Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Slik jeg forstår det, kjøper man en lisens av spillet, ikke selve spillet. Med denne lisensen kommer det også en kopi av filene slik at man kan ta denne lisensen i bruk. Hva man gjør med denne personlige lisensen er opp til den enkelte. Man kan selge den videre hvis man vil (fysisk variant).

 

Det er jo egentlig utvikler og/eller utgiver som eier selve spillet.

 

Åndsverksmessig, så er det greit nok. Like fullt kan du avhende spillene du har kjøpt, så en viss rådighet har man. Kanskje i større grad enn ved digitale kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

4854,- endte jeg på hos spillsjappa.no for botw, konsoll og pro controller.

 

Hadde det ikke vært for at jeg først og fremst kjøper det som en portabel konsoll, så hadde nok jeg avbestilt også. Men on the go virker switch helt genial!!

Er du garantert å få maskinen der en av de første dagene i mars? Jeg har lyst å forhåndsbestille Switch men er livredd for å bestille det med noen som kansje er utsolgt og derme så sitter jeg med skjegget i postkassa 3 mars

Nei, var litt sent ute. Men de jobbet intenst for å få flere til lansering. Uansett er det garantert en haug som har forhåndsbestilt som trekker ordren sin de neste ukene, så jeg har god tro på å få den 3. Mars :)

Lenke til kommentar

 

4854,- endte jeg på hos spillsjappa.no for botw, konsoll og pro controller.

 

Hadde det ikke vært for at jeg først og fremst kjøper det som en portabel konsoll, så hadde nok jeg avbestilt også. Men on the go virker switch helt genial!!

Er du garantert å få maskinen der en av de første dagene i mars? Jeg har lyst å forhåndsbestille Switch men er livredd for å bestille det med noen som kansje er utsolgt og derme så sitter jeg med skjegget i postkassa 3 mars
Hvis du forhåndsbestiller først nå, så skal du ikke regne med å få til release. Folk har forhåndsbestilt som fy.
Lenke til kommentar

Spent på faktiske tester av ferdig Zelda på Wii U og Switch. Det vil nok avgjøre hvilken versjon jeg går for. Tipper at hvis det senere kommer oppdateringer, ekstrapakke eller lignende til spillet vil nok det være kun til Switch.

Hvis draw distance sammenlikningen vist tidligere i tråden stemmer så er jeg glad for at jeg valgte switch.

Lenke til kommentar

håper frame-rate til Zelda KUN gjelder Zelda.. Kjøper ikke Switch hvis jeg må spille Mario i 30fps

 

Selvfølgelig gjelder det bare Zelda. Bildefrekvensen i Mario Kart blir 60 hvis jeg ikke husker feil osv. Men man kan nok anta at de mest krevende titlene er og vil forbli låst til en lav bildefrekvens.

 

Det blir for så vidt interessant å se om Switch er Maxwell- eller Pascal-basert.

Lenke til kommentar

 

 

4854,- endte jeg på hos spillsjappa.no for botw, konsoll og pro controller.

 

Hadde det ikke vært for at jeg først og fremst kjøper det som en portabel konsoll, så hadde nok jeg avbestilt også. Men on the go virker switch helt genial!!

Er du garantert å få maskinen der en av de første dagene i mars? Jeg har lyst å forhåndsbestille Switch men er livredd for å bestille det med noen som kansje er utsolgt og derme så sitter jeg med skjegget i postkassa 3 mars

Nei, var litt sent ute. Men de jobbet intenst for å få flere til lansering. Uansett er det garantert en haug som har forhåndsbestilt som trekker ordren sin de neste ukene, så jeg har god tro på å få den 3. Mars :)

 

Ring TELEFON SUPPORT: 38 17 83 13  eller send epost til gamezone [email protected] å spør der, en gang fikk jeg info om gamezone tar inn så mange som blir pre ordret exe av Gamecube eller Ps2 da som et exsempel da får exe 40 pre ordringer av Gamecube 40 pre ordringer av  Ps2 så tar gamezone det inn.... Men jeg fikk høre det selv på tlf da jeg snakket med noen på gamezone men kan ta feil men det skader ikke å prøve du. :)

Lenke til kommentar

 

håper frame-rate til Zelda KUN gjelder Zelda.. Kjøper ikke Switch hvis jeg må spille Mario i 30fps

 

Selvfølgelig gjelder det bare Zelda. Bildefrekvensen i Mario Kart blir 60 hvis jeg ikke husker feil osv. Men man kan nok anta at de mest krevende titlene er og vil forbli låst til en lav bildefrekvens.

 

Det blir for så vidt interessant å se om Switch er Maxwell- eller Pascal-basert.

 

 

I traileren fra Switch-konferansen så fløyt det i 60 FPS. Får håpe det ikke er en render for presentasjonens del.

Lenke til kommentar

 

 

 

4854,- endte jeg på hos spillsjappa.no for botw, konsoll og pro controller.

 

Hadde det ikke vært for at jeg først og fremst kjøper det som en portabel konsoll, så hadde nok jeg avbestilt også. Men on the go virker switch helt genial!!

Er du garantert å få maskinen der en av de første dagene i mars? Jeg har lyst å forhåndsbestille Switch men er livredd for å bestille det med noen som kansje er utsolgt og derme så sitter jeg med skjegget i postkassa 3 mars

Nei, var litt sent ute. Men de jobbet intenst for å få flere til lansering. Uansett er det garantert en haug som har forhåndsbestilt som trekker ordren sin de neste ukene, så jeg har god tro på å få den 3. Mars :)

 

Ring TELEFON SUPPORT: 38 17 83 13  eller send epost til gamezone [email protected] å spør der, en gang fikk jeg info om gamezone tar inn så mange som blir pre ordret exe av Gamecube eller Ps2 da som et exsempel da får exe 40 pre ordringer av Gamecube 40 pre ordringer av  Ps2 så tar gamezone det inn.... Men jeg fikk høre det selv på tlf da jeg snakket med noen på gamezone men kan ta feil men det skader ikke å prøve du. :)

 

 

Jeg har bestilt på spillsjappa, og har allerede sjekket det opp med kundeservice der.

Lenke til kommentar

 

 

håper frame-rate til Zelda KUN gjelder Zelda.. Kjøper ikke Switch hvis jeg må spille Mario i 30fps

 

Selvfølgelig gjelder det bare Zelda. Bildefrekvensen i Mario Kart blir 60 hvis jeg ikke husker feil osv. Men man kan nok anta at de mest krevende titlene er og vil forbli låst til en lav bildefrekvens.

 

Det blir for så vidt interessant å se om Switch er Maxwell- eller Pascal-basert.

 

 

I traileren fra Switch-konferansen så fløyt det i 60 FPS. Får håpe det ikke er en render for presentasjonens del.

 

 

Ign har i alle fall en artikkel om det:

http://www.ign.com/articles/2017/01/17/nintendo-explains-differences-between-switch-wii-u-versions-of-zelda-breath-of-the-wild

 

Om det stemmer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Hvis du forhåndsbestiller først nå, så skal du ikke regne med å få til release. Folk har forhåndsbestilt som fy.

 

Ifølge internet så ble vist online pre-orders i Japan utsolgt på 15-30 minutter. Nå er Japan definitivt det landet Switch passer best for og kommer til å selge best i. UTEN TVIL. Men skal ikke se det som usannsynlig at Switch selger alt ved release. Har hørt Nintendo forventer å ha om lag 4 millioner enheter klart til release worldwide.

 

Det er selvfølgelig ikke noen garanti for at Swtich vil selge bra. De aller fleste kosoller er utsolgt ved release. Wii U solgte jo også bra på release. Selvfølgelig kan Switch selge veldig bra, det er en veldig interessant maskin med mye potensiale, men også flere store fallgruver. Ikke minst den merkelige måten å takle online på, og prisen. Nintendo fornekter seg ikke virker det som, og selger med grei inntjeningsmargin på konsollen, og i alle fall på tilbehøret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

håper frame-rate til Zelda KUN gjelder Zelda.. Kjøper ikke Switch hvis jeg må spille Mario i 30fps

 

Selvfølgelig gjelder det bare Zelda. Bildefrekvensen i Mario Kart blir 60 hvis jeg ikke husker feil osv. Men man kan nok anta at de mest krevende titlene er og vil forbli låst til en lav bildefrekvens.

 

Det blir for så vidt interessant å se om Switch er Maxwell- eller Pascal-basert.

 

Jeg kan ingenting om hardware eller koding.

 

Når det er sagt, hvorfor er ikke 60fps et minimum? Det bør det være. 30 fps er hakkete og ødelegger spillopplevelsen

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Fordi det er nok tydeligvis, welcome to console world.  :w00t:

 

For Nintendo's del så er det vel å spare strøm, du har vel ikke lyst å løpe rundt i byen med powerbanks? =)

krever høyere framerate mer strøm? Kan nyere hardware ha bedre ytelse, men samme strømforbruk som tidligere modeller? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...