Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk xRun, visste ikke at 3-5mg var optimalt på sub ohm. 

Men jeg bruker også samme mg på nautilus mini. Vil du si det er stor forskjell på nikotinopptak med direkte lungedrag vs munn til lunge?

 

Hva er de første tegnene på at man har fått i seg for mye nikotin? Merker sjelden kvalme eller hodepine av nikotin, hverken på tobakksprodukter eller el-sigg. Jeg snuste en boks om dagen med 06 (2% nic)

Jeg sier ikke at 3-5mg er optimalt på sub-ohm. Jeg sier sub-ohm og direkte lungedrag, selv om man kan ta direkte lungedrag på normale resistanser hvis de har god nok luftstrøm.

 

Jeg hoppet over å nevne at de fleste vanlige fordamperhoder ikke har veldig høy luftgjennomstrømming, men det har ofte sub-ohm-hoder i tanker som er lagd for dem. Derfor gikk det i retning av sub-ohm, eller rettere sagt diverse subtanker. Lettere å ta lungedrag med dem.

Jeg bruker 12mg i mine subtanker, og kjører munn-lunge. Skal jeg kjøre litt direkte lungedrag for cloudchasing for moro skyld iblant, så går jeg ned til 3-4mg ellers blir det irritasjon i svelget og hosting. 

 

Hvis nic-blandingen er for sterk så merker du det typisk på 2 måter.

Damper du munn-lunge så merker du det først på svimmelhet og kanskje uggen følelse. Ved altfor høy blanding river det i halsen og det blir akutt svimmelhet.

Er det direkte lungedamping, så merker du det på irritasjon baki ved drøvelen på inntrekk, som gir hosting. Det kan skje selv på 6mg, men det er fordi direkte lungedrag gir en mye større mengde nikotinholdig damp enn munn-lunge, og dermed mer irritasjon for følsomme hinner selv om miksen er svakere. 

 

Kjapt øyemål tilsier at 1 liter damp/luftblanding fra fordamperen i et langt trekk direkte til lunge gir en større mengde nikotin enn ~1dl. damp fra munnen som er blandet med all luften det inhaleres sammen med ved munn-lunge. Selv med 3mg på direkte lungedrag blir nikotinmengden større enn ved 12mg munn-lunge. Derfor er man mye tettere på toleransen for irritasjon i svelget når man gjør direkte lungedrag. Man blir også lettere "ruset" (svimmel/ør) ved direkte lungedrag, på styrker man ikke har problemer med ved munn-lunge.

Så da går man ned i styrke når man cloudchaser.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har blitt kvalm av få, kjappe trekk med for høy nikotinstyrke. Enkelt og greit samme type nikotinsjokk når jeg tok dagens første røyk på tom mage, eller pakka i en for stor prell av for sterk snus for tidlig på dagen.

Ikke av 2-3 trekk på 1 sekund som du slipper ut nesten før det engang rekker munnen ;)

Jo, det kommer veldig an på styrken. Da jeg prøvde 36 mg, holdt det i massevis med ett kort trekk på rundt et sek før jeg ble kvalm.
Så vanskelige dere er da. Ikke av de trekkene der når du er vant til en pakke om dagen/boks på 2.
Lenke til kommentar

 

Vet noen hva det betyr når e-sigaretten er ladet og lyser når man trykker på knappen, men den "damper" ikke? Jeg ladet den litt mer (selv om den var fullt ladet) og da virket den igjen.

Holder batteriet på å dø? Eller skal den egentlig lyse en annen farge da?

Hvis den er fullada så vil jeg tro det er noe galt med koblingenm prøv å skru litt rundt alle steder det er mulig, sjekke at coilen sitter godt, og heller ikke skru ting for hardt.

 

Hva mener du nå? At batteriet ikke får kontakt med resten?... For det er litt sånn irr på sporene... Kan det være alt? Ingenting annet som gjør at den, som sagt, lyser men ikke funker?

Lenke til kommentar

 

 

 

Vet noen hva det betyr når e-sigaretten er ladet og lyser når man trykker på knappen, men den "damper" ikke? Jeg ladet den litt mer (selv om den var fullt ladet) og da virket den igjen.

Holder batteriet på å dø? Eller skal den egentlig lyse en annen farge da?

Hvis den er fullada så vil jeg tro det er noe galt med koblingenm prøv å skru litt rundt alle steder det er mulig, sjekke at coilen sitter godt, og heller ikke skru ting for hardt.

Hva mener du nå? At batteriet ikke får kontakt med resten?... For det er litt sånn irr på sporene... Kan det være alt? Ingenting annet som gjør at den, som sagt, lyser men ikke funker?
Har spurt på ECF etter løsninger og prøvd alt mulig inkl å lirke opp pin'en på batteriet uten hjelp. Lyset er som normalt, men den har verken kontakt med lader eller atty. Sendte en mail til friske drag så får jeg se om jeg får tilsendt ny/refundert.
Lenke til kommentar

Takk xRun, visste ikke at 3-5mg var optimalt på sub ohm. Bruker 6-12mg på subtank nano med 0.5ohm coil så kanskje jeg vaper for mye uten at jeg direkte merker det?

Men jeg bruker også samme mg på nautilus mini. Vil du si det er stor forskjell på nikotinopptak med direkte lungedrag vs munn til lunge?

 

Hva er de første tegnene på at man har fått i seg for mye nikotin? Merker sjelden kvalme eller hodepine av nikotin, hverken på tobakksprodukter eller el-sigg. Jeg snuste en boks om dagen med 06 (2% nic)

Kvalme, hodepine, vertigo, slapphet, hjertebank, ubevissthet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har blitt kvalm av få, kjappe trekk med for høy nikotinstyrke. Enkelt og greit samme type nikotinsjokk når jeg tok dagens første røyk på tom mage, eller pakka i en for stor prell av for sterk snus for tidlig på dagen.

Ikke av 2-3 trekk på 1 sekund som du slipper ut nesten før det engang rekker munnen ;)
Jo, det kommer veldig an på styrken. Da jeg prøvde 36 mg, holdt det i massevis med ett kort trekk på rundt et sek før jeg ble kvalm.
Så vanskelige dere er da. Ikke av de trekkene der når du er vant til en pakke om dagen/boks på 2.

 

Jeg røyka 5 - 10 om dagen i 15 år. Holdt i massevis. I tillegg til en boks snus.

Lenke til kommentar

 

Tenker å ta skrittet opp fra EGO og opp til noe bedre. Ser for meg cool fire IV med nautilus mini, erfaringer? Bra, dårlig?

Hva med Istick TC40w? Funker med ohm, subohm og tc. Ser litt dumt ut med Mininaut, da Mininaut mangler en mm eller to for å gå i flush.

 

Endra planene, foreløpig tenker jeg aero mega (praktisk da jeg har mange coiler for den allerede) og cool fire iv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...