Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Etter siste (fikk både den første og den fixen i ettertid) oppdatering så har jeg fått et problem med WIFI. Den logger seg ikke automatisk på hver gang jeg går inn eksempelvis hjemme der jeg bor på mitt WIFI, noe den alltid gjorde før. Har og prøvd ulike "togglere", men det er samme problem. Noen som vet hva jeg kan gjøre, eller har lignende erfaringer? Har vipet cache, og sjekket i innstillingene, men aner ikke hva dette er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte Oreo vha. Odin i går. Førsteinntrykket er meget positivt, telefonen virker mer smooth. Kan ikke si så mye om batteritiden enda, men mistet kun 2 % over natten så virker muligens litt bedre enn ved Nougat.

 

Endte opp med å laste ned updaten fra https://updato.com/ som ser ut til å laste opp de nyeste firmware oppdateringene mye kjappere enn SamMobile.

 

Er en legit side (sjekket dette først og siden er bl.a nevnt på XDA sine forum) og man slipper de uhyrlig trege nedlastningene fra SamMobile.

Lenke til kommentar

Sliter med push varslinger på epost. Har prøvd tre ulike mailklienter, men får ikke push til å virke på mail. Fungerer på feks Messenger. På mail må jeg alltid inn og oppdatere manuelt.

Tips? Kommer fra iOS og er smått frustrert..

Hvis det er mapper du plages med må di slåes på en å en. Innboks kan å vere av by defult har jeg merket med noen mail apper.

Lenke til kommentar

Gav opp hele telefonen.

Selv etter resetting og ingen restore suger batteriet forsatt.

Puttet den i skuffen og dro frem den gamle iPhone 7 plus.

Her mister jeg 1 prosent om natten, ikke 20.

 

 

Får satse på at neste 8+ oppdatering gjør den bedre :)

Da har du en app eller en innstilling som ikke er snill med batteriet. Har du lagret innstillinger å apper som skal lastes ned når du resetter den? Min har kanonbra batteri. Føler appstrøm overvåkingen er på en hissig innstilling, men vet ikke om det kan styres. Mulig den bare er på. En annen ting er hvis du bruker hurtiglading alltid så vil batteriet fort bli ødelagt. Det er hvertfall min erfaring fra andre telefoner.

 

Sliter med push varslinger på epost. Har prøvd tre ulike mailklienter, men får ikke push til å virke på mail. Fungerer på feks Messenger. På mail må jeg alltid inn og oppdatere manuelt.

 

Tips? Kommer fra iOS og er smått frustrert..

Ville sett på enhetsvedlilehold - appstrømovervåking, helt nederst på den siden kan du velge apper som ikke skal overvåkes. Legg mailen til der. Mener at jeg også slet med det en liten periode pgr den slo gmail appen i dvale.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Factory reset er oftest i tankene til desperate og renhets-/oppsett-fetisjister :green:

 

Varsler har hatt stor oppmerksomhet hos Google i de to siste Android versjonene og det er fortsatt en del feil knyttet til dem. Flere av feilene kan komme og forsvinne igjen av seg selv, mens andre kan være vedvarende.

 

Se f.eks. https://issuetracker.google.com/issues/65028384

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Etter Oreo oppdatering nr 2 sliter jeg med at epost, insta, facebook osv varsler dukker opp lenge etter at de burde. Mange ganger kan jeg ha lest eposten eller facebook posten før varselet kommer etterpå. Flere som kjenner seg igjen?

Oppdatering nr 2? Er Oreo ute til S8?

Lenke til kommentar

Etter siste (fikk både den første og den fixen i ettertid) oppdatering så har jeg fått et problem med WIFI. Den logger seg ikke automatisk på hver gang jeg går inn eksempelvis hjemme der jeg bor på mitt WIFI, noe den alltid gjorde før. Har og prøvd ulike "togglere", men det er samme problem. Noen som vet hva jeg kan gjøre, eller har lignende erfaringer? Har vipet cache, og sjekket i innstillingene, men aner ikke hva dette er.

Får svare meg selv da (huulk og sukk og fy f ...) ingen andre gidder ... Ok, hadde faktisk en del småbugs, litt lag, og en del annet smågrums. Jeg hadde "wipe cache partition" og alt annet rart mange ganger. 

 

Så måtte jeg krype til korset og re-sette den fullstendig til den dagen den ble skapt. Etter alt var på plass igjen, har alle bugs forsvunnet. Og den går på og av WIFI hjemme og ellers uten å mukke. 

 

Så noen ganger må man bare krype til korset, og med alle backupene både hos Samsung selv, Google mm, så går det ikke mer enn en kveld for å får den i shape igjen. Eneste er at man må inn i alle passordene man har på alle appene, og nå fikk jeg ordnet det slik at jeg bruker mer og mer biometriske løsninger på å låse opp, så endring bærer i prinsippet alltid med seg utvikling ... 

 

Kom på en ting til, selv om jeg ikke er noe særlig misfornøyd med batteridrenasjen på denne (S8+ som jeg lader til faste tidspunkt uansett hvilken % den er på), så ble og en hyggelig bivirkning av factoryreseten den at batteritiden ble betraktelig bedre.

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Overtalte en venninne til å kjøpe S8, og hun opplever en del problemer etter oreo oppdateringen. Hun mener bla at tlf henger seg opp i ny og ne. Er det slik at samtlige her som har oppdatert, har problemer? Ref, Samsung trakk oppdateringen vekk osv. Hun vil absolutt unngå factory reset, synes det virker skummelt og mye styr.

Lenke til kommentar

Asså.. JA, Oreo har kommet til S8

ja, jeg skjønner at du kan flashe osv for å få den.. men jeg har aldri gjort det før, og aner ikke hvordan  :confused:

Har telenor, så har TEN.. Jeg driver konstant å sjekker etter oppdatering, de rundt meg med 8+ har fått den :hrm:

Endret av whyfly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...