Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Hei på dere som kan dette med e-sigarett.

 

Jeg har en pasient med KOLS som ikke klarer å slutte å røyke. Snus dekker ikke hennes behov da hun sier det er smaken av tobakken hun trenger.

 

Hun er villig til å prøve el-røyk, men det virker som om hun ikke klarer å skaffe seg en, derfor skal jeg bestille en for henne. 

 

Kan dere anbefale en grei e-sigarett med tanke på pris=kvalitet med nikotininnhold og tobakksmak? Gjerne med link for bestilling og liste over komponenter som er nødvendige? 

 

Hilsen Nox4o

 

Beste tipset jeg kan komme med er at du får få henne til å se på det som ett alternativ. Den dag i dag ønsker jeg fortsatt smaken av røyken. Kunne tenkt meg en røyk egentlig. Damping var ikke noe for meg. I starten gikk det sånn passe greit, men etterhvert ble det enten for søtt eller for syrlig (stort sett det første). Dampet i litt over en måned, og trakk ett drag nå og da etter det. Forrige røyk jeg tok var i juli i fjor.

 

Det var vel bra det ikke falt i smak da  :)  Så får lungene litt friskere føde å bry seg på. Uten e-sigaretten hadde jeg ikke klart å holde meg unna røyken. Når det er sagt så er det større sjanse for at jeg starter å røyke igjen fremfor å dampe  :dontgetit:  Forhåpentligvis skal jeg ingen av delene.

 

Smaken av tobakk finner hun ikke i e-sigarett men argumenter gjerne med at det kan jo være hun finner en smak hun kan like? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola!

 

Eg har lagt sigarettane litt på hyllo og prøver ut litt damp i steden. Funker egentlig veldig greit for min del (så langt).

 

Men det som irriterer meg litt er at eg alltid må passe på å ha med meg nok juice før eg går ut døro. Føler eg fyller på tanken rimelig ofta.

 

Har ein 4ml tank i for øyeblikket, men det er i mine auger ikkje så veldig mangen trekk som skal til før det må fylles på igjen.

 

Så mitt enkle spørsmål er jo egentlig bare: er det vanlig å alltid måtte ta med rikelig mnd juice, for å etterfylle omtrent konstant?

Litt sent ute her, men før måtte du jo gå rundt med en 20-pakning, nå trenger du bare ei lita flaske. Ha ei i lomma og ei i bilen som backup så er det sjeldent mer stress enn å passe på at man har sigaretter med deg (fordelen med sigaretter var jo dog at man kan kjøpe mer hvor som helst).
Lenke til kommentar

Hei på dere som kan dette med e-sigarett.

 

Jeg har en pasient med KOLS som ikke klarer å slutte å røyke. Snus dekker ikke hennes behov da hun sier det er smaken av tobakken hun trenger.

 

Hun er villig til å prøve el-røyk, men det virker som om hun ikke klarer å skaffe seg en, derfor skal jeg bestille en for henne. 

 

Kan dere anbefale en grei e-sigarett med tanke på pris=kvalitet med nikotininnhold og tobakksmak? Gjerne med link for bestilling og liste over komponenter som er nødvendige? 

 

Hilsen Nox4o

Prøv ezee, engangs-sigaretter. (dansk forhandler).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvor handler folk nikotin for selvblanding nå for tiden?

Prøvde å gå inn på vapemolin, men rutes direkte videre til molinberryflavours og ser ingen nikotin der. De har vel endret på systemet sitt siden sist jeg var der, så jeg lurer på hvor det er trygt å handle nikotin nå med rask og god service.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Hvor handler folk nikotin for selvblanding nå for tiden?

Prøvde å gå inn på vapemolin, men rutes direkte videre til molinberryflavours og ser ingen nikotin der. De har vel endret på systemet sitt siden sist jeg var der, så jeg lurer på hvor det er trygt å handle nikotin nå med rask og god service.

Har kjøpt fra Pink Mule et par år nå. Ikke av noen spesiell annen grunn enn at de var blant de første jeg fant som sendte til Norge. Har alltid vært ganske fornøyd så har bare bestilt derifra igjen hver gang jeg har nærmet meg tom. Aner derfor ikke hvordan prisen deres er kontra andre.

 

https://pink-mule.com/e-liquid-uk/nicotine-bases-uk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dæven, jeg er visst dårlig oppdatert.  Sist jeg var innom PM var max 72mg, men det begynner å bli en stund siden nå.  Takk for tipset.

 

PS: Ser at 1L Green Label selges i opptil 220mg og 1L Red Label i opp til 500mg.  Jeg må visst følge bedre med i timen....  Da vet jeg i alle fall hvor jeg skal henvende meg når dagens lager er brukt opp.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Pink Mule gjør og det. 250ml/100mg glir rett gjennom tollgrensa sålangt hvertfall

 

 

PS: Ser at 1L Green Label selges i opptil 220mg og 1L Red Label i opp til 500mg.  Jeg må visst følge bedre med i timen....  Da vet jeg i alle fall hvor jeg skal henvende meg når dagens lager er brukt opp.

Det er lurt å holde seg under grensen på 10800 mg (100 ml 100 mg er 10000 mg). Dette er en grense tollere ofte forholder seg til. Selv da kan en bli spurt om legeerklæring, men det skjer heller sjelden. Selv bruker jeg kun mixnmatch. Er ikke spesielt tilhenger av å bruke PM sin nikotin da denne er bleket. Det er klorforbindelser som normalt blir brukt for bleking av nikotin. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...