Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Syns det så vanvittig imponerende ut. Star Citizen for meg handler ikke bare om Star Citizen, men teknologien de tilrettelegger for dette spillet blir da grunnlaget for nyere spill også. Se for dere et Star Wars MMO med denne graden av detalj? Sømløst dra fra en planet til en annen, fly i sanntid med dine venner og gå ut på oppdrag sammen uten noe instanser eller loading. 

 

Jeg har brukt en del penger på Star Citizen og det haster ikke med release date, jeg er imponert over det jeg kan spille allerede nå i alpha versjon. At dem har brukt så lang tid på et slikt avansert spill er jo bare en selvfølge. Sålenge vi ender opp med et spill som vist i videon ovenfor så blir jeg en happy gamer.

For meg ville et nytt SWG (Star Wars Galaxies) vært drømmen. Nå blir jo Star Citizen det nye SWG for meg på mange måter. Du kan bygge hus, fabrikker, være på bakken og være i verdensrommet. Du kan selge og lage varer. Varene må flyttes av spillerne. Jeg syntes å høre at spillerne kan lage sine egne butikker/vendor, det hadde vi også i SWG. Du har flere yrker, det fantes også i SWG... I motsetning til SWG ser det ut til spillet vil bli lansert når det er ferdig. SWG manglet dessverre en del PVE content, og kampsystemet virket helt ferdig det heller. Det var for lett å få bra buff, topp klasse armor. Sjeldne armortyper ble nesten ikke brukt fordi det var for dyrt å bruke, ting ble til slutt fullstendig ødelagt. Synd at reparering av utstyr var begrenset. Det var riktignok fordi det var yrker i spillet som livnærte seg ved å være bare crafter/trader. All økonomi og varer var styrt av spillere. Uansett det var en dårlig løsning.

 

 

Enig med deg Avean. Anser meg selv som en investor, har brukt en del penger på dette spillet selv. Jeg valgte å bruke penger på dette prosjektet fordi jeg har troen på det. De viser også til stadighet at de er opptatt av realisme,detaljer, legge til ny og banebrytende teknologi. Dessuten er MMORPG den sjangeren hvor sannsynligheten for å floppe er størst. Årsaken er ofte mangelen på innhold. Derfor ser jeg det som naturlig at et slik prosjekt i såpass stort omfang vil ta tid. AAA-spill i dag er kjempestore prosjekter. CIG har over 330 ansatte, og det kreves masse ressurser for å utvikle så store spill. Sammenlignet med WoW alene er dette ganske få, med tanke på at de har over 5000 ansatte. Å lage gamle spill som Space Invaders krever ikke stort med dagens teknologi. Jeg kan selv programmere Space Invaders, lage animasjon og komponere MIDI musikk i løpet av få dager. 

 

Grunnen til at jeg sammenligner er fordi det er mange tror det er lett å lage nye spill. Spesielt når vi har så mange gode utviklerverktøy. For noen er det en selvfølge at spill skal koste det samme som det har alltid er gjort, og de forstår heller ikke hvorfor det tar tid å utvikle nye spill. For å si det sånn, så er det stor forskjell på en stråhytte og en skyskraper. Vi har mange gode verktøy i dag for å bygge skyskraper. Vi har kran, stål, gravere osv, men det tar fortsatt mye tid, ressurser og penger for å bygge en skyskrapere. Spesielt når du er pioneren bak det. Når du må tilpasse verktøy og benytte ny teknologi så tar det enda lengre tid.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Ahh! Der var en Sabre Raven i boks! Blir moro å fly i A3.0!

Måtte du kjøpe en optane ssd for og få den :)  Eller ligger den til salgs på siden deres ? 

 

Ser frem til 3.0 selv. Orker ikke spille mer på det før den er ute. 

 

Ingen av delene, jeg kjøpte en kode av noen som hadde kjøpt en Optane og ikke ville ha koden. Det ligger flere slike på ebay (om enn ikke til den prisen jeg betalte).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
StarCitizen Apla 3.0 er ute i PTU nå. Har veldig lyst til å prøve, men har ikke kjøpt meg HOTAS eller ny PC for det ennå. :p Venter nok en god stund på det, prioriteringer og alt. :p Men mye bra info om alt som er nytt i denne ResetEra-tråden:

Bbfh6aC.jpg

Star Citizen alpha 3.0 is the long-awaited patch that adds the ability to land on procedurally-generated planets.

The patch was just released to the first wave of PTU testers and isn't available for everyone yet. More invitations will be sent later today. For those who did get the activation email, a new patcher installation is required - please see the instructions here.

Expect bugs. It's currently in a stress test phase and not all the content is in yet (e.g. mission NPCs) but more will be patched in. Fortunately we have the delta patcher now so it'll be a much faster process this time around.

We'll get more info on the single player campaign Squadron 42 at the holiday livestream in December. This patch is focused on the MMO side of things, although most of the underlying tech is applicable to both.

Click thumbnails for full size. All images are in game.

New content
Three moons to explore:
Yela - ice
nDOnDrfm.jpg
(from reddit)
Celin - volcanic
Daymar - mountains, dirt, thick fog, lightning storms
PF3JR4Km.jpg
and one huge asteroid, Delamar, which has the Levski landing zone.

There are outposts and wrecked ships to find on the surface. You can find these by exploring or might be directed there by the mission system.
M4B3oeQm.jpg

New mission types: Patrol, Assassination, Cargo, Smuggling, Exploration, Escort

Cargo - buy and sell commodities. Cargo can be seen in ship storage.

Grouping: Joining a friend's game works. You get on the same server as them and it automatically adds you to their party.

Flight model changes in atmosphere - turbulence, changes to handling

Ship insurance - ordering replacements for lost ships

Basic ship security - lock it up when you leave so people don't take it

Stamina system - oxygen, heart rate - e.g. difficulty aiming after sprinting

Cloth simulation on clothing (new and existing)

New armour types - Heavy, Explorer

New tech
- Incremental patching. After the initial ~35GB download, further updates have been around 500MB each.
- Frame rate improvements
- New Filmic Tone Mapping Curve (ACES)
- Temporal Supersampling (TSAA) - previously rendered frames are used to improve the anti-aliasing results on the new frame
- Improved Screen Space Directional Occlusion (SSDO)
- New graphics options including FOV (slider), chromatic aberration (slider), motion blur (off, camera blur, camera+object blur)
- Network and server improvements allowing more players per instance
- Persistence - ammo, missiles, spawn location, inventory
- Nested physics grids for transporting ships inside larger ships (Dragonfly, Ursa rover)
- Reworked interactions ("item 2.0")
- Mobiglass interface improvements
- Better HUD rendering - render to texture instead of overlays
- Cockpit interface improvements: control how much power is generated and distributed to other systems, monitor how much heat, EM and IR the ship is generating and reduce it, monitor and adjust shield strength and repair behavior and adjust power usage and performance
BT9j1Mum.jpg
- Updated kiosk interfaces
- Subsumption system used for dynamic NPC behaviour, daily routines, mission generation (flow graphs), conversation logic
- atmosphere entry effects
HbHWMgJm.jpg
- New quantum drive effects
y8QBVJJm.jpg
- Engine trails and contrails
- volumetric fog in space for things like nebulas and dust clouds around asteroids
- Planets rotate and have a corresponding day/night cycle. Suns rise and set:
thV7IGjm.jpg

- Modular procedural generation for space stations and outposts

"Where are those procedural cities we saw at Citizencon?"
Those aren't in this patch, unfortunately.

Basics for new players
This quick start video by STLYoungblood is a good place to start.
https://www.youtube.com/watch?v=hStCa-ugtu0
This patch includes a hint system for new players.

The base game package is $45 for Star Citizen (the MMO) and you can add Squadron 42 (the single player campaign) for another $15.
More detail here: Getting Started

Discounted starter packages will be available on Dec 1.
These are usually around $5-10 off.
From the anniversary sale schedule: https://robertsspaceindustries.com/comm-link//16269-Anniversary-Special-Week-2017

Controls: 
https://starcitizen.tools/Guide:Controls

Game modes:
"Persistent Universe" is the main one that has the new content. Players spawn into shared instances of the Crusader star system which currently are holding around 50 players. Frame rate tends to drop as more players join, although not as much as in the last patch.
"Arena Commander" has dogfighting and racing in smaller instances (or offline) which tends to have better performance.
"Star Marine" is for FPS matches.

Community thread
Check out our Star Citizen community thread for more info on the game and our player org, [E503] Starbound Universal.
https://www.resetera.com/threads/404/
QYziIEq.png
7luoaWW.png

 
Noen bilder en person har tatt med print screen, nydelige:

ScreenShot0010.jpg?width=1513&height=852
ScreenShot0014.jpg?width=1513&height=852
ScreenShot0006.jpg?width=1513&height=852
ScreenShot0021.jpg?width=1513&height=852
ScreenShot0004.jpg?width=1513&height=852
ScreenShot0018.jpg?width=1513&height=852
ScreenShot0020.jpg?width=1513&height=852

 
Er visst en del playthroughs på Twitch, men har ikke fått sett noe der ennå. :)
 
Nydelig video her forresten av soloppgang fra en planet:
Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

 

Vel, det er jo et gyldig poeng at det aldri ser ut til å bli ferdig, og det legges stadig til nye ting fremfor å få det ferdig.

 

 

Poenget er at tråden her er en eneste stor resirkulasjon, hvor den problemstillingen blir stilt og besvart på annhver side.

 

Sutrekoppene blir aldri overbevist, og denne tråden her hadde gjort seg bedre om sutrekoppene hadde laget en egen tråd, så kan vi heller diskutere nytt innhold i denne. 

 

Men de fire stykkene med titusener av kroner investert i spillet slutter jo aldri å underholde?

 

Sandi Gardiner ga seg selv en utmerkelse for jobben sin 

 

HdlxQeX.jpg

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe en del nye, og oppgradere nesten alle jeg hadde. Her er min flåte nå:

 

  • MISC Reliant Mako
  • Drake Herald
  • Origin 325A
  • Drake Cutlass Black
  • MISC Prospector
  • Aegis Sabre
  • Anvil Terrapin
  • Aegis Sabre Raven
  • Banu Merchantman
  • RSI Orion
  • Origin 600i Exploration

 

Heldigvis kostet det ikke katastrofalt mye, da jeg "vekslet inn" en Pioneer jeg hadde fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...