Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Skjønner. Jeg kjøpte på impuls uten å sjekke reviews først (eller etterpå), men det man ikke vet har man jo ikke vondt av  :) Grattis med ny dings i såfall!

 

edit: Har du link til noe av kritikken forresten? Kanskje jeg får tips om noen tank-kombinasjoner el.l som jeg bør styre unna. Jeg var forresten så dum at jeg kjøpte den med GS Air tank i steden for vanlig GS tank (som passer mye bedre)..

Lenker vil ikke duge da alle produkter alltid har ufornøyde kunder eller at produkter stryker med. Tenker mer på den generelle oppfatningen av det jeg har sett. Ser flere klage på istick, enn skryte av det. Andre produkter er det motsatt. Har spurt en del, og de sier det samme.

 

Men hvis du har den, den funker og du er fornøyd, så er det jo ingen problemer :)

 

Vurderte GS/air/m-tankene en gang tidligere også, men denne bestillingen valgte jeg kangertech's aerotank mega :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

De som ikke er kjent med damping vet ikke at det er lovlig, spesielt ikke når folk, blant annet deg, fortsetter å si at det er ulovlig.

Nettopp. Muttern har en tendens til iblant å minne meg om at damping er strengt forbudt!!! Da er det bare å puste dypt, telle til ti, og forklare nok en gang hvordan hun igjen har vært offer for noen som unyansert maler fanden på veggen.

Veldig mange tror det er farlig nettopp av denne grunn. Jeg kjenner ei som ikke vil prøve dette pga faren(eller moren hei rr lyttere). Dama røyker sigaretter daglig.

Lenke til kommentar

Ingenting negativt å si om istick 40w. Den kritikken som har vært mot istick har vært av bedrevitende mennesker som rett og slett mener at deres utstyr er bedre enn hva de ikke kjøpte. Samt at istick fikk en ripe i lakken på første produksjon av istick 50w (men som er blitt rettet på i senere batcher).  Du finner + og - om alle mods. Så ikke noe å bry seg om. Gratulerer med bra valg av mod for de pengene. 

 

Benytter selv 3 forskjellige GS air-modeller på daglig basis. Både GS air 20w. GS air M og GS air TC. Har vel 20-25 stk tilsammen av de (ja jeg har mistet tellingen for lenge siden, og har de spredd litt rundt omkring). Forskjellige juicer i alle. 

Lenke til kommentar

Det eneste negative jeg har sett om TC40W er batteritiden. Som jeg også er enig i.

 

Jeg hater GS Air M. Men den lever opp til navnet sitt, for den er vid åpen når den er lukket. Som jeg sa i NDSgruppen på Facebook, GS Air M har like mye motstand når den er lukket som Mininautet har på vid åpen.

Lenke til kommentar

Ingenting negativt å si om istick 40w. Den kritikken som har vært mot istick har vært av bedrevitende mennesker som rett og slett mener at deres utstyr er bedre enn hva de ikke kjøpte. Samt at istick fikk en ripe i lakken på første produksjon av istick 50w (men som er blitt rettet på i senere batcher).  Du finner + og - om alle mods. Så ikke noe å bry seg om. Gratulerer med bra valg av mod for de pengene. 

 

Benytter selv 3 forskjellige GS air-modeller på daglig basis. Både GS air 20w. GS air M og GS air TC. Har vel 20-25 stk tilsammen av de (ja jeg har mistet tellingen for lenge siden, og har de spredd litt rundt omkring). Forskjellige juicer i alle. 

Bare si ifra dersom du trenger noen for å rydde opp etter deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

får stadig opp "TempProtection" på skjermen når jeg bruker den, men den vaper helt fint

http://noobvapers.blogspot.no/2015/07/review-ismoka-eleaf-istick-tc40w.html

Tekst fra review:

"But wait, is this temperature control? That's what the TC in the name stands for, but it's not - NOT - temperature control. It IS temperature protection, though. Once the temperature is set, the chip will work to ensure that the set temperature is never exceeded."

 

Normalt. På andre temp-kontroll mods står det gjerne temp limit, samme sak i dette tilfellet.

 

Edit: Det siste året etterhvert som TC-mods har dukket opp fra forskjellige selskaper så har endel forskjellige varianter av temperaturkontroll blitt brukt. Noen kjører mer avansert kontroll og støtter flere typer tråd, andre kjører enklere varianter. Noen kaller det temperaturbegrensning, andre temperaturkontroll, andre igjen temperaturbeskyttelse. Sistnevnte pleide tidligere å handle om varme i elektronikken, og det blir litt forvirrende når selskapene bruker forskjellig terminologi for temperaturstyringen sin.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Aha, så hvis jeg skjønner rett, så har det noe å gjøre med resistance lock da. Var jo anbefalt å gjøre det når coilen var romtemperert.
Første TC-mod jeg har prøvd, så jeg ble litt usikker, siden det ikke stod noe om det i bruksanvisningen.
 

Hvilken tank bruker du forresten?

Bruker GS-tanken som fulgte med mod'en, med nikkel-coil. Bruker temp control modus, fordi jeg så flere som mente at å bruke voltage control med nikkel var litt fy-fy. Om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvis det er temp beskyttelsen mot varme i elektronikken (spenningskonverterne osv.) så ville du trolig kjent at modden er litt i varmeste laget. For temperaturstyring er det vanlig å vise et varsel når den når satt temperatur og begynner å variere spenningen for ikke å gå over. Min VTC-Mini med siste firmware indikerer både antall watt fortløpende og protection stort sett resten av trekket etter at den har nådd valgt temp.

Lenke til kommentar

https://www.change.org/p/u-s-senate-u-s-house-of-representatives-president-of-the-united-states-reject-the-fda-s-deeming-of-vapor-products-as-tobacco-products-3810d737-ccd4-4595-a600-50f3f0c55934?recruiter=49369894&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink

 

 

Og vi får vite hvordan rettsaken til totally wicked gikk, den 17 desember. I may 2016 blir et nytt direktiv iverksatt i EU, som også Norge er obligert til å ta med. Dette medfører da bare typen cigalikes, med maks 2ml tanker, bare kjøpe 10ml av gangen osv..Resten blir ulovlig å kjøpe.

 

Spennende å se hvordan det går i USA nå. Dersom det går gjennom, og det nye direktivet i EU, blir det ikke mye damping igjen. Er nå vi må begynne å stocke opp dersom vi skal være "future proof".

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at de kan forby f.eks mechmods, det er jo bare en batteriholder med uttak - som en annen lommelykt.

Vi får nok fortsatt tak i mods og tanker, mens ferdifylte varianter blir forbudt utover de grensene du sier - men det er jo ikke et problem for de fleste av oss.

Tipper de relevante endringene vil angå juice og ferdigfylte varer.

 

Edit: for å sammenligne, om sigaretter blir forbudt tror jeg man fortsatt lovlig kan kjøpe rizzla og maispiper - mens innholdet blir vanskelig å skaffe.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at de kan forby f.eks mechmods, det er jo bare en batteriholder med uttak - som en annen lommelykt.

Vi får nok fortsatt tak i mods og tanker, mens ferdifylte varianter blir forbudt utover de grensene du sier - men det er jo ikke et problem for de fleste av oss.

Tipper de relevante endringene vil angå juice og ferdigfylte varer.

 

Edit: for å sammenligne, om sigaretter blir forbudt tror jeg man fortsatt lovlig kan kjøpe rizzla og maispiper - mens innholdet blir vanskelig å skaffe.

Ja, men hvis det blir bannlyst over alt, hvordan skal du få tak i alt?

 

Så klart, batterier, wicks, bomull, PG, VG, alt slikt kan du lett få tak i. Tanker kan du få gjennom tollen med høy sikkerhet. Men ikke nikotinen. Den blir noe vanskeligere. Samt alle produsentene og aktørene i markedet vil slite veldig da de aller fleste mindre vil slite så voldsomt at det er mer lønnsomt å gå av.

 

I flere steder i USA og andre land har de begynt å putte noen midler i VG og PG som gjør det ikke-dampbart. 

Og tenk på alle som vil slutte å røyke, og gjerne kunne gått over til damping. Selv i dag er det mange som lar vær fordi de tror det er ulovlig, og bare det at man må importere er nok til at de lar var. Tenk hvordan det blir framover.

 

CTFK er for at barn skal leve i et tobakksfritt miljø. Det var dem som dyttet FDA-saken hurtigere fram for å få det effektivisert så fort som mulig. Tobakken pusher de ikke, men neida, de går mot et tobakksfritt produkt isteden.

 

FDA vet også hvor mye bedre damping er. Og at det vil ta mange liv. Men det driter de langt i så lenge de mottar masse penger fra tobakk og legemidler som nicorette, champix (som er livsfarlig) osv. Det er ikke sånn det skulle vært. Korrupt verden.

 

Norges dampere går i mot TPD artikkel 20: http://vapingiraffe.blogspot.no/2015/10/government-wants-to-implement-tpd.html

Lenke til kommentar

https://www.change.org/p/u-s-senate-u-s-house-of-representatives-president-of-the-united-states-reject-the-fda-s-deeming-of-vapor-products-as-tobacco-products-3810d737-ccd4-4595-a600-50f3f0c55934?recruiter=49369894&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink

 

 

Og vi får vite hvordan rettsaken til totally wicked gikk, den 17 desember. I may 2016 blir et nytt direktiv iverksatt i EU, som også Norge er obligert til å ta med. Dette medfører da bare typen cigalikes, med maks 2ml tanker, bare kjøpe 10ml av gangen osv..Resten blir ulovlig å kjøpe.

 

Spennende å se hvordan det går i USA nå. Dersom det går gjennom, og det nye direktivet i EU, blir det ikke mye damping igjen. Er nå vi må begynne å stocke opp dersom vi skal være "future proof".

 

Vel, Norge kan vel nekte basert på folkehelsa. Vi har gjort det før, ang. alkoholreklame. Så da er det bare å overbevise Bent Høie. :p

Lenke til kommentar

 

Gleder meg til å teste Aspire Triton 0,2 Ohm, folk sier den er bra? Riktignok har jeg en Ego PT VV, men rundt 4v er vel passe på en slik? Aldri prøvd de sub tinga. Bare det kommer snart da, ecigwizard sendte i begynnelsen av uka.

Aspire har nettopp sluppet Triton 2, med nye coils.

 

 

Fikk den ikke til å fungere med 0,4 ohms på Ego V2 batteriet.

tenkte først at jeg hadde en død atomizer, men bytta den til ingen nytte. Byttet til 1.8 ohms, men synes den produserer lite røyk - tester nå med lite luft tilførsel og øker. Til og med på over 5 volt synes jeg det blir lite vape. Bruker en Volture Punch juice med 70vg. Juicen er forresten helt rågod :) Så kjører tomt tanken og skal teste I Love Dounuts etterpå - forhåpentligvis like god

 

Noen som har gode råd, eller som kan forklare kjapt hva som er feil? Spesielt nysjerrig på de sub ohm coilene og hvordan få testet dem.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Finnes mengder med batterier, mods og tanker nå som brukes til subohm. Den gamle standarden med evod/ego og spinner batterier kan ikke brukes til subohm og er på vei til å bli avleggs. Atlantis 2 fungerer best med subohm batterier. At du må opp på 6,6 for å få nok damp høres helt fryktelig ut faktisk... Kan neppe være noe godt og ser for meg at det er direkte skadelig for deg.

Kjøp deg en subohm mod og 0.5ohm coilene til Atlantis2 og du vil dampe på rundt 40w/4.50v for å få god smak og bra damp produksjon.

 

For øyeblikket damper jeg for det meste på en Evic Vtc Mini mod (ikke innebygget batteri i moden så jeg anbefaler ett 3000mAh high drain batteri i den) med Supertank Mini der atlantis2 og triton coilene passer. Dette er en knall subohm kombo i en liten stealthy form faktor som passer til alle anledninger.

post-218778-0-34118000-1446148909_thumb.jpg

 

Går bare og venter på at denne tanken og da spesielt supertank coilene kommer til norge, da jeg foretrekker de over atlantis2 coilene som jeg bruker nå. Er for dyrt å bestille supertank coilene fra utlandet da frakten er for dyr.

Ser også at når triton 2 tanken kommer så har de laget en 0.5ohm clapton wire coil til den. Håper disse passer til Supertank Mini.

Endret av Nerdrage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...