Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du definerer sosialdemokrater som kommunister så har du ikke peiling på hva du snakker om, så ikke sikker på hva det har med noe å gjøre?

Er vel ikke en helt urimelig påstand når flere av dem har Hugo Chavez som forbilde?

 

Er nærmere sannheten at norske sosialdemokrater er global kommunister enn at Trump er en rasist, å hvem som lyver mest av f.eks Støre og Trump kan vel strengt tatt diskuteres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er vel ikke en helt urimelig påstand når flere av dem har Hugo Chavez som forbilde?

 

Er nærmere sannheten at norske sosialdemokrater er global kommunister enn at Trump er en rasist, å hvem som lyver mest av f.eks Støre og Trump kan vel strengt tatt diskuteres.

For noe tull. Trump lyver forøvrig i snitt 70 ganger i uka. Det er bare i offentligheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så du sier amerikanske kommunister er Trumps fiender?Da lurer jeg ... hva mener du er forskjellen på en fiende og en meningsmotstander?Det er slik tankegang som gjør at man fengsler meningsmotstandere og journalister mange steder i verden.

Du mener, slik dere vil fengsle Trump?

 

Ofte er fiende og meningsmotstander en og det samme.

 

Forskjellen på fiende og meningsmotstander er vanskelig å svare på.

 

Ja, kommunister er Trumps' (les: USA's) fiender. Jeg misliker også folk som stjeler fra andre, så på min regning kan du legge til de gode sosialistene.

 

"Better dead than red."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener, slik dere vil fengsle Trump?

 

Ofte er fiende og meningsmotstander en og det samme.

 

Forskjellen på fiende og meningsmotstander er vanskelig å svare på.

 

Ja, kommunister er Trumps' (les: USA's) fiender. Jeg misliker også folk som stjeler fra andre, så på min regning kan du legge til de gode sosialistene.

 

"Better dead than red."

Rimelig ekstremistisk tankegang. Forøvrig like hjernedødt å kalle en sosialt for kommunist eller tyv, som det er å kalle høyrefolk for fascister. Dere kaster voldsomt med stein i glasshus.

 

Hvem er det som stjeler fra folk? Stater som hever skatt for å tilby de skolegang, sikkerhet, helsetjenester osv? Eller en stat som tar skatt fra folk uten å tilby dem noe av dette? Skjønner du ikke at de rikeste kapitalistene i USA har tatt pengene sine fra de fattige?

 

Skal politi, brannvesen og lignende også privatiseres?

Endret av CommanderKeen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Siste:
Trump-adminstrasjonen har i dag offisiellt trukket seg fra INF-traktaten med Russland. Dette er en traktat som forbød mellomdistanse atom-missiler, signert av Reagan og Gorbatsjov i 1987. 
Trump-administrasjonen varslet for 6 måneder siden at de ville trekke seg fra avtalen dersom ikke Russland rettet seg etter avtalen, noe de nå ikke skal ha gjort. Traktaten kanselleres uten noen ny avtale på horisonten, og åpner dermed for nærmest fri utvikling og et marked for mellomdistanse atom-missiler. 
 
U.S. withdraws from Reagan-era nuclear arms agreement with Russia
https://www.cbsnews.com/news/inf-treaty-us-withdraws-reagan-era-nuclear-arms-agreement-russia-today-2019-08-02/

 

 

Dette åpner også et hull i USA's forsvarsbudsjett med hastverk å fylle, ettersom utviklingen av slike våpen allerede skjer i både Russland, Kina, og Nord-Korea. Igjen: uten noen ny traktat på horisonten.

 
After INF treaty's demise, U.S. seeks funds for missile tests
https://www.reuters.com/article/us-usa-russia-inf/after-inf-treatys-demise-u-s-seeks-funds-for-missile-tests-idUSKCN1US0FJ

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rimelig ekstremistisk tankegang. Forøvrig like hjernedødt å kalle en sosialt for kommunist eller tyv, som det er å kalle høyrefolk for fascister. Dere kaster voldsomt med stein i glasshus.

 

Ja, jeg er enig at den innbåsingen av folk du driver med er hjernedødt. Hvis du vil putte meg i en bås, så kan du putte meg inn i anarcho-capitalist båsen. Jeg liker ikke båser, men det er vel kanskje den jeg er mest enig med, som jeg vet om.

 

Kan du påpeke hva og hvorfor du synes noe av det jeg sa tidligere er ekstremistisk? Jeg synes ikke noe av det var ekstremistisk, og er naturligvis da nysgjerrig.

 

Du mener, slik dere vil fengsle Trump?

 

Ofte er fiende og meningsmotstander en og det samme.

 

Forskjellen på fiende og meningsmotstander er vanskelig å svare på.

 

Ja, kommunister er Trumps' (les: USA's) fiender. Jeg misliker også folk som stjeler fra andre, så på min regning kan du legge til de gode sosialistene.

 

"Better dead than red."

 

 

 

Hvem er det som stjeler fra folk? Stater som hever skatt for å tilby de skolegang, sikkerhet, helsetjenester osv? Eller en stat som tar skatt fra folk uten å tilby dem noe av dette?

 

Begge. Og bare det faktum at du ikke klarer å se det, er skummelt.

 

 

Skjønner du ikke at de rikeste kapitalistene i USA har tatt pengene sine fra de fattige?

 

Kan du utdype på dette? Svar gjerne på hvem og hvordan f.eks. Jeff Bezos, Steve Jobs, og Bill Gates har stjålet fra andre mennesker.

 

 

Skal politi, brannvesen og lignende også privatiseres?

 

Ja, hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

å hvem som lyver mest av f.eks Støre og Trump kan vel strengt tatt diskuteres.

 

Kan det det? OK, hva har du av informasjon som underbygger den påstanden? Du tenker vel ikke likestille det ene intervjuet med Støre der han blir fersket i å ha snakket med Hamas, med Trumps nå over 10 000 verifiserte løgner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:

Trump-adminstrasjonen har i dag offisiellt trukket seg fra INF-traktaten med Russland. Dette er en traktat som forbød mellomdistanse atom-missiler, signert av Reagan og Gorbatsjov i 1987. 

Trump-administrasjonen varslet for 6 måneder siden at de ville trekke seg fra avtalen dersom ikke Russland rettet seg etter avtalen, noe de nå ikke skal ha gjort. Traktaten kanselleres uten noen ny avtale på horisonten, og åpner dermed for nærmest fri utvikling og et marked for mellomdistanse atom-missiler. 

 

U.S. withdraws from Reagan-era nuclear arms agreement with Russia

https://www.cbsnews.com/news/inf-treaty-us-withdraws-reagan-era-nuclear-arms-agreement-russia-today-2019-08-02/

 

 

Dette åpner også et hull i USA's forsvarsbudsjett med hastverk å fylle, ettersom utviklingen av slike våpen allerede skjer i både Russland, Kina, og Nord-Korea. Igjen: uten noen ny traktat på horisonten.

 

After INF treaty's demise, U.S. seeks funds for missile tests

https://www.reuters.com/article/us-usa-russia-inf/after-inf-treatys-demise-u-s-seeks-funds-for-missile-tests-idUSKCN1US0FJ

 

Du snakker vel ikke om INF traktaten som Russland prøvde å trekke seg ut av tidligere? Er det bare meg, eller evner ikke Trump å gjøre noe som ikke er til Russlands fordel? Altså med mindre han blir tvunget av "sine egne"... :p

 

Fyren er Russlands beste "asset" noensinne. Om han ikke havner i fengsel etter sin president periode, så er det fordi han har rømt landet og flyttet inn i penthouse på Trump tower Moscow...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Du har inngått en kontrakt med staten. Det er ingen som tvinger deg til å bli værende her for å overholde den kontrakten.

 

Det er IKKE korrekt, jeg har ikke inngått noen kontrakt med Staten. Dog det er ingenting som tvinger staten å bli værende på min eiendom, om de ikke liker meg kan de bare pelle seg vekk.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Om du definerer sosialdemokrater som kommunister så har du ikke peiling på hva du snakker om, så ikke sikker på hva det har med noe å gjøre?

Jeg mener at det er veldig enkelt å identifisere kommunister, det er de som omtaler privat næringsliv som "profitører" og ønsker forby det i én eller flere bransjer.

 

Kan det det? OK, hva har du av informasjon som underbygger den påstanden? Du tenker vel ikke likestille det ene intervjuet med Støre der han blir fersket i å ha snakket med Hamas, med Trumps nå over 10 000 verifiserte løgner?

Støre har en rekke saker, også korrupsjonsaker som har blitt dysset ned, men hvor andre antagelig ville endt opp i fangsel. Hvor mange saker som har blitt kjent kommer selvsagt ann på hvor mye personen er eksponert i media og hvor kritiske media er til personen.

 

Og hvorfor gjenta "over 10 000 verifiserte løgner" når vi har diskutert flere ganger i tråden at det slettes ikke stemmer? Joda, ca. 10% av tilfellene stemmer sikkert og det er ikke bra å ha en president som har kommet med 1000 usannheter, men Washington Post gjør jo seg selv en bjørnetjeneste når de legger til 10.000 påstander til om løgn som folk som faktisk sjekker punktene i listen lett kan se ikke stemmer. Ved å gjøre det viser The Post jo at de selv er mindre pålitelige enn Trump og at de fortjener stempelet "fake news".

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er IKKE korrekt, jeg har ikke inngått noen kontrakt med Staten. Dog det er ingenting som tvinger staten å bli værende på min eiendom, om de ikke liker meg kan de bare pelle seg vekk.

 

Eneste grunnen til at du har en eiendom er fordi staten garanterer for din eiendomsrett.

 

Hadde den ikke gjort det, kunne hvem som helst forsynt seg av den.

 

Du kan naturligvis håpe at du er den sterkeste og mektigste i verden og dermed kan forsvare deg selv og ditt til enhver tid, men du er sannsynligvis ikke det...

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...