Gå til innhold

Super Nintendo Entertainment System Classic er annonsert


Anbefalte innlegg

 

Hvis man skal koble den til PC-skjermen forsvinner jo hele poenget i forhold til å bare bruke vanlige emulatorer.

 

Forsvinner det noe mindre på en TV-skjerm?

 

AtW

 

 

Ja, altså folk er opptatt av å ha en kul dings og som fungerer i all sin enkelhet. Derfor det selger. Mannen i gata gidder ikke begynne å styre med emulatorer og sånne nerdeting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis man skal koble den til PC-skjermen forsvinner jo hele poenget i forhold til å bare bruke vanlige emulatorer.

 

Forsvinner det noe mindre på en TV-skjerm?

 

AtW

 

 

Ja, altså folk er opptatt av å ha en kul dings og som fungerer i all sin enkelhet. Derfor det selger. Mannen i gata gidder ikke begynne å styre med emulatorer og sånne nerdeting.

 

 

Ser ikke hvor hvilken skjerm man kobler til har noen relevans til dette?

 

Er dette forøvrig et "mannen i gata"-produkt? Er jo en limited edition som varer i 3 måneder? Virker mer siktet inn mot entusiaster.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Hvis man skal koble den til PC-skjermen forsvinner jo hele poenget i forhold til å bare bruke vanlige emulatorer.

 

Forsvinner det noe mindre på en TV-skjerm?

 

AtW

 

 

Selv om det ikke er noe i veien for å emulere via PCen til TVen i stua, så jeg vil tro mange setter pris på enkelheten ved å bare koble til en SNES Mini og så er man i gang. Jeg går utfra at SNES Mini også automatisk finner riktig skjermoppløsning og andre innstillinger som man ville måtte gjort manuelt.

 

Ellers er jeg enig med posten over. Emulatorer, har jeg etterhvert skjønt, har en ganske høy terskel. I min erfaring er det kun de som er veldig interessert i retrospill som gidder å styre med det. Jeg hører i blant folk si at de gjerne vil spille de gamle favorittene sine på nytt, men når jeg begynner å forklare at de må laste ned et program og så laste ned masse (ulovlige) roms, samt skaffe seg en kontroller og fikle med innstillingene, så faller mange av. NES og SNES Mini er perfekt for disse. Så får de heller betale 899 for å slippe den anstrengelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis man skal koble den til PC-skjermen forsvinner jo hele poenget i forhold til å bare bruke vanlige emulatorer.

 

Forsvinner det noe mindre på en TV-skjerm?

 

AtW

 

 

Ja, altså folk er opptatt av å ha en kul dings og som fungerer i all sin enkelhet. Derfor det selger. Mannen i gata gidder ikke begynne å styre med emulatorer og sånne nerdeting.

 

 

Ser ikke hvor hvilken skjerm man kobler til har noen relevans til dette?

 

Er dette forøvrig et "mannen i gata"-produkt? Er jo en limited edition som varer i 3 måneder? Virker mer siktet inn mot entusiaster.

 

AtW

 

 

Dobbelpost her, men ja, det er jo et paradoks. Jeg kjenner i det minste mange samlere som vil ha alt av offisielle Nintendo-utgivelser bare fordi det er Nintendo. De kjøper gjerne 2-3 stk men åpner dem ikke engang. De skal stå på hylla, sealed.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man skal koble den til PC-skjermen forsvinner jo hele poenget i forhold til å bare bruke vanlige emulatorer.

 

Forsvinner det noe mindre på en TV-skjerm?

 

AtW

 

 

Selv om det ikke er noe i veien for å emulere via PCen til TVen i stua, så jeg vil tro mange setter pris på enkelheten ved å bare koble til en SNES Mini og så er man i gang. Jeg går utfra at SNES Mini også automatisk finner riktig skjermoppløsning og andre innstillinger som man ville måtte gjort manuelt.

 

Ellers er jeg enig med posten over. Emulatorer, har jeg etterhvert skjønt, har en ganske høy terskel. I min erfaring er det kun de som er veldig interessert i retrospill som gidder å styre med det. Jeg hører i blant folk si at de gjerne vil spille de gamle favorittene sine på nytt, men når jeg begynner å forklare at de må laste ned et program og så laste ned masse (ulovlige) roms, samt skaffe seg en kontroller og fikle med innstillingene, så faller mange av. NES og SNES Mini er perfekt for disse. Så får de heller betale 899 for å slippe den anstrengelsen.

 

 

Mange setter sikkert pris på enkelheten, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor skjermtypen endrer noe i den ene eller andre retningen.

 

Når det er sagt er ting som SNES-emulatorer ganske lav-terskel, det er mer eller mindre plug and play. (selv om det selvfølgelig ikke er for alle)

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, jeg må som regel teste litt forskjellige innstillinger selv med SNES-emulatorene for å få optimal ytelse. Det kan være for mye for enkelte, men problemet i min erfaring er at de ikke engang kommer så langt at de faktisk laster ned programmet og prøver - i så fall tror jeg mye hadde vært gjort. Men ja, det er mye enklere enn mange andre emulatorer. Med PS1 må jeg som regel finjustere innstillingene for hvert enkelt spill.

 

Angående skjermtype så tror jeg de fleste synes det er enklere å koble en dings direkte til TV-en i stua, enn å koble en PC til TVen eller caste fra PCen. Hvis man først har kommet dit at man kjører emulatorer via PCen på TV-skjermen i stua så tenker jeg man allerede er ganske hardcore og egentlig ikke trenger SNES Mini. Derimot vil man kanskje ha SNES Mini som et samlerobjekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg må som regel teste litt forskjellige innstillinger selv med SNES-emulatorene for å få optimal ytelse. Det kan være for mye for enkelte, men problemet i min erfaring er at de ikke engang kommer så langt at de faktisk laster ned programmet og prøver - i så fall tror jeg mye hadde vært gjort. Men ja, det er mye enklere enn mange andre emulatorer. Med PS1 må jeg som regel finjustere innstillingene for hvert enkelt spill.

 

Angående skjermtype så tror jeg de fleste synes det er enklere å koble en dings direkte til TV-en i stua, enn å koble en PC til TVen eller caste fra PCen. Hvis man først har kommet dit at man kjører emulatorer via PCen på TV-skjermen i stua så tenker jeg man allerede er ganske hardcore og egentlig ikke trenger SNES Mini. Derimot vil man kanskje ha SNES Mini som et samlerobjekt.

 

Ok? Det har jeg ekstremt sjeldent vært borti, min 5 år gamle mobil har mer enn nok ytelse. Kan ikke huske sist ytelse har vært noe å snakke om engang på snes.

 

Så var det du sa at poenget med enheten forsvant om man koblet det til en PC-skjerm, ikke at denne er enklere å koble til en skjerm enn en PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sånn til info, siden det ble diskutert tidligere, så kan nesten alle dagens maskiner kjøre bsnes/higan, som er den emulatoren som er DESIDERT mest krevende og nøyaktig for snes, antakelig nærmere original enn denne boksen. Litt mer hastighetsoptimaliserte emulatorer krever langt under 1 ghz.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, jeg må som regel teste litt forskjellige innstillinger selv med SNES-emulatorene for å få optimal ytelse. Det kan være for mye for enkelte, men problemet i min erfaring er at de ikke engang kommer så langt at de faktisk laster ned programmet og prøver - i så fall tror jeg mye hadde vært gjort. Men ja, det er mye enklere enn mange andre emulatorer. Med PS1 må jeg som regel finjustere innstillingene for hvert enkelt spill.

 

Angående skjermtype så tror jeg de fleste synes det er enklere å koble en dings direkte til TV-en i stua, enn å koble en PC til TVen eller caste fra PCen. Hvis man først har kommet dit at man kjører emulatorer via PCen på TV-skjermen i stua så tenker jeg man allerede er ganske hardcore og egentlig ikke trenger SNES Mini. Derimot vil man kanskje ha SNES Mini som et samlerobjekt.

kjøpe deg en Vision Linx 8 8" 32GB Svart halv pris, fikk min i går, snes emulator i den, kan kople den til tv oxo. er windows 10  :) 

 

https://www.dustinhome.no/product/5011004986/linx-8
Lenke til kommentar

Fin spill-liste, men med to viktige mangler; Super Mario All-Stars og CHRONO TRIGGER!!

Både Earthbound, Secret of Mana, FFVI, A Link to the Past, OG Super Mario RPG er alle fine plastre på det såret, men uten Chrono Trigger så blir det et stort sår ...

 

Til dere som sier emulator; Denne Mini-SNES'en kommer med Star Fox, Yoshi's Island og Super Mario RPG. Så vidt jeg kjenner til så er det fortsatt ingen emulatorer som emulerer disse titlene riktig (eller ikke i det hele tatt) pga spesial-chips (Super FX og SA-1) som ble brukt i disse spillkassettene. Eller?

 

Når det er sagt så nyter jeg Chrono Trigger på original SNES tilkoblet B&O BeoVision 1 CRT. Ser langt bedre ut enn noen emulator :thumbup:

 

Men jeg ble positivt overrasket over NES Mini da jeg fikk den i hus tilbake i november. Den viste veldig bra grafikk i forhold til mange emulator-oppsett på LCD-skjermer/tv, så det lover jo godt for denne Mini-SNES'en også.

Lenke til kommentar

Fin spill-liste, men med to viktige mangler; Super Mario All-Stars og CHRONO TRIGGER!!

Både Earthbound, Secret of Mana, FFVI, A Link to the Past, OG Super Mario RPG er alle fine plastre på det såret, men uten Chrono Trigger så blir det et stort sår ...

 

Til dere som sier emulator; Denne Mini-SNES'en kommer med Star Fox, Yoshi's Island og Super Mario RPG. Så vidt jeg kjenner til så er det fortsatt ingen emulatorer som emulerer disse titlene riktig (eller ikke i det hele tatt) pga spesial-chips (Super FX og SA-1) som ble brukt i disse spillkassettene. Eller?

 

Når det er sagt så nyter jeg Chrono Trigger på original SNES tilkoblet B&O BeoVision 1 CRT. Ser langt bedre ut enn noen emulator :thumbup:

 

Men jeg ble positivt overrasket over NES Mini da jeg fikk den i hus tilbake i november. Den viste veldig bra grafikk i forhold til mange emulator-oppsett på LCD-skjermer/tv, så det lover jo godt for denne Mini-SNES'en også.

 

Såvidt meg bekjent emulerer alle de mest populære emulatorene alle spillene du nevner.

 

Hva mener du med "bedre grafikk" her? At den endrer på grafikken? Hvilke instillinger på emulatoren hadde du da? Det er jo et par prioriteringer å gjøre, å få det beste ut av det, eller emulere mest mulig tro til originalen.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Også kobler du Emulatoren også til samme TV, plutselig ser de like ut ;)

 

Dere forstår vel at det Nintendo gjør her er akkurat som rasbPi opplegget, bare i begrenset og dyrere format?

men joda, noen liker å samle ting, noen ikke  ;)

 

Har selv vært i NES SNES tider, been there done that, om det skal skje igjen så kan det skje via emulatorer, så viktig er det ikke.  ;)

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Det er kun én ting den lista med spill trenger: Chrono Trigger. Kudos til Nintendo for at vi i Europa får den fine, europeiske utgaven mens amerikanerne får den fæle grå blokka med lilla knapper.

Kjøpte meg en reproduction utgave fra Aliexpress til min SNES, litt for å se om spillet er noe for meg samt bare for å ha en repro cartridge.

 

Man kan forøvrig forhåndsbestille på Gamestop og CDON nå.@

 

 

CRT scanlines ftw!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...