100ml-nicotine-at-100mgml-concentration-in-vg.html

 

Utav 100 ml base, bytt ut antall ml med samme antall ml med nikotinbase for å få ønsket antall mg.

 

12 mg = 100b - 12b + 12nb

 

Med 100mg nikotinbase (10% nikotin), så deler du på 10 når du blander. 1 ml = 1 mg (0.1%), 12 ml = 12 mg (1.2%), osv.

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.mixnmatcheliquids.com/en/nicotine-bases-diluted-in-pg/12-100ml-nicotine-at-100mgml-concentration-in-vg.html

 

Utav 100 ml base, bytt ut antall ml med samme antall ml med nikotinbase for å få ønsket antall mg.

 

12 mg = 100b - 12b + 12nb

 

Med 100mg nikotinbase (10% nikotin), så deler du på 10 når du blander. 1 ml = 1 mg (0.1%), 12 ml = 12 mg (1.2%), osv.

 

Tusen takk, men whaaat? Hvorfor er dette så komplisert? Skjønte ingenting av det, kanskje jeg burde holde meg unna. Hvis jeg skal ha 12mg, hvordan blander jeg da dette til å tilsvare 500ml?

Og er 10mg farlig å håndtere eller er det bare høyere styrker nikotin som er farlig og dødelig om håndtert feil?

Lenke til kommentar

12 x 5 = 60. Da bytter du ut 60 ml vanlig base med 60 ml med den nikotinbasen. Da har du 500 ml med 12 mg nikotin. På de siste 60 ml kan du tilsette 3,2 ml nikotinbase, da har du 60 ml med ca 12 mg nikotin.

 

100 mg, eller 10%, er det høyeste en privatperson kan kjøpe uten spesialtillatelse. Det er farlig ved større inntak. Får du noen dråper på fingrene under blanding, tørk av med en gang. Verre er det ikke. Søler du mye, så vask umiddelbart. Hold unna dyr og barn.

 

Dette er ikke komplisert. Dette er den letteste måten å blande på.

For eksempel:

100 ml ferdig juice, 70VG, 30PG, 10% konsentrat, 3 mg nikotin:

3 ml 10% nikotinbase (som lenket over)

10 ml konsentrat

17 ml PG

70 ml VG

Lenke til kommentar

12 x 5 = 60. Da bytter du ut 60 ml vanlig base med 60 ml med den nikotinbasen. Da har du 500 ml med 12 mg nikotin. På de siste 60 ml kan du tilsette 3,2 ml nikotinbase, da har du 60 ml med ca 12 mg nikotin.

 

100 mg, eller 10%, er det høyeste en privatperson kan kjøpe uten spesialtillatelse. Det er farlig ved større inntak. Får du noen dråper på fingrene under blanding, tørk av med en gang. Verre er det ikke. Søler du mye, så vask umiddelbart. Hold unna dyr og barn.

 

Dette er ikke komplisert. Dette er den letteste måten å blande på.

For eksempel:

100 ml ferdig juice, 70VG, 30PG, 10% konsentrat, 3 mg nikotin:

3 ml 10% nikotinbase (som lenket over)

10 ml konsentrat

17 ml PG

70 ml VG

 

Det høres fremdeles komplisert ut for meg. Men et "basekit" fra pink-mule på 500ml inneholder 160ml nikotinfri base og man tilsetter 340ml (34x10) nikotinbase med 18mg nikotin.

Så hvor kommer dine 60ml fra? Eller er ikke den du linket til 10% men noe annet? Det står: 100ml Nicotine/100 mg/ml...

Aargh!

Lenke til kommentar

Noen som har en grei anbefaling til en god og billig e-sigarett? 

 

Har sett litt på slike, per nå:

https://www.friskedrag.no/categories/enkle-e-sigaretter

 

(Blandt annet Joyectech eGo AIO D22 og Aspire PockeX)

 

Vil gjerne at det skal ryke en god del (iallefall så mye som mulig), og at den er enkel og bruke. Vil helst ha en slik type av de jeg allerede har nevnt. Smertelig klar over at jeg aldri vil klare å røyklegge huset med en slik jeg ser på, men allikevel.. Takk for alle anbefalinger! Og ikke minst, det trenger absolutt ikke være en e-sigarett i fra Friskedrag, andre tilbydere er hjertelig velkommen til å anbefales! 

Lenke til kommentar

Det høres fremdeles komplisert ut for meg. Men et "basekit" fra pink-mule på 500ml inneholder 160ml nikotinfri base og man tilsetter 340ml (34x10) nikotinbase med 18mg nikotin.

Så hvor kommer dine 60ml fra? Eller er ikke den du linket til 10% men noe annet? Det står: 100ml Nicotine/100 mg/ml...

Aargh!

Hold deg unna selvblanding du, før du skader deg selv eller verre.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Hold deg unna selvblanding du, før du skader deg selv eller verre.

 

Kan du ikke heller si hvor mye av mixnmatch-nikotinbasen jeg trenger å blande med 160ml base for å få 500ml 12mg? :)

Eller mente du at jeg trenger 440ml av basen og 60ml av mixnmatch-nikotinbasen?

Endret av TheodorBjork
Lenke til kommentar

Snakker om juice. Hvordan oppbevarer dere juicen deres? Jeg har noen hundre flasker stående i et mørkt skap, men det er jo vanskelig å finne frem i den pga. mørket. Så nå er jeg på jakt etter forandring.

Vurderer å stikke innom Jula for å kjøpe meg et sortimentskap, men det må da finnes noe bedre enn det.

 

Tenkte litt på settekasser med lokk, men jeg fant ikke noen som er høye nok, og jeg er ikke handy nok til å lage noe slikt selv.

 

Jeg tror det viktigste er bare at det ikke blir utsatt for sollys/lys og at korken ikke står åpen.

Så jeg har det kjekt og hendig plassert ved databordet:)

 

2e0mclj.jpg

2z66o42.jpg

 

Mens vi er igang få se på e-juice samlinga deres da :D

Jeg har 1 flaske med Khali vapors frukt punch ice, 2x Element Watermelon chill, 6x Suicide bunny mothers milk, og 6x Captains Reserve Blueberry mint 

Lenke til kommentar

Modifiser skapet du allerede har med ledlys. Du kan eventuelt også sette inn hyller du kan rulle ut.

Det går ikke. Jeg er på flyttefot og tar ikke skapet med meg. Det er en del av et hyllesystem jeg ikke ser for meg at jeg har plass til i rekkehuset.

 

3PSOAIjl.jpg

 

E: Noen hundre var kanskje å ta litt vel i, men det føles som mange. Er vel sikkert bare noen og femti. Jeg aner ikke, jeg har kun brukt én juice de siste to årene føles det som, og den har jeg ikke stående i det skapet engang.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Så jeg kjøpte Smok TFv8 kittet rundt 2 uker siden..

 

Er ikke helt fornøyd med Smok TFV8 big baby beast kittet, den gjør mye bra som ikke VECO solo kittet gjør, som bedre drag, mer smak, litt mer damp, batterilevetiden med forskj. på 300 mah mindre har ikke hatt noen betydning..

 

Men den virker til å kverke coilene mine på rundt 1 uke noe jeg syns er for dårlig.

På Veco Solo så kunne jeg chain-vape uten at det var noe problem, med TFv8 så må jeg også passe på at den ikke fort blir for varm. 

Det virker altså som at det er en e-cig der man gjør kanskje max 2-3 gode drag og så lar den ligge.

 

Jeg er også veldig påpasselig med alltid ha bra nivå med e-juice som dekker over coilen og ikke trekke som en del nybegynnere kan gjøre, altså bare bånn gass (har en ødeleggende effekt over tid), men ha ett konstant smooth drag uten å overdra, men selv med nok påpasselighet så har det gått rundt 1 uke på hver coil før den sier takk for seg jeg har blitt litt brent her.

 

Syns det er litt dritt fordi det er en veldig fin e-cig med gode kvaliteter som smak, drag, damp, utseende, men å bytte coil hver uke er litt dritt syns jeg. Har brukt bare 70/30 VG PG på M2 0.25 ohms coil og det burde den klare minst 2 uker syns jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...