Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja okei ? husker at en kunne bare handle e-juice for 200kr eller så kom det mue toll og andre greier eller har dette blitt endret? Men da må jeg ha 100ml med smak og for eks 30ml med "nikotin"?

Neineinei. Jeg bruker uten smak, så jeg bare damper smakløst. Men skal du ha smak, bruk anbefalt dosering og prøv deg fram. Kjøp f.eks 10ml aroma per 100ml VPG (med nikotin) ;)

 

Grensen er 350kr inkl frakt.

Lenke til kommentar

Www.molinshop.com har veldig bra kundeservice, tracking og nesten alltid rask leveringstid (3-5 dager ved mindre du betaler ekstra). På på vpg baser og velg hvilken blanding (vg/pg) og nikotinstyrken du vil ha. Så går du på aroma (ikke moliq juices) og velger du aroma. 10ml per 100ml base er et greit utgangspunkt :)

 

30% nikotin hadde nok tatt livet av deg :p

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Husk at blandingsforholdene til VPG-basen forandres når du tilsetter aroma/konsentrat og nikotin. Det aller meste av aroma og konsentrat kommer i PG. en 50/50 VPG vil derfor ikke være 50/50 når du har tilsatt det ekstra.

 

Derfor er det bedre å kjøpe VG og PG adskilt hvis du skal blande. Mindre matte.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Husk at blandingsforholdene til VPG-basen forandres når du tilsetter aroma/konsentrat og nikotin. Det aller meste av aroma og konsentrat kommer i PG. en 50/50 VPG vil derfor ikke være 50/50 når du har tilsatt det ekstra.

 

Derfor er det bedre å kjøpe VG og PG adskilt hvis du skal blande. Mindre matte.

Det har såpass lite å si at det ikke er noe å bry seg om. Tenkte det var lettere for han å bestille bare base + aroma :)
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Bare si ifra dersom du lurer på noe :)

 

23ihvtv.jpg

 

Okay så har fått pakke fra Molinshop, veldig fine produkter, oser kvalitet, var nydelig pakket også.

Men hvordan var dette med blandingsforhold?

 

Jeg har en Nicbase VPG 50/50 12mg, som skal gå på eRollen.

1 stk Nicbase 100% VG 3mg, som skal på Subtank Minien..

 

Hvordan blander jeg inn smakene på la oss si f.ex, jeg ønsker en prøve-batch på 10 ml?

Det er oppført kun på siden til Molinshop "7-8%" smakstilsetning.. Hva er mener de med 7-8%?

 

Skal jeg ta bare 7-8 dråper ca og blande i 10 ml? Det står vel også noe sånt som at det anbefales at det står i 24 timer før man bruker blandingen.

Lenke til kommentar

7-8% av 10ml er 0,7-0,8ml.

 

Å takker! nå følte jeg meg j***** smart :p såpass burde jeg jo hatt skjønt :blush:

 

@Dragen, jupp blir vel mindre .mg fordi man "Blander ut med ikke nikotinell-dråper". Men det går bra.

Har godt av litt mindre sterk egentlig.

 

Da prøver jeg 1 stk 10 ml batch så ser jeg ossen det blir, jeg følger jo anbefalt dosering så håper det blir optimal smak på lakrisen osv.

Lenke til kommentar

 

 

7-8% av 10ml er 0,7-0,8ml.

Å takker! nå følte jeg meg j***** smart :p såpass burde jeg jo hatt skjønt :blush:

 

@Dragen, jupp blir vel mindre .mg fordi man "Blander ut med ikke nikotinell-dråper". Men det går bra.

Har godt av litt mindre sterk egentlig.

 

Da prøver jeg 1 stk 10 ml batch så ser jeg ossen det blir, jeg følger jo anbefalt dosering så håper det blir optimal smak på lakrisen osv.

?

Anbefalt blanding er et godt sted å starte. Når du blander for sterkt, forsvinner smaken og blir erstattet med en litt kjemisk smak. Blander du for svakt, blir smaken svakere(!). Lønner seg også å bruke en flaske som er større enn det du skal blande. Da er det lettere å riste og blande.

Lenke til kommentar

Har ett lite problem gutta.. Jeg bruker Subtank mini med oppdatert RBA <-(den er kjempefin!), så siden ikke er fan av boxmods estetikken benyttes rødt Aspire Sub Ohm batteri. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke får noe smak. Er det bruk av for mye eller for lite bomull her? Jeg hadde den ganske bra satt opp 2 dager siden men i går da jeg skulle fylle på mer hadde jeg glemt den lille skrua på siden og RBA'en satt litt fast i tankrøret siden ikke skruen holdt når jeg skulle ta den ut og skru av basen fra batteriet. Lagde likesågodt nytt oppsett med coil og bomull siden det ble litt krøll på bomullen når jeg fikk RBAen ut.

 

Nå er det plutselig ingen smak, bare smakløs varm damp. Subtank mini vet jeg er knallgod på smak, så her er det garantert noe feil.

Jeg bruker Moliq E-Liquid, New York og denne oser det deilig "Candy Bubblegum", litt vannmelon og Jordbær av.

http://www.molinshop.com/moliq-new-york-30ml-3mg-70vg30pg-p-1256.html

 

Bruker Koh Gen Do bomull og disse ferdiglagde coils kjøpt hos nosmoke.no

http://www.nosmoke.no/dobbe-kanthal-microcoil-26awg.html

 

Man skulle tro de er litt for store men med litt bøy og sjekk at de ikke går inntil noe metall får jeg fint fyrt opp og det går helt fint uten noe problem.

Dobbel twista 0,5 ohm skulle jeg jo tro at er meget optimalt med tanke på mer varme som damper opp e-juicen i bomullen.

 

Vet ikke om det har noe å si men merkelig nok så jeg da jeg brukte den medfølgende 0,5 ohm coilen som kom i RBAen fra Kanger hadde den byttet farge fra blank metallisk til svart. Når jeg kikket oppi den twista ferdiglagde istad var det ikke mye svart for å si det sånn. Vet ikke om det har noe å si, men betyr vel bare at mesteparten av coilen har blitt såpss varm at den skiftet farge. 

 

Så vet ikke hva som er feil her.. Jeg gjør slik:

-Ta coil, plasser i skruefestene, bøye litt, klipp av og sjekk den ikke går inntil tankvegg og skruetopp, Check!

-Drar bomullen igjennom med anbefalt klipt bredde, løfter bomullsarmene opp og tankveggen ned, klipper 1-2 mm over toppen "excess cotton", Check!

-Dytter bomullen ned til sidene slik de har lært oss på youtube, check!

-Drypper litt e-juice på bomull, og tar en test fire, sjekker at batteriet fortatt fyrer, Check!

-Skrur alt sammen og begynner å vape som normalt

 

Likevel etter å ha gjort helt lik framgangsmåte som sist ble det ingen/nesten ingen smak.

Skjønner ingenting nå..

-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...