Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke helt rett tråd, men nærmeste Intel HEDT jeg kunne finne:

Sitat

So according to this Sapphire Rapid has 26 cores per socket at about 2.7Ghz. The power consumption of a server with 2 of these inside, including DDR5 and all the rest is ... 800Wimage.gif.16fe5689aa6a8f9dcc8e536dfdabf3b7.gif

 

Endret av Ola Norman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...


BIOS settings to meets the full requirements (including VBS requirements) to run Windows 11 :

Press F7 to switch in Advanced Mode
 

 
UEFI

Boot tab > CSM > Launch CSM : Disabled
 
Secure Boot

Boot tab > CSM > Secure Boot : Windows UEFI Mode
 
TPM 2.0

Intel PTT : Advanced tab > PCH-FW Configuration > TPM Device Selection : Firmware TPM or PTT : Enable > OK

AMD fTPM : Advanced tab > AMD fTPM configuration > TPM Device Selection : Firmware TPM or AMD fTPM : Enabled > OK
 
Virtualization
(VT-x + VT-d)


Intel VT-x : Advanced tab > CPU Configuration > Intel Virtualization Technology : Enabled
Intel VT-d : Advanced tab > System Agent (SA) Configuration > VT-d : Enabled

AMD-V : Advanced tab > CPU Configuration > SVM Mode : Enabled
AMD-Vi : Advanced tab > AMD CBS > IOMMU : Enabled

Press F10 to Save & Exit

Note : The tree structure or the naming of the settings may be different depending on the generation or range of your ASUS motherboard.

Lenke til kommentar

Nyeste bios med rebar på x299 Apex funker ganske bra. Selv med "security updates" så er ytelsen ganske bra i Aida64


1387559216_Aida647980xeWin11.PNG.a0a3a0034785b2bce26953d4a7bf75d2.PNG

Ikkje noe max tweak, bare loadet 4000 profilen inne i bios, og satt ned fra c17-18-18-18-1t som er standard på den profilen

Lader opp til 3090 Nvlink benchmarking snart :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nizzen said:

Kjøpe "samme" ytelse som 5950x orker jeg ikkje. Ddr5 hedth neste.

Blir jo ikke samme ytelse hvis du kjøper 64-kjerne utgaven :p

Har tenkt å vente til DDR5 jeg også, men de første brikkene blir vel ikke så mye raskere enn de beste DDR4 vi har i dag. Blir nok nytt skjermkort lenge før jeg kjøper ny CPU siden jeg er mer GPU begrenset med 3840x1600 skjermen :)

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Gi meg noe med et tonn m.2 onboard, please. Som ikke koster 30 laken for en plattform. Kjøpte et MSI B550, eneste jeg fant som hadde 4 stykk.

https://www.msi.com/Motherboard/MEG-X570S-UNIFY-X-MAX

Dette hovedkortet har 6 M.2-spor

PaladinNO skrev (1 time siden):

Du får kun brukt to av sporene om du plugger kortet i et PCIe x8 spor, eller 1 spor om du plugger i et PCIe x4

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (På 12.9.2021 den 21.53):

https://www.msi.com/Motherboard/MEG-X570S-UNIFY-X-MAX

Dette hovedkortet har 6 M.2-spor

Du får kun brukt to av sporene om du plugger kortet i et PCIe x8 spor, eller 1 spor om du plugger i et PCIe x4

Yikes! Totalt feil tråd for å snakke om X570, men likevel. Jeg har egentlig veldig lyst å bare svi av en god chunk penger på et tidspunkt og legge all lagringen min på M.2 for å slippe kabler o.l., men bare 3x m.2 på mange hovedkort har gjort ting vanskelig. Her kan jeg jo kjøre min 1TB til OS og hive 4-8TB m.2 inn under panseret og leve greit med det i ganske mange år fremover.

Føler meg ikke helt ferdig med HEDT, men god m.2-støtte og muligheten for en GREI CPU uten å betale 20000 for grunnkomponentene er vel det ene som kan dra meg over til Intel de neste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...