Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Switch har veiledende pris på 3999 eller 3599 kr i Norge så er det ganske sprøtt siden den har veiledende pris på 299 dollar i USA som er ca. 2500 kr. Da betaler vi opptil 1500 kr mer for samme konsoll. Selv med 25% moms --> 3125 kr blir den nesten 500 kr billigere å bestille fra utlandet enn å kjøpe den i Norge.  :nei:

Lenke til kommentar

Hvis Switch har veiledende pris på 3999 eller 3599 kr i Norge så er det ganske sprøtt siden den har veiledende pris på 299 dollar i USA som er ca. 2500 kr. Da betaler vi opptil 1500 kr mer for samme konsoll. Selv med 25% moms --> 3125 kr blir den nesten 500 kr billigere å bestille fra utlandet enn å kjøpe den i Norge.  :nei:

Veiledende er Kr. 3.599,-. Og som LarZen skriver. Spare kr. 500,- for 5 års reklamasjonsrett...

Lenke til kommentar
Emily Rogers om Switch:

 

Switch launch is more like the Nintendo DS launch if anything. 


 

Zelda = port like Mario 64 DS.

1 2 Switch = Feel the Magic XY/XX.

Bomberman = Mr Driller

Mario Kart = a port like Ridge Racer DS.


 

Switch reminds me of the doom n' gloom around DS in 2004-2005. The media had this ongoing narrative that PSP was going to destroy DS.


 

And we're back to the same old shit. "How is Switch going to compete with PS4"...Simple. The same way DS did against PSP. With unique games.


 

DS sold okay year 1. Sales = good, not great.

Then DS blew up in the later years.

I could see same for Switch. 

Okay year 1, blows up later.

 


 

@ArcadeGirl64 Especially if it gets 1) Revisions  2) Price cuts  3) New colors.

 


Endret av fnwilborn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og opptil 1500 kr om du ikke betaler moms ... Dessuten er vel ikke Nintendo-konsoller noe særlig utsatt for den type feil som du får dekket av reklamasjon. I hvertfall har ikke jeg hatt noen problemer med noen av mine Nintendo-konsoller.

 

Spørs om jeg gidder å kjøpe den til den prisen, særlig om det viser seg at den har gammel maxwell-gpu. Da begynner ulempene å hope seg opp. 30 fps 720p-900p zelda? Rare online-løsninger du må betale for? Dyrt ekstrautstyr? Tvilsom skjermkvalitet med stor ramme rundt?

Lenke til kommentar

Argh, jeg føler negativiteten til Nintendo Switch kommer snikende for å folde seg rundt meg som et mykt altoppslukende teppe. Er så mye tull som lett kunne vært så mye bedre. Jeg har SÅ lyst på den, men samtidig så klarer ikke samvittigheten min å rettferdiggjøre det. Vet ganske sikkert at jeg kommer til å gå rundt og klandre meg selv lenge for dette innkjøpet.

 

Hvis jeg tenker etter selv, helt realistisk, hva er det jeg med sikkerhet vil kjøpe, og ha konsollen for? Jo, i synkende rekkefølge av viktighet, Pokémon Stars (fremdeles ubekreftet om ryktene stemmer), Zelda BotW og eventuelle andre oppfølgere eller remakes, Mario Kart/Mario Party (for å spille med folk på besøk, lenge siden spilt, ikke siden N64), Xenoblade (tidlig i utvikling), Super Mario Odyssey (kommer først til jul), og til sist kanskje noen nye eller tidligere 3DS titler om de skulle være bra, men alle hittil er laaaaang frem i tid.

 

Med andre ord er det meste enten ubekreftet, eller et langt stykke frem i tid. I tillegg er både pris, onine og ekstrautstyr under det optimale. Hjelp?! Å, hvorfor kunne dere ikke bare gjort dette enkelt for meg Nintendo. >_< Dumminger! :p

 

Edit: Det hjelper heller ikke at 2017 ser ut til å bli et av de beste spillårene på laaange tider, og jeg allerede har flust av titler sterkt på ønskelisten. Sukk. :hm:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg ser på ekstrautstyr at det selges carry case for Switch med plass til spillkassetter og microSDXC-kort - I FLERTALL. Kan det være at vi kan enkelt swiche (!!!) mellom flere ulike minnekort med spill? Det hadde vært konge. Et kort for f.eks. 4 store spill, en annen for alle de noe mindre indie-spillene?

Lenke til kommentar

Flere som har forhåndsbestilt som vurderer å kansellere? Sitter der jeg, spesielt siden Zelda kan kjøpes til wiiU :/

 

Jeg. Beholder min preorder på Gamezone inntil videre fordi jeg ikke har bestemt meg for om jeg skal spille Breath of the Wild på Switch eller om jeg bare skal gå for WiiU versjonen. Jeg holdt på å slette hele orderen glatt når det ble bekreftet at Zelda bare var 30FPS på Switch, men den bedre draw distancen som nylig har blitt vist gjør meg veldig usikker igjen. Jeg skal uansett ha Switch for Mario Odyssey når det kommer og regner ikke med at konsollen raser i pris veldig mye mellom Zelda og Mario release så det er vel kansje like greit å bare få tak i den drittkonsollen på release å slippe tenke noe mer på saken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...