Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Enig! Med unntak av Eshop er grensesnittet veldig bra. Testet Xbox One i jula hos en kompis og for et rotete grensesnitt.

 

Er også helt hekta på Dead Cells for tiden, og det at det tar maks fem sekunder fra jeg plukker opp Switchen fra dvale til jeg er tilbake i spillet er en stor del av grunnen til at PS4 og PC har måttet vike siste ukene.

Da har kompisen din satt det opp rotete. Er det noe jeg liker aller best med Xbox One Sitt siste grensesnitt er hvor enkelt det er å tilpasse og derav ha det ryddig og enkelt.

 

Savner det litt på Nintendo Switch. Kunne i det minste fått laget mapper. Og evt. Gjort flere tilpasninger enn det er i dag på kanalene. Ikke bare følge og ikke. Men kunne fulgt mange, men fått de viktigste/favorittene først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har kompisen din satt det opp rotete. Er det noe jeg liker aller best med Xbox One Sitt siste grensesnitt er hvor enkelt det er å tilpasse og derav ha det ryddig og enkelt.

 

Savner det litt på Nintendo Switch. Kunne i det minste fått laget mapper. Og evt. Gjort flere tilpasninger enn det er i dag på kanalene. Ikke bare følge og ikke. Men kunne fulgt mange, men fått de viktigste/favorittene først.

Tror ikke han har gjort noe med oppsettet i det hele tatt. Det var bare rotete generelt. Butikken der var også ganske håpløs.

 

Men enig i at man burde kunne tilpasse menyen på Switch noe. Eller flere temaer i det minste, og mapper. Men det kommer vel om noen år.

 

Prøvde forresten Owlboy på Switch igjen i dag da jeg ikke husket hvorfor jeg ga det opp. Nå husker jeg det. Det er klin umulig å styre. For et makkverk av et kontrolloppsett.

Lenke til kommentar

Tror ikke han har gjort noe med oppsettet i det hele tatt. Det var bare rotete generelt. Butikken der var også ganske håpløs.

 

Men enig i at man burde kunne tilpasse menyen på Switch noe. Eller flere temaer i det minste, og mapper. Men det kommer vel om noen år.

 

Prøvde forresten Owlboy på Switch igjen i dag da jeg ikke husket hvorfor jeg ga det opp. Nå husker jeg det. Det er klin umulig å styre. For et makkverk av et kontrolloppsett.

Ut av esken er det mye rot. Bruker å rydde hele startskjermen og tilpasse de appene og spillene jeg bruker mest. Resten blir boende i mappe. Syns storen fungerer mye raskere enn eshop da den er integrert i grensesnittet.

Og søk er lett tilgjengelig. Men syns tilbudene tar litt for mye plass øverst. Kunne gjerne ha byttet den øverste banneren ned søk og utforsk-knappene.

 

Eshop er så tregt til sammenlikning at det ikke er noe å snakke om engang. Fra å starte appen så må man se og høre på den teite oransje mønsteret som går frem og tilbake. Her burde Nintendo gjøre noen grep for å få opp tempoet, fordi dagens løsning starter altfor tregt. Ellers fungerer det raskt når man først er inne.

 

Men de har vel begge sine styrker og svakheter hver for seg de systemene.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Støpselet på stikkontakten er vel annerledes. Bortsett fra det kan jeg ikke tro det er noen forskjell.

Lenke til kommentar

Håper på det. Vi trenger noen overraskelser fremover nå når Smash er utgitt og ferdig (hipp hurra for det!)

 

Satser på gratis DLC til enten Odyssey eller Mario Party. Og gjerne en overraskelse i form av "BotW Majoras Mask" eller noe lignende.

 

Koser meg glugg i hjel med Dead Cells på Switch da det stort sett er en indiemaskin og lite annet. Gir Octopath Traveler et nytt forsøk også, men savner en god historie. Fullfører det nok aldri men klar for kapittel to med et par karakterer.

Lenke til kommentar

Om det blir den tiende kommer de i hvert fall garantert til å markedsføre NSMBU Deluxe. :p Siden den kommer dagen etter elns? Ellers håper jeg vi får vite mer om dette Starfox-spillet Retro muligens har under utvikling? Men kanskje litt tidlig ennå. Mer info om Metroid kanskje? Pokemon 2019? Kanskje for tidlig?

Lenke til kommentar

Ser at Mario Kart er på salg på eShopen, frister å kjøpe det digitalt. Poden vil spille Mario Kart hele tiden, da hadde jeg sluppet å bytte spillkassett hver gang.

 

Spillet kan jeg jo selge på finn, så det er antagelig verdt det. Må bare ignorere stemmen bak i hodet som sier "hva om du skal selge samlingen i fremtiden, da er det jo penger ut av vinduet!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...