Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Triton har TC-coils. Både T1 og 2.

Betyr det at jeg kan bruke alle tanker med Nikkel/Titan(TC)-coils? Ser noen ganger at TC-hodene er oppgitt med anbefalt wattstyrke fra 30-80 eller 30-100, og da blir det kanskje litt tynt med mine 40?

 

Det ser ut for meg som at han selger nikotinholdig juice fra Norge. Er det blitt lovlig? (Nei, jeg har ikke noe problem med det)

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Posten sporing ga en ny beskjed i dag: "sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling".

 

Så over, prisen er under 350kr... Men jeg så over prisen før prisavslag (som den går etter. Var 5% rabatt..) Så siden det kosta 353kr, TRE kroner over, må jeg betale 581kr for å motta. 230 kroner ekstra fordi den gikk over med 3kr før rabatt.. Det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Posten sporing ga en ny beskjed i dag: "sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling".

 

Så over, prisen er under 350kr... Men jeg så over prisen før prisavslag (som den går etter. Var 5% rabatt..) Så siden det kosta 353kr, TRE kroner over, må jeg betale 581kr for å motta. 230 kroner ekstra fordi den gikk over med 3kr før rabatt.. Det er for dårlig.

Om faktisk pris, dvs det du betalte er under 350,- , er det det posten skal forholde seg til.

Lenke til kommentar

 

Posten sporing ga en ny beskjed i dag: "sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling".

 

Så over, prisen er under 350kr... Men jeg så over prisen før prisavslag (som den går etter. Var 5% rabatt..) Så siden det kosta 353kr, TRE kroner over, må jeg betale 581kr for å motta. 230 kroner ekstra fordi den gikk over med 3kr før rabatt.. Det er for dårlig.

Om faktisk pris, dvs det du betalte er under 350,- , er det det posten skal forholde seg til.

 

Faktisk pris er godt under 350kr og sjekket til og med kalkulatoren på posten sine sider. Ble usikker nå. Mener å huske at det er varens verdi. Må legge til at det var en kupongkode jeg la inn i betaling (står i proformafaktura), har det noe å si?

 

Utrolig irriterende i alle fall. Får se om det blir gitt ny beskjed i morgen, om ikke får jeg ta en telefon. Bestilte pakken den 21. og den har stått i tollen meste av tiden i påvente av papirer, som jeg sendte inn. Men nå sier de jeg trenger fortollingspapirer.

Lenke til kommentar

 

Posten sporing ga en ny beskjed i dag: "sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling".

 

Så over, prisen er under 350kr... Men jeg så over prisen før prisavslag (som den går etter. Var 5% rabatt..) Så siden det kosta 353kr, TRE kroner over, må jeg betale 581kr for å motta. 230 kroner ekstra fordi den gikk over med 3kr før rabatt.. Det er for dårlig.

Om faktisk pris, dvs det du betalte er under 350,- , er det det posten skal forholde seg til.

 

 

Hvis du bestiller og betaler i annen valuta så er ikke det tilfelle. Fra dagen du bestilte noe til pakken ankommer så kan kronekursen ha gått ned eller brukt valuta ha gått opp. Posten går etter omregningskursen til tollvesenet som blir fastsatt hver mandag.

 

Valutakalkulator er ikke 100%, sjekk http://www.toll.no/no/tjenester/omregningskurser/

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Posten sporing ga en ny beskjed i dag: "sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling".

 

Så over, prisen er under 350kr... Men jeg så over prisen før prisavslag (som den går etter. Var 5% rabatt..) Så siden det kosta 353kr, TRE kroner over, må jeg betale 581kr for å motta. 230 kroner ekstra fordi den gikk over med 3kr før rabatt.. Det er for dårlig.

Om faktisk pris, dvs det du betalte er under 350,- , er det det posten skal forholde seg til.

Hvis du bestiller og betaler i annen valuta så er ikke det tilfelle. Fra dagen du bestilte noe til pakken ankommer så kan kronekursen ha gått ned eller brukt valuta ha gått opp. Posten går etter omregningskursen til tollvesenet som blir fastsatt hver mandag.

 

Valutakalkulator er ikke 100%, sjekk http://www.toll.no/no/tjenester/omregningskurser/

Dette vet jeg. Sjekket både før og etter. Gikk under på begge i betalpris.
Lenke til kommentar

Antar at du er ny til damping? Det tar gjerne litt tid å venne seg til damping, både lunge til munn og direkte lungetrekk.

 

Det er vel ganske vanlig å begynne med lunge til munn og gradvis øke luftflyten. Etter en stund går nok lungetrekkene bedre. Begynn med den metoden og coil som du liker best. Resten kommer av seg selv.

 

Når det gjelder smaker så synes jeg selv at "tobakkssmakene" smaker forferdelig. Nesten alle som begynner med damping leter etter en smak som er tilnærmet den røyken de røykte. Vel, det finnes ikke. Det tar ikke lange tiden å innse hvor ekkelt tobakksrøyk egentlig smaker. Prøv deg litt frem med frukt, godteri og bakevarer. Det finnes utrolig mye godt der ute.

 

Mine favoritter:

Suicide Bunny's Mother's Milk

Halcyon Haze's Yellow Biafra

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

En ting som kan være verdt å nevne er at juicer som inneholder bakevarer, søtningsmidler og/eller er mørke juicer har en tendens til å slite ut en coil mye raskere. Kommer også mye drit på coilen som du må rense. Lyse og juice som inneholder frukt osv vil gi coilen et lengre liv. Uten tilsatt noe smak er selvfølgelig best på coilen dersom du vil ha den over lengre tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...