Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bestemt meg for å avbestille Switch. 5-6000kr for Switch, ekstra kontroll og to spill på nesten 1 år er litt drøyt synes nå jeg.

Dessuten får jeg spille Zelda på WiiU, og jeg betviler sterkt på at jeg kommer til å tenke "Huff, grafikken var sikkert mye bedre på Switch".

 

Kjøper dermed Switch ved senere anledning. Overpriset uten tvil, og nesten ingen launch titler verdt å snakke om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Jeg har bestemt meg for å avbestille Switch. 5-6000kr for Switch, ekstra kontroll og to spill på nesten 1 år er litt drøyt synes nå jeg.

Dessuten får jeg spille Zelda på WiiU, og jeg betviler sterkt på at jeg kommer til å tenke "Huff, grafikken var sikkert mye bedre på Switch".

 

Kjøper dermed Switch ved senere anledning. Overpriset uten tvil, og nesten ingen launch titler verdt å snakke om.

får lyst å kjøpe tilbake Uen, og kose meg med smash, kart, kong osv. inntil videre. Switch blir også billigere etterhvert :) 

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å avbestille Switch. 5-6000kr for Switch, ekstra kontroll og to spill på nesten 1 år er litt drøyt synes nå jeg.

Dessuten får jeg spille Zelda på WiiU, og jeg betviler sterkt på at jeg kommer til å tenke "Huff, grafikken var sikkert mye bedre på Switch".

 

Kjøper dermed Switch ved senere anledning. Overpriset uten tvil, og nesten ingen launch titler verdt å snakke om.

 

Er nok ikke særlig overpriset. Med tanke på at Sony and MS solgte med tap til å begynne (mulig de gjør det ennå) tviler jeg på at Nintendo tar ut større fortjeneste enn nødvendig. Sannsynligvis ikke mer enn 100-200kr per konsoll, kanskje mindre.

 

Tilbehøret er utvilsomt overpriset, men da har man alltids muligheten til å kjøpe tredjeparts.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

 

Jeg har bestemt meg for å avbestille Switch. 5-6000kr for Switch, ekstra kontroll og to spill på nesten 1 år er litt drøyt synes nå jeg.

Dessuten får jeg spille Zelda på WiiU, og jeg betviler sterkt på at jeg kommer til å tenke "Huff, grafikken var sikkert mye bedre på Switch".

 

Kjøper dermed Switch ved senere anledning. Overpriset uten tvil, og nesten ingen launch titler verdt å snakke om.

får lyst å kjøpe tilbake Uen, og kose meg med smash, kart, kong osv. inntil videre. Switch blir også billigere etterhvert :)

 

Hvis du ikke har wiiU burde du uten tvil skaffe en før den forsvinner fra markedet! Mange timer med morro :D

Lenke til kommentar

 

Jeg har bestemt meg for å avbestille Switch. 5-6000kr for Switch, ekstra kontroll og to spill på nesten 1 år er litt drøyt synes nå jeg.

Dessuten får jeg spille Zelda på WiiU, og jeg betviler sterkt på at jeg kommer til å tenke "Huff, grafikken var sikkert mye bedre på Switch".

 

Kjøper dermed Switch ved senere anledning. Overpriset uten tvil, og nesten ingen launch titler verdt å snakke om.

 

Er nok ikke særlig overpriset. Med tanke på at Sony and MS solgte med tap til å begynne (mulig de gjør det ennå) tviler jeg på at Nintendo tar ut større fortjeneste enn nødvendig. Sannsynligvis ikke mer enn 100-200kr per konsoll, kanskje mindre.

 

Tilbehøret er utvilsomt overpriset, men da har man alltids muligheten til å kjøpe tredjeparts.

 

I forhold til hardware så er Switch ganske så overpriset. PS4 pro ligger i 4000kr området, og den er vel flere ganger kraftigere enn Switch.

Tredjeparts er egentlig aldri et alternativ for min del, fordi Nintendo lager kvalitet som er umulig å ødelegge! Tredjepart greier har vel ikke bestandig det stempelet.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har bestemt meg for å avbestille Switch. 5-6000kr for Switch, ekstra kontroll og to spill på nesten 1 år er litt drøyt synes nå jeg.

Dessuten får jeg spille Zelda på WiiU, og jeg betviler sterkt på at jeg kommer til å tenke "Huff, grafikken var sikkert mye bedre på Switch".

 

Kjøper dermed Switch ved senere anledning. Overpriset uten tvil, og nesten ingen launch titler verdt å snakke om.

 

Er nok ikke særlig overpriset. Med tanke på at Sony and MS solgte med tap til å begynne (mulig de gjør det ennå) tviler jeg på at Nintendo tar ut større fortjeneste enn nødvendig. Sannsynligvis ikke mer enn 100-200kr per konsoll, kanskje mindre.

 

Tilbehøret er utvilsomt overpriset, men da har man alltids muligheten til å kjøpe tredjeparts.

 

I forhold til hardware så er Switch ganske så overpriset. PS4 pro ligger i 4000kr området, og den er vel flere ganger kraftigere enn Switch.

Tredjeparts er egentlig aldri et alternativ for min del, fordi Nintendo lager kvalitet som er umulig å ødelegge! Tredjepart greier har vel ikke bestandig det stempelet.

 

 

Tja, så er jo Switch grunnleggende skillbar fra PS4 med de tilleggskostnadene skjermen osv. frembringer. Samtidig er ikke den nåværende prisen ferdigsatt.

 

Så er det jo alltid et argument om den bør koste såpass når Xbone og PS4 ikke gjør det, noe jeg for så vidt også mener at den ikke bør. Men om den faktisk er verdt prisen (produksjonskostnader m.m.) er vanskelig å si og får forbli opp til den enkelte å bedømme. Sannsynligvis hadde 3000 blank vært et bedre utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Er hardware virkelig den eneste variabelen det er interessant å ta i betraktning når man vurderer pris på tvers av konsoller?

Jeg er enig i at Switch er noe høyt priset, og jeg holder lommeboken lukket enn så lenge. Når det er sagt, så er det kanskje ikke unaturlig å sammenlikne Switch med PS4 (eller Xbox for den saks skyld), men det er i nokså stor grad helt urimelig.

 

Lar man feks i hvor stor grad en konsoll er portabel være en tungtveiende variabel, så er PS4 akterutseilt med en gang.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Raspeball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Breath of the Wild producer Eiji Aonuma was asked if the upcoming Legend of Zelda release would have an alternative ending.

And Aonuma's repsonse makes good reading for fans, and gives Breath of the Wild players an excuse to revisit the game for a second time. 

Asked about an alternative ending, Aonuma told IGN Portugal (via Nintendo Life): "Yes there is an alternate ending, there is a certain criteria you have to fulfil to see it.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å avbestille Switch. 5-6000kr for Switch, ekstra kontroll og to spill på nesten 1 år er litt drøyt synes nå jeg.

Dessuten får jeg spille Zelda på WiiU, og jeg betviler sterkt på at jeg kommer til å tenke "Huff, grafikken var sikkert mye bedre på Switch".

 

Kjøper dermed Switch ved senere anledning. Overpriset uten tvil, og nesten ingen launch titler verdt å snakke om.

 

Regner med du kanskje har sett denne videoen? Om du ikke så er det en bra video som tar opp nøyaktig det som er problemene med Switch, og som kan hindre den i å bli en salgssuksess. Klarer ikke å si meg uenig i egentlig noe som helst av det han nevner. Spesielt delen der han er inne på trophies/achievements er mer sant for meg enn jeg tør innrømme. Og det er også en stor del av grunnen til at sjansen er så minimal for at Nintendo noen gang blir min hovedplattform. Vet de fleste nok ikke bryr seg, men som han sier i videoen, det er mange, meg selv inkludert, hvor dette faktisk kan være en avgjørende faktor i å tippe vektskålen for eller mot kjøp.

 

Også det som nevnes om å ikke helt tørre å avbestille ordren på Switch er en jeg deler, føler akkurat det samme. Ser så mange negative aspekter, men samtidig vil jeg så gjerne holde et positivt syn på den, og i tillegg har jeg rimelig mye lyst til å spille Zelda. Dog suger det balle at de ikke kjører dual audio, siden de alt implementerer stemmer i Zelda. :( Mulig jeg kan finne en asian english utgave på play-asia, nå som Nintendo endelig dropper regionlås.

 

Tror nok jeg kommer til å beholde forhåndsbestillingen min, kjenner meg selv såpass godt. :p Så får det heller være at kjøpet mitt kan sende signaler til Nintendo som får dem til å tro at jeg er enig i alle valgene de har tatt. Samtidig, siden jeg kjenner meg selv så relativt godt, vet jeg at dersom det skulle vise seg at noe Pokémon Stars, min største grunn for å kjøpe en Switch, ikke kommer til å bli noe av, så kommer jeg til å sitte der og føle jeg har kjøpt katta i sekken, nok en dårlig investering, akkurat som Wii. :(

 

Er nok ikke særlig overpriset. Med tanke på at Sony and MS solgte med tap til å begynne (mulig de gjør det ennå) tviler jeg på at Nintendo tar ut større fortjeneste enn nødvendig. Sannsynligvis ikke mer enn 100-200kr per konsoll, kanskje mindre.

 

Tilbehøret er utvilsomt overpriset, men da har man alltids muligheten til å kjøpe tredjeparts.

 

Har svært liten tro på at Switch er såpass dyr å lage at Nintendo ikke tjener greit på maskinen. Vet ikke om de hadde solgt den med tap selv til 250$. Og Nintendo er jo nå i en slik situasjon at de virkelig trenger å skape all den godviljen hos forbrukerene som de bare kan, det inkluderer så absolutt å sette prisen så lav som mulig, til og med selge med tap om nødvendig. Bare å se på Sony med PS3, innen et år var vel prisen ned over 1/3. De priset seg kraftig ut, og måtte selge maskinen med stort tap, men den strategien lyktes og de klarete å snu trenden til at de til slutt gikk forbi Xbox, og nesten tok igjen Wii.

 

Her er video som snakker en del om Switch, specs og pris. Kan ikke være helt sikker på alt, da Nintendo vel fremdeles ikke har gått ut og sagt noe offisielt om specs, annet enn at det er nvidia.

 

 

Nintendo's fokus på nye konsepter stammer nok fra et ønske om å oppnå suksessen med Wii igjen, men her er også en liten video som viser hvorfor det er ekstremt usannsynlig at vil skje igjen.

Lenke til kommentar

Virker som ren synsing og spekulering, eller jeg tar det tilbake, det er ​ren synsing og spekulering. Bærbart er stort i Japan, og i et land med 127 millioner innbyggere, der 3DS har solgt i bøtter og spann, vil den sannsynligvis gjøre det veldig bra. Det er alltid gøy å høre på konspirasjonsteoretikere og den samme gamle innvending "den har jo ingen spill". Hverken PS4 eller Xbone hadde noe som helst verdt å bruke tiden på flere måneder etter slipp. Sånn sett har Switchen mye mer gående for seg.

 

Kinda Funny Games-fyren kommer med svært allmenne innvendinger som han mer eller mindre fremsetter som fakta. Alt han fremsetter er basert på hans ønsker om hva konsollen skal utgjøre i hans liv og etter hans egen markedsforståelse (han benytter selv ordet "hardcore"). Det eneste problemet er at Nintendo åpenbart følger en annen tankegang.

 

Så og si all argumentasjonen har grunnvoller i det antatte, og ikke i virkeligheten. Til syvende og siste fyller Switch funksjonen til en håndholdt og en stasjonær maskin, og ingen kan forutse hvilken betydning det kommer til å ha. Det meste av PS4- og Xbone-titler kan fåes på PC, enn så lenge man er i besittelse av en noenlunde moderne maskin, er det få gode grunner til å gå til anskaffelse av disse.

Faktum er at Switch så langt har solgt svært bra. Husker jeg rett fikk Gamestop verdensomspennende 500 000 maskiner, disse er alle utsolgt og med over en million spillkopier i tillegg (to spill per maskin). Etter alt å tyde er de fleste steder i Norge utsolgt også.

 

Uten at jeg besitter en økonomigrad vil jeg si det gir lite mening å gå i hælene på MS og Sony med et tilsvarende konsollkonsept. Da er sjansen stor for at du taper på det grunnlag at brukerbasen allerede er låst til et system med mange allerede utgitte spill.

 

M.a.o. vent til maskinen først er ute og alle fakta er på bordet før man begynner å grine. Man lo jo av Wii, se hvem som solgte mest til slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

..aaaaaaannd jeg vil ha Switch når Odyssey slippes   :shrug:  :whistle:  :roll:

 

Nintendo lager så utrolige spill som gir fantastiske øyeblikk, og de vet det.. Derfor mer irriterende at de ikke bare kan "safe-den" og lage en konsoll som garanterer stødig 60fps på ALLE spill. Med Switch burde det ikke vært et tema! (sææærlig når den koster 3k+)

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke PS4 Pro på noen som helst måte rettferdiggjør en pris på 4000,- heller, så er det sagt. Switch er portabel og kan tas med, det er en vesentlig forskjell.

 

Se på Xbox One S da? DEN er bra priset.

Xbox One S er latterlig lavt priset ja. Den har uhd bluray spiller også. Og de rimeligste stand alone uhd spillerne koster det samme som.xbox one s. Hvis ikke mer.

 

Nå er jo MS mye større enn Sony og Nintendo. Men tror at MS selger med greit tap for å prøve å spise markedsandeler fra Sony.

 

 

---------

 

Avbestilte Switch jeg og forøvrig. Vokste aldri opp med Zelda. Og for meg virker Zelda temmelig tamt (dont kill me). Så det er ingen spill som interesserer meg ved release. Blir helt sikkert kjøp senere. Men kan være greit å tenke med hjernen en gang i blant.

 

Ønsker Prof. Leytok kommer. Men ser frem til Fire Emblem også.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...