Gå til innhold

Hybridfiber fra Telenor / Canal Digital, noen bakdeler?


Anbefalte innlegg

Vi har i dag fiber fra Altibox. Er godt fornøyd med produktet, de har en dønn stabil tjeneste og god fart, men med 3 dekodere i hus (hvorav 1 har opptak), tv-pakke og internett (80/80) er prisen ca 1100,- pr mnd.

 

Hadde selger på døra i kveld som kom fra Canal Digital og de tilbyr 500/50-internett, tv-pakke med 50 kanaler og 3 dekodere for 779,- pr måned. De bruker fiber frem til sentralene og kobber de siste meterene inn til huset. Ikke noe gebyr for montør eller etablering og de bruker coax-kabel som ble lagt inn i huset da det var nytt for 14 år siden, så ingen graving.

 

Er det noen her som har dette produktet og har noen erfaringer de vil dele?

 

Er som sagt godt fornøyd med produktet fra Altibox, men det er jo aldri feil å spare 300,- pr mnd når Canal Digital tilbyr en bedre tjeneste til lavere pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du spare penger bør du heller vurder mobilt bredbånd.

Hvis jeg hadde fått altibox\homenet hadde jeg neppe byttet levrandør med mindre noen kan gi lavere pris.

 

Så hvis du er interisert i bredbånd bør du ha altibox.

Da canaldigital muligens vil innføre linjeleie fra neste år hvis du ikke vil ha dekoder.

Antar du ikke bryr deg om ekstra opplastinghastighet?

Lenke til kommentar

Skal du spare penger bør du heller vurder mobilt bredbånd.

Hvis jeg hadde fått altibox\homenet hadde jeg neppe byttet levrandør med mindre noen kan gi lavere pris.

 

Så hvis du er interisert i bredbånd bør du ha altibox.

Da canaldigital muligens vil innføre linjeleie fra neste år hvis du ikke vil ha dekoder.

Antar du ikke bryr deg om ekstra opplastinghastighet?

:rofl:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal du spare penger bør du heller vurder mobilt bredbånd.

Hvis jeg hadde fått altibox\homenet hadde jeg neppe byttet levrandør med mindre noen kan gi lavere pris.

 

Så hvis du er interisert i bredbånd bør du ha altibox.

Da canaldigital muligens vil innføre linjeleie fra neste år hvis du ikke vil ha dekoder.

Antar du ikke bryr deg om ekstra opplastinghastighet?

Slutt, bare slutt! Les hva han spør om skikkelig, eller bare la være å prøve å gi råd...

 

TS: Jeg har selv 500/50 og 2 dekodere fra CD og det har fungert strålende hele veien. Har ikke hatt noen problemer med høy ping heller, men det er sikkert veldig avhengig av hvor man bor osv.

 

Bare sjekk kontrakten nøye, så ikke prisen plutselig hopper i taket etter 1 år. Også må du vurdere utifra eget behov om det er nedlasting eller opplasting som er mest viktig for dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde selger på døra i kveld som kom fra Canal Digital og de tilbyr 500/50-internett, tv-pakke med 50 kanaler og 3 dekodere for 779,- pr måned.

https://kabel.canaldigital.no/tv/tilbud/nye-kunder/?utm_source=Frontpage&utm_medium=Topbanner&utm_campaign=Nykunde

 

http://www.dinside.no/okonomi/kranglet-seg-til-ett-ars-gratis-tv-og-bredband-fra-canal-digital/60950525

 

Som dere ser jeg ikke ta det canaldigital sier for god fisk.

Selv om du skriver kontrakt kan canaldigital nekte i ettertid å beholde avtalen.

Så ville ikke stolt på de. Gjør hva du selv vil, men ikke kom på forum senere å si du ble lurt.

 

Så vidt jeg vet har aldri altibox fått samme pepperen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror du må lese den første posten min en gang til LMH1. ;)

 

Har spurt selger ang pris etter første år og han sier at han ikke kan garantere for prisen, men at de vil beholde kundene og vil gi et like godt eller bedre tilbud. Det jeg er mest skeptisk til er stabilitet. Har vel hatt nedetid på 24t maks, til sammen, på de 7 årene vi har hatt fiber fra Altibox og siden jeg har hjemmekontor, er jeg helt avhengig av et internett som fungerer...

 

Har lest mye negativt om CD fra tidligere, men selgeren mente naturligvis at alt hadde blitt mye bedre nå som Telenor hadde kjøpot de opp.

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg til Altibox, med 7 utkoblinger fra Canal Digital ved "Uhell" på 3 år, frekke og inkompetente kundebehandlere på FLS med latskap som fører til at de lar et nytt kabeltrekk ligge i gata vår eksponert i over 8 måneder for ikke å grave den ned føre ETTER at det har gått galt ville jeg aldri forholdt meg til Canal Digital om jeg ikke måtte. Familien har Altibox som har gått ganske problemfritt de siste 4 årene der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du må lese den første posten min en gang til LMH1. ;)

 

Har spurt selger ang pris etter første år og han sier at han ikke kan garantere for prisen, men at de vil beholde kundene og vil gi et like godt eller bedre tilbud. Det jeg er mest skeptisk til er stabilitet. Har vel hatt nedetid på 24t maks, til sammen, på de 7 årene vi har hatt fiber fra Altibox og siden jeg har hjemmekontor, er jeg helt avhengig av et internett som fungerer...

 

Har lest mye negativt om CD fra tidligere, men selgeren mente naturligvis at alt hadde blitt mye bedre nå som Telenor hadde kjøpot de opp.

 

Bare sprøyt det siste der, Telenor har eid Canal Digital Kabel TV i laaaang tid.

 

Om du skal bytte eller ei? Mine erfaringer at begge dela er greit. Men mistenker litt bedre kvalitet i favør Altibox.

Har du forsøkt ringe Altibox og forklart de at du vurderer tilbud fra CD, kanskje de imøteser prisen fra de :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selgeren på døra sa at Telenor kjøpte opp Canal Digital i Januar i år, det er den infoen jeg forholder meg til. Mulig det kun var fiberdelen de da kjøpte, ikke vet jeg.

 

Tok (naturligvis) kontakt med Altibox tidligere i dag, det resulterte i at jeg måtte binde meg i ett år om jeg vil ha en bedre avtale, men fikk da 300/300 istedet for 80/80 til 350,- mindre i mnd neste året. Lønner seg å la de konkurrere. :eek:

 

Siden jeg har vært hos Altibox i 7 år nå, var det ikke mye å lure på, det koster meg ikke så mye å måtte binde meg når de fikser en sånn avtale. :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...