Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Pallehysa said:

Har kun sett at du har angrepet Antifa i denne tråden. Kortid skal du legge ut videoer, bilder og kritisere alt right, nazistene og MAGA gjengen som har drept og terrorisert borte i statene?

Det gjør jeg mer enn gjerne, men i farten kommer jeg ikke på noen eksempler hvor de har drept og terrorisert for å stanse ytringsfriheten - selv om det helt sikkert finnes en rekke eksempler på det.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (12 minutter siden):

Det gjør jeg mer enn gjerne, men i farten kommer jeg ikke på noen eksempler hvor de har drept og terrorisert for å stanse ytringsfriheten - selv om det helt sikkert finnes en rekke eksempler på det.

Finner det ein leiter etter.. Du får fortsette å leite etter anti-fascistiske eksempler,  og fortelle folket kor fæle dei er. Og lukke øyre og auge til kvifor dei eksisterer i utgangspunktet.

Men er dog påtide å komme seg innatt på Trumpen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Men er dog påtide å komme seg innatt på Trumpen. 

I agree.  Avslutter med et artikkel/video fra Berkley (Washington Post).

Black-clad antifa members attack peaceful right-wing demonstrators in Berkeley

Thousands of counter-protesters disrupted a right-wing rally in Berkeley, Calif., on Aug 27.
About 100 masked and black-clad antifa and anarchists turned violent.
Some were accused of using smoke bombs. Others wielded sticks and homemade shields.


Trump supporter was smacked to the ground with homemade shields. Another was attacked by five black-clad antifa members, each windmilling kicks and punches into a man desperately trying to protect himself. A conservative group leader retreated for safety behind a line of riot police as marchers chucked water bottles, shot off pepper spray and screamed, “Fascist go home!”

Enkelte journalister som tok bilde av antifascistene ble truet med juling.

For å illustrere hvor forskjelllig dagens antifascister er i forhold til gårsdagens aktivister, her er et bilde fra Berkeley 20. november 1964 og 4. mars 2017. "Fuck free speech, bitches." De er selvsagt i sin fulle rett til å ytre det, men det er jo noe ironisk over det..

hxoQCww.png


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Live nå nettopp:

Biden/Harris med direktesendt pressebriefing etter å ha blitt briefet vedr. pandemien av sitt ekspertpanel. Her kommer endel av oppfordringene som ifølge nyhetsdekningen og uttalelser fra amerikanske epidemiologer har vært savnet i Trumps coronabriefinger.

Gikk live i nyhetskanaler og på nett for et øyeblikk siden.


Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tucker Carlson Called "Racist" For Mispronouncing Kamala Harris' Name, Then Biden Does the Same
Earlier in the week, Carlson was hammered after he mispronounced Harris's name.

“It’s just too awesome!” Carlson said. “Just when you think darkness is descending, old Joe Biden shows up and the sun begins to rise. Rescued again by Joe Biden. Thank you, Joe. What a bigot.”

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 minutter siden):

Tucker Carlson Called "Racist" For Mispronouncing Kamala Harris' Name, Then Biden Does the Same
Earlier in the week, Carlson was hammered after he mispronounced Harris's name.

“It’s just too awesome!” Carlson said. “Just when you think darkness is descending, old Joe Biden shows up and the sun begins to rise. Rescued again by Joe Biden. Thank you, Joe. What a bigot.”

 

 

Carlson har en glatt tunge iblant, men dette er bare tøv. Under dekningen i andre medier ble det belyst hvordan GOP, Trump og bla. Fox News ikke hadde samlet seg om en angrepsvinkel mot den nye visepresidentkandidaten. Det var stort sprik, noen av dem ganske snedig ift. politiske hofteskudd, men en aktør, Tucker Carlson, hadde tydeligvis ikke kommet opp med et brukbart argument, og valgte da isteden å vrenge på kandidatens navn, selv etter at en av hans egne gjester påpekte hva den rette uttalelsen var. Deretter gjorde Carlsen et poeng av å late som han var forvirret, og gikk tilbake til det han hadde sagt tidligere.

Når han nå er fornærmet over dette og bruker det til å angripe Biden ser han bare ut som en som ble svar skyldig, og slenger dritt for ikke selv å miste ansikt. Som så ofte ellers er situasjonen mer enn Carlson later som.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, jallajall said:

Tucker Carlson Called "Racist" For Mispronouncing Kamala Harris' Name, Then Biden Does the Same
Earlier in the week, Carlson was hammered after he mispronounced Harris's name.

“It’s just too awesome!” Carlson said. “Just when you think darkness is descending, old Joe Biden shows up and the sun begins to rise. Rescued again by Joe Biden. Thank you, Joe. What a bigot.”

 

 

Det er et ganske treffende eksempel på hykleriet ?

Lenke til kommentar
xRun skrev (10 minutter siden):

Fox News ikke hadde samlet seg om en angrepsvinkel mot den nye visepresidentkandidaten.

Rett og slett paniske tendenser i Fox "news".. Angriper Kamala Harris for å være for tøff mot kriminelle, og for lite tøff mot kriminelle om ein annen. Dei veit rett og slett ikkje kva vinkel dei skal bruke, i propagandaen sin. Latterlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 minutes ago, jjkoggan said:

Får venstresiden klage på Eric Trumps retweet som kommenterer om den «whorendous» Kamala eller er det bare en skrivefeil?

Den kjenner jeg ikke til, hva er det?

19 minutes ago, jjkoggan said:

Innlegget ditt viser at Carlsons stunt fungerte utmerket.   Du vet «those intolerant liberals!

Tja i den grad det var et stunt så klart. Hva er Bidens unskyldning? ..tho, ikke første gang han glemmer navnet på sin partner.
 

 

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 timer siden):

Sett deg i Tims sko. Han har sannsynligvis ikke tid til å lese all forskningen på emnet, og kanskje ville han ikke forstått forskningen heller. 
Han leste en professors kronikk og retweetet den uten kommentar. 

Ingenting av det tyder på at Tim engang er på høyresiden. 

 

Nei, jeg får ikke på meg så små sko, selv om de har borrelås 

 

...

 

Og jeg ville faktasjekket om jeg leste en useriøs avis som feiler faktasjekket øst og vest og kun formidler en side av saken gjennom rosefilter, og svartmaler den andre siden, samtidig som at de veksler eposter med det ene politiske partiet og har et lite hemmelig samarbeid om å fremstille dem i best mulig lys.
...men jeg tviler på om jeg i det hele tatt ville orket å bruke dem som kilde -- jeg ville lenket til en seriøs avis med samme artikkel.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Live nå nettopp:

Coronabriefing fra WH med Trump.
Her fortsetter han sin kampanje mot poststemmer, etter at han tidligere torsdag gjorde klart at dersom posten ikke får sine bevilgninger vil det bli vanskeligere for dem å gjennomføre postvalg, og han ønsker ikke å gi dem de vedtatte bevilgningene. Trump har også villedende kommentarer til Bidens oppfordring tidligere torsdag til landets guvernører vedr. maskebruk.
Også spørsmål som ga "Keiserens nye klær"-øyeblikk her, samt en lufting av ideer om at Harris ikke er kvalifisert til å tjenestegjøre som visepresident pga. hennes statsborgerstatus relatert til hennes opphav. Mao. er man igang med en versjon av "Birtherism" som nå fremmes i konservative medier.

Gikk live i nyhetskanaler og på nett:


Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 

 

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pån igjen med birtherism. Kjedelig. Samme regla som med Obama, Pressley, Omar, Tlaib, AOC og andre ikke-hvite politiske motstandere. Prøver å skape et narrativ om at disse ikke er fullverdige amerikanske borgere. 

Må si jeg er litt overrasket over angrepene fra Trump på Harris hittil. Har ikke vært rare greiene? Skulle tro han hadde i hvert fall noe med litt substans å komme med tidlig.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er egentlig de viktigste argumentene mot å stemme via posten? Noen postet tidligere et innlegg som latterliggjorde ideen om at det ikke var trygt nok siden en kan sende pass og penger via post, men jeg regner med det vil være ganske spesielt ved akkurat valg og at det uavhengig av politisk ståsted vil være betydelige problematiske sider ved det? 

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Hva er egentlig de viktigste argumentene mot å stemme via posten? Noen postet tidligere et innlegg som latterliggjorde ideen om at det ikke var trygt nok siden en kan sende pass og penger via post, men jeg regner med det vil være ganske spesielt ved akkurat valg og at det uavhengig av politisk ståsted vil være betydelige problematiske sider ved det? 

Republikanerene trenger å undertrykke folkets stemmerett for å vinne mange stater.

Å undergrave og sabotere valg via post er bare en av tingene de gjør for tiden:

Ansetter en korrupt eier av 75 millioner i aksjer i konkurrenten til posten for å sabotere postens evne til å levere post:

https://www.washingtonpost.com/business/2020/07/14/postal-service-trump-dejoy-delay-mail/

Fjerner penger fra USPS med vikarierende argumenter, og innrømmer de reelle argumentene:

https://www.businessinsider.com/trump-admits-he-wants-block-usps-funding-sabotage-mail-voting-2020-8

Fjerner polling stations med vikarierende argumenter.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/mar/02/texas-polling-sites-closures-voting

Driver med organisert gerrymandering, sim er ulovlig, med frekkheten til å arrangere KURS I GERRYMANDERING og hvorfor team slippe unna med det, for republikanske senatorer:

https://www.npr.org/2020/04/19/836260800/expert-warns-of-real-festival-of-partisan-gerrymandering-in-2021

Gjør hva de kan for å stoppe folk fra utsatte og minoritetsgrupper mest trolig å stemme demokratisk fra å stemme:

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/florida-felony-vote-republican-sb7066-amendment-4-voter-supression-trump-a9236721.html

...

Men hey, i følge Republikanerene er fakta er venstreekstreme, og må blandes med løgn og propaganda for å få en bedre forståelse av situasjonen.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...