Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt kvalm av få, kjappe trekk med for høy nikotinstyrke. Enkelt og greit samme type nikotinsjokk når jeg tok dagens første røyk på tom mage, eller pakka i en for stor prell av for sterk snus for tidlig på dagen.

Ikke av 2-3 trekk på 1 sekund som du slipper ut nesten før det engang rekker munnen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå spinner v2 og evod 2 glass. Den er for lang til at det funker å ha den i lomma dersom man sitter, så jeg pleier å skru dem av hverandre og legge dem i lomma på den måten. Men vet dere om noen praktiske måter å gjøre dette uten å bruke en ekstern veske? :p Vil heller ikke gå med den i hånda hele tiden, men en slags "pakke" man kan bruke for å hindre at det kommer lommerusk osv inn, i lomma?

 

Og en slags "beauty ring", noen som har erfaring med det, vet om billige? :)

Du kan jo prøve adapterene til Eleaf. Skal du ha lommevennlig damper, så må du ha Istick Mini med adapteren. Eller tankmod (tank+mod i ett). Eller en 13650-mod med en veldig lav dripper.
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg vurderer å prøve ut E-sigaretter.

 

Er det slik at man ikke får væske med nikotin i Norge?

Nikotin fås ikke tak i i norge nei, det må importeres.

Anbefales:

 

Friskedrag.no for dampeutstyr

 

Molinshop.com for juice. De selger ganske billig ferdig juice, og veldig billig DIY juice :)

 

Friskedrag leverer etter 1-2 dager

Molinship etter 3-5 (eller 1-2 om du velger fly) Og begge er supre på kundeservice. Sender deg nytt om noe er galt, hjelper deg (raskt) og er utrolig hyggelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke akkurat det jeg tenkte på. Tenkte noe jeg kunne legge tank og batteri, noen praktiske enkle løsninger :)

Jo.

nei.

 

Jo. Leppene har kun et tynt lag (tynneste laget på kroppen) hud. Tunga og munnveggene har ikke hud, kun en hinne. Store deler av nikotinet du absorberer absorberes i munnen. Du kan lett få nikotinsjokk eller -overdose kun ved å putte røyk/damp i munnen.

Det er en grunn til at flytende medisiner ofte kun dryppes under tunga.

 

Det er også en grunn til at folk sier til deg at du skal bruke nitrilhansker når du skal håndtere nikotinbase.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke akkurat det jeg tenkte på. Tenkte noe jeg kunne legge tank og batteri, noen praktiske enkle løsninger :)

Jo.

nei.

Jo. Leppene har kun et tynt lag (tynneste laget på kroppen) hud. Tunga og munnveggene har ikke hud, kun en hinne. Store deler av nikotinet du absorberer absorberes i munnen. Du kan lett få nikotinsjokk eller -overdose kun ved å putte røyk/damp i munnen.

Det er en grunn til at flytende medisiner ofte kun dryppes under tunga.

 

Det er også en grunn til at folk sier til deg at du skal bruke nitrilhansker når du skal håndtere nikotinbase.

Jeg vet at det absorberes gjennom munnen og, men det var ikke tilfellet her.
Lenke til kommentar

Vet noen hva det betyr når e-sigaretten er ladet og lyser når man trykker på knappen, men den "damper" ikke? Jeg ladet den litt mer (selv om den var fullt ladet) og da virket den igjen.

Holder batteriet på å dø? Eller skal den egentlig lyse en annen farge da?

Hvis den er fullada så vil jeg tro det er noe galt med koblingenm prøv å skru litt rundt alle steder det er mulig, sjekke at coilen sitter godt, og heller ikke skru ting for hardt.
Lenke til kommentar

 

Jeg har blitt kvalm av få, kjappe trekk med for høy nikotinstyrke. Enkelt og greit samme type nikotinsjokk når jeg tok dagens første røyk på tom mage, eller pakka i en for stor prell av for sterk snus for tidlig på dagen.

Ikke av 2-3 trekk på 1 sekund som du slipper ut nesten før det engang rekker munnen ;)

 

Jo, det kommer veldig an på styrken. Da jeg prøvde 36 mg, holdt det i massevis med ett kort trekk på rundt et sek før jeg ble kvalm.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig tatt steget med å slutte med snus og bare bruke el-sigg istedenfor snus+elsigg. Klarte å kutte snusforbruket med 80% med elsigg men nå har jeg tatt valget å endelig kutte ut snusen helt.

 

Men jeg føler noen abstinenssymptomer selvom jeg vaper 12mg nic all day long. Noen som har opplevd dette? Det er ikke følelsen i leppa jeg savner, for jeg syns det er utrolig deilig å slippe det faktisk.

Føles ut som jeg skal sprekke hvert øyeblikk.

Lenke til kommentar

12mg. er ganske middels, men prøv 18mg, evt. hvis du mikser selv kan du justere til det er komfortabelt og trappe litt ned over noen ukers tid.

Det vil også variere avh. av fordamper/hode og hvordan du damper. En mod med god fordamper med fyldig dampproduksjon kan gjøre noen svimmel på 12mg, mens enkle cigalikes gjerne krever litt mer for tilsv. effekt.

Sub-ohm og direkte lungedrag funker på 3-5mg, mens for munn-lunge (vanlig metode) ligger mange rundt 12-15mg. Alt dette gir forskjellige resultater ift. opptak av nic og komfort.

 

Av egen erfaring: I starten ble 12mg. på cigalike (type T-510 og lignende) i minste laget, mikset til ca. 15mg selv og det funket bedre. Etterhvert ble det clearomizere og dual coils på 12mg, og så selvbygg fortsatt på 12mg. Gjør susen.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Takk xRun, visste ikke at 3-5mg var optimalt på sub ohm. Bruker 6-12mg på subtank nano med 0.5ohm coil så kanskje jeg vaper for mye uten at jeg direkte merker det?

Men jeg bruker også samme mg på nautilus mini. Vil du si det er stor forskjell på nikotinopptak med direkte lungedrag vs munn til lunge?

 

Hva er de første tegnene på at man har fått i seg for mye nikotin? Merker sjelden kvalme eller hodepine av nikotin, hverken på tobakksprodukter eller el-sigg. Jeg snuste en boks om dagen med 06 (2% nic)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...