Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Tips til en E-Juice som ikke gir "besk" ånde?

+ Gir mye damp ( Elsker dampen.. Bruker den ofte som en "effekt" i videoer jeg redigerer hehe )

 

Har prøvd Astro og Apple candy sin fra Nosmoke og de gir en ugunstig ånde på morningen uansett hvor mye jeg pusser tenna eller bruke munnskyllevann

 

Er det slik med alle ? Jeg er helt ny på området og har blitt helt hektet av E-Sigg

 

Fruen er litt lei hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hola!

 

Eg har lagt sigarettane litt på hyllo og prøver ut litt damp i steden. Funker egentlig veldig greit for min del (så langt).

 

Men det som irriterer meg litt er at eg alltid må passe på å ha med meg nok juice før eg går ut døro. Føler eg fyller på tanken rimelig ofta.

 

Har ein 4ml tank i for øyeblikket, men det er i mine auger ikkje så veldig mangen trekk som skal til før det må fylles på igjen.

 

Så mitt enkle spørsmål er jo egentlig bare: er det vanlig å alltid måtte ta med rikelig mnd juice, for å etterfylle omtrent konstant?

Lenke til kommentar

Jeg har to oppsett.

 

Jeg har ett oppsett jeg kjører på 40-60W med en Petri RTA, og ett oppsett jeg kjører på 10-12W med en gammel Squape R. Førstnevnte oppsett har jeg 4mg/ml juice på, og det andre har jeg 18mg/ml juice på. Må fylle ganske konstant på det oppsettet med Petri, og det går det ca 2ml juice på. Hvis jeg kun bruker det oppsettet, går det 10-15ml i løpet av en dag. På Squape R går det ca 3,5ml juice, men det varer en hel dag selv om jeg kun bruker det oppsettet.

 

Skaff deg et oppsett som du kan kjøre juice med høyere nikotininnhold på.

Lenke til kommentar

Jeg har to oppsett.

 

Jeg har ett oppsett jeg kjører på 40-60W med en Petri RTA, og ett oppsett jeg kjører på 10-12W med en gammel Squape R. Førstnevnte oppsett har jeg 4mg/ml juice på, og det andre har jeg 18mg/ml juice på. Må fylle ganske konstant på det oppsettet med Petri, og det går det ca 2ml juice på. Hvis jeg kun bruker det oppsettet, går det 10-15ml i løpet av en dag. På Squape R går det ca 3,5ml juice, men det varer en hel dag selv om jeg kun bruker det oppsettet.

 

Skaff deg et oppsett som du kan kjøre juice med høyere nikotininnhold på.

Er det forskjell på kor mykje nikotin som bør brukast i tanker?

Lenke til kommentar

 

Jeg har to oppsett.

 

Jeg har ett oppsett jeg kjører på 40-60W med en Petri RTA, og ett oppsett jeg kjører på 10-12W med en gammel Squape R. Førstnevnte oppsett har jeg 4mg/ml juice på, og det andre har jeg 18mg/ml juice på. Må fylle ganske konstant på det oppsettet med Petri, og det går det ca 2ml juice på. Hvis jeg kun bruker det oppsettet, går det 10-15ml i løpet av en dag. På Squape R går det ca 3,5ml juice, men det varer en hel dag selv om jeg kun bruker det oppsettet.

 

Skaff deg et oppsett som du kan kjøre juice med høyere nikotininnhold på.

Er det forskjell på kor mykje nikotin som bør brukast i tanker?

 

Det spørs helt på deg. Noen trenger 24 mg for å bli tilfreds, noen trenger ikke mer enn noen få mg. Det spørs også på hva slags tank du bruker. Maaange variabler. Skulle jeg dampe på feks 10-15 mg med ejuice så må jeg ha noe som ikke er ett skymonster, så sub ohm er utelukket, mens på lavere nic innhold så kjører jeg dem gjerne på sub ohm. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, vet ikke om noen har erfaring med Amazon.

 

Jeg bestilte 2 oz med marshmallow-aroma der, men fikk stoppa kjøpet da jeg så fraktprisen. Flaskene kosta 113 til sammen, men fraktprisen var over 300,-  Rart syns jeg, men det er kanskje sånn det funker??? Merket var "get suckered".

 

Noen som har et bedre forslag til hvor jeg kan få tak i marshmallow-aroma uten sånne vanvittige fraktkostnader?

 

på forhånd takk i så fall.

Lenke til kommentar

Hei på dere som kan dette med e-sigarett.

 

Jeg har en pasient med KOLS som ikke klarer å slutte å røyke. Snus dekker ikke hennes behov da hun sier det er smaken av tobakken hun trenger.

 

Hun er villig til å prøve el-røyk, men det virker som om hun ikke klarer å skaffe seg en, derfor skal jeg bestille en for henne. 

 

Kan dere anbefale en grei e-sigarett med tanke på pris=kvalitet med nikotininnhold og tobakksmak? Gjerne med link for bestilling og liste over komponenter som er nødvendige? 

 

Hilsen Nox4o

Lenke til kommentar

Hun kan jo prøve en Aspire Breeze. Det følger med coiler på 0.6 ohm, men jeg vil heller anbefale at hun starter med 1.2 ohm coilene (velg 1.2 under motstand). 1.2 varmer ikke opp like mye væske som 0.6, så det blir enklere å finne en styrke som passer hennes forbruk. Hvis hun røyker Prince/Marlboro rød så ville jeg startet med enten 12 mg eller 16 mg nikotin med 1.2 ohm. 0.6 ohm fordamper dobbelt av 1.2 ohm, så halve nikotinmengden er nok på 0.6 ohm.

 

Det som er fint med denne modellen er at den er både automatisk og manuell. Hun kan dermed både suge og trykke for å lage damp. Med manuelle modeller så må man holde inne en knapp for å lage damp, nybegynnere har en tendens til å fortsette å holde denne inne etter at de slutter å suge og dermed brenner opp bomullen i coilen. Med automatiske modeller så er det bare å suge, som på en analog sigarett.

 

Hva gjelder smak på væsken, så er dette 100% subjektivt. Jeg liker ikke smaken av tobakk, så jeg kan ikke anbefale noen. Nikotinholdigvæske må bestilles fra et EØS-land (gi henne legeerklæring på at hun bruker slikt til å slutte med tobakk). Nikotinholdig væske er i dag ikke lov å omsette i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Dessverre" finnes det ingen dampevæske som kan emulere smaken av en sigarett, inkludert de som bygger på tobakksekstrakter.  Grunnen til det er helt enkelt at smaken av en sigarett hovedsaklig skapes av forbrenningen, som ikke er en faktor ved damping.

 

De fleste garva røykere vil ha/tror de må ha noe som ligner sigaretter når de begynner å dampe, men de aller, aller fleste går helt eller delvis over til andre smaker etter ganske kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...