Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke vært noe spesielt hypet for Nintendos neste konsoll, før jeg så traileren! Helt fantastisk konsept! Denne må jeg ha!

 

Dersom de Mario bildene er representative for hva slags Mario spill som kommer er jeg både imponert og litt skuffet samtidig. Grafikken ser bra ut, men det slår meg som et "run'n'jump" spill eller hva man kan kalle det. Altså, at Mario løper konstant fremover, den eneste muligheten for å "styre" er ved å hoppe, eller hoppe til sidene for å skifte "spor". Litt a'la Mario for iPhone bare i 3D.

 

Håper ikke det stemmer! Noen som vet noe om noe nytt Mario spill?

Lenke til kommentar

Har ikke vært noe spesielt hypet for Nintendos neste konsoll, før jeg så traileren! Helt fantastisk konsept! Denne må jeg ha!

 

Dersom de Mario bildene er representative for hva slags Mario spill som kommer er jeg både imponert og litt skuffet samtidig. Grafikken ser bra ut, men det slår meg som et "run'n'jump" spill eller hva man kan kalle det. Altså, at Mario løper konstant fremover, den eneste muligheten for å "styre" er ved å hoppe, eller hoppe til sidene for å skifte "spor". Litt a'la Mario for iPhone bare i 3D.

 

Håper ikke det stemmer! Noen som vet noe om noe nytt Mario spill?

Hæ? Tuller du? Det er jo helt klart neste spill etter Super Mario 64, Super Mario Sunshine og Super Mario Galaxy 1 og 2. Har du ikke spilt disse bør du absolutt gjøre det snarest.

Lenke til kommentar

 

Har ikke vært noe spesielt hypet for Nintendos neste konsoll, før jeg så traileren! Helt fantastisk konsept! Denne må jeg ha!

 

Dersom de Mario bildene er representative for hva slags Mario spill som kommer er jeg både imponert og litt skuffet samtidig. Grafikken ser bra ut, men det slår meg som et "run'n'jump" spill eller hva man kan kalle det. Altså, at Mario løper konstant fremover, den eneste muligheten for å "styre" er ved å hoppe, eller hoppe til sidene for å skifte "spor". Litt a'la Mario for iPhone bare i 3D.

 

Håper ikke det stemmer! Noen som vet noe om noe nytt Mario spill?

Hæ? Tuller du? Det er jo helt klart neste spill etter Super Mario 64, Super Mario Sunshine og Super Mario Galaxy 1 og 2. Har du ikke spilt disse bør du absolutt gjøre det snarest.

 

 

Jeg tror kanskje du misforstår meg!

 

Jeg har spilt SM64, SMG 1 helt fantastiske spill begge to! Skulle gjerne testa SMG2 også.

 

Men det jeg mener, er at i de nevnte spillene styrer du jo Mario selv. Utifra det jeg har sett av Mario i den Switch traileren, ser det for meg ut som et spill der Mario løper forover konstant, selvom du legger fra deg kontrollen, så løper Mario av seg selv. Den eneste muligheten man har til å kontrollere spillet er ved å trykke på en hoppe knapp. Slik at Mario hopper over hinder/stup osv. Men mulig jeg tar helt feil her, er disse promo bildene av et Mario spill som allerede finnes kanskje? Jeg er ikke så bevandret med Nintendo siden 06-07..

Lenke til kommentar

 

 

Tror jeg takker for meg i denne tråden. Var vel naivt å tro fans av Nintendo ville ha en saklig, voksen diskusjon her. Bare bare klaging på hardware, som forventet.

Gir du opp allt. :tease:
La bare han forlate. Det har han både sagt og gjort flere ganger før.

 

Er Dette den virkelige NX? Har ikke hatt tid til å se idag :p

 

Han kommer til bake. :p

 

 

 

Tror jeg takker for meg i denne tråden. Var vel naivt å tro fans av Nintendo ville ha en saklig, voksen diskusjon her. Bare bare klaging på hardware, som forventet.

Gir du opp allt. :tease:

 

 

han vil vel bare ha ensidig monoton diskusjon hvor alle har samme mening om Fucktend......uh.....Nintendo

 

Så kjedelig det hadde vert da, alle hadde likt samme spill eller samme console da.

Lenke til kommentar

En ting jeg enda sliter med å skjønne med denne konsollen, er hvorfor Nintendo ønsker å angripe et marked de allerede er best på(sikter da til 3ds, som har solgt som varmt hvetebrød).

 

De som ønsker seg en kraftig bærbar, fordi de er så mye på farten at stasjonær spilling blir for upraktisk, vil nok nyte godt av dette(men de er nok i klart mindretall).

 

Vi som spiller stasjonært(som regel), er jo de som får dårligst utbytte av Switch. Mest sannsynlig vil tredjepartstøtte forsvinne relativt fort pga Tegra, og vi får neppe grafikk som er særlig bedre enn wiiU. Da er det veldig surt å punge ut 4000+- for en konsoll, som er mange ganger svakere enn konkurransen(ps4 pro, feks).

 

Lokal flerspiller blir garantert nedskalert i både framerate og grafikk, fordi hallo(Tegra liksom).

 

Jeg sitter litt igjen med tanken om at dette er en ny 3ds, med bedre grafikk og tilkobling til TV som en mulighet.

 

Problemet slik jeg ser det, er dermed som jeg nevnte lengre opp, er at istedet for å prøve å ta det markedet konkurrentene har dominans over, så angriper Nintendo seg selv og skal ta et marked de allerede har tatt.

Hadde Switch kun vært en oppgradert 3ds, hadde jeg jublet og hoppet i taket, men når det er det alternativet vi alle må bruke, så synes jeg det blir litt skivebom.

 

Hadde Nintendo lansert Switch som my 3ds, og en ny konsoll med litt mer kraft under panseret, slik at tredjepartstøtten og grafikken var tipp topp(og at hyrule warriors var mulig å spille i co-op uten å spy), så tror jeg MS og Sony skulle ha slitt kraftig med kundemassen.

Vi er jo tross alt og i 2017 når maskinen slippes, og det er surt å måtte betale dyrt for mange år gammel grafikk og HW ytelse.

 

Jeg blir selvsagt å kjøpe Switch, fordi jeg liker Nintendo titler. Men jeg mener dette føles som et ballespark for oss som ikke trenger den portable delen.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke vært noe spesielt hypet for Nintendos neste konsoll, før jeg så traileren! Helt fantastisk konsept! Denne må jeg ha!

 

Dersom de Mario bildene er representative for hva slags Mario spill som kommer er jeg både imponert og litt skuffet samtidig. Grafikken ser bra ut, men det slår meg som et "run'n'jump" spill eller hva man kan kalle det. Altså, at Mario løper konstant fremover, den eneste muligheten for å "styre" er ved å hoppe, eller hoppe til sidene for å skifte "spor". Litt a'la Mario for iPhone bare i 3D.

 

Håper ikke det stemmer! Noen som vet noe om noe nytt Mario spill?

Hæ? Tuller du? Det er jo helt klart neste spill etter Super Mario 64, Super Mario Sunshine og Super Mario Galaxy 1 og 2. Har du ikke spilt disse bør du absolutt gjøre det snarest.

 

 

Jeg tror kanskje du misforstår meg!

 

Jeg har spilt SM64, SMG 1 helt fantastiske spill begge to! Skulle gjerne testa SMG2 også.

 

Men det jeg mener, er at i de nevnte spillene styrer du jo Mario selv. Utifra det jeg har sett av Mario i den Switch traileren, ser det for meg ut som et spill der Mario løper forover konstant, selvom du legger fra deg kontrollen, så løper Mario av seg selv. Den eneste muligheten man har til å kontrollere spillet er ved å trykke på en hoppe knapp. Slik at Mario hopper over hinder/stup osv. Men mulig jeg tar helt feil her, er disse promo bildene av et Mario spill som allerede finnes kanskje? Jeg er ikke så bevandret med Nintendo siden 06-07..

Er det rart jeg ikke gidder dette forumet lengre? Nytt Zelda, StarFox OG Metroid ble bekreftet på en og samme E3. Folk klagde noe sinnsvakt. Ny Nintendo-konsoll er endelig bekreftet. Folk klager noe inn i helvete over hvor dårlig den er. Nytt 3D Mario i stil med SM64 er endelig vist frem, og du presterer å klage fordi det er en endless runner? Kødder du? Sorry, men dette er et nytt lavmål, selv for "Nintendofansen" her på forumet. Se videoen igjen, og følg med på skjermen når hun plukker opp den bærbare varianten av konsollen. Mario står i ro.

 

Så nei, jeg takker for meg, og jeg kommer ikke tilbake. Nintendo kan annonsere en sinnssykt bra konsoll som er flere lysår foran PS4 Pro og XB Scorpio, som kommer med et VR-headset i 16k, har en 30TB harddisk og som vil koste hundre spenn, og folk klager over at den har feil farge. FFS...

Lenke til kommentar

Er det den tiden av året igjen altså ...? Eller burde jeg si måneden, eller kanskje uken.

 

Edit: Enlighthened, maskinen kommer ikke til å koste 4000. Er du gal? Maks 3000, kanskje 2500. Og 3ds selger ikke som varmt hvetebrød lenger, salget hsr bremset betraktelig og maskinen er en skuffelse sammenlignet med DS.

 

Du misser også poenget med å lage en hybrid: Nintendo vil kunne fokusere all din utvikling mot én enkelt plattform, i stedet for å spre ressursene sine på to. Det vil gjøre st vi antakelig får en langt jevnere og hyppigere tilførsel av nye Nintendo-spill enn Wii U fikk,og du trenger bare kjøpe en konsoll for å spille alle Nintendospillene.

 

Det eneste vi taper her er at maskinen ikke er så kraftig som den kunne værr. Men betyr det noe? Nintendos spill då bra nok ut på Wii U, jeg trenger ikke noe bedre enn det. Svakere maskinkraft er nok ikke positivt i forhold til tredjeparter, men med bare én plattform å utvikle til kan Nintendo holde fansen sin fornøyd selv uten noe særlig hjelp fra tredjeparter.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt 3D Mario i stil med SM64 er endelig vist frem, og du presterer å klage fordi det er en endless runner? Kødder du? Sorry, men dette er et nytt lavmål, selv for "Nintendofansen" her på forumet. Se videoen igjen, og følg med på skjermen når hun plukker opp den bærbare varianten av konsollen. Mario står i ro.

 

 

Så nei, jeg takker for meg, og jeg kommer ikke tilbake. Nintendo kan annonsere en sinnssykt bra konsoll som er flere lysår foran PS4 Pro og XB Scorpio, som kommer med et VR-headset i 16k, har en 30TB harddisk og som vil koste hundre spenn, og folk klager over at den har feil farge. FFS...

 

 

Oi! Beklager, jeg var ikke klar over at det var fintfølende her inne. Ikke ta det ille opp, men jeg kom bare med eget et synspunkt. Kjøper jeg Switch, kjøper jeg garantert det nye Mario spillet også, savner virkelig å spille et Mario spill igjen, men jeg synes det hadde vært synd om det var en såkalt "endless runner". Om andre synes det kan være kult, er det helt greit for meg, jeg synes derimot at det er noe som funker godt på mobil, men når man har en konsoll med knapper og joystick, så er det mye mer spennende å kunne utforske "selv".

Lenke til kommentar

 

 

 

Har ikke vært noe spesielt hypet for Nintendos neste konsoll, før jeg så traileren! Helt fantastisk konsept! Denne må jeg ha!

 

Dersom de Mario bildene er representative for hva slags Mario spill som kommer er jeg både imponert og litt skuffet samtidig. Grafikken ser bra ut, men det slår meg som et "run'n'jump" spill eller hva man kan kalle det. Altså, at Mario løper konstant fremover, den eneste muligheten for å "styre" er ved å hoppe, eller hoppe til sidene for å skifte "spor". Litt a'la Mario for iPhone bare i 3D.

 

Håper ikke det stemmer! Noen som vet noe om noe nytt Mario spill?

Hæ? Tuller du? Det er jo helt klart neste spill etter Super Mario 64, Super Mario Sunshine og Super Mario Galaxy 1 og 2. Har du ikke spilt disse bør du absolutt gjøre det snarest.

 

 

Jeg tror kanskje du misforstår meg!

 

Jeg har spilt SM64, SMG 1 helt fantastiske spill begge to! Skulle gjerne testa SMG2 også.

 

Men det jeg mener, er at i de nevnte spillene styrer du jo Mario selv. Utifra det jeg har sett av Mario i den Switch traileren, ser det for meg ut som et spill der Mario løper forover konstant, selvom du legger fra deg kontrollen, så løper Mario av seg selv. Den eneste muligheten man har til å kontrollere spillet er ved å trykke på en hoppe knapp. Slik at Mario hopper over hinder/stup osv. Men mulig jeg tar helt feil her, er disse promo bildene av et Mario spill som allerede finnes kanskje? Jeg er ikke så bevandret med Nintendo siden 06-07..

Er det rart jeg ikke gidder dette forumet lengre? Nytt Zelda, StarFox OG Metroid ble bekreftet på en og samme E3. Folk klagde noe sinnsvakt. Ny Nintendo-konsoll er endelig bekreftet. Folk klager noe inn i helvete over hvor dårlig den er. Nytt 3D Mario i stil med SM64 er endelig vist frem, og du presterer å klage fordi det er en endless runner? Kødder du? Sorry, men dette er et nytt lavmål, selv for "Nintendofansen" her på forumet. Se videoen igjen, og følg med på skjermen når hun plukker opp den bærbare varianten av konsollen. Mario står i ro.

 

Så nei, jeg takker for meg, og jeg kommer ikke tilbake. Nintendo kan annonsere en sinnssykt bra konsoll som er flere lysår foran PS4 Pro og XB Scorpio, som kommer med et VR-headset i 16k, har en 30TB harddisk og som vil koste hundre spenn, og folk klager over at den har feil farge. FFS...

 

Jeg nesten kjøpte den nå, men venter litt ps jeg klager ikke på nintendo Switch, må ha skal ha. :dribble:     

Lenke til kommentar

En ting jeg enda sliter med å skjønne med denne konsollen, er hvorfor Nintendo ønsker å angripe et marked de allerede er best på(sikter da til 3ds, som har solgt som varmt hvetebrød).

 

De som ønsker seg en kraftig bærbar, fordi de er så mye på farten at stasjonær spilling blir for upraktisk, vil nok nyte godt av dette(men de er nok i klart mindretall).

 

Vi som spiller stasjonært(som regel), er jo de som får dårligst utbytte av Switch. Mest sannsynlig vil tredjepartstøtte forsvinne relativt fort pga Tegra, og vi får neppe grafikk som er særlig bedre enn wiiU. Da er det veldig surt å punge ut 4000+- for en konsoll, som er mange ganger svakere enn konkurransen(ps4 pro, feks).

 

Lokal flerspiller blir garantert nedskalert i både framerate og grafikk, fordi hallo(Tegra liksom).

 

Jeg sitter litt igjen med tanken om at dette er en ny 3ds, med bedre grafikk og tilkobling til TV som en mulighet.

 

Problemet slik jeg ser det, er dermed som jeg nevnte lengre opp, er at istedet for å prøve å ta det markedet konkurrentene har dominans over, så angriper Nintendo seg selv og skal ta et marked de allerede har tatt.

Hadde Switch kun vært en oppgradert 3ds, hadde jeg jublet og hoppet i taket, men når det er det alternativet vi alle må bruke, så synes jeg det blir litt skivebom.

 

Hadde Nintendo lansert Switch som my 3ds, og en ny konsoll med litt mer kraft under panseret, slik at tredjepartstøtten og grafikken var tipp topp(og at hyrule warriors var mulig å spille i co-op uten å spy), så tror jeg MS og Sony skulle ha slitt kraftig med kundemassen.

Vi er jo tross alt og i 2017 når maskinen slippes, og det er surt å måtte betale dyrt for mange år gammel grafikk og HW ytelse.

 

Jeg blir selvsagt å kjøpe Switch, fordi jeg liker Nintendo titler. Men jeg mener dette føles som et ballespark for oss som ikke trenger den portable delen.

Men Switch er ikke kun en oppgradert 3DS. Den kan åle seg inn på en mye større gruppe med potensielle kjøpere. Jeg tror Nintendo prøver å åpne et nytt marked for folk som liker fleksibiliteten til maskinen. Man kan gjøre ethvert rom til en potensiell miniatyr-spillstue for sosial gaming i tillegg til å være utrolig enkel å bruke på TV'n i stua eller å ta med seg på reise. Ja, jeg tror ikke de kommer til å selge flust av 3DS etter mars, men det avhenger av prisforskjellen mellom maskinene.

 

Vi har diskutert dette mange ganger, men jeg tror (og Nintendo selv også, viser det seg) at de ikke ligger an godt til å konkurrere direkte med Sony og MS. Deres konsoller er så godt etablerte, med et stort spillbibliotek, "lav pris" og er liksom goto-konsollene for gutteromsgaming. Jeg er ikke overbevist over at folk som allerede eier en Ps4 kommer til å kjøpe en identisk maskin som det står Nintendo på bare for å spille Mario. Ja, en kan jo si "men lag den enda kraftigere da, og smell på alle slike gimmicks i tillegg, så blir alle fornøyde". Vel og bra helt til man ser prislappen, og at den sannsynligvis ikke kommer til å kjøre tredjepartsspillene noe spesielt bedre enn konkurrentene. Spill blir optimalisert for de etablerte konsollene, og andre "gimmicks" gir de faen i å prøve å utnytte.

 

Jeg tror Nintendo kan ha skutt gullfuglen her hvis de virkelig satser denne gangen, og lanserer maskinen med masse software og en god pris, altså lavere enn 3000,-. Kanskje selv folk som sier at de kun gamer i stua, blir omvendt når de får tak i en maskin med lignende spillopplevelser som er såpass lett å ta med seg?

 

Forhåpentligvis så er ikke markedsføringen av den like håpløs som med Wii U. Jeg håper også at det unike med maskinen kan gi den litt presse og interesse blant den generelle befolkningen, at den blir snakket om.

Lenke til kommentar

Så egentlig så har nvidia shield produkter bare flyttet seg over til Nintendo og nVidia tar seg kun av hardware og ja?

 

Shield tab = Nintendo Switch Tab

Shield console = Nintendo Switch Docking (bare all hardware ligger på tab'n)

Shield Controller = Nintendo Switch Pro Controller

 

Det neste spørsmål jeg lurer på er, vil shield features følge med på Nintendo Switch? 

Håper Nintendo ikke begrenser systemet sitt så jævlig, minner så jævlig mye på Apple. Håper nVidia får ansvaret på alt, Nintendo egentlig står for sine egne spill.

 

Geforce Now? Hva skjer med det? kanskje den blir å hete Nintendo NOW, noe vi kjenner igjen fra Playstation Now?

Hvor nice hadde det ikke vært, kanskje det er 100,- spend per mnd så hadde det ikke skadet for at Nintendo bare setter alle sine eldre spill dit som kan streames rett fra nVidia superservers (geforce now). 

 

Gamestream er litt for bra til å være sant, men hadde ikke sagt nei takk.

Instant Replay (shadowplay) Streaming til youtube twtich og ta opp dine spilleøyeblikk.

Og selvfølgelig android/ios apps.

 

Egentlig mine krav på Switch, har de alt dette så passer det veldig fint foran TVen min :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...