Gå til innhold

StarCraft: Remastered er avduket – se hvordan det ser ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig. Grafikken er akkurat lik bare et par pixler ekstra her og der. Sjelden noen gjør så lite ut av "remastered", blir ofte så mye at sjelen til originalspillet rett og slett dør.

Vel, animasjonene kunne blitt forbedret, men jeg synes det er glimrende at de bare pusser opp grafikken og ikke justerer "spillereglene". Sjelen til originalspillet ville dødd om de hadde rørt spillereglene/spilldynamikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint og holde seg tro til originalen. Men kan jo fikse opp i det som er elendig da. Du e like tro til originalen selv om du fikser opp i animasjoner som holder dagens standard. Hvis det er gratis er jo det fint, men føler de kunne gjort mer ut av det. Hadde heller betalt 50-100kr for en skikkelig remastered en noe som knapt har blitt tatt på.

Lenke til kommentar

Moneygrabb deluxe. Har ikke lagd flytende animasjoner engang. Maksimal latskap

 

De snakket med Stork, Flash, Jaedong og Bisu, og deres feedback var at animasjonene måtte være like. Pro-spillere har hardkodet disse animasjonene inn i hjernene sine i snart 2 tiår. Alt de potensielt endrer kan få veldig store reaksjoner i communitien.

Lenke til kommentar

 

 

 

- Selv så er jeg av den oppfattning at når det kommer til gamle klassikere så er ikke nødvendigvis alltid grafikken et alfa-omega for at det skal kunne gi en uforglemmelig opplevelse.

 

Men om dem insisterer på å gi spill en ansiktsløftning så er ikke det så bad; Med visse untak da vel og merke.

 

Jeg er enig i at selv om det blir foretatt en ansiktsløftning så bør dem alikevel holde seg tro til orginalens feel og sjarm.

 

Som det heter på fint...

"If it ain't broke..., don't fix it..."

 

----------

 

Emulering er dig for nostalgiske grunner..., men en ting som uteblir som kremen på kaken er støtte for "AWE32"/"AWE64 (GOLD)"-lyd.

 

"SB16"-lyd fungerer godt det også for all del, men det mangler liksom den lille ekstra piffen.

 

Ironisk nok så digger jeg PC-Speaker-lyden/musikken i mange gammle klassikere, og/eller 8bits-lyden for den sakens skyld.

 

Man kan godt si "The best of both worlds..." eller "Å få i pose og sekk..."

 

Men så klart...

Både tankene og ønskene rundt dette temaet er og blir høyst subjektive.

 

----------

 

For frie tøyler er en risiko-sport når det kommer til basic remastering.

Da er det mer passende med en "Paint by Numbers"-løsning.

 

Kunstnerisk frihet passer best til "nye" prosjekter og/eller DLC's.

 

Igjen; Høyst subjektivt...

Lenke til kommentar

Veldig god nyhet, dette gleder eg meg til. Godt å se at Blizzard fokuserer litt på esport. Det de har gjort med de andre nye spillene ligner ikke grisen, men det var kanskje ikke hensikten. Håper dette blir så populært at de ser potensialet i gode esport spill, vel, RTS blir mest sannsynlig ikke populært, men populært nok til å kunne opprettholde esport strukturen rundt Starcraft. Eg skal i hvertfall teste dette.

Lenke til kommentar

 

Moneygrabb deluxe. Har ikke lagd flytende animasjoner engang. Maksimal latskap

 

Det er gratis, er det ikke? Blizzard oppdaterer spillene sine fortsatt, legger til Windows 10 støtte og høyere oppløsning. Digger Blizz på akkurat det.

Nei, det har de aldri sagt. Originalutgaven blir gratis dog, men jeg kan tenke meg at remasteren blir grovt priset, i god Blizzard-stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...