Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Blir oppdatering gradvis sendt ut av Samsung eller har det med hvilken operatør man har? Enda ikke fått noen oppdatering.

Har du Telenor?

Ice. Håper ikke oppdateringen er operatør avhengig, frykter det kan ta en stund før jeg får den da.

 

Har heller ikke fått den enda, men jeg har telenor. Så lurer på om det er operatør avhengig. Ettersom det skal være rart at de sender ut oppdateringen i flere puljer når det er samme land.

 

 

Det finnes to firmware her i Norge/Norden, TEN og NEE. Har du kjøpt telefon med abb hos Telenor så er det vel stor sjangs for at du har telenor sin egen firmware TEN, og disse blir oppdatert senere enn NEE.

 

Når du trykker på "sjekk oppdatering" så får du opp versjonsnummeret, der står det hva du har. Har du TEN så kan denne flashes til NEE, tar ca 15min.

 

 

Ser ut som jeg har TEN, ja. Noen anelse om hvor lang tid det vanligvis har tatt før TEN får oppdateringen? Har aldri flashet før og vet ikke om jeg gidder det dersom det er snakk om 1-2 uker til oppdateringen kommer.

 

 

Er vel snakk om noen få uker.

 

Flashet selv fra TEN til NEE, orker ikke sitte vente flere uker på Telenor sin firmware :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som den suger enda mer strøm etter siste oppdateringen. Må lade 3 ganger i døgnet. Begynner å nærme seg et nivå der jeg ikke lenger kan ha den siden den må legges på lading hele tiden. Akkurat når jeg skriver dette har den dradd 9% på en 30 minutts ferjetur. Android operativsystem er største forbruker. S8+

Lenke til kommentar

Den nyeste oppdateringen er ganske krise. Batterikapasitet er kanskje 2/3 og jeg får beskjed om at all sending av SMS er mislykket. Har slettet cache på meldingsappen og telefonen generelt gjennom boot-meny, samt slettet Telia instillingene og lagt de til på nytt. Jeg får fortsatt beskjed om at alle SMS jeg sender blir mislykket, allikevel kommer SMS'en frem til mottaker.

 

Noen som har en ide om hvordan dette kan løses (bortsett fra factory reset)?

Endret av MixTheMaster
Lenke til kommentar

Hva mener du med at du la dem inn på nytt? Det er strengt tatt ikke noe å legge inn i det hele tatt, har du Telia og har manuelt endret på deres APN-er, er det bare å tilbakestille til standard:

Tilgangspunktnavn > meny (tre prikker øverst til høyre) > Tilbakestill til standard.

 

Bruker du Samsung sin meldingsapp? Har du "chatinnstillinger" undermeny i meldingsappinnstillingene?

Hvis ja, gå inn i undermenyen og endr Standard meldingstype til "SMS/MMS".

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Blir oppdatering gradvis sendt ut av Samsung eller har det med hvilken operatør man har? Enda ikke fått noen oppdatering.

Har du Telenor?

Ice. Håper ikke oppdateringen er operatør avhengig, frykter det kan ta en stund før jeg får den da.

 

Har heller ikke fått den enda, men jeg har telenor. Så lurer på om det er operatør avhengig. Ettersom det skal være rart at de sender ut oppdateringen i flere puljer når det er samme land.

 

 

Det finnes to firmware her i Norge/Norden, TEN og NEE. Har du kjøpt telefon med abb hos Telenor så er det vel stor sjangs for at du har telenor sin egen firmware TEN, og disse blir oppdatert senere enn NEE.

 

Når du trykker på "sjekk oppdatering" så får du opp versjonsnummeret, der står det hva du har. Har du TEN så kan denne flashes til NEE, tar ca 15min.

 

 

Ser ut som jeg har TEN, ja. Noen anelse om hvor lang tid det vanligvis har tatt før TEN får oppdateringen? Har aldri flashet før og vet ikke om jeg gidder det dersom det er snakk om 1-2 uker til oppdateringen kommer.

 

 

Er vel snakk om noen få uker.

 

Flashet selv fra TEN til NEE, orker ikke sitte vente flere uker på Telenor sin firmware :)

 

 

Hvordan flashet du fra TEN til NEE? Har du en link eller en enkel "oppskrift"? Og det er vel ikke noen ulemper ved å flashe?

Lenke til kommentar

Hva mener du med at du la dem inn på nytt? Det er strengt tatt ikke noe å legge inn i det hele tatt, har du Telia og har manuelt endret på deres APN-er, er det bare å tilbakestille til standard:

Tilgangspunktnavn > meny (tre prikker øverst til høyre) > Tilbakestill til standard.

 

Bruker du Samsung sin meldingsapp? Har du "chatinnstillinger" undermeny i meldingsappinnstillingene?

Hvis ja, gå inn i undermenyen og endr Standard meldingstype til "SMS/MMS".

 

Takk for informativt svar. Problemet gikk over av seg selv etter noen timer uten at jeg gjorde noe spesifikt som kunne linkes til dette.

 

Batteritiden er dessverre fortsatt kortere enn før oppdateringen. 

Lenke til kommentar

Den nyeste heter også CRAP, men den har fått CRB7 under "build-nummer"

 

SamMobile trakk den første Oreo oppdateringa, så riktig versjon skal ligge der nå.

 

 

Ser nok ut til at jeg må vente litt til før de legger ut CRB7. Nå ligger kun CRAP ute, dessverre. Har de fjernet den nyeste da, mtp. at du har flashet din til CRB7?

Lenke til kommentar

 

Den nyeste heter også CRAP, men den har fått CRB7 under "build-nummer"

 

SamMobile trakk den første Oreo oppdateringa, så riktig versjon skal ligge der nå.

 

 

Ser nok ut til at jeg må vente litt til før de legger ut CRB7. Nå ligger kun CRAP ute, dessverre. Har de fjernet den nyeste da, mtp. at du har flashet din til CRB7?

 

 

Les hva jeg skrev en gang til :)

 

Den heter fortsatt CRAP, men har fått CRB7 under "build-nummer"

 

Det er den nyeste som ligger ute på SamMobile.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Sammobile har ikke lagt ut nyeste versjonen, CRB7, for S8+ NEE, kun for S8 NEE:

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G950F/NEE/download/G950FXXU1CRB7/208081/

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G955F/NEE/

 

Men siden det er snakk om en åpen europeisk programvare, så kan man laste ned pakken for et annet land og beholde NEE, f.eks. denne:

 

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8-plus/SM-G955F/PHE/download/G955FXXU1CRB7/208088/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...