Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spm til dere som damper SS temp. Hvilke W og temp kjører dere?

 

0.23ohm

230 grader

40w

Juice: 80 VG 0.6nic

 

 

Enda sliter jeg med litt for mye throathit (TH). Det siste året har TH fått meg til å gå over til sigaretter igjen så gode råd trengs :)

 

Det er et umulig spørsmål uten å vite hvilken mod du bruker og uten å ha kjennskap til den.  Jeg veksler mellom 12-15 forskjellige mods og innstillingene mine varierer fra den ene til den andre fordi de bruker forskjellig elektronikk.  Noen er satt til 240C, andre til 180C, med ca. samme resultat.  I tillegg kan resultatet variere fra juice til juice.

 

Er du ellers sikker på at det er for kraftig throat hit som er problemet og ikke at du har utvilket sensitivitet eller allergi mot propylenglykol?  Man anslår at sensitivitet utvikles av noe slikt som 10% av alle dampere, genuin allergi langt færre.  Uansett ville jeg testet det som første steg, ved å bruke en 100% VG juice en uke eller to og se om problemet vedvarer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Litt noobish spørsmål her! Tråden er lang og har ikke mulighet til å lese meg gjennom hele,

 

Men! I sammenheng med en reunion med gamle klassen så skal vi ha diverse temaer over en helg.

Har et par amatør regissører som ønsker å spille inn et par kortfilmer med alle sammen. Og til dette kommer vi til å skulle " røyke" diverse saker å greier.

 

Greia nå er at vi ikke ønsker noe "skadelig" røyking, det skal (helst) være barn tilstede og vi har da begynt å undersøke om "vaping" burde gå.

 

Hvordan er det med tanke på om vaping er skadelig ? ( Hvis vi skal se for oss en som skal "vape" livet ut ) og ikke i denne lille tidsperioden. 

 

Vi har et par fanatiske foreldre som vi skal ta hensyn til uansett hva andre tenker å mener om saken :)

 

Fleste av oss hadde tatt vanlig røyk for en helg som helt ufarlig, men anyways. Her er vi nå hehe

 

Så hvordan er det med tanke på helseskader generelt? Avhengighet osv osv

 

Hva er alle "Cons" med vaping  ( Ikke sammenlign med vanlig røyk )

Lenke til kommentar

Aha.. såpass ja ^^  tenkte bare om det var en standard "versjon" man starter med men men!

 

Helst noe som generer mye "damp"

Forskjellige smaker får vi bare tåle, helst noe enkelt som feks sitron-mint-mango e.l dersom det finnes

Ikke nikotin

Og om det er noen typer fremfor andre som ikke er så "kvalme" som noen ofte refererer til.

 

Ser litt på nosmoke.com

https://www.nosmoke.no/aspire-premium-kit.html

https://www.nosmoke.no/nosmoke-salt-lakris.html

https://www.nosmoke.no/astro.html

 

Aner dog ikke hvor mye man trenger for 1 person til 1-2 ukers bruk ?

 

men det jeg linket "virker" for meg som har null aning om en god start? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...