Gå til innhold

Denne elektriske Audi-en kommer i 2019


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert en OK bil, men fortsatt temmelig ordinert.

For hva kan ikke en bil med ståhøgde, høg modulitet, strøm og 1700 kg lasteevne bli ?

 

Her kan det komme forskjellig fra asia som digger duppeditter og automasjon, og ikke minst er vandt med liten plass, inport av råvarer og "forholdsvis" dyr energi.

Dette er fine drivere for å utvikle nye produkter. Sony som gjorde eit inntog med transistor-radio, og senere Walkman greide ikkje å konkurere med apple, ting og innhold er to forskjellige "saker"

 

I linken under er det innholdet som er driveren, og som nevnt over store muligheter for tilpasninger, noe man de fakto ikke har ved bygging av en sedan. Elektrisk drivline, strøm som er den edleste energiform og kjøresensorer bare forsterker tilpasningsevnen. Således kan også ny form og farge få denne opprinnelse.

http://easymile.com/mobility-solution/

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Designerne til de ulike bilselskapene har en idé om at de skal tilfredsstille visse krav til 'identitet'. Dvs at det skal være endel designelementer som går igjen på tvers av alle bilene deres - slik at alle lett skal kunne se "ah det er en audi, bmw, ect". Og hvordan "grillen" ser ut er helt sentralt i denne gjenkjennelsen for de fleste bilmerkene som har produsert fossilbiler i lang tid. (Forøvrig helt enig i at det ikke ser spesielt bra ut men...)

Lenke til kommentar

Når kommer det en skikkelig elektrisk stasjonsvogn med tilhengerfeste og 30 mil rekkevidde på vinteren?

Tror fortsatt ikke det er planlagt en eneste elektrisk stasjonsvogn, så det blir nok ikke før etter 2020.

 

Inntil da får man klare seg med crossovere med hengerfeste og 30 mils rekkevidde på vinteren. Da har man mye større utvalg. Tesla Model X, Jaguar i-Pace, Audi kommer med noe, osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøper du fossibil nå e du faen me dom

Eller så skal man reise på hytta med stor familie. Trekke tilhenger. Eller har store hunder og hundebur.

 

Jeg kommer til å gå for denne diesel bilen, grunnet stor plass til familie, hunder + propantanker,

og rekkevidde nok til å komme seg på hytta og ned igjen(er ikke strøm der), og gode offroad-egenskaper. (dårlig grusvei på fjellet i en times kjøring - opp og ned til sammen blir det 2 timer)

2016-Toyota-Land-Cruiser-200-black-front

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor må så og si alle som lager elbiler (utenom Tesla) lage de med så forbannet stygg "grill"?

 

Nei Audi, det ser ikke pent ut når dere stapper en grå plastfirkant der grillen skal være.

 

Grillen har faktisk en funksjon på fossilbiler, den slipper gjennom luft til radiatoren som kjøler motoren. Dette er ikke nødvendig med en elmotor som har mindre varmeutvikling.

 

For elbiler er det viktigere med lite luftmotstand og aerodynamisk design for å forlenge rekkevidden. Da forsvinner de klassiske "rillene" eller grillen som vi er så godt vant med.

 

Jeg tipper dette er en vanesak, da vi har hatt biler i nesten et århundre hvor de fleste har en eller annen form for luftinntak i front, og vil derfor forvente dette i biler i dag. Når det er sagt, så synes heller ikke jeg at fronten er det vakreste jeg har sett, men vi vil nok se færre og færre elbiler med tradisjonell grill fremover.

Lenke til kommentar

 

Om den er et godt kjøp kommer veldig an på prisen, som så vidt jeg kan se ikke er avslørt ennå.

 

Slapp av. Politikerne kommer til å subsidiere denne bilen med så mange millioner at du får den nesten gratis.

Det hadde vore fint, men det er vel tvilsamt om han får noko anna enn avgiftslette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bilen er 4,9 meter lang, 1,98 meter bred og 1,53 meter høy." 

(Er de to meterne målt utpå 'speilene' eller på dørene?)

 

Med andre ord på størrelse med en Tesla. Og dermed også i samme prisleiet. Noe motoriseringen underbygger. Bare drivere og programvare til alle de LED lampene kommer til å fordyre bilen merkbart.

 

Bilen har riktignok romslig bagasjeplass med sine 550 liter. Setter selv minstemål ved nærmere 500 liter. Problemet er som for Tesla at denne plassen blir fordelt rundt omkring i alle hulrom. Norske (og EU sine) avgiftsmyndigheter opererer med en enkelt Europall - og det er en grunn til dette. Dertil ser den erkenorske skiboksen bare teit ut på en sportscupé.

 

Samtidig forteller artikkelen at denne bilen deler bunnplate (og dermed ytre dimensjoner) med Audi e-Tron Quattro, som på sin side er en slags stasjonsvogn. Vi kan derav stipulere at prisen for også denne havner i Tesla-leiet. Får droppe min plass i køen. 

 

Men jeg vil berømme Marius Valle for å faktisk benytte kilowatt og Newtonmeter i beskrivelsen av motoren(e.) Takk. Måtte James Watt sine slitne gamper nå få hvile i fred. 

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...