Gå til innhold

Norske kunder blar opp 20.000 kroner for å stå i kø for en elbil som ennå ikke er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Temmelig syke tilstander. Selv er jeg en stakkar som i utgangspunktet ikke har hatt så voldsomt stor interesse av bil, har heller ikke sertifikat men har begynt på dette nå da dette er krav hos ny arbeidsgiver. Peilet meg selv inn på elbil av diverse årsaker og må jo dessverre bare innfinne meg med at nyere modeller som Tesla Model 3, Opel Ampera-E osv det jo bare å glemme om du ikke kan vente 1 år+. Ser ut som jeg må "nøye meg" med BMW i3 selv om jeg gjerne skulle hatt en modell med enda litt bedre rekkevidde.

Lenke til kommentar

Dette er nok noe Møller står bak, ja:

 

Pressemelding:

 

"I Norge er man nå klar for å lansere en løsning for forhåndsreservasjon av Audi e-tron quattro. Her kan interesserte forhåndsreservere bilen for 20.000 kroner, som siden trekkes fra når bilen bestilles og betales. Beløpet vil bli refundert dersom kunden velger å kansellere sin reservasjon av plass i køen for bestilling. Dette kan gjøres helt frem til endelig kjøpekontrakt er inngått. Med dette blir Norge det første markedet i verden som åpner en slik løsning for Audis elektriske SUV. "

 

http://www.moller.no/no/Presse/Presse-og-bilder/Audi/?a=709&%5c#709

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Håpet er jo at flere bilprodusenter skal slutte å KUN produsere elbiler som IKKE konkurrerer ned deres egne eksosbiler.

Typiske elbiler er enten små rare elbiler (àla BMW i3) eller store luksus-elbiler.

Vi ønsker oss gode mellomting for aktive familier. Elektriske stasjonsvogner eller SUV'er. Biler med normal plass til 5 personer, bagasjeplass og tilhengerfeste med kapasitet til å dra en normal tilhenger. Campingvogn blir nok for ambisiøst foreløpig.

Lenke til kommentar

Helt genialt av Møller (og Tesla).

 

Hvordan tjene penger:

1. Få en haug med nyrike til å kjøpe en verdiløs kølapp som ikke er en reell kølapp.

2. La pengene stå i aksjefond i et par tre år frem til bilene skal leveres.

3. Selg til fullpris uten rabatt (man får "alltid" minimum 6% rabatt på nybilkjøp).

4. Trekk fra beløpet kunden satte inn på prisen.

5. Få ekstra høy fortjeneste pr bil pga fullpris og renteinntekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt genialt av Møller (og Tesla).

Hvordan tjene penger:

1. Få en haug med nyrike til å kjøpe en verdiløs kølapp som ikke er en reell kølapp.

2. La pengene stå i aksjefond i et par tre år frem til bilene skal leveres.

3. Selg til fullpris uten rabatt (man får "alltid" minimum 6% rabatt på nybilkjøp).

4. Trekk fra beløpet kunden satte inn på prisen.

5. Få ekstra høy fortjeneste pr bil pga fullpris og renteinntekter.

Møllergruppen setter garantert ikke pengene i aksjefond, men de får tilgang på noen titalls millioner rentefrie kroner.
Lenke til kommentar

Hvorfor må de alltid lage sånn SUV lignende elbiler? Greit nok at bilen kanskje blir litt høyere pga batteriene, men herreg? Se på Model S. Gi meg en elegant Volvo V90 lignende elbil takk! 

 

Mener du at alle el-biler lages så de ligner på SUV?

I såfall uenig. Ikke nødvendigvis at de er pene (ref Leaf), men ikke SUV.

Jeg synes forresten Hyundai Ioniq har et greit utseende, ikke vakker men grei. Heller ikke SUV. For meg ser den helt lik ut som hybrid bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...