Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste ryktet kommer fra Reddit-forumet der personen bak innlegget har blitt bekreftet som en ansatt i en butikkjede. Vedkommende hevder at Nintendo har kontaktet dem og sendt ut reklamemateriell som skal benyttes når Nintendo omsider presenterer konsollen. Ifølge butikkmedarbeideren bruker Nintendo setningen "interact with the games on the go", og det skal komme et nytt Mario-spill som skal utnytte potensialet.

Lenke til kommentar

Høres bra ut på papiret, men tror ikke vi bør legge for mye i det. Nintendo er veldig flinke med markedsføring osv. Det er mange spill som har en "companion app" allerede. For eksempel kan man spille det endless runner Mario-spillet til iOS og Android og samle mynter, og så bruke dem for å åpne noe i Mario NX. (ikke faktisk eksempel, men bare en indikasjon på hva jeg mener.) Sånt har vært gjort før mange ganger, og har aldri klart å interessere meg for det. Jeg vil ha hele spillet foran meg på NX. Jeg vil ikke bli "tvunget" til å spille et minispill på telefonen for å få full utnytte av NX-spillet. amiiboer er jo ille nok.

Lenke til kommentar

Høres bra ut på papiret, men tror ikke vi bør legge for mye i det. Nintendo er veldig flinke med markedsføring osv. Det er mange spill som har en "companion app" allerede. For eksempel kan man spille det endless runner Mario-spillet til iOS og Android og samle mynter, og så bruke dem for å åpne noe i Mario NX. (ikke faktisk eksempel, men bare en indikasjon på hva jeg mener.) Sånt har vært gjort før mange ganger, og har aldri klart å interessere meg for det. Jeg vil ha hele spillet foran meg på NX. Jeg vil ikke bli "tvunget" til å spille et minispill på telefonen for å få full utnytte av NX-spillet. amiiboer er jo ille nok.

 

Gir amiiboer noe mer enn skins? Har bare Fox, og den ga meg et kostyme i Mario Kart. 

Lenke til kommentar

 

Høres bra ut på papiret, men tror ikke vi bør legge for mye i det. Nintendo er veldig flinke med markedsføring osv. Det er mange spill som har en "companion app" allerede. For eksempel kan man spille det endless runner Mario-spillet til iOS og Android og samle mynter, og så bruke dem for å åpne noe i Mario NX. (ikke faktisk eksempel, men bare en indikasjon på hva jeg mener.) Sånt har vært gjort før mange ganger, og har aldri klart å interessere meg for det. Jeg vil ha hele spillet foran meg på NX. Jeg vil ikke bli "tvunget" til å spille et minispill på telefonen for å få full utnytte av NX-spillet. amiiboer er jo ille nok.

Gir amiiboer noe mer enn skins? Har bare Fox, og den ga meg et kostyme i Mario Kart.

En forenklet «classic mode» i Mario Party 10 er låst bak en betalingsmur/amiibo-mur. Du må faktisk kjøpe en Amiibo for å få tilgang til modusen. On disc DLC, med andre ord.

 

Et annet eksempel er Zelda Twilight Princess, som har en egen dungeon bak en amiibo-mur. Du må til og med ha en spesifikk Link-amiibo.

Lenke til kommentar

Gir amiiboer noe mer enn skins? Har bare Fox, og den ga meg et kostyme i Mario Kart. 

Nei, amiiboer er stort sett meningsløse. Nintendo er ekspert på å selge dem, så folk kjøper dem til blodpris uten å tenke over hva de faktisk betaler for. Problemet er at de kan fungere. Jeg har to amiiboer til Splatoon (Squid Boy og Squid Girl), og begge gir oss nye challenges osv til hovedkampanjen. Jeg kunne glatt ha kjøpt alt de låser opp som vanlig DLC. Men hvorfor gjør de ingenting interessant i andre spill? De kunne gitt oss flere spillbare folk i Mario Kart, flere spillbare folk i Smash Bros osv. Men siden NX nesten garantert kommer til å godta amiiboer er det ikke for sent å gjøre noe bra med dem. :)

Lenke til kommentar

 

Gir amiiboer noe mer enn skins? Har bare Fox, og den ga meg et kostyme i Mario Kart. 

Nei, amiiboer er stort sett meningsløse. Nintendo er ekspert på å selge dem, så folk kjøper dem til blodpris uten å tenke over hva de faktisk betaler for. Problemet er at de kan fungere. Jeg har to amiiboer til Splatoon (Squid Boy og Squid Girl), og begge gir oss nye challenges osv til hovedkampanjen. Jeg kunne glatt ha kjøpt alt de låser opp som vanlig DLC. Men hvorfor gjør de ingenting interessant i andre spill? De kunne gitt oss flere spillbare folk i Mario Kart, flere spillbare folk i Smash Bros osv. Men siden NX nesten garantert kommer til å godta amiiboer er det ikke for sent å gjøre noe bra med dem. :)

 

Har en amiilbo det er mario, det holder for meg, siden kan hende jeg kjøper meg luigi.

Lenke til kommentar

 

Ser egentlig for meg at NX vil havne på 4-5000 her til lands, spesielt siden Nvidia er involvert. I så fall må NX virkelig prestere.

 

Burde du ikke heller se på prisen i USD? Det er vel den som pleier å indikere hva det vil koste i Norge.

 

Hvis du ser på utenlandske priser, må du huske å legge på 25% ekstra. Vi må betale MVA på all elektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...