Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem gutta...

Snip

Skjønner ingenting nå..

-

Så lenge du har laget coilen og wickinga slik det skal være og du får mengden damp du forventer uten brent smak så vil jeg anta at du opplevde det som kalles vapors tongue. Det vil si at smaksløkene på tunga har tatt seg en time out og alt du damper er så og si smakløst. Pleier å rette seg selv. Har det ofte slik selv og jeg tar en ordentlig tannpuss og munnskyll for å bli bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har ett lite problem gutta...

Snip

Skjønner ingenting nå..

-

Så lenge du har laget coilen og wickinga slik det skal være og du får mengden damp du forventer uten brent smak så vil jeg anta at du opplevde det som kalles vapors tongue. Det vil si at smaksløkene på tunga har tatt seg en time out og alt du damper er så og si smakløst. Pleier å rette seg selv. Har det ofte slik selv og jeg tar en ordentlig tannpuss og munnskyll for å bli bedre.

 

 

Hei takk for tips, mulig det, men tror kanskje det var jeg som hadde bommet likevel, coilen ble for kraftig selvom Subtank mini hadde plass til den og batteriet hadde nok power til å fyre opp..

 

Men løste seg greit med at jeg har jo en del tråd på spindel som blir 0,5 ohm, lagde en mye enklere single coil og deretter fikk jeg kjempebra oppsett med smak, damp og draget var ikke begrenset men mer åpent slik på ferdiglagde coils.

 

Nå er alt på stell så det ble fixa :) Kan forresten virkelig anbefale Molinshop.com med deres Nicbase og Smakstilsetninger, jeg får kjempegod smak og blanding er enkelt. Gode priser og ferdigblandede smaker var også veldig gode.

Lenke til kommentar

Hellu godtfolk.

Noen her med erfaring av DNA 200 devices?

 

Vurderer enten Hcigar VT200 eller Vapecig VTBox200

  

Hcigar VT200 om valget kun stod om disse to produktene. VTbox200 er et uferdig produkt som ble sendt på markedet med mange feil. Anbefaler deg et lite søk på youtube så får du se alle problemene selv.

Gikk selv for en Vaporshark og venter på muligheten til å bestille Evo.

Lenke til kommentar

Dessverre flere produsenter som sender ut produkter for tidlig. I mange tilfeller ender kunder opp som beta testere for et produkt som etter et par måneder kommer i v2. Forkastelig synes jeg og tenkte egentlig vente med dna200, men bare måtte ha. Kjøpte sharken fordi jeg har 3stk rdna 30, 40 fra dem før og alle har fungert knirkefritt. :)

900mah har holdt godt nok for meg til mitt bruk. Har litt mye utstyr så bruker ikke kun den, og da fungerer det greit med kapasitet.

Er planen kun å bruke en Device så ser jeg poenget ditt.

 

NB Det kommer snart en god del flere DNA 200 device`s på markedet. (Noen er allerede ute i denne listen)

http://vaping360.com/dna-200-box-mods/

Lenke til kommentar

Vel. 

Har en del utstyr nå.

Go to devicen jeg bruker idag er IPV mini 2, men føler ikke at 2500mah single batteri holder for meg. Spesielt når jeg dripper på 60w-70w.

 

Lyst på ny mod med litt batteri futt i samt ønsker å teste ut temp kontroll og så at DNA 200 skal holde lenge for meg. Vurderte Vaporshark helt til jeg så batteri størrelsen.

 

Selvsagt er valget å vente, spesielt når Yihi chippen er rundt hjørnet, men det er ikke bare bare når man geek faktoren begynner :)

Lenke til kommentar

Vurderer nå å gå til inkjøp av ordentlig e-sigg for første gang. Har tidligere hatt noen sånne engangs-greier uten å ha blitt spesielt imponert.

 

Jeg ser for meg at jeg vil ha en device med variabel spenning (av en eller annen grunn). Finnes det noen butikk i Oslo som selger slike ting over disk?

 

Er det noen som har et komplett sett å anbefale for en nybegynner, som er relativt billig uten at den er så dårlig at jeg må oppgradere med en gang?

 

Man blir jo som kjent litt utålmodig når man først har bestemt seg for å kjøpe, så om noen veit om nettbutikker som leverer kjapt, så er det et aktuelt alternativ til å kjøpe over disk.

 

Er det forresten noen av disse e-siggene som er såpass lette at de kan brukes uten å holdes med den ene hånda?

 

Ser det ble mange spørsmål her i en litt uoversiktlig post, men håper de gir mening og er forståelige.

 

Alle tips mottas med stor takk!

 

En ting til forresten: Er det slik at juice med nikotin fortsatt må bestilles fra utlandet?

Lenke til kommentar

Du kan jo gå for Istick TC40W med en Aspire Nautilus (Mini). Eller en Aspire Triton med 1,8ohm coils (kjør 1,8ohm på ca 10w). Når/hvis du begynner med temperaturkontroll, så kan du kjøpe tc-coils til begge disse tankene.

 

Meld deg inn på NDS på Facebook (Norsk Dampselskap), der finner du liste over norske forhandlere på nett samt noen rabattkoder til disse.

 

Nei, ingen kan brukes håndfritt (er et par cigalikes med refill, men disse gir nesten ikke damp og smak).

 

Ja, du må bestille nikotinjuice fra EØS (med unntak 3-4 land, blant annet Danmark).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du ha noe utstyr som IKKE er betavare, anbefaler jeg deg å se på SMOK. Ta et google søk, så ser du hva jeg mener. Kjørt på en SMOK BT50 ei god stund nå og er fornøyd. Med 4000mAh batteri holder dette for meg i ca 2 dager. Fordel, enkelt å bytte batteri ved å fjerne to skruer. Display med enkel regulering fra 6.0W til 40W (tror jeg den gå opp til). En knapp for pluss/minus WATT regulering, har BlueTooth (noe jeg ser som mindre hensikt å brke). Ulempe, stor tung sak, men tross vekten får du et smidig håndgrep rund batteri kassen som minner meg om ei litt mindre 20 pk. sig. Tank finnes det et hav av. 

Lenke til kommentar

Har mye Smok. Er strålende fornøyd. Den mest brutale tanken på markedet per dags dato med ferdighoder er Smok TFV4. Ellers bruker jeg daglig VCT, VCT pro, VCT TCT, Ego Cloud, Atta. Alle fra Smok. M80+ er en Mod som er en av de mest solide i markedet i forhold til pris, kvalitet, ytelse og holdbarhet. 

 

Om man skal bruke google som et kvalitetsstempel så er det jo bare å sette seg i en krok og vente på bedre tider. For du finner ikke et eneste forbrukerprodukt på markedet som det ikke eksisterer en eller annen klage på. Noen er det selvsagt mer på enn andre ting, men å si at Smok har flere reklamasjoner enn varer fra andre produsenter er feil. 

 

Det som er mer korrekt å si er at alle produsenter har laget minst ett produkt der enkelte produksjoner bør føres på tabbekvota. 

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med det jeg har hatt fra SMOK opp gjennom årene, aldri merka meg noen feil på dem. Nada surkling i alle fall.

 

I disse dager holder jeg meg vel og merke til en iStick 30W med et Naut oppå, og det har holdt i massevis så langt, og vært med til Berlin, Barcelona, og Sør-Norge rundt. Så fornøyd med komboen at jeg ikke er interessert i å kjøpe noe nytt utstyr, engang.

Lenke til kommentar

Da ble det en Innokin itaste vv 3. Virker som en ganske skrøpelig sak, men det fikk jeg jo beskjed om i butikken også. Kjøpte med en flaske Lucky Strike juice, så blir det litt venting før jeg får nikotin i postkassa (håper trekket "river" litt mer når jeg får i nikotinet, selv om jeg tviler litt).

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Da ble det en Innokin itaste vv 3. Virker som en ganske skrøpelig sak, men det fikk jeg jo beskjed om i butikken også. Kjøpte med en flaske Lucky Strike juice, så blir det litt venting før jeg får nikotin i postkassa (håper trekket "river" litt mer når jeg får i nikotinet, selv om jeg tviler litt).

Det vil definitivt rive mye mer når du får blandet i nicbase, stor forskjell. :)

Lenke til kommentar

Åja, fett! Det ble litt bedre nå etterhvert uten også. Kanskje pga litt oppjustering av strømmen (W). Tusen takk for all info! Fortsatt mye som er gresk  :)  Er det noen steder som er bedre(raskere/billigere) enn andre for bestilling av nicotin? I butikken foreslo de thealchemistscupboard.co.uk

 

edit: denne http://www.thealchemistscupboard.co.uk/product/72mg%20nicotine%20in%20vg

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...