Gå til innhold

StarCraft: Remastered er avduket – se hvordan det ser ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult, blir det slik at ein får sett meir av kartet i same "view" også?

 

Såg litt sånn ut frå traileren, at dei zooma ut på eit tidspunkt, men det kræsjar jo med online-delen. Rekner ikkje med dette blir aktuelt å spele for profesjonelle med ei så stor endring.

Lenke til kommentar

De bryr seg om å levere på Mac. Skulle ønske de hadde sett for seg Linux også.

 

Blizzard støtter ikke Linux offisielt Men Blizzard er som regel hjelpsome med å få sine spill spillbart med grei ytelse og kvalitet gjennom Wine. Overwatch kjører jo nå på Wine er ikke noe særlig spillbart p.d.d men det er ikke langt unna.

Lenke til kommentar

0:33 ut i videoen så blir det gjort et zoom fra tett på bakken til å se mer av det som foregår. Blir dette mulig når man spiller også?

 

I så fall er dette enormt gode nyheter. Dette har alltid irritert meg med Starcraft og flere andre RTS spill. Jeg mister totalt lysten til å spille når kamera er presset ned i bakken.

Lenke til kommentar

 

Vel og bra..., men hva med Diablo 1 & 2 ??? :O

 

Kanskje det kommer etterhvert!! :D

 

 

- Den tanken både frister og skremmer...

 

Men det kommer selvfølgelig an på hvor purist man er.

Siden jeg for 18. året spiller Diablo II Classic håper jeg det aldri skjer. I såfall må det kun være høyere oppløsning av original artwork og kunne spille sammen med eksisterende klienter. Fallhøyden er nok mindre for det første spillet da det ikke har en community som konkurrerer online. Det er også mer rom for forandringer i det første spillet for å få det til å være spillbart i henhold til dagens forventninger.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

0:33 ut i videoen så blir det gjort et zoom fra tett på bakken til å se mer av det som foregår. Blir dette mulig når man spiller også?

Jeg tror mer det er en illustrasjon av at 4K nå skal støttes. Altså at man ser mer av kartet samtidig.

 

 

Det vil jo forandre metagamet en del, lurer på hvordan Blizzard håndterer det. Kanskje med mulighet til å låse kameraet slik det var før. 

Lenke til kommentar

Jeg tror mer det er en illustrasjon av at 4K nå skal støttes. Altså at man ser mer av kartet samtidig.

Det er vel det som er spørsmålet? Om vi faktisk vil kunne så meir av kartet samtidig. Det vil jo vere ei enorm endring.

 

Kan tenke meg ei løysing der det blir mogleg i historiedelen, men ikkje går online, men fann ikkje noko konklusivt med litt raskt googling.

 

Ei quote som går igjen er denne:

The battles viewpoints will be able to “zoom out for a Battlecruiser’s view of the battlefield, or zoom in to see the veins on a Mutalisk’s wings.”

 

 

og så har du vg247 som seier:

 

But that’s pretty much it; Blizzard’s clearly trying to avoid affecting gameplay. StarCraft Remastered uses the same engine as the original, everything’s still 2D, and the screen ratio is the same as it was as of Brood Wars. No changes have been made to balance, controls or features – at all.

og arstechnica:

Preview videos advertise the ability to zoom heavily into the new 2D sprites and also far out to view the entire battlefield, but it's unclear whether this zooming will be allowed in online play.

 

 

Endret av LMH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
On 3/27/2017 at 9:22 PM, Simen1 said:
On 3/27/2017 at 6:54 PM, Enceladus said:

0:33 ut i videoen så blir det gjort et zoom fra tett på bakken til å se mer av det som foregår. Blir dette mulig når man spiller også?

Jeg tror mer det er en illustrasjon av at 4K nå skal støttes. Altså at man ser mer av kartet samtidig.

Det kan zoomes ut, men da som en juksekode i singleplayer. Enter for å taste koder og så "zoom zoom"

Mye mer behagelig å spille på denne måten. Kjøpte spillet i helgen og har mimret med å spille campaign.

starcraftzoom.thumb.jpg.a1e47fee6cf1074cb1742c127345a9b6.jpg

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (16 minutter siden):

Det kan zoomes ut, men da som en juksekode i singleplayer. Enter for å taste koder og så "zoom zoom"

Mye mer behagelig å spille på denne måten. Kjøpte spillet i helgen og har mimret med å spille campaign.

starcraftzoom.thumb.jpg.a1e47fee6cf1074cb1742c127345a9b6.jpg

What? Jeg har akkurat kjørt en retrorunde med SC siden jeg aldri spilte to'ern, og irriterte meg over at det ikke var mulig å zoome.

Men, nå er jeg snart ferdig med to'ern så, om nye 25 år da...

Det neste er vel at du skal fortelle meg at det er mulig å styre kamera med WASD 🤪

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
3 hours ago, Serpentbane said:

What? Jeg har akkurat kjørt en retrorunde med SC siden jeg aldri spilte to'ern, og irriterte meg over at det ikke var mulig å zoome.

Men, nå er jeg snart ferdig med to'ern så, om nye 25 år da...

Det neste er vel at du skal fortelle meg at det er mulig å styre kamera med WASD 🤪

WASD er ikke mulig så vidt jeg kan se i remaster utgaven, men vistnok mulig i originalen. Men ja tenkte tanken selv. Jeg bruker jo ikke alle hotkeys uansett slik pro spillere gjør så kunne like greit hatt kamera på WASD.

Håper det er mulig å zoome ut i SC2 også. Har en vag plan on å spille den også på sikt.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (9 timer siden):

WASD er ikke mulig så vidt jeg kan se i remaster utgaven, men vistnok mulig i originalen. Men ja tenkte tanken selv. Jeg bruker jo ikke alle hotkeys uansett slik pro spillere gjør så kunne like greit hatt kamera på WASD.

Håper det er mulig å zoome ut i SC2 også. Har en vag plan on å spille den også på sikt.

Terran campaign er gratis i SC2, så det er bare å prøve. Det er litt mer zoom mulighet, men ikke world view type zoom.

Jeg likte første spillet bedre. SC2 er mye mer tvungen fremdrift, tidspress og ting som må løses fort, og tvungen fokus på gitte deler av brettet, fremfor basebygging og ekspansjon over et stort brett. Mer intenst på sett og vis, men jeg likte den første bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...