Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 hours ago, CommanderKeen said:

Dersom noen prøver å forsvare dette har kapitalisme råtnet hjernen deres. På tide det skjer noen drastiske endringer nå til høsten.

Forsvare hva? At han er en drittsekk? Mener du staten burde gå inn å ta pengene hans å gi til de ansatte?

Da støtter jeg heller kapitalisme, for det fungerer bra i hendene på folk som ikke er drittsekker. Sosialisme fungerer ikke samme hva.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (6 minutter siden):

Forsvare hva? At han er en drittsekk? Mener du staten burde gå inn å ta pengene hans å gi til de ansatte?

Da støtter jeg heller kapitalisme, for det fungerer bra i hendene på folk som ikke er drittsekker. Sosialisme fungerer ikke samme hva.

En god blanding, sosialdemokrati, har vist seg å fungere rimelig greit spesielt i Skandinavia. Med et bedre sosialt system kunne de ansatte i Amazon vært sikret sykepenger og andre grunnleggende rettigheter uavhengig av hvor drittsekk Jeff Bezos er. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

There is always a tweet.

Spoiler



 

Spennende hvordan man gikk fra dette til «I don’t take any responsibility». 

Litt for "on the nose", og som andre har nevnt; litt for lang for det tidspunktet.
Her er en ekte:

Det gjelder selvfølgelig bare andre presidenter, ifølge Trump gjelder det ikke den nåværende. 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Riktig at tweeten ikke er ekte. Tweets kunne ikke ha så mange tegn i 2009. 

Denne og den xRun postet over er derimot ekte, og de går jo for mye av det samme:

Vi kan vel uansett alle være enige om at Trumps håndtering av pandemien ikke har vært ideell og spesielt ikke nå det siste døgnet. Det regner jeg med at selv de som mest ihuga har forsvart han her inne også er enig i.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg hørte på den pressekonferansen til guvernør Cuomo litt opp i tråden her så virker det som om statlige myndigheter er dårlig på å gi hjelp til statene, og at det er guvernørene i statene som må ordne opp i problemene. F.eks når det gjelder å skaffe et opplegg for testing etterlyser han mer hjelp.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (14 timer siden):

Bare denne ene posten viser at du aldri har brydd deg med fakta. 800.000 mennesker tar livet av seg hvert år i følge WHO. Ikke «millioner av mennesker». Dette viser at du alltid bare finner opp ting, overdriver og ikke bryr deg om fakta. 

nirolo skrev (3 timer siden):

Ser ut som den er fake. Det var ikke mulig med så lange tweets i 2009.

Her er en ekte en 525431218910027776?s=19525431218910027776?s=19https://twitter.com/realDonaldTrump/status/525431218910027776?s=19

Om dette er riktig synes jeg dette var litt artig ironisk på flere plan ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nirolo skrev (Akkurat nå):

Så vist jeg kan se, så er man enige i at den er fake.

Nettopp. Det er flere lag av ironi i denne, gjennom at du har en bruker som i løpet av noen timer først angriper andres omgang med fakta, så poster "fake news", som i tillegg går på en tredjeperson som det påstås skriver noe som senere biter dem i halen. 

Det må nesten kunne kalles andre grads ironisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (6 timer siden):

Forsvare hva? At han er en drittsekk? Mener du staten burde gå inn å ta pengene hans å gi til de ansatte?

Da støtter jeg heller kapitalisme, for det fungerer bra i hendene på folk som ikke er drittsekker. Sosialisme fungerer ikke samme hva.

Fyren er en drittsekk ja, og staten muliggjør det, blant annet med at Amazon ikke betaler føderal skatt, og i tillegg har skattefritak i mange stater.

Du lever i Norge, så jeg vil påstå at minimum 50% av påstanden din i siste avsnitt er feil.

Kapitalisme på steroider, som den man har i USA, er ren ondskap når store deler av befolkningen ikke engang har dekt grunnleggende behov. Et system som tillater slik skjevfordeling er en fiasko. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 timer siden):

Nettopp. Det er flere lag av ironi i denne, gjennom at du har en bruker som i løpet av noen timer først angriper andres omgang med fakta, så poster "fake news", som i tillegg går på en tredjeperson som det påstås skriver noe som senere biter dem i halen. 

Det må nesten kunne kalles andre grads ironisk. 

For en slitsom og tragisk figur du er. Jeg har selvfølgelig ikke noe problem med å innrømme når jeg har gjort feil, som jeg åpenbart gjorde nå. Jeg burde skjønt at tweeten ikke var ekte, ettersom den var alt for sammenhengende og velskrevet.

Likevel endrer det jo ikke poenget mitt når det kun kort tid etter blir lagt inn andre tweets her som understøtter det. Det finnes alltid en tweet.

At jeg regelmessig arresterer Debattklovnen for å bare finne opp ting som støtter argumentene hans, endres heller ikke av dette. Jeg var lite kildekritisk, men fant ikke opp noe, og jeg innrømmer når jeg gjør feil. Jeg forventer at oppegående mennesker klarer å se forskjellen på de tingene, så får det være opp til deg om du vil klassifisere deg selv som oppegående eller ei.

Jeg vet jo av erfaring at du aldri har noe vettugt å si, men i stedet for å bedrive en metadiskusjon om alt annet enn Trump, anbefaler jeg deg å prøve å holde deg til temaet. 

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (16 minutter siden):

For en slitsom og tragisk figur du er. Jeg har selvfølgelig ikke noe problem med å innrømme når jeg har gjort feil, som jeg åpenbart gjorde nå. Jeg burde skjønt at tweeten ikke var ekte, ettersom den var alt for sammenhengende og velskrevet.

Likevel endrer det jo ikke poenget mitt når det kun kort tid etter blir lagt inn andre tweets her som understøtter det. Det finnes alltid en tweet.

At jeg regelmessig arresterer Debattklovnen for å bare finne opp ting som støtter argumentene hans, endres heller ikke av dette. Jeg var lite kildekritisk, men fant ikke opp noe, og jeg innrømmer når jeg gjør feil. Jeg forventer at oppegående mennesker klarer å se forskjellen på de tingene, så får det være opp til deg om du vil klassifisere deg selv som oppegående eller ei.

Jeg vet jo av erfaring at du aldri har noe vettugt å si, men i stedet for å bedrive en metadiskusjon om alt annet enn Trump, anbefaler jeg deg å prøve å holde deg til temaet. 

Det var kun en artig observasjon. Ingen grunn til å fyre seg sånn opp og begynne med personangrep :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...