Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Fint tips for cash!

 

Dra til gården nord for Hateno village, snakk med bonden, og takk ja til å jakte for han. Samle kjøttet du får, og kast fem av kjøttet i en gryte. Selg maten for 210 rupees. Repeat.

 

Matlaging er generelt et ganske godt tips når det kommer til gryn. Begynner å bli en del ingredienser i lommene, og en god tallerken med sterkt og saltet kjøtt kan gå for rundt 100 rupees pr. tallerken.

 

Merker meg på kartet hvor chili-plantene er, samt beitemarkene til rådyrene, så jeg har det litt på stell!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tok jeg og kverka siste boss. Uten tvil den mest epice bossfighten i ett Zelda spill noen sinne! Ble derimot litt overrasket og skuffet over at man ikke kan fortsette å spille etterpå og at continue game bare plasserer en rett før siste save før bossen. Lame.

Er vel klassisk Zelda det? Ikke uventa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BotW er ikke ett klassisk Zelda. De gamle spillene var linjære og hadde lite å by på når man kom seg til slutten, BotW er så langt fra linjært man får det i tillegg til at det kommer mer content i DLC.

 

Angående slutten:

Fikk først inntrykk av at man kansje kunne fortsette spille med Zelda som en sidekick da hun sier at "There is so much left to do, if all of us work together, we can restore Hyrule to its former glory, It must start with us. Let's be off."-så zoomer kameraet ut mot landskapet. Hadde vært utrolig kult å kunne fortsette spille og utforske mer med Zelda som en companion og få se ett korrupsjonsfritt Hyrule Castle i starten av gjenoppbyggingen. Men for all del, dette kan jo være noe av det som kommer med DLCene :)

 

Lenke til kommentar

Jeg liker svært godt at løsningsdestinasjonene til sideoppdragene ikke ender opp som pointers på kartet. Jeg har ikke kommet veldig langt ennå og kan ta litt feil, men hittils er det kun folka som har gitt meg oppdragene som er synlige på kartet.

 

Det vil si at om man skal kunne løse oppdragene må man utforske alle steder man kommer over, og tilfeldigvis løse de etterhvert.

 

Synes dette er litt stress i andre spill, hvor sideoppdrag blinker over hele kartet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker svært godt at løsningsdestinasjonene til sideoppdragene ikke ender opp som pointers på kartet. Jeg har ikke kommet veldig langt ennå og kan ta litt feil, men hittils er det kun folka som har gitt meg oppdragene som er synlige på kartet.

 

Det vil si at om man skal kunne løse oppdragene må man utforske alle steder man kommer over, og tilfeldigvis løse de etterhvert.

 

Synes dette er litt stress i andre spill, hvor sideoppdrag blinker over hele kartet :)

Det er littt forskjell fra quest til quest. Skal man finne masse ting så må man lete selv, men skal man til et spesifikt sted å hente noe er det pointers :)

Lenke til kommentar

Lurer litt...

 

Helt i starten av spillet, ved The Great Plateu, fikk jeg et par sideoppdrag som "ledet" mot Hyrule Castle.

Jeg ser også nå, litt senere at flere personer i spillet hinter om dette stedet.

 

Jeg kom meg aldri dit(!!) og gikk videre da jeg fikk paraglider`n.

 

Er dette et vesentlig sted å besøke tidlig i spillet? Burde jeg ta en tur tilbake?

Lenke til kommentar

Jeg har vel rundt 200 timer played nå vil jeg tro og kan bare prate for Wii U versjonen, men der er iallefall frameraten ubehagelig lav hele veien med ettsiffrede framedrops til tider men det skjer ikke så ofte at det er uspillbart på noen måte. Har også opplevd stillestående bilde i opptil 10 sekunder noen ganger under eksplosjoner eller lignende og når mange enemies tar skade samtidig.

 

Sett bort i fra dette og den dårlige og blasse grafikken så er det uansett et MUST PLAY spill. Det er så ufattelig bra på alle andre måter at det er bare å kjøre på og ikke la frameraten eller grafikken skremme deg bort!  :thumbup:

Lenke til kommentar

 

200 timer siden 03.03.17? :p

 

Ikke sovet på en uke?

 

 

FPS-drops er irriterende men det ødelegger ikke spillet på noen måte så det er bare å innvistere å få spilt så fort som mulig :)

Det er ca. 200 timer siden spillet kom ut så...

 

 

Ja jeg dro litt tall ut av ræva da jeg ikke vet hvor mye jeg har spilt så det var nok sterkt overdrevet :p Men jeg har klokket ca 18 timer dagen siden release iallefall.

Lenke til kommentar

Ung ufør. Og det er sjeldent jeg spiller så mye, men noen ganger kommer det spill jeg rett og slett ikke greier legge fra meg. Elder Scrolls, Fallout, WoW expansions, Dark Souls og nå Zelda for å nevne noen er spill som virkelig får kjørt seg den første uka. Så ja, det er lov innimellom :D

Lenke til kommentar

Jeg har vel rundt 200 timer played nå vil jeg tro og kan bare prate for Wii U versjonen, men der er iallefall frameraten ubehagelig lav hele veien med ettsiffrede framedrops til tider men det skjer ikke så ofte at det er uspillbart på noen måte.

 

Så FPS'en er ubehagelig lav hele veien, men ikke så ofte?

 

Uansett; liker man cel-shading så liker man grafikken. Jeg synes det er strålende. Et annet poeng er også at cel-shadede spill holder seg fantastisk godt. Se på Wind Waker, for eksempel.

Lenke til kommentar

 

Jeg har vel rundt 200 timer played nå vil jeg tro og kan bare prate for Wii U versjonen, men der er iallefall frameraten ubehagelig lav hele veien med ettsiffrede framedrops til tider men det skjer ikke så ofte at det er uspillbart på noen måte.

 

Så FPS'en er ubehagelig lav hele veien, men ikke så ofte?

 

Uansett; liker man cel-shading så liker man grafikken. Jeg synes det er strålende. Et annet poeng er også at cel-shadede spill holder seg fantastisk godt. Se på Wind Waker, for eksempel.

 

 

De ekstreme framedroppene er ikke så ofte, Frameraten er lav hele veien, ja, men ikke så det er uspillbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...