Gå til innhold

Super Nintendo Entertainment System Classic er annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tja, jeg må som regel teste litt forskjellige innstillinger selv med SNES-emulatorene for å få optimal ytelse. Det kan være for mye for enkelte, men problemet i min erfaring er at de ikke engang kommer så langt at de faktisk laster ned programmet og prøver - i så fall tror jeg mye hadde vært gjort. Men ja, det er mye enklere enn mange andre emulatorer. Med PS1 må jeg som regel finjustere innstillingene for hvert enkelt spill.

 

Angående skjermtype så tror jeg de fleste synes det er enklere å koble en dings direkte til TV-en i stua, enn å koble en PC til TVen eller caste fra PCen. Hvis man først har kommet dit at man kjører emulatorer via PCen på TV-skjermen i stua så tenker jeg man allerede er ganske hardcore og egentlig ikke trenger SNES Mini. Derimot vil man kanskje ha SNES Mini som et samlerobjekt.

 

Ok? Det har jeg ekstremt sjeldent vært borti, min 5 år gamle mobil har mer enn nok ytelse. Kan ikke huske sist ytelse har vært noe å snakke om engang på snes.

 

Så var det du sa at poenget med enheten forsvant om man koblet det til en PC-skjerm, ikke at denne er enklere å koble til en skjerm enn en PC.

 

AtW

 

 

Jeg mener ikke ytelse som i at spillene kjører dårlig, men emulatorer har som regel en rekke innstillinger for lyd og grafikk som man kan fikle med og det er ofte at standardinnstillingene ikke er ideelle.

Lenke til kommentar

 

 

Tja, jeg må som regel teste litt forskjellige innstillinger selv med SNES-emulatorene for å få optimal ytelse. Det kan være for mye for enkelte, men problemet i min erfaring er at de ikke engang kommer så langt at de faktisk laster ned programmet og prøver - i så fall tror jeg mye hadde vært gjort. Men ja, det er mye enklere enn mange andre emulatorer. Med PS1 må jeg som regel finjustere innstillingene for hvert enkelt spill.

 

Angående skjermtype så tror jeg de fleste synes det er enklere å koble en dings direkte til TV-en i stua, enn å koble en PC til TVen eller caste fra PCen. Hvis man først har kommet dit at man kjører emulatorer via PCen på TV-skjermen i stua så tenker jeg man allerede er ganske hardcore og egentlig ikke trenger SNES Mini. Derimot vil man kanskje ha SNES Mini som et samlerobjekt.

 

Ok? Det har jeg ekstremt sjeldent vært borti, min 5 år gamle mobil har mer enn nok ytelse. Kan ikke huske sist ytelse har vært noe å snakke om engang på snes.

 

Så var det du sa at poenget med enheten forsvant om man koblet det til en PC-skjerm, ikke at denne er enklere å koble til en skjerm enn en PC.

 

AtW

 

 

Jeg mener ikke ytelse som i at spillene kjører dårlig, men emulatorer har som regel en rekke innstillinger for lyd og grafikk som man kan fikle med og det er ofte at standardinnstillingene ikke er ideelle.

 

 

 

 

Tja, jeg må som regel teste litt forskjellige innstillinger selv med SNES-emulatorene for å få optimal ytelse. Det kan være for mye for enkelte, men problemet i min erfaring er at de ikke engang kommer så langt at de faktisk laster ned programmet og prøver - i så fall tror jeg mye hadde vært gjort. Men ja, det er mye enklere enn mange andre emulatorer. Med PS1 må jeg som regel finjustere innstillingene for hvert enkelt spill.

 

Angående skjermtype så tror jeg de fleste synes det er enklere å koble en dings direkte til TV-en i stua, enn å koble en PC til TVen eller caste fra PCen. Hvis man først har kommet dit at man kjører emulatorer via PCen på TV-skjermen i stua så tenker jeg man allerede er ganske hardcore og egentlig ikke trenger SNES Mini. Derimot vil man kanskje ha SNES Mini som et samlerobjekt.

 

Ok? Det har jeg ekstremt sjeldent vært borti, min 5 år gamle mobil har mer enn nok ytelse. Kan ikke huske sist ytelse har vært noe å snakke om engang på snes.

 

Så var det du sa at poenget med enheten forsvant om man koblet det til en PC-skjerm, ikke at denne er enklere å koble til en skjerm enn en PC.

 

AtW

 

 

Jeg mener ikke ytelse som i at spillene kjører dårlig, men emulatorer har som regel en rekke innstillinger for lyd og grafikk som man kan fikle med og det er ofte at standardinnstillingene ikke er ideelle.

 

 

Det er ikke min erfaring i det hele tatt. Dvs, det kan være en del fikling med noen emulatorer, men SNES er såpass "gjennomemulert", at så godt som alt funker fint out of the box. Standardinstillingene er gjerne at det emuleres som originalt. Så kan man jo si at det ikke er ideelt, og at man gjerne vil kjøre filtre som gjør lyd og grafikk bedre, men det er et valg man har, i motsetning til på denne boksen(?)

 

AtW

Lenke til kommentar

All den kjedelige emulatordiskusjonen lagt til side; dere som trodde på ressursunnskyldningen til Nintendo, er dere like sterke i troen nå? Legger produksjonen av mini SNES beslag på andre type ressurser enn mini NES?

 

Var det ikke akkurat det som var poenget? At disse ressursene er de samme så de måtte avslutte den ene for å få ut den neste?

Lenke til kommentar

 

All den kjedelige emulatordiskusjonen lagt til side; dere som trodde på ressursunnskyldningen til Nintendo, er dere like sterke i troen nå? Legger produksjonen av mini SNES beslag på andre type ressurser enn mini NES?

 

Var det ikke akkurat det som var poenget? At disse ressursene er de samme så de måtte avslutte den ene for å få ut den neste?

 

 

Joda, og jeg kjøper den. Men da sitter man igjen med følgende; mini NES lansert i november, discontinued i mars, 6 hele måneder før mini SNES kommer. Snodig.

 

Og nå dette:

698427938b5ba4d9fed672135d75be98.png

 

Nintendo <3 

Lenke til kommentar

Ja, det har du jo presisert at du mener nesten daglig over en halvårsperiode nå. Og hva så - er det så forferdelig hvis Nintendo gjør det? Det er jo ikke akkurat uvanlig.

 

Det er "forferdelig" all den tid man med viten og vilje skaper noe som kalles "artificial scarcity". Kort forklart virker en slik taktikk fullstendig unødvendig, all den tid Nintendo selger uansett. Så, når man ser tilbake på Wii (spesielt i USA), Amiiboer, mini NES, og nå mini SNES, og i fremtiden mini N64, også videre, også videre, sitter man igjen med, forståelig nok, en hel del frustrerte fans, meg inkludert.

 

Unødvendigheten i det hele er det som gjør meg mest skuffet. Og, når det skinner så til de grader gjennom; hvorfor ikke bare innrømme det? 

 

Og; er en slik taktikk verdt det å bidra til et latterlig scalpersmarked? For det er det de gjør. Ta deg en tur på FINN og eBay.

Lenke til kommentar

Ikke uvanlig? Har ikke akkurat hørt Sony eller Microsoft begrense produksjonen med vilje for å holde oppe et kunstig nivå av mangel.

Men for all del, de har vel så liten tro på Switch da at de er redd for at et lite retroblaff er nok til å ødelegge salget av den.

 

Og de må ikke tro at bare fordi de lager kunstig høye nivå av mangel for NES Classic og SNES Classic så kommer jeg til å kjøpe andre Nintendo produkter som er mer tilgjengelig i stedet. Da kan de tro om igjen.

 

Som han over meg nevner, det er ikke Nintendo som tjener på dette, det er alle de som videreselger de dyrt.

Salg Nintendo heller kunne hatt.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Ja, det har du jo presisert at du mener nesten daglig over en halvårsperiode nå. Og hva så - er det så forferdelig hvis Nintendo gjør det? Det er jo ikke akkurat uvanlig.

 

Stemmer, det har jeg, hvorfor så mange ganger? Jo fordi folk protesterer høylytt, på engang tanken på at det kan være tilfellet. Men det virker i det minste som litt flere begynner å se at det er gode muligheter for at det er tilfellet.

 

Er det forferdelig? Tja, det er langt fra det verste nintendo driver med. Synes ikke noe spesielt om praksisen, men produktene er stort sett ikke viktig nok for meg til at jeg "biter på", og kjøper et i mine øyne overpriset tilbud på forskudd fordi jeg er redd for å ikke få det, så sånn sett affiserer det ikke meg så mye direkte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alle gjør det. Det er den gamle markedsføringsstrategien i læreboka, og bidrar til at man unngår overproduksjon (og tapet det kan medføre), samtidig som man i teorien bygger kunstig etterspørsel rundt merkevaren, som skal skape positiv word-of-mouth og spre seg til reell etterspørsel. Nintendo bruker bare gå litt lengre enn de andre gutta, hovedsakelig fordi de er finansielt konservative og er redd for å produsere for mye i forhold til etterspørselen. Ikke noe galt med det.

Lenke til kommentar

Alle gjør det. Det er den gamle markedsføringsstrategien i læreboka, og bidrar til at man unngår overproduksjon (og tapet det kan medføre), samtidig som man i teorien bygger kunstig etterspørsel rundt merkevaren, som skal skape positiv word-of-mouth og spre seg til reell etterspørsel. Nintendo bruker bare gå litt lengre enn de andre gutta, hovedsakelig fordi de er finansielt konservative og er redd for å produsere for mye i forhold til etterspørselen. Ikke noe galt med det.

 

Nei, men det blir en avveining mellom å produsere for mye og å miste inntjening fordi man ikke er i nærheten av å møte etterspørselen. Alle NES Miniene som selges til dobbel pris nå bør være en god indikasjon på at det fortsatt er masse penger å tjene på denne dingsen før produksjonen bør kuttes.

Lenke til kommentar

Alle gjør det. Det er den gamle markedsføringsstrategien i læreboka, og bidrar til at man unngår overproduksjon (og tapet det kan medføre), samtidig som man i teorien bygger kunstig etterspørsel rundt merkevaren, som skal skape positiv word-of-mouth og spre seg til reell etterspørsel. Nintendo bruker bare gå litt lengre enn de andre gutta, hovedsakelig fordi de er finansielt konservative og er redd for å produsere for mye i forhold til etterspørselen. Ikke noe galt med det.

 

Nei, alle gjør ikke det. Noen driver med "limited edition", andre gjør ikke det. Om det er noe galt med det kan diskuteres. Personlig synes jeg det er "noe galt med det", men kanskje ikke veldig galt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Limited editions er i utgangspunktet en veldig kul ide, spesielt i en tid hvor såkalte limited editions trykkes opp i så store opplag at de knapt kan kalles limited, men pga. scalperne så fører det bare til stress og frustrasjoner. Det er et klassisk "why we can't have nice things"-scenario.

Lenke til kommentar

Limited editions er i utgangspunktet en veldig kul ide, spesielt i en tid hvor såkalte limited editions trykkes opp i så store opplag at de knapt kan kalles limited, men pga. scalperne så fører det bare til stress og frustrasjoner. Det er et klassisk "why we can't have nice things"-scenario.

 

Det er da ikke scalpere sin skyld at "limited edition" er en dårlig ide. Det fører til stress og frustrasjoner uansett, og fungerer fordi folk lar seg lure av enkle psykologiske mekanismer. Det er bare noen veldig få produktgrupper der limited edition gir reell medverdi.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...