Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

cuadro skrev (1 time siden):

Hvordan faller du for slikt opplagt ensidig vrøvl?

Jeg har da aldri trodd Tim Pool var ærlig eller rederlig på noe tidspunkt..?

Åh. Du mener ikke Tim Pool, men det faktum at han ensidig representerer alt-right, og ikke evner å kritisere noen andre enn demokratene uten å være overdrevet apologetisk -- som om han enten var alt-right eller ble betalt av alt-right og var redd for å miste jobben -- og at jeg og et utall andre helt uavhengig av hverandre kommer til samme konklusjon, som andre i tråden også har kommet til helt selv, bare av å se på hvilke synspunkter og kilder Tim Pool bruker..?

...

Altså -- jeg så Tim Pool late som om han var sentrumsliberal for noen år siden, men falt ikke for det -- for han hadde et temperament og følelser som avslørte ham som dypt konservativ og usikker.

Og når folk nå henviser til ham, så ser jeg -- helt uavhengig av andre -- at han siterer Washington Examiner uironisk, rakker ned på Kamala Harris, ser at han tar på ytterste høyre med silkehansker mens han er overdrevet kritisk mot demokratiske synspunkter, og ikke ytrer kritikk mot USA sin dårligste president noensinne eller partiet som utfører rekordmengder med korrupsjon.

Så finner jeg andre kilder som uavhengig av meg når samme konklusjon, om at han er dypt involvert i alt-right, fordi jeg ikke tror at noen hører på meg uansett hvor rett jeg har og uansett hvor kraftige bevisene for oppfattelsen min er -- gjennom Tim sin egen twitterfeed.

...

Jeg mener: Du ville ikke vært i stand til å skille Tim Pool sin twitter-feed fra en hvilken som helst annen høyreekstremist om du hadde prøvd.

Jeg prøvde å bla tilbake i twitter-feeden hans helt til han tok opp noe politisk tema som definitivt er sentristisk eller til og med progressivt i natur, men jeg har virkelig ikke så mange timer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

It has begun.

Ex-FBI lawyer charged with felony, to plead guilty to altering evidence in Russia probe

Clinesmith "did willfully and knowingly make and use a false writing and document knowing the same to contain a materially false, fictitious and fraudulent statement and entry in a matter before the jurisdiction of the executive branch and judicial branch," the court filing said.

Clinesmith was expected to plead guilty to the charge as early as Friday afternoon, officials said.
 

 

Lenke til kommentar

Postal Service warns 46 states mail ballots may not be delivered in time to be counted
In letters to 40 states, the Postal Service warned that state deadlines to request, return and count ballots may clash with the realities of mail delivery at a time when USPS is already facing financial troubles, delivery delays and an expected influx of election-related mail, the Post reported.

Trump says he'll sign USPS funding if Democrats make concessions
President Trump on Friday said he will approve billions of dollars in funding for the U.S. Postal Service (USPS) as part of a coronavirus relief package if Democrats make concessions on certain White House priorities.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (22 minutter siden):

Justhenews er nok en useriøs propagandaspreder.

https://mediabiasfactcheck.com/just-the-news/

Washington Post sin artikkel er mer faktuell, for folk som bryr seg om sannheten uten innslag av propaganda.

Sitat

Court documents filed in the Clinesmith case do not allege a broader political or anti-Trump conspiracy within the FBI or Justice Department, and a person familiar with the matter said Clinesmith does not intend to describe any such efforts when he enters his plea. It was not immediately clear when Clinesmith would formally enter his plea.

https://www.washingtonpost.com/national-security/kevin-clinesmith-fbi-trump-russia-john-durham/2020/08/14/2f579994-de26-11ea-809e-b8be57ba616e_story.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Relio skrev (4 minutter siden):

Kan jeg bare påpeke at rationalwiki.org er en meget dårlig kilde?

...hah.

https://mediabiasfactcheck.com/rationalwiki/

Sarkasme betyr ikke at den er dårlig eller lite faktuell.

Den har svært høy grad av faktualitet.

 

Sitat

High for factual reporting due to pro-science reporting coupled with proper sourcing and a clean fact check record.

Altså -- de har ikke feilet en eneste faktasjekk så langt.

Det gjelder også artikkelen om Tim Pool.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
jallajall skrev (22 minutter siden):

Fauci har atter en gang vært ute å sagt at det ikke er noen grunn til at man ikke kan stemme in-person dersom man følger retningslinjene.
 

 

Og folket i landet, spesielt Republikanerne er kjent for å følge retningslinjene? Tror du at dette kan gjennomføres trygt, når Republikanere kaller viruset for "hoax, fake" og nekter å gå med maske?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (Akkurat nå):

Får sette opp en kø for republikanere og en kø for demokratene ;)

Eller så kan administrasjonen slutte å sabotere postsystemet gjennom å holde tilbake midler og å sabotere utstyr, og så kan folk stemme per post -- som Trump selv også gjør i år, ironisk nok ulovlig i år som alle andre år, da han skal stemme fra Mar-a-Lago, som ikke er en godkjent bostedsadresse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (6 minutter siden):

Får sette opp en kø for republikanere og en kø for demokratene ;)

Støtter den. Helst ulike lokaler, ellers er jo vitsen vekke. Men då må jo Trump godta midler for å kunne gjennomføre det trygt.. Eventuelt godta midler for at normale folk også kan stemme via post, slik som Trump gjorde.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
jallajall skrev (9 minutter siden):

Valget er delstatenes ansvar. Normale folk kan også stemme via post.

Nei valget er da vitterlig USA sitt ansvar. Stater trenger midler for å kunne gjennomføre eit trygt og sikkert valg.

Eg er forøvrig heilt inneforstått med at Trump ikkje tar ansvar, men at nordmenn skal ansvarfraskrive han i tillegg, finner eg passe rart..

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Relio skrev (7 minutter siden):

Setter man en armé til oppgaven kan man grave opp dritt på hvem som helst.

"Motbydelige krek", det sier jo litt om dine motiver.

...og det er ingen armé av faktasamlere, bare nok tilfeldige mennesker.

At noen er motbydelige krek sier faktisk mer om dem enn det gjør om mine motiver.
Jeg mener; De burde prøve å ikke henvise til konservativ propaganda uten rot i virkeligheten, for lengst tilbakeviste løgner flere år etter at de er avslørt, ondsinnede konspirasjonsteorier og bedrive grunnløs drittslenging mot sine politiske motstandere.

Da ville de ikke vært motbydelige krek, da ville de bare hatt feil.

Det er lov å ha feil -- og de har lov til å ha feil i praktisk talt alt som handler om vitenskap og etikk.
Problemet er løgnene og propagandaen,.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Nei valget er da vitterlig USA sitt ansvar. Stater trenger midler for å kunne gjennomføre eit trygt og sikkert valg.

Eg er forøvrig heilt inneforstått med at Trump ikkje tar ansvar, men at nordmenn skal ansvarfraskrive han i tillegg, finner eg passe rart..

Nei, å avholde valg er delstatenes ansvar. Det betyr selvfølgelig ikke at kongressen kan tildele midler dersom de beslutter det, men det er fortsatt delstatenes ansvar. USPS er statens ansvar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...