Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg sier "ingen" så mener jeg generelt. Jeg vet selvsagt at en liten nisje med entusiaster elsker det, men det ser ikke ut til å være noe folk generelt bryr seg om.

 

Tja, der har jeg et annet inntrykk enn deg. Alle i familien (som er relativt lite teknologiinteressert) jeg har introdusert til VR har blitt veldig begeistret og imponert, ser også at bransjer utenom spill også begynner å snuse på mulighetene med VR. Generelt ser jeg mest optimisme. Så absolutt ikke utenkelig for Nintendo å ville ta del i det potensielle markedet.

 

Moderne VR er også veldig i startfasen, det er svært lite innen teknologi som "folk flest" interesserer seg for mens det er i startfasen. Først når teknologi får tid på seg til å vise hva den er god for hopper "massene" på bølgen. Det er dette VR også kommer til å stå eller falle på. At den viser innhold som demonstrerer hva man kan bruke den til.

 

Samme prinsipp gjelder også Wii U. Det var nettop det Wii U falt på, mangel av innhold som demonstrerer poenget med produktet. Kombinert med dårlig markedsføring, og, etter forholdene, høy pris, ble det en tap - tap situasjon. Og nettopp dette må NX overkomme, kanskje spesielt etter at det gikk så dårlig med Wii U så må NX virkelig overbevise. Folk er skeptiske, så NX må komme godt i gang, og vise at de vil levere på innholdet denne gangen.

 

 

Prøver du å provosere folk med vilje schreiber? Du påstår jo også at hw ikke har noe å si for tredjepart støtte på konsoll?

 

Tror muligens du misforsto innlegget hans ganske kraftig? Det er sarkastisk og satt på spissen ja, men det var litt det inntrykket Maabrens innlegg ga, at Ubisofts støtte av NX kan være et tegn på at det skjer det samme som med Wii U, siden Ubisoft sa det samme om den.

Lenke til kommentar

 

Hvor har du egentlig fått det fra at ingen bryr seg om VR?

Jeg ser på hva som har skjedd før. VR er f.eks. mer 3D, og 3D er noe befolkningen har vist veldig lite interesse for. Det er også lite iver rundt VR blant "folk flest".

 

Når jeg sier "ingen" så mener jeg generelt. Jeg vet selvsagt at en liten nisje med entusiaster elsker det, men det ser ikke ut til å være noe folk generelt bryr seg om.

VR gir haugevis med unike muligheter, mens 3D ikke gjør noe annet enn å gi et litt annet visuelt inntrykk enn 2D. Det holder på ingen måte å si at VR bare er mer 3D

 

Det et mange grunner til at VR ikke har tatt av ennå. Mange vet nok ikke at det finnes mye bedre varianter enn de pappboksene man putter telefonen i. Og mange tror ikke kan bruke VR uten å få vondt i hodet eller bli kvalm. Blant faktiske gamere som er oppdaterte, kan det være interessen ikke er så stor ennå fordi det foreløpig stort sett kun finnes minispill og simulatorer, og ikke "ordentlige" spill. Dessuten er det dyrt, krever mye plass og er en del prakk med.

 

VR har en del praktiske utfordringer som bekymrer meg litt, og gjør meg litt usikker på om det noensinne kommer til å ta skikkelig av. Men å si at det bare er mer 3D og automatisk kommer til å faile som 3D, bli for dumt.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

 

Så basically du er grunnen til Nintendo sin død. Når fans tenker som deg så slutter tredjepart å lage spill til Nintendokonsoller og Nintendo må selv prøve å gjøre sine egne titler enda mer mot massemarkedet. Dermed får du de Nintendo titlene du selv hater.

Dette er selvmotsigende. Hvis Nintendo lager titler som når massene så vil de tjene penger som gress igjen. De vil altså være enda lenger unna å dø.

 

Poenget er jo at Nintendo ikke selger konsoller til andre enn entusiastene. Massene som går mot titler som fifa og call of duty får ikke dette på Nintendo sine konsoller, så Nintendo prøver å lage titler som massene vil ha. Massene driter i spillene og entusiastene forlater dem for de det ikke lenger appelerer til dem heller. Ergo Nintendos død.

 

Men poenget var at til og med Nintendo trenger tredje parts støtte.

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at konfeneransen/directen til en helt ny maskin blir annonsert minst et par uker i forveien.

 

Ellers har Nintendo en del andre viktige ting som skjer og det vil nok ikke skje rundt disse datoene for å ikke ta oppmerksomheten fra de:

 

7. oktober - Paper Mario: Color Splash - siste eksklusive Wii U-spillet ser det ut til

18. november - Pokemon Sun and Moon - Siste bestselgeren til 3DS? Nintendo satser nok ekstra på Pokemon nå etter suksessen med Go

Desember - Super Mario Run til iPhone

Endret av kilik
Lenke til kommentar

 

 

1/10 har Nintendo leid en bygning i New York,this could be IT boys! Kanskje vi får se NX

Kilde? Og dette gjelder dere alle: Link til alle nyheter!

https://twitter.com/NintendoNYC/status/780875784399441920

 

Ser ikke ut til at de har leid, og det kan også se ut til at det er i sammenheng med Yokai Watch 2, ikke NX.

Reddit sier det er snakk om to ulike tweets og to ulike events. En yokai, en annen. Ene slutter ett, andre starter da.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere i tråden, så var det et rykte som sa at NX vil ligge på 4000kr i england, da mest sannsynlig 5000 her i Norge. Hvis NX priser seg der, så må de virkelig gjøre mye rett for og ikke ta en wiiU på nytt :p

Hvis NX skal koste 5000.kr da må NX være jevla bra, minner meg da kjøpte meg PlayStation 3 60GB jevla dyr å bra. Da mååå  NX være det samme,  til den prisen forlanger en råå konsolle fra nintendo ikke noe dritt som WiiU. sorry det siste du.

Lenke til kommentar

 

Som jeg nevnte tidligere i tråden, så var det et rykte som sa at NX vil ligge på 4000kr i england, da mest sannsynlig 5000 her i Norge. Hvis NX priser seg der, så må de virkelig gjøre mye rett for og ikke ta en wiiU på nytt :p

Hvis NX skal koste 5000.kr da må NX være jevla bra, minner meg da kjøpte meg PlayStation 3 60GB jevla dyr å bra. Da mååå  NX være det samme,  til den prisen forlanger en råå konsolle fra nintendo ikke noe dritt som WiiU. sorry det siste du.

 

Å si at wiiU var dritt, var nå å gå litt langt.

Ja, man forventer selvsagt en del om man skal punge ut 5 lapper for en spillkonsoll.

Det var en ganske seriøs kjede som la det ut og, men fjernet det fort når media ble blandet inn, så det kan godt tenkes det er noe sannhet i det.

Men husk at alt blir dyrere i Norge pga moms. En konsoll de brukte 2500kr på å lage, vil de prise til 4000, så kommer det en tusenlapp ekstra i moms når den selges i Norge.

5000kr er jo egentlig ikke så mye, hvis du ser hva PC komponenter går for(som konsoller faktisk bruker).

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

5000 vil jo være katastrofe. I denne sammenhengen så er det MYE. Det er jo nesten tusen kroner mer enn det PS4 Pro selges for her i Norge. Å selge en maskin de bruker 2500 på for 4000 er også helt tydelig bakstreversk Nintendopolitikk. De overpriser sine produkter noe så uhørt. Helt klart at de har levd litt for godt på fansen som kjøper uansett pris. Ser man det i forhold til Xbox og Playstation, som selges tett oppunder kostpris, så er det ingen tvil om hvor forbrukeren får mest igjen for pengene.

 

Tror faktisk ikke det finnes nok gode kort å spille i alle lommene til Nintendo, som kan rettferdiggjøre en pris på 5000. Jeg nekter i alle fall å betale det for en håndholdt hybrid som har tilgode å bevise at den får innhold.

Lenke til kommentar

 

 

Som jeg nevnte tidligere i tråden, så var det et rykte som sa at NX vil ligge på 4000kr i england, da mest sannsynlig 5000 her i Norge. Hvis NX priser seg der, så må de virkelig gjøre mye rett for og ikke ta en wiiU på nytt :p

Hvis NX skal koste 5000.kr da må NX være jevla bra, minner meg da kjøpte meg PlayStation 3 60GB jevla dyr å bra. Da mååå  NX være det samme,  til den prisen forlanger en råå konsolle fra nintendo ikke noe dritt som WiiU. sorry det siste du.

 

Å si at wiiU var dritt, var nå å gå litt langt.

Ja, man forventer selvsagt en del om man skal punge ut 5 lapper for en spillkonsoll.

Det var en ganske seriøs kjede som la det ut og, men fjernet det fort når media ble blandet inn, så det kan godt tenkes det er noe sannhet i det.

Men husk at alt blir dyrere i Norge pga moms. En konsoll de brukte 2500kr på å lage, vil de prise til 4000, så kommer det en tusenlapp ekstra i moms når den selges i Norge.

5000kr er jo egentlig ikke så mye, hvis du ser hva PC komponenter går for(som konsoller faktisk bruker).

 

Jo du har rett i det jeg sier unnskyld der du, jeg liker Wiiu men misliker att andre ikke hvil lage spill til nintendo. ubisoft laget ZombiU det er bra,

Lenke til kommentar

Prøver du å provosere folk med vilje schreiber? Du påstår jo også at hw ikke har noe å si for tredjepart støtte på konsoll?

Snakker om å vri på det jeg sier... :p For å ta det kort:

 

1. Les det Maabren skriver. Han sier at det er dårlig tegn at Ubisoft liker NX. Hvordan tolker du det? Jeg tolker det ikke akkurat som om han er en stor fan av Ubisoft. Men for all del, hvis du mener noe annet får det være opp til deg.

 

2. Ja, jeg sa at hardware ikke har noe å si på tredjepartsstøtte, og det mener jeg i fullt alvor. Det betyr derimot IKKE at jeg forventer de samme spillene på PS4 Pro, Scorpio og NX, og slettes ikke at NX klarer å henge med og levere samme grafikk osv. Jeg snakker om spil laget av andre enn Nintendo. Det er noe helt annet. For å sette ting på spissen kommer Battlefield One til PS4, XBone og PC etterhvert. Jeg tviler på at det kommer til NX, men det betyr ikke at vi ikke kan få et Battlefield til NX. Det vil bare være laget eksklusivt til NX, og ikke det samme som på de andre plattformene. Da trenger de ikke tenke på hardware noe særlig.

Endret av Hårek
Fjerner sitatpyramide
Lenke til kommentar

Har ingen tro på at NX blir priset så høyt.

Kommer vel litt ann på hvor avansert teknologi de legger inn i det. Siden det skal være en hybrid, så kan det jo fort hope seg opp noen pengebunker.

 

 

5000 vil jo være katastrofe. I denne sammenhengen så er det MYE. Det er jo nesten tusen kroner mer enn det PS4 Pro selges for her i Norge. Å selge en maskin de bruker 2500 på for 4000 er også helt tydelig bakstreversk Nintendopolitikk. De overpriser sine produkter noe så uhørt. Helt klart at de har levd litt for godt på fansen som kjøper uansett pris. Ser man det i forhold til Xbox og Playstation, som selges tett oppunder kostpris, så er det ingen tvil om hvor forbrukeren får mest igjen for pengene.

 

Tror faktisk ikke det finnes nok gode kort å spille i alle lommene til Nintendo, som kan rettferdiggjøre en pris på 5000. Jeg nekter i alle fall å betale det for en håndholdt hybrid som har tilgode å bevise at den får innhold.

Ja, det vil jo være en god sum penger. Det skal være litt av en bærbar for at hvermansen skal ha den i hus.

 

 

Jo du har rett i det jeg sier unnskyld der du, jeg liker Wiiu men misliker att andre ikke hvil lage spill til nintendo. ubisoft laget ZombiU det er bra,

Grunnen til lite 3rd part spill har hele tiden vært maskinvaren.

Tilbake i gamecube tiden hadde Nintendo masse 3rd part spill, fordi maskinvaren lot det gjøres. Med Wii og wiiU så var maskinvaren såpass svak at utviklerne heller prioriterte konkurrentene. Noen prøvde seg på Wii og WiiU, men de sluttet fort med det når de så hvor dårlig det solgte.

Hvem vil vel spille Cod i 480P på Nintendo maskin, enn å spille i 720-1080P på konkurrentenes bokser? Samme blir det med NX. Blir maskinvaren for dårlig(som vi har hørt den blir), så blir det lite/ingen tredjepart støtte.

Endret av Hårek
Fjerner sitatpyramide
Lenke til kommentar

Snakker om å vri på det jeg sier... :p For å ta det kort:

 

1. Les det Maabren skriver. Han sier at det er dårlig tegn at Ubisoft liker NX. Hvordan tolker du det? Jeg tolker det ikke akkurat som om han er en stor fan av Ubisoft. Men for all del, hvis du mener noe annet får det være opp til deg.

 

2.  Jeg snakker om spil laget av andre enn Nintendo. Det er noe helt annet.

1. Jeg tolker det som at Maabren stiller seg tvilsom til NX. Som han skriver, tviler jeg veldig sterkt på at alle disse bra ubisoft spilla er noe du spiller og koser deg med på wiiU. Jeg er også litt tvilsom på NX, men det er det mange som er ifølge internett.

 

2. Virkelig, er det noe annet? Hva er en 3rd part tittel da? xP

Endret av Hårek
Fjerner sitatpyramide
Lenke til kommentar

Nvidia Xavier er akkurat blitt annonsert: http://www.anandtech.com/show/10714/nvidia-teases-xavier-a-highperformance-arm-soc

Ikke et ord om Nintendo selvsagt, men det har lenge ryktes at Nvidia vil levere CPU/GPU-ene til NX-plattformen.

 

Når det gjelder pris så spørs det hvordan dette fungerer. Hvis det er en kombinert hjemmekonsoll (docking-stasjon?), en vanlig håndholdt med skjerm og avtagbare kontrollere i en og samme pakke, så høres ikke 4000-5000 så ille ut.

Lenke til kommentar

1. Jeg tolker det som at Maabren stiller seg tvilsom til NX. Som han skriver, tviler jeg veldig sterkt på at alle disse bra ubisoft spilla er noe du spiller og koser deg med på wiiU. Jeg er også litt tvilsom på NX, men det er det mange som er ifølge internett.

 

2. Virkelig, er det noe annet? Hva er en 3rd part tittel da? xP

 

1. Ubisoft hadde ports av Assassin's Creed 3 og 4 på Wii U. Det var kos, iallefall. Har ikke spilt de andre Ubisoft-spillene på Wii U. Det er latterlig for noen å tenke at NX blir en dårlig konsoll fordi Ubisoft stiller seg positiv til den. Alt Ubisoft liker er automatisk dritt, liksom? Burde ikke være en diskusjon, syntes jeg. 

 

2. Det ene begrepet er mer generelt enn det andre. Tredjepartsspill er spill laget av andre enn Nintendo i dette tilfellet. Hvis NX får identiske spill som ps4/xbone, så snakker vi om ports. Kun det sistnevnte krever mer eller mindre samme ytelse.

Endret av Hårek
Fjerner sitatpyramide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...