Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det kommet noen dato for dette spillet enda?

 

EDIT: Altså, dette er ikke for å bashe spillet, men mer fordi jeg er interessert. Bare ikke lyst til å kaste penger på noe mens det fremdeles er i Alpha

Ikke enda. Ting begynner å komme på plass men tror nok at det blir et par år til. Alpha 3.0 er jo noe men dem må nå få det mer optimalisert for serverene er litt som arma atm. Så du vil ha rundt 25-30 fps. Og havne ned i 5 før serveren du er på dør. Neste update håper dem å få ut i mars but as always så vil tiden vise om dem klarer å få det til. Personlig tester jeg bare patchene på "ptu" å venter selv på endelig release. Så om det ikke er et must for deg å teste det i uferdig tilstand. Så hadde jeg bare ventet. Men som sagt. Det blir nok en stund til

Lenke til kommentar

Har det kommet noen dato for dette spillet enda?

Nei, de har etterhvert kuttet ut å gi slike lovnader, ettersom de åpenbart ikke klarer å overholde dem uansett. Det blir definitivt ikke i år - og jeg tviler på at det blir neste år heller.

 

Nå var det et heller labert 2017, der første halvår så et par patcher som for det meste var bugfixes etter 2.6 som ble sluppet i desember 2016. Vi fikk 3.0 helt på tampen av året riktignok, men 3.0 var - og er fremdeles - spekket med bugs. Det er i og for seg bra at de pusher nye patcher så tidlig som mulig for å få flest mulig til å spille dem og følgelig generere testdata som utviklerne kan dra nytte av, men dette smaker egentlig mer av et PR-stunt der man ønsket å pushe 3.0 i løpet av 2017 koste hva det koste ville, fordi 2017 ellers ville sett rimelig begredelig ut hva nye releases angår

 

Spørs om ikke det hadde vært bedre å holde PTU åpent for alle backers parallelt med å beholde 2.6.3 som live build en stund lenger. Men igjen så spørs det hvor mye nytte utviklerne har av at folk fortsetter å spille 2.6.3, som ikke er spesielt relevant for utviklingen fremover. Hovedproblemet er at folk opplever game breaking bugs (ping pong ball, hodeløs karakter, dupliserte skip etc etc) som er isolert til individuelle brukerkonti. Man er nå avhengig av kundestøtte for å resette dette (og mange har allerede ventet en mnd på reset), mens man i PTU kunne gjort det selv.

 

Men, selv om mange blir direkte avskåret fra å spille ved endel av disse bugsene, og resten av oss må leve med andre bugs, dårlig ytelse og ustabile servere, er jeg trygg på at det arbeides med å utbedre disse samtidig som man bygger på mer innhold og funksjonalitet for fremtidige patcher. Om halvparten av estimatene som skisseres i videoene over faktisk overholdes kommer 2018 til å bli et betydelig bedre år enn 2017 var.

 

Og er vi skikkelig heldige får vi kanskje første kapittel av Squadron 42 på tampen av året :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har det kommet noen dato for dette spillet enda?

Altså, dette er ikke for å bashe spillet, men mer fordi jeg er interessert.

Jeg gir kanskje inntrykk av å være blodfanboy - som forsåvidt ikke er usant - men jeg er ikke blind. Å bashe spillet er helt greit så lenge du kommer med gyldige argumenter. "Åh nei, de soper inn penger på å selge virtuelle romskip som i noen tilfeller ikke engang er i spillet enda"-diskusjonen gjentar seg litt for ofte. Det er flust av punkter å bashe spillet på, men gang på gang kommer vi tilbake på businessmodellen (som forøvrig etter min mening er langt bedre enn loot box-alternativene vi ser hos flere og flere publishere nå til dags).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var ikke poenget med spørsmålet, så derfor jeg bare ville presisere det. Når det skal sies, det er jo et tankekors at spillet ser ut til å bli i pre-release inn i evigheten. Får håpe det gjør det, det ser jo unektlig bra ut, men de må passe seg så spillet fortsatt er relevant den dagen det faktisk skulle komme ut. Jeg er dog interessert i en Retail-versjon, ikke en alfa. Så tenkte bare å høre om dere hadde hørt noen rykter om evnt. slipp :)

Lenke til kommentar

Det var ikke poenget med spørsmålet, så derfor jeg bare ville presisere det. Når det skal sies, det er jo et tankekors at spillet ser ut til å bli i pre-release inn i evigheten. Får håpe det gjør det, det ser jo unektlig bra ut, men de må passe seg så spillet fortsatt er relevant den dagen det faktisk skulle komme ut. Jeg er dog interessert i en Retail-versjon, ikke en alfa. Så tenkte bare å høre om dere hadde hørt noen rykter om evnt. slipp :)

Aner ikke når del 1 av SQ42 eventuelt kommer men i år er det fokus på kvartal patcher. Så dem ønsker å nå version 3.4. Still alpha tho ^^

Lenke til kommentar

 

Har det kommet noen dato for dette spillet enda?

Altså, dette er ikke for å bashe spillet, men mer fordi jeg er interessert.

Jeg gir kanskje inntrykk av å være blodfanboy - som forsåvidt ikke er usant - men jeg er ikke blind. Å bashe spillet er helt greit så lenge du kommer med gyldige argumenter. "Åh nei, de soper inn penger på å selge virtuelle romskip som i noen tilfeller ikke engang er i spillet enda"-diskusjonen gjentar seg litt for ofte. Det er flust av punkter å bashe spillet på, men gang på gang kommer vi tilbake på businessmodellen (som forøvrig etter min mening er langt bedre enn loot box-alternativene vi ser hos flere og flere publishere nå til dags).

 

 

Forsåvidt enig i at dette ikke er en diskusjon vi trenger ta nok en gang, men for å presisere: hovedgrunnen til kritikken er ikke forretningsmodellen deres i seg selv.

 

Problemet er at da store deler av oss støttet dem (under kickstarteren), så var forretningsmodellen deres en helt annen. I etterkant bestemte de seg for å endre den til det den er i dag - hadde det vært tilfellet fra starten av og/eller de hadde forklart at det var slik det skulle bli, så hadde de spart seg det meste av kritikken.

 

Det var aldri da nevnt at dette skulle være en modell som strakk seg over uante mange år, hvor man ikke engang forsøker å nå noen satt deadline og at hele forretningsmodellen skulle ligne mer på et evig innsamlingsprosjekt enn et forsøk på en slags leveranse.

 

Folk som har kjøpt seg inn etter at den forretningsmodellen ble klar har liten grunn til å klage - resten har en gyldig grunn til å gjøre det.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Helt enig, og dette er da også en langt sakligere måte å formulere dette på. Selv hører jeg til gruppen som har liten grunn til å klage (helt spesifikt på akkurat det du nevner her, men det finnes annet å ta av) - men jeg har forståelse for frustrasjonen.

 

Med det nevnt: på et tidspunkt (for noen år siden såvidt jeg forstår) innvilget de refunds til nært sagt alle original/veteran backers som søkte på bakgrunn av dette. Dersom du var klar over dette, men likevel valgte å forbli backer, spørs det om du har noe særlig større grunn til å klage enn resten av oss :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Spillet er så komplekst at selv om spillet tar 4-5 år til så tviler jeg at EA/Dice plutselig kommer opp med sin utgave og får det til :p 
Følger med utviklerdagbokene og utviklerne her er noe av de mest talentfulle jeg har sett. De løser helt ekstremt komplekse ting. Siden spillet er såpass åpent og svært så er det mye å forholde seg til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et at de få selskapene som faktisk forteller noe under utviklinga, og er ihvertfall helt åpne om feil og mangler.

 

MEN, jeg har prøvd Alpha 3.0, den kræsjer alltid under lasting, jeg ble anbefalt å ha spillet på en SSD, sånn at spillet laster raskere og er mer stabilt under lastinga.

Den bruker også 95% (kun spillet) av min i5-4460 under lasting, og bruker mellom 0.1 -> 1 MB/s av HDDn (og rundt 5Mbit/s av nettlinja, jeg har ca 16Mbit/s (2MB/s)), så skjønner ikke hvordan det skal hjelpe med SSD.

Eneste som fungerer ganske bra for meg, er Arena Commander og Racing Module.

 

Og jeg orker ikke å måtte oppgradere maskinvaren bare for å spille ett spill, hvis de ikke skal kunne støtte folk med kun mid-end maskinvare, og kun high-end, så gir jeg opp å følge spillet. Jeg har ikke mulighet til å installere spillet på SSDn, den er kun på 256GB der OS er installert, sammen med endel programmer og et par andre spill.

 

Jeg håper virkelig at Chris Roberts og gjengen virkelig får det til, det er mye jobb, mye spenning, lenge å vente og jeg håper ikke at de har tatt for mye vann over hodet. :)

Lenke til kommentar

MEN, jeg har prøvd Alpha 3.0, den kræsjer alltid under lasting

Ser ut som jeg har forsøkt å hjelpe deg med dette via Spectrum tidligere. Du svarte meg for en mnd siden at du skulle "prøve det senere" - men nøyaktig HVA du skulle "prøve senere" er jeg sjanseløs på å finne ut av all den tid søkefunksjonen i Spectrum ikke lar deg se kontekst i chatterom :)

 

Hvis spiller krasjer før du når main menu kan dette ha en bønsj ulike årsaker. SSD er anbefalt, men å kjøre fra en helt ordinær platedisk vil ikke føre til at spillet krasjer umiddelbart.

 

Jeg holder en knapp på at minst ett av de følgende punktene gjelder for deg:

  • Du har en Gsync monitor
  • Du kjører en annen oppløsning enn 1920x1080
  • Du kjører en eller flere overlay-prosesser eller annen programvare i bakgrunnen som er kjent for å kunne forårsake SC-krasj (eksempelvis Teamviewer, Discord, Steam, Geforce instant replay, Xbox game bar, MSI Afterburner, ASUS Sonic)
  • Du har skrudd av eller på annen måte fiklet med sidevekslingsfilen (page file)
  • Du har mindre enn 16 GB RAM
  • Du har en N-versjon av Windows (eksempelvis Windows 10 Home N)
Får vi en oppklaring i dette kan det mest sannsynlig gjøres noe med :) Endret av srbz
Lenke til kommentar

 

MEN, jeg har prøvd Alpha 3.0, den kræsjer alltid under lasting

Ser ut som jeg har forsøkt å hjelpe deg med dette via Spectrum tidligere. Du svarte meg for en mnd siden at du skulle "prøve det senere" - men nøyaktig HVA du skulle "prøve senere" er jeg sjanseløs på å finne ut av all den tid søkefunksjonen i Spectrum ikke lar deg se kontekst i chatterom :)

 

Hvis spiller krasjer før du når main menu kan dette ha en bønsj ulike årsaker. SSD er anbefalt, men å kjøre fra en helt ordinær platedisk vil ikke føre til at spillet krasjer umiddelbart.

 

Jeg holder en knapp på at minst ett av de følgende punktene gjelder for deg:

  • Du har en Gsync monitor
  • Du kjører en annen oppløsning enn 1920x1080
  • Du kjører en eller flere overlay-prosesser eller annen programvare i bakgrunnen som er kjent for å kunne forårsake SC-krasj (eksempelvis Teamviewer, Discord, Steam, Geforce instant replay, Xbox game bar, MSI Afterburner, ASUS Sonic)
  • Du har skrudd av eller på annen måte fiklet med sidevekslingsfilen (page file)
  • Du har mindre enn 16 GB RAM
  • Du har en N-versjon av Windows (eksempelvis Windows 10 Home N)
Får vi en oppklaring i dette kan det mest sannsynlig gjøres noe med :)

 

Den kræsjer under lasting til "persistent universe".

Har ikke Gsync monitor, oppløsningen jeg kjører er 2560x1080, jeg har prøvd å skru av alle overlay prosessene. Sidevekslingsfila har stått på ca 8/16 GB. Jeg har 16GB RAM, og har Windows 10 Pro. Men jeg har reinstallert Windows pga noen andre problemer, så kan prøve å laste ned spillet på nytt. Denne gangen til SSDn. :)

 

Men visste ikke at det var deg jeg pratet med på Spectrum. :D

Jeg er sånn at jeg har litt frustrasjon når ting ikke fungerer som jeg vil, og gir da opp 1 måned eller 2. :p

 

Det er flere spill hvor OSD fra programmer ikke fungerer, så har deaktivert dem for nå uansett. :)

 

 

 

Men jeg skal til Sør Afrika om 2 dager, så må neste vente med å prøve til jeg er hjemme igjen. Har ikke lyst til å gi opp spillet heller. :)

 

 

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar

Å sette sidevekslingsfila til "auto" er vel det beste. Da setter man iallefall ikkje noe begrensning til den.

Enig - enten det, eller tvinge den til en spesifikk SSD (slik at den ikke ligger på HDD), men samtidig la OS styre størrelsen.

 

oppløsningen jeg kjører er 2560x1080

Forsøk dette: https://fixes.transversetheverse.com/helpdesk/how-to-create-a-user-cfg.html

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Et at de få selskapene som faktisk forteller noe under utviklinga, og er ihvertfall helt åpne om feil og mangler.

 

MEN, jeg har prøvd Alpha 3.0, den kræsjer alltid under lasting, jeg ble anbefalt å ha spillet på en SSD, sånn at spillet laster raskere og er mer stabilt under lastinga.

Den bruker også 95% (kun spillet) av min i5-4460 under lasting, og bruker mellom 0.1 -> 1 MB/s av HDDn (og rundt 5Mbit/s av nettlinja, jeg har ca 16Mbit/s (2MB/s)), så skjønner ikke hvordan det skal hjelpe med SSD.

Eneste som fungerer ganske bra for meg, er Arena Commander og Racing Module.

 

Og jeg orker ikke å måtte oppgradere maskinvaren bare for å spille ett spill, hvis de ikke skal kunne støtte folk med kun mid-end maskinvare, og kun high-end, så gir jeg opp å følge spillet. Jeg har ikke mulighet til å installere spillet på SSDn, den er kun på 256GB der OS er installert, sammen med endel programmer og et par andre spill.

 

Jeg håper virkelig at Chris Roberts og gjengen virkelig får det til, det er mye jobb, mye spenning, lenge å vente og jeg håper ikke at de har tatt for mye vann over hodet. :)

Bare vent til dem har fått fysikken optimalisert. Har 60+ på tom server men når den er full 20-25 og ca 5 når den er på vei til å "dø". Vent til 3.1 som forhåpentligvis kommer i mars. Ac skal dog funke fjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...