Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spinnern min varer i flere måneder, siden jeg ikke bruker den. Det blir veldig relativt å si hvor mange timer en mod/batteri varer. Skal man bruke en benevnelse, bør man bruke ml juice.

Nei, det er heller ikke en god benevnelse. Det varierer veldig.

 

Tenk heller på bruk. Den tåler i gj snitt x antall timer trykk.

Lenke til kommentar

 

Spinnern min varer i flere måneder, siden jeg ikke bruker den. Det blir veldig relativt å si hvor mange timer en mod/batteri varer. Skal man bruke en benevnelse, bør man bruke ml juice.

Nei, det er heller ikke en god benevnelse. Det varierer veldig.

 

Tenk heller på bruk. Den tåler i gj snitt x antall timer trykk.

 

Nei, det varierer for mye ut hva slags spenning og coil man bruker.

Lenke til kommentar

 

 

Spinnern min varer i flere måneder, siden jeg ikke bruker den. Det blir veldig relativt å si hvor mange timer en mod/batteri varer. Skal man bruke en benevnelse, bør man bruke ml juice.

Nei, det er heller ikke en god benevnelse. Det varierer veldig.

 

Tenk heller på bruk. Den tåler i gj snitt x antall timer trykk.

 

Nei, det varierer for mye ut hva slags spenning og coil man bruker.

 

Sant. Ingen måte å finne ut på :p

Lenke til kommentar

Spinnern min varer i flere måneder, siden jeg ikke bruker den. Det blir veldig relativt å si hvor mange timer en mod/batteri varer. Skal man bruke en benevnelse, bør man bruke ml juice.

En nybegynner bruker gjerne 6-7 dager på 2 ml. Jeg bruker 6-7 timer på 2 ml. Og jeg har brukt over et år på en flaske 10 ml, siden vi nå skal bruke ting som ikke er i bruk for å sammenligne.
Lenke til kommentar

 

Spinnern min varer i flere måneder, siden jeg ikke bruker den. Det blir veldig relativt å si hvor mange timer en mod/batteri varer. Skal man bruke en benevnelse, bør man bruke ml juice.

En nybegynner bruker gjerne 6-7 dager på 2 ml. Jeg bruker 6-7 timer på 2 ml. Og jeg har brukt over et år på en flaske 10 ml, siden vi nå skal bruke ting som ikke er i bruk for å sammenligne.

 

 

 

Poenget var at jevnt over tar det like mye energi å fordampe x ml juice, avhengig av blandeforhold mellom pg og vg. Men det er flere faktorer som spiller inn, spesielt på variabel volt.

Lenke til kommentar

Noen som har dårlige erfaringer med EcigWizard.com i det siste? Jeg bestilte der i går, men fikk ikke noe ordrebekreftelse. Etter at paypal tok i mot pengene så skulle nettsiden sende meg til videre, og da kom "page error, fail to load" + noe kode greier. Sjekker accounten min og den viser bare gamle ordre, altså ikke det jeg akkurat bestilte og betalte 1200kr for. Men i handlekurven ligger fortsatt det jeg bestilte - Aspire Triton + repacements og litt forskjellige juice -> Mad Hatters I love donuts, Vermillion River KY4 (favoritt) + Kentucky, Button Junkie Vulture Punch.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Noen som har dårlige erfaringer med EcigWizard.com i det siste? Jeg bestilte der i går, men fikk ikke noe ordrebekreftelse. Etter at paypal tok i mot pengene så skulle nettsiden sende meg til videre, og da kom "page error, fail to load" + noe kode greier. Sjekker accounten min og den viser bare gamle ordre, altså ikke det jeg akkurat bestilte og betalte 1200kr for. Men i handlekurven ligger fortsatt det jeg bestilte - Aspire Triton + repacements og litt forskjellige juice -> Mad Hatters I love donuts, Vermillion River KY4 (favoritt) + Kentucky, Button Junkie Vulture Punch.

Har bare gode erfaringer.

 

Bestilte noe for så å ombestemme meg etter den ble sendt. Sendte mail, og de henta pakken tilbake og refunderte kjøpet med en gang. 

Lenke til kommentar

Har også bare gode erfaringer med dem. Skjønt, jeg har ikke handla hos dem på flere måneder, så jeg kan ikke si noe om "i det siste".

 

Går nå og irriterer meg over at jeg er tom for favoritt-juicene mine. En blir ikke produsert lenger (jeg var tydeligvis den eneste som kjøpte den, den er i alle fall borte fra sidene, og når jeg sendte mail, sa de enkelt og greit at de hadde slutta å produsere den grunnet lite etterspørsel), så jeg måtte finne en ny side og kjøpe en lignende smak fra - og de har brukt rundt tre uker nå, på å få sendt juicen fra England til Norge, og den andre juicen bestilte jeg mer av for to uker siden (da jeg merka at jeg bare hadde 30 ml igjen), og den har heller ikke kommet frem.

 

Frykter at jeg er nødt til å klare meg uten e-juice i kveld, mens jeg rengjør to tanker for å teste annen juice på dem.

 

e:

 

Spinnern min varer i flere måneder, siden jeg ikke bruker den. Det blir veldig relativt å si hvor mange timer en mod/batteri varer. Skal man bruke en benevnelse, bør man bruke ml juice.

Okay, la oss si det slik. Spinnerene mine varer fra 07:30 til 01:30 med kraftig bruk mellom 08:45 og 18:00 (tiden jeg går til jobb, er på jobb, går hjem fra jobb). Da med en Aspire Nautilus med 1,6 ohm-hode på den ene, og en SMOK Mega Dual Coil cartomizer 1,5 ohm på den andre. Jeg damper omtrent like mye på dem, og det ryker omtrent 5 ml juice ila. arbeidsdagen. Batteriene holder hele tiden, før jeg setter dem til lading og fyller opp tanken og cartoen før jeg legger meg.

 

Dette er vel og merke fra tiden jeg faktisk var i arbeid (før påske), og brukte dem. Etter at jeg ble arbeidsledig, begynte jeg å bruke to iStick (en 20w og en 30w) og 2x Aspire Nautilus, og har holdt meg med dem siden. Har hatt med spinnerene, VAMO-en, og diverse andre batterier på ferie, som backups just in case, men de har ikke vært i bruk siden. Jeg har heller ingen interesse av å bruke dem så lenge jeg har to fungerende iStick-er - som jeg for under ett år siden sverget på at jeg aldri skulle bruke fordi jeg følte de var ukomfortable og ikke passet meg i det hele tatt.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Gammel juice er ikke alltid godt, ass. Rengjorde hovedtankene i natt, og de står fortsatt til tørk (i alle fall til posten kommer, i fall jeg får påfyll av de to juicene jeg vanligvis bruker), så mens jeg venter på at postbudet skal få ræva og bila i gir opp her, tester jeg ut gammelt utstyr. Ikke alltid like vellykka. Tror jeg bare skal vaske alt som står her, kjøpe nye hoder, og se om de er brukbare til noe. Må bare finne ut nøyaktig hva det er jeg har her.

Lenke til kommentar

Kjæresten har begynt å røyke og snuse igjen den siste mnd. Jeg fikk endelig overtalt henne til å prøve å slutte, og gå over til damping (hun har veldig mislikt at jeg damper meste av tiden), utrolig nok. 

 

Hun har prøvd mine noen ganger, men sagt at hun ble småkvalm (3-4 små trekk)

 

Så da vurderer jeg å kjøpe evod v2 glass starter kittet til henne. Så kjøper jeg VPG base (med mer VG slik at det går smoothere for henne) med samme styrke som jeg bruker, og en aroma. Hvilken smak vil være god, og ikke kvalmende/dårlig for flest? 

Lenke til kommentar

Kvalme kan være et tegn på for mye nikotin.

Og smak er subjektivt, ikke objektivt. Jeg synes vaniljesaus (custard) er direkte motbydelig, og blir kvalm bare av tanken på å dampe mer av det dritet. Skal dog sies at jeg elsker vaniljesaus på jordbær og gele.

Kan ikke vært nikotin da hun tok få kjappe trekk. Jeg tror heller det var pga fordommer. Hun hadde ikke noe imot å prøve tidligere ❤
Lenke til kommentar

Har nå spinner v2 og evod 2 glass. Den er for lang til at det funker å ha den i lomma dersom man sitter, så jeg pleier å skru dem av hverandre og legge dem i lomma på den måten. Men vet dere om noen praktiske måter å gjøre dette uten å bruke en ekstern veske? :p Vil heller ikke gå med den i hånda hele tiden, men en slags "pakke" man kan bruke for å hindre at det kommer lommerusk osv inn, i lomma?

 

Og en slags "beauty ring", noen som har erfaring med det, vet om billige? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...