Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Den saken er nok ikke ferdig snakket, noe muffens er det som ikke er blitt sagt. Null bias må jeg nok trekke tilbake når det gjelder amerikanere. Men fyren er skarp det er det ingen tvil om, og kommer nok til å bli super viktig brikke for Trump!

 

Bare se, nå blir Gowdy hengt hit og dit framover på grunn av han valget denne siden.

 

Siden denne impeachment saken er så het, hvorfor skjer det ikke noe, hvorfor står ingen fram? Vil denne dø akkurat som de fleste sakene? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den saken er nok ikke ferdig snakket, noe muffens er det som ikke er blitt sagt. Null bias må jeg nok trekke tilbake når det gjelder amerikanere. Men fyren er skarp det er det ingen tvil om, og kommer nok til å bli super viktig brikke for Trump!

 

Bare se, nå blir Gowdy hengt hit og dit framover på grunn av han valget denne siden.

 

Siden denne impeachment saken er så het, hvorfor skjer det ikke noe, hvorfor står ingen fram? Vil denne dø akkurat som de fleste sakene?

Det er irrelevante hvem det er hvis Trump ikke vil høre på sine advokatene
Lenke til kommentar

Og som leser av avisen ville du ikke visst fakta i saken om Andy Ngo, selv etter å ha lest artikkelen.

 

Hvorfor ble han slått?

Var det blind vold..?

Hvorfor var han blant anti-nazistene?

 

Bruk bare fakta fra avisen for å fremstille hva

 

Jeg har ikke en mening om saken nettopp fordi jeg har ikke sett alle argumentene og motargumentene fra flere kilder

 

Hvilke «fakta» er feil i denne tolkningen av saken?

 

https://www.google.com/amp/s/reason.com/2019/09/03/andy-ngo-video-antifa-patriot-prayer-attack-media/%3famp

Lenke til kommentar

Hva er kildene dine?

Tallene fra midterm 2018 og statene Texas, North Carolina, Indiana, Alabama, Georgia, Nebraska, Oklahoma, South Carolian, Utah, Illinois, Maine, Maryland, Massachusetts, New Hampshire, New Mexico, Nevada, Virginia.

 

For hvis du ser på fakta fra 2017 så..:

 

seat_advantage_graphic_final.png

 

Hvis gerrymandering ble forbudt og distriktene delt opp av nøytrale aktører, så ville republikanerene mistet 17 seter i kongressen for 2017.

 

Republikansk side stod for 25 seter verdt av gerrymandering, og demokratene for 8 -- sammenlignet med omforderlinger utført av algoritmer som sikrer likest mulig antall mandater sammenlignet med hva befolkningen stemte.

Det spørs jo helt hvordan de nøytrale aktørene deler opp distriketene og etter hvilke prinsipp

 

Skal Pennsylvania være? Saken var i høyesterett for å bli kvitt politisk gerrymandring.

I Michigan er gerrymanderingen outsourcet til upolitiske og uavhengige kommisjoner. DNC fikk riktignok totalt sett flere stemmer i begge disse statene, men like mange mange mandater som GOP.

 

New York, Connecticut, Utah og Iowa støtter seg i stor grad til råd fra eksterne kommisjoner.

Det er heller ikke gitt at mandatfordelingen i California, Maryland og New York ville sett likeens ut.

 

Så.

Du har faktisk ingen argumenter overhode, bortsett fra irrelevante anekdoter.

Mennesker som aldri har hatt hjerne har aldri vært levende.

Hva med han her, levde i 12 år uten hjerne, kun hjernestamme. Død eller levende? Hvor mye av hjernen må mangle/være tilstede for at en person skal kunne regnes som død/levende?

 

Sekulær og moderne humanistisk moralfilosofi grunnlaget for vestens suksess.

I form av hvilke bidrag?

 

Og religionen kan dere ha for dere selv; ikke tving sekulære til å følge deres religion.

"dere" ?

 

Personlig mener jeg et menneskeliv begynner før ungen er født og tar sine første gisp etter luft. Er jeg derfor er religiøs skrulling?

 

 

Jeg ser det dermed bevist at det er ulovlig å nekte å følge en subpoena.

 

Det har WH gjort flere ganger og de bryter dermed amerikansk lov og de hindrer etterforskning på en ulovlig måte. Du kan kalle det manglende samarbeid eller hva du vil, men det er altså et brudd på et lovpålagt samarbeid.

 

Som jeg har vist må man følge en subpoena også om man er president. Donald gjør ikke dette og bryter loven. En subpoena er tilstrekkelig. Å nekte å følge den er også tilstrekkelig for impeachment. Donalds forsøk på å hindre impeachment er dermed impeachable i seg selv.

DOJ er riktignok ikke enige, da de var i retten tidligere i uka for å overbevise en dommer om at deler av Nixon-dommen var basert på feil grunnlag. Det vil være naturlig at det finnes enkelte begrensinger for en stevning, selv om ikke disse nødvendigvis ikke er kartlagt enda - spørsmålet er hvilke, når og hvorfor. Selv om huset hat stevningsrett fordi de skriver lover, er det ikke dermed gitt at de kan stevne seg til nuclear launch kodene bare fordi de jobber med atomsikkerhetslover.

 

 

Forøvrig er halmstrået ditt om at han ikke vet at han er under etterforskning og for hva helt latterlig.

Er det slik du ser på motdebattanter som ikke er enig med deg eller stiller spørmsål? "Halmstå?" :roll:

 

Jeg har heller aldri hevdet at Trump ikke viste han var under etterforsking. Jeg har stilt spørsmpål rundt om hvorvidt Huset må informere han og hva det evt. vil ha å si for prossesen, bl.a. rett og slett fordi DNC har skissert dette hendelsesforløpet selv. Kbye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

DOJ er riktignok ikke enige, da de var i retten tidligere i uka for å overbevise en dommer om at deler av Nixon-dommen var basert på feil grunnlag.

 

DOJ er i praksis part i saken. Selvsagt prøver de å argumentere. Men inntil videre er det altså en enstemmig høyesterettsdom som er fakta vi må forholde oss til.

 

Hva skal til for å endre en eksisterende enstemmig høyesterettsdom i USA?

 

Det vil være naturlig at det finnes enkelte begrensinger for en stevning, selv om ikke disse nødvendigvis ikke er kartlagt enda - spørsmålet er hvilke, når og hvorfor. Selv om huset hat stevningsrett fordi de skriver lover, er det ikke dermed gitt at de kan stevne seg til nuclear launch kodene bare fordi de jobber med atomsikkerhetslover.

 

Hypotetiske irrelevante eksempler er ikke vits i å diskutere. Som du selv allerede har sagt så slår høyesterettsdommen mot Nixon fast at Donald må følge subpoenaene han har fått, det er derfor advokatene hans påstår dommen er feil.

 

Å påstå at en enstemmig høyesterettsdom er feil er et relativt tynt og dristig argument. Det var ikke akkurat dissens om dommen.

 

Er det slik du ser på motdebattanter som ikke er enig med deg eller stiller spørmsål? "Halmstå?" :roll:

 

Jeg har heller aldri hevdet at Trump ikke viste han var under etterforsking. Jeg har stilt spørsmpål rundt om hvorvidt Huset må informere han og hva det evt. vil ha å si for prossesen, bl.a. rett og slett fordi DNC har skissert dette hendelsesforløpet selv. Kbye.

Jeg trodde det var dette du skrev jeg:

 

Har Trump formelt blitt underrettet av Huset om at han er under etterforskining, og for hva?

 

 

Ja, jeg anser det å spekulere i om Donald har blitt formelt underrettet om at han er under etterforskning som et halmstrå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke en mening om saken nettopp fordi jeg har ikke sett alle argumentene og motargumentene fra flere kilder

 

Hvilke «fakta» er feil i denne tolkningen av saken?

 

https://www.google.com/amp/s/reason.com/2019/09/03/andy-ngo-video-antifa-patriot-prayer-attack-media/%3famp

Første problem:

Artikkelen var 97% meninger om og angående 3% fakta.

 

Fakta som ble nevnt som er relevante for forståelsen av Andy Ngo saken:

Andy Ngo var filmet tilstede under en høyreekstrem aksjon.

 

Meninger som ble nevnt:

"Det kan være helt tilfeldig.

Det er helt normalt å treffe på væpnede høyreekstreme som står og planlegger og samler tropper til et angrep, og lar 'journalister' stå og høre på dem, og lar ham bli med og filme deres voldelige uprovoserte angrep på et utested som flere av personene har besøksforbud mot, uten å forstå at det var et planlagt og voldelig aksjon."

 

...jeg svartelistet allerede der nettstedet for å tillate artikkelen sin forfatter sin komplette idioti i konklusjonene i åpningen.

Hvem spurte om skribenten sin personlige mening i utgangspunktet?

Hvorfor i alle dager undersøkte han ikke fakta før han hoppet til personlige meninger i bokstavelig talt første avsnitt?

 

Hadde de brukt et par minutter på å undersøke fakta, i stedet for å intevjue Andy Ngo om følelsene sine:

Joda. Han blir invitert til å møte med Proud Boys og Patriot Prayer.

Han er kjent for sitt samarbeid med dem -- blant annet for sin klipping og liming av hva han filmer, som djevelens advokat for deres sak. 

Han er kjent for å ukritisk støtte fascistene, og ukritisk hate mennesker som ikke ønsker fascister og nazister i vestens gater.

De kunne sjekket ut Twitteren hans:

https://twitter.com/MrAndyNgo

 

De kunne spurt andre journalister om de har noe materiale.

Og da ville de fått haugevis av videoer hvor Andy Ngo henger med høyreekstreme, inkludert videoen jeg postet tidligere, hvor han går for å filme ansiktene til antifascister for å overlevere dem til Proud Boys.

---

 

Jeg lærte ingenting nytt av artikkelen, bortsett fra at nyhetsformidleren forsøker å farge leserene sine meninger uten å ha gjort noe arbeid med å faktisk undersøke fakta.

Eller enda verre -- de sjekket fakta, og lot være å inkludere fakta som ikke passet med deres versjon og agenda, og publiserte meningen sin selv om den er grovt misledende.

 

At konservative ukritisk og apologetisk beskytter Andy Ngo var ikke noen nyhet; det var helt normal par for the course.

 

Derfor skal ikke journalister publisere meninger, men bevisene og hva som hendte -- uten å forsøke å farge meningene til leserene.

Og hvis de hadde gjort halvparten så gode undersøkelser som forsøket på å fremstille Andy Ngo som en misforstått journalist som filmer mellomrommet mellom fascister og antifascister, så ville de ut at han er en sjarlatan.

Hvis de intervjuet mannen som filmet Andy Ngo, så ville de fått vite at Andy Ngo er sammen med Patriot Prayer og Proud Boys ofte, og ikke filmer\deres side.

De ville fått vite at han formidler informasjon om fascistene sine motstandere, til fascistene -- og at han aktivt filmer og hjelper til å identifisere motstandere av fascisme.

 

Om de hadde undersøkt Andy Ngo sine videoer, sammenlignet med andre videoer av samme steder, så ville de oppdaget at videoene hans er klippet for å fremstille de høyreekstreme i godt lys.

 

...

 

Men de gjorde ikke det.

Og de synes det var helt greit å ikke gjøre journalistikk før de hopper til konklusjoner.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg,

 

Ja, du ja. Det du postet var uten substans. Du skrev ikke en gang navnet på personen du omtalte.

 

hvor mange sider er i denne tråden? i 2-3 år har dere spredt og snakket BS om russian collusion

 

 

Ja, saken der Trump-kampanjen aktivt søkte russisk hjelp men feilet med å få det til. Litt underlig å omtale det som BS.

 

og så jævlig mange andre saker som har gått rett i dass, kom ikke med den.

 

 

Hvilke saket da? De 10+ obstruksjonenedet har blitt dokumentert at Donald har gjort? Eller noen av de andre skandalene hans? Eller noen av de tusenvis av løynene han har kommet med?

 

Trey Gowdy.

 

Å, var det ham du snakket om. Da kan jeg jo svare på det du postet om han:

 

La oss droppe alt det BS, hva synes dere etter en viss person ble medlem av Trump team, en som er super sterk, null bias, aldri tapt en rettsak, og som Trump team?

 

Super sterk

Alle Donald får med seg er visstnok supermennesker, helt til de får sparken, da er de bare søppel. Kan hende han her er bra altså, jeg er bare skeptisk til lovprisning av de som blir med i team Donald.

 

Null bias

Han er medlem av det republikanske partiet og har sittet i kongressen som republikaner i en årrekke. Det er ikke akkurat definisjonen på null bias.

 

aldri tapt en rettsak

 

Han jobbet for påtalemyndighetene fra 1994 til 2008 og tapte aldri en sak? Tror jeg ikke noe på uten en god kilde.

 

 

Dessverre har han ikke styrket til Trump da men området han er flink på, det er skremende for demokratene.

 

Javel? Jim Mattis ble også regnet som veldig dyktig. Han sa opp da Donald nektet å lytte til ham. Nytter ikke med dyktige folk når Donald kun hører på seg selv.

 

Hva er det som gjør at demokrtatene er så desperatene nå? han her jeg snakker om trer ikke kraft før Januar 2020.

Hva får deg til å si at de er spesielt desperate nå? Er det noe stort skille fra før som ikke bør tilskrives Donalds oppførsel eller nyheter om ham?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tallene fra midterm 2018 og statene Texas, North Carolina, Indiana, Alabama, Georgia, Nebraska, Oklahoma, South Carolian, Utah, Illinois, Maine, Maryland, Massachusetts, New Hampshire, New Mexico, Nevada, Virginia.

 

Og hvem tegnet opp disse distriktene?

Demokratene er skyldig i Maryland og Illinois.

 

Men de har ikke tegnet distriktene i de fleste statene de har oppnådd fordeler i -- det er republikansk gerrymandering som har slått tilbake.

 

Hva med han her, levde i 12 år uten hjerne, kun hjernestamme. Død eller levende? Hvor mye av hjernen må mangle/være tilstede for at en person skal kunne regnes som død/levende?

Jeg ga allerede svaret:

Sjekk for respons på stimuli, og ikke drep fødte barn med mindre det er mer humant enn å la dem leve.

Det er ikke mer humant å drepe en grønnsak enn å la den leve, hvis den ikke lider.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Første problem:

Artikkelen var 97% meninger om og angående 3% fakta.

 

Fakta som ble nevnt som er relevante for forståelsen av Andy Ngo saken:

Andy Ngo var filmet tilstede under en høyreekstrem aksjon.

 

Meninger som ble nevnt:

"Det kan være helt tilfeldig.

Det er helt normalt å treffe på væpnede høyreekstreme som står og planlegger og samler tropper til et angrep, og lar 'journalister' stå og høre på dem, og lar ham bli med og filme deres voldelige uprovoserte angrep på et utested som flere av personene har besøksforbud mot, uten å forstå at det var et planlagt og voldelig aksjon."

 

...jeg svartelistet allerede der nettstedet for å tillate artikkelen sin forfatter sin komplette idioti i konklusjonene i åpningen.

Hvem spurte om skribenten sin personlige mening i utgangspunktet?

Hvorfor i alle dager undersøkte han ikke fakta før han hoppet til personlige meninger i bokstavelig talt første avsnitt?

 

Hadde de brukt et par minutter på å undersøke fakta, i stedet for å intevjue Andy Ngo om følelsene sine:

Joda. Han blir invitert til å møte med Proud Boys og Patriot Prayer.

Han er kjent for sitt samarbeid med dem -- blant annet for sin klipping og liming av hva han filmer, som djevelens advokat for deres sak.

Han er kjent for å ukritisk støtte fascistene, og ukritisk hate mennesker som ikke ønsker fascister og nazister i vestens gater.

De kunne sjekket ut Twitteren hans:

https://twitter.com/MrAndyNgo

 

De kunne spurt andre journalister om de har noe materiale.

Og da ville de fått haugevis av videoer hvor Andy Ngo henger med høyreekstreme, inkludert videoen jeg postet tidligere, hvor han går for å filme ansiktene til antifascister for å overlevere dem til Proud Boys.

---

 

Jeg lærte ingenting nytt av artikkelen, bortsett fra at nyhetsformidleren forsøker å farge leserene sine meninger uten å ha gjort noe arbeid med å faktisk undersøke fakta.

Eller enda verre -- de sjekket fakta, og lot være å inkludere fakta som ikke passet med deres versjon og agenda, og publiserte meningen sin selv om den er grovt misledende.

 

At konservative ukritisk og apologetisk beskytter Andy Ngo var ikke noen nyhet; det var helt normal par for the course.

 

Derfor skal ikke journalister publisere meninger, men bevisene og hva som hendte -- uten å forsøke å farge meningene til leserene.

Og hvis de hadde gjort halvparten så gode undersøkelser som forsøket på å fremstille Andy Ngo som en misforstått journalist som filmer mellomrommet mellom fascister og antifascister, så ville de ut at han er en sjarlatan.

Hvis de intervjuet mannen som filmet Andy Ngo, så ville de fått vite at Andy Ngo er sammen med Patriot Prayer og Proud Boys ofte, og ikke filmer\deres side.

De ville fått vite at han formidler informasjon om fascistene sine motstandere, til fascistene -- og at han aktivt filmer og hjelper til å identifisere motstandere av fascisme.

 

Om de hadde undersøkt Andy Ngo sine videoer, sammenlignet med andre videoer av samme steder, så ville de oppdaget at videoene hans er klippet for å fremstille de høyreekstreme i godt lys.

 

...

 

Men de gjorde ikke det.

Og de synes det var helt greit å ikke gjøre journalistikk før de hopper til konklusjoner.

Jeg er uenig med din vurdering og forståelse av bloggen men vi går ikke videre med den off topic saken

 

Uansett er det ignorant å fordømme alle konservative kilder og aldri høre på deres meninger om saker, særlig når alle media kilder har en bias. En trenger bare å se på Wapos tidlig dekning av Covington Catholic saken at dårlig journalistikk skjer alle steder

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:
Trump beordret i dag en større uttrekking fra nordlige Syria. Få dager etter at fung. forsvarsminister Esper sa dette neppe ville skje, meldes det nå om amerikansk kollaps og hastig uttrekking fra områder nær Tyrkia, hvor tyrkiske styrker er på vei inn.
 
Trump orders withdrawal of U.S. forces from northern Syria, days after Pentagon downplays possibility 
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/trump-orders-withdrawal-of-us-forces-from-northern-syria-days-after-pentagon-downplays-possibility/2019/10/13/83087baa-edbb-11e9-b2da-606ba1ef30e3_story.html

"President Trump has ordered a withdrawal of virtually all U.S. forces from northern Syria in the face of a Turkish military offensive targeting Kurdish fighters in the region, Defense Secretary Mark T. Esper said Sunday, after days of assurances from the Pentagon that the United States was not “abandoning” its partners in the campaign against the Islamic State.
The order to remove the troops came toward the end of a chaotic day in which the viability of the U.S. mission in Syria rapidly unraveled after Turkish troops and their Syrian rebel proxies advanced deep into Syrian territory and cut U.S. supply lines.
"


Chaos in northeast Syria as Turkish troops advance and U.S. troops withdraw
https://www.washingtonpost.com/world/us-troops-withdraw-from-another-syrian-town-as-turkish-forces-block-supply-lines/2019/10/13/aab5fab8-ec5a-11e9-a329-7378fbfa1b63_story.html

"BEIRUT — Swift Turkish advances deep into Syrian territory on Sunday triggered a panicked exodus from a strategic Syrian town — and the unraveling of the U.S. mission in northeastern Syria.
Hundreds of Islamic State family members are believed to have escaped a detention camp in the town of Ain Issa, 20 miles from the Turkish border, as Turkish shellfire hit the area. U.S. troops pulled out from their base in the town, as Turkish-backed Syrian rebels consolidated their hold over a vital highway nearby, cutting the main U.S. supply route into Syria and isolating troops based further west.
"

 

 
“You have sold us”: Kurdish leader in Syria accuses US of abandoning allies
https://qz.com/1727006/kurdish-leader-in-syria-accuses-us-of-abandoning-allies/

"According to an internal US government readout of the meeting obtained by CNN, the Kurdish leader warned that he would have to make a deal with Russia for help if the US does not step in. “You are not willing to protect the people, but you do not want another force to come and protect us. You have sold us. This is immoral,” he said.
His army has been a US ally in the fight against ISIS for five years. But there is no indication that the Trump administration will respond to the Kurdish leader’s cry for help, despite criticism from Americans and US allies, who say Turkey’s move undermines the global fight against ISIS and American national security interests as a result.
"

 

 

Dette er resultatet etter at Trump først beordret fjerning av et mindre antall amerikanske spesialstyrker etter en telefonsamtale med Erdogan forrige søndag, hvor han skal ha tatt en impulsiv beslutning.

 

Trump 'went off script' during call with Erdogan, senior military source reveals
https://www.foxnews.com/politics/trump-phone-call-erdogan-turkey-syria

"PENTAGON – President Trump "went off script" during his call on Sunday with Turkish President Recep Tayyip Erdogan, before he announced that the U.S. would withdraw all troops from northeast Syria ahead of a Turkish military operation in the region, a well-placed senior U.S. military source told Fox News on Wednesday.

During the phone call, Trump had talking points, according to the source: “Tell Erdogan to stay north of the border."
“He went off script," the source said.
"

 

 

 

Jeg kommer forøvrig til å befinne meg mindre enn 20 mil unna Syria om etpar uker, så jeg følger utviklingen med noe ... interesse... !

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilke 'alle andre ting' da?

 

 

Hva med å poste en kort oppsummering? ;)

Jeg kan ikke gjøre den rettferdighet med å oppsummere den. Den må ses.

 

For andre ting enn gerrymandering; ID-kort, motstand for å gjøre valgdagen til en fridag/helligdag, rasemotivert innskrenking av folks stemmerett, stenging av valgkontor osv.

 

Dette er rimelig utbredt og velkjent. Republikanerne skryter av det selv, som du kan se i klippet jeg la ved forrige post.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noe spesielt du tenker på..?

Ja, din gjenfortelling av hendelsesforløpet har et uforholdsmessig fokus på ditt eget bias, framfor objektive fakta. Du tar gjerne også å fører hundre poenger samtidig i klassisk stil ala. flat-earth og anti-evolusjon, uten noe som helst tegn til kritisk analyse av det du selv fremmer.

 

Én påstand:

 

(..) Andy Ngo er sparket for samarbeid med høyreterroristene (..)

Fra denne påstanden rabler du selvfølgelig videre med flere påstander. Først i neste innlegg bytter du til:

 

...etter å ha sjekket gjennom, så stemmer alt.

 

(..)

 

Andy Ngo er fremdeles sparket.

Eller, har sluttet gjennom en felles forståelse -- som det heter så pent i disse dager.

Men du kan ikke ha det begge veier. Dette er ikke fakta, dette er ditt bias.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nyhet: Etter at amerikanske styrker ble beskutt av tyrkiske styrker i Syria, trekker Trump de ut av landet.

https://www.military.com/daily-news/2019/10/13/all-us-troops-pulling-out-northern-syria-after-turkish-fire-special-forces.html

 

 

 

The pullout will be conducted "as safely and quickly as possible," Esper said on CBS' "Face the Nation." The move follows a Friday incident in which a U.S. observation post came under Turkish cross-border artillery fire in the Syrian town of Kobane, about 50 miles west of the main thrust of the invasion.

 

CNN rapporterer også at et tyrkisk jagerfly fløy lavt over en amerikansk base som et "show of force". Amerikanerne svarte med å sende inn 2 apache-helikoptere.

 

Tyrkerne er ute av kontroll, og Trump gjør helt rett i å trekke styrkene ut.

Det blir spennende å se hvordan situasjonen utvikler seg de neste ukene/månedene. 

Lenke til kommentar

Nå: Kurderne inngår deal med Assad om at Assad kan assistere kurderne. 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7568915/Kurds-President-Assad-sign-deal-allow-Syrian-Army-joint-fight-against-Turkish-invasion.html

 

 

In a major shift of alliance, Kurdish-led forces are to deploy side by side with government troops along the northern Syrian border. 

The Kurdish administration said in a statement on its Facebook page: 'In order to prevent and confront this aggression, an agreement has been reached with the Syrian government... so that the Syrian army can deploy along the Syrian-Turkish border to assist the Syrian Democratic Forces (SDF).'

In their statement the Kurds said that the agreement struck with the Damascus government 'paves the way to liberate the rest of the Syrian cities occupied by the Turkish army such as Afrin', a majority Kurdish enclave in the northwest.

 

Og: Amerikanerne klare på at de vil forsvare seg selv mot Tyrkia.

https://www.defensenews.com/flashpoints/2019/10/11/how-the-pentagon-plans-to-protect-american-forces-in-syria-from-turkish-attacks/

 

 

 

WASHINGTON — As Turkey continues an incursion into Syria targeting Kurdish forces backed by the U.S., the Pentagon has given the Turkish military detailed coordinates of where American forces are, and a stark warning: American personnel in Syria have the right to defend themselves, even against a longstanding NATO ally.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...