Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Jeg er såpass desillusjonert at jeg desverre ikke lar meg sjokkere av videoene av amerikanske politifolk som oppfører seg som neandertalere.

Det som derimot overrasker meg noe er at de tydeligvis fremdeles ikke skjønner at *alt* de gjør i offentlighet blir filmet i 2020.

Sak på sak hvor politi avskjediges og/eller siktes pga av deres dokumenterte oppførsel dukker nå opp og likevel så fortsetter en del av dem med fullstendig ubegrunnet og meningsløs vold til tross for at de må skjønne at dette filmes/dokumenteres og kan føre til store problemer for dem.

Joda - å være politi i USA betyr ikke mer enn at de har klart å møte opp for noen få ukers kurs for å "kvalifisere" seg, men likevel - selv med såpass begrensede krav så må de da være i stand til å skjønne fullstendig åpenbare ting? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zork skrev (5 timer siden):

Jeg er såpass desillusjonert at jeg desverre ikke lar meg sjokkere av videoene av amerikanske politifolk som oppfører seg som neandertalere.

Det som derimot overrasker meg noe er at de tydeligvis fremdeles ikke skjønner at *alt* de gjør i offentlighet blir filmet i 2020.

Sak på sak hvor politi avskjediges og/eller siktes pga av deres dokumenterte oppførsel dukker nå opp og likevel så fortsetter en del av dem med fullstendig ubegrunnet og meningsløs vold til tross for at de må skjønne at dette filmes/dokumenteres og kan føre til store problemer for dem.

Joda - å være politi i USA betyr ikke mer enn at de har klart å møte opp for noen få ukers kurs for å "kvalifisere" seg, men likevel - selv med såpass begrensede krav så må de da være i stand til å skjønne fullstendig åpenbare ting? 

Jeg har tenkt tanken om at en form for rus kan ha noe med saken å gjøre. Jeg synes en del av handlingene fremstår som lite gjennomtenkte og impulsive. Nå er opprørspolitiet sikkert høye på adrenalin uansett. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

NATO går ut mot USAs bruk av militære mot egen befolkning:

George Floyd death: NATO chief speaks out against Trump plan to use military for protests

Sitat

In a rare break from his typically reserved approach to discussing allies, Stoltenberg says the measure must be a "last resort".

The head of NATO has expressed concern at Donald Trump's plans to put troops on the streets of US cities to control protests, saying that decision should only ever be "a last resort".

In an interview with Sky News, Jens Stoltenberg said "the right of freedom of expression, the right to peaceful demonstrations, that's a fundamental part of our open free democratic societies and these are core".

"When it comes to the use of military there is different legislation across NATO allied countries, but in all NATO allied countries it's always regarded an effort of last resort, the use of military personnel," he said.

"So this is fundamentally an issue that has to be decided by the US institutions, but across NATO it has always been a very high threshold for any use of military force in your own country.

"I am shocked, we are all shocked, by the death of George Floyd and I would like to express my condolences to his family, to his community."

https://news.sky.com/story/george-floyd-death-nato-chief-speaks-out-againt-trump-plan-to-use-military-for-protests-12001168

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, Zork said:

Jeg er såpass desillusjonert at jeg desverre ikke lar meg sjokkere av videoene av amerikanske politifolk som oppfører seg som neandertalere.

Det som derimot overrasker meg noe er at de tydeligvis fremdeles ikke skjønner at *alt* de gjør i offentlighet blir filmet i 2020.

Sak på sak hvor politi avskjediges og/eller siktes pga av deres dokumenterte oppførsel dukker nå opp og likevel så fortsetter en del av dem med fullstendig ubegrunnet og meningsløs vold til tross for at de må skjønne at dette filmes/dokumenteres og kan føre til store problemer for dem.

Joda - å være politi i USA betyr ikke mer enn at de har klart å møte opp for noen få ukers kurs for å "kvalifisere" seg, men likevel - selv med såpass begrensede krav så må de da være i stand til å skjønne fullstendig åpenbare ting? 

Det er nok sammensatt, men noe av forklaringen er at veldig mange politifolk mener de ikke gjør noe galt. Det er en stor andel av hvite, republikanske Trumpsupportere i politiet og de føler de har presidenten i ryggen. De har med andre ord støtte fra øverste hold. Mer om det her: https://fivethirtyeight.com/features/how-the-police-see-issues-of-race-and-policing/

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Eller sånn går det når venstrelenende sosiale medier håndhever reglene sine ulikt iforhold til om brukeren støtter konservative eller liberale synspunkt. Kall det sensur, om du vil. 

Det finnes ingen data som støtter denne påstanden - uansett hvor mye republikanerne skulle ønske noen annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
14 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Det finnes ingen data som støtter denne påstanden - uansett hvor mye republikanerne skulle ønske noen annet.

Republikanerne skulle ønske at de selv ble sensurert? Du innser at det ikke gir mye mening? 
Og du forstår at det er rimelig at man ikke har data når dataene er eksklusivt tilgjengelige for systemene til Twitter, Snapchat osv? 

Det er fakta at konservative sensureres på sosiale medier.

Quote

In January, Project Veritas exposed Twitter for “shadow banning” conservative profiles, meaning the users were blocked from the platform without even being notified. Further, a shadow-banned user’s followers won’t even know they’ve been blocked, as they will still appear to exist, but won’t show up in search results or anywhere else on Twitter. “Although Twitter presents itself as politically neutral, its culture behind closed doors is one of blatant censorship, systematic bias, and political targeting,” said Project Veritas President James O’Keefe.

In June, Google listed “Nazism” as the ideology of the California Republican party, blaming “vandalism” at Wikipedia for the search results. Immediately after apologizing for the California issue, Google again found itself in hot water when a top search result for North Carolina Republican state senator yielded a photo labeling her a bigot.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, debattklovn said:

Republikanerne skulle ønske at de selv ble sensurert? Du innser at det ikke gir mye mening? 
Og du forstår at det er rimelig at man ikke har data når dataene er eksklusivt tilgjengelige for systemene til Twitter, Snapchat osv? 

Det er fakta at konservative sensureres på sosiale medier.

 

Veritas er ikke en troverdig kilde og sitater derfra kan ikke regnes som fakta. Og selv om de skulle være troverdige så er slike anekdotiske fortellinger heller ikke å regne som fakta.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (43 minutter siden):

Republikanerne skulle ønske at de selv ble sensurert? Du innser at det ikke gir mye mening? 
Og du forstår at det er rimelig at man ikke har data når dataene er eksklusivt tilgjengelige for systemene til Twitter, Snapchat osv? 

Det er fakta at konservative sensureres på sosiale medier.

 

Og så siterer du en gjeng klovner som leker gravende journalistikk, bortsett fra at de er på nivå med InfoWars -- bare med bedre klipping og liming.

Har du en faktisk kilde bortsett fra dansende klovner..?
Jeg mener -- det er underholdende, men hva beviser det?

Ja, konservative bryter retningslinjene betydelig mye oftere enn ikke-konservative, siterer falske nyheter fra botter og flaggede disinformasjonskilder, og lider av konsekvensene tilsvarende oftere.

https://www.politifact.com/article/2018/jul/26/shadow-banning-did-twitter-try-boost-dems-and-hurt/

https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2018/Setting-the-record-straight-on-shadow-banning.html

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Siden George Floyd-tråden er stengt:

Dag 12 av demonstrasjonene er godt i gang. I dag er det ventet et massivt oppmøte i Washington D.C, hvor politet og militæret gjør seg klare for at rundt 200.000 mennesker vil delta i demonstrasjonen. Det har ikke vært noen arrestasjoner hverken på torsdag eller fredag i forbindelse med demonstrasjonene, og portforbudet er opphevet.

Det er allerede samlet store folkemasser i Philadelphia, Chicago, Los Angeles og en hel del byer i USA, og titusener i sentrum av Paris og London. I Sydney er det over 20.000 som demonstrerer.

Livestream (NBC News):

Spoiler

 

Livestream fra Washington D.C. (USA Today):

Spoiler

 

Livestream (ABC News):

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

George W. Bush og Mitt Romey kommer til å stemme på den demokratiske kandidaten, eller la være å stemme.
https://www.businessinsider.com/prominent-republicans-considering-not-voting-trump-2020-6

Colin Powell kommer til å stemme på den demokratiske kandidaten.
https://www.reuters.com/article/us-usa-election-powell/colin-powell-endorses-joe-biden-for-president-idUSKBN23E0JK

...

Menn fra det som var republikanerene sitt nye lavmål på tidlig 2000-tallet innser at partiet deres når nye lavmål.

Det er rart å se lavmålet fra 20 år siden være mer fornuftige enn majoriteten av dagens republikanere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (15 minutter siden):

Presidenten påstod en stund tilbake at viruset så ut til å være menneskeskapt. 
Nå kommer en norsk forsker med ny informasjon som viser at det kanskje faktisk er tilfellet. 

Det forandrer ikke faktumet at en ordentlig respons på viruset ville spart minst 100 000 liv -- og kanskje flere hundre tusen liv det neste året -- om Trump faktisk hadde hørt på Obama eller sine egne eksperter, i stedet for å høre på den første fjerten han slapp den dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (21 minutter siden):

Presidenten påstod en stund tilbake at viruset så ut til å være menneskeskapt. 
Nå kommer en norsk forsker med ny informasjon som viser at det kanskje faktisk er tilfellet. 

Dette er kommentert i Covid-tråden. Den forskeren har omtrent like mye troverdighet på området som Trump.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...