Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

VR og 3D som konsepter som ikke kommer til å dø. Folk vil ha sterkere innlevelse enn å se ting "gjennom et vindu på veggen".

 

Vil de?

 

3D er jo egentlig dødt, både på TV og kino.

 

 

3D kino lever i beste velgående, men som jeg skrev, det har med modenhet på teknologien å gjøre.

 

Er ikke besøkstallene på 3D-kino begredelige (med mindre 3D er det eneste som tilbys, for da har ikke folk noe valg)?

Lenke til kommentar

 

 

Så basically du er grunnen til Nintendo sin død. Når fans tenker som deg så slutter tredjepart å lage spill til Nintendokonsoller og Nintendo må selv prøve å gjøre sine egne titler enda mer mot massemarkedet. Dermed får du de Nintendo titlene du selv hater.

 

Dette er selvmotsigende. Hvis Nintendo lager titler som når massene så vil de tjene penger som gress igjen. De vil altså være enda lenger unna å dø.

 

Poenget er jo at Nintendo ikke selger konsoller til andre enn entusiastene. Massene som går mot titler som fifa og call of duty får ikke dette på Nintendo sine konsoller, så Nintendo prøver å lage titler som massene vil ha. Massene driter i spillene og entusiastene forlater dem for de det ikke lenger appelerer til dem heller. Ergo Nintendos død.

 

Men poenget var at til og med Nintendo trenger tredje parts støtte.

 

Massene går for spill som 2D-Mario og Wii Sports. Hvis Nintendo produserer flere spill av et slikt kaliber og altså retter dem mot massemarkedet, så vil de tjene penger som gress.

Lenke til kommentar

 

 

 

VR og 3D som konsepter som ikke kommer til å dø. Folk vil ha sterkere innlevelse enn å se ting "gjennom et vindu på veggen".

 

Vil de?

 

3D er jo egentlig dødt, både på TV og kino.

 

 

3D kino lever i beste velgående, men som jeg skrev, det har med modenhet på teknologien å gjøre.

 

Er ikke besøkstallene på 3D-kino begredelige (med mindre 3D er det eneste som tilbys, for da har ikke folk noe valg)?

 

 

 

Alle store action/eventyr-filmer blir vist i 3D i tillegg til den vanlige utgaven, så tydeligvis må det fremdeles være forholdsvis populært. Altså, det er mange som ikke liker 3D filmer, men jeg har aldri hørt noen argumentere at prinsippet med at man blir "dratt" inn i filmen i stedet for å sitte i et fiktivt hus og se på handlingen i filmen gjennom stuevinduet ødelegger opplevelsen.

Bedre 3D-effekt, ingen briller, bedre bildekvalitet og sikkert en million andre teknologiske forbedringer og nyvinninger kommer til å gjøre 3D-innhold mer populært i fremtiden, det er jeg sikker på.  

Lenke til kommentar

I diskusjonen her påstår jo Schreiber at 3rd part titler og spill laget av andre enn Nintendo er to forskjellige ting, der kun tredjepartspill er den som kanskje krever litt sterkere hw xP

Må si du er rimelig trangsynt for en som kaller seg "Enilghtened"... Vi kommer aldri til å få GTA5 på 3DS, men vi fikk GTA: Chinatown Wars på DS. Kan da umulig være så forbannet vanskelig å skjønne hva jeg mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitat Enlightened.

" Med Wii og wiiU så var maskinvaren såpass svak at utviklerne heller prioriterte konkurrentene. Noen prøvde seg på Wii og WiiU, men de sluttet fort med det når de så hvor dårlig det solgte."

 

Ja Wii solgte skikkelig dårlig.

Oh beklager, jeg glemte jo helt av at Call of duty og Battlefield var grunnen til suksessen.

 

Det var ene og alene Nintendo som gjorde Wii til en suksess, det klarte de ikke med wiiU.

Lenke til kommentar

Sitat Enlightened.

" Med Wii og wiiU så var maskinvaren såpass svak at utviklerne heller prioriterte konkurrentene. Noen prøvde seg på Wii og WiiU, men de sluttet fort med det når de så hvor dårlig det solgte."

 

Ja Wii solgte skikkelig dårlig.

Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.

Lenke til kommentar

PS4 'Finally' Overtakes Wii U In Japan, But The Numbers Are Depressing

 

This might come as a shock to those who are unfamiliar with how consoles are in Japan. In contrast to the rest of the world where the Wii U is significantly behind the PlayStation 4 and Xbox One in terms of install base, in Japan the Wii U had been the top-selling current-generation home console for quite some time, while the PS4 was in second and the Xbox One was in a distant third.

 

http://www.techtimes.com/articles/179911/20160928/ps4-finally-overtakes-wii-u-japan-numbers-depressing.htm

Lenke til kommentar

Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.

Skal de absolutt dytte et spill som er presset til maks på en konsoll over til en konsoll med svakere hardware må det jo gå galt. Det burde alle skjønne. Derimot kan de glatt lage et annet spill i samme franchise til en konsoll med svakere hardware uten problem. De kan ikke dytte GTA5 inn på 3DS uten å endre det radikalt, men de kan lage et GTA til 3DS uten problem. Selv et som er sterkt inspirert av GTA5. Se på GTA: Liberty City Stories og Vice City Stories, for eksempel.

Lenke til kommentar

 

Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.

Skal de absolutt dytte et spill som er presset til maks på en konsoll over til en konsoll med svakere hardware må det jo gå galt. Det burde alle skjønne. Derimot kan de glatt lage et annet spill i samme franchise til en konsoll med svakere hardware uten problem. De kan ikke dytte GTA5 inn på 3DS uten å endre det radikalt, men de kan lage et GTA til 3DS uten problem. Selv et som er sterkt inspirert av GTA5. Se på GTA: Liberty City Stories og Vice City Stories, for eksempel.
Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll, må det eventuelt bli et spill med langt lavere budsjett. Potensiell inntjening vil være begrenset til å komme fra kunder som eier en spesifikk konsoll. Da må kostnadene til utvikling holdes lavere.

 

Ville vært mye enklere å bare porte over. Dette forutsetter imidlertid at Nintendo gidder å bruke litt, ikke mye, penger på maskinvare slik at de kan matche en konsoll som vil være 3,5 (!) år gammel når NX kommer ut. Hvorfor de ikke gjør dette, i tillegg til å satse på en gimmick, er for meg en gåte.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.

Skal de absolutt dytte et spill som er presset til maks på en konsoll over til en konsoll med svakere hardware må det jo gå galt. Det burde alle skjønne. Derimot kan de glatt lage et annet spill i samme franchise til en konsoll med svakere hardware uten problem. De kan ikke dytte GTA5 inn på 3DS uten å endre det radikalt, men de kan lage et GTA til 3DS uten problem. Selv et som er sterkt inspirert av GTA5. Se på GTA: Liberty City Stories og Vice City Stories, for eksempel.
Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll, må det eventuelt bli et spill med langt lavere budsjett. Potensiell inntjening vil være begrenset til å komme fra kunder som eier en spesifikk konsoll. Da må kostnadene til utvikling holdes lavere.

 

Ville vært mye enklere å bare porte over. Dette forutsetter imidlertid at Nintendo gidder å bruke litt, ikke mye, penger på maskinvare slik at de kan matche en konsoll som vil være 3,5 (!) år gammel når NX kommer ut. Hvorfor de ikke gjør dette, i tillegg til å satse på en gimmick, er for meg en gåte.

 

Tenk om NX faktisk vil koste 5000 her til lands, og den er svakere enn en ordinær ps4. Det er jo faktisk litt krise det :p

Lenke til kommentar

 

 

Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.

Skal de absolutt dytte et spill som er presset til maks på en konsoll over til en konsoll med svakere hardware må det jo gå galt. Det burde alle skjønne. Derimot kan de glatt lage et annet spill i samme franchise til en konsoll med svakere hardware uten problem. De kan ikke dytte GTA5 inn på 3DS uten å endre det radikalt, men de kan lage et GTA til 3DS uten problem. Selv et som er sterkt inspirert av GTA5. Se på GTA: Liberty City Stories og Vice City Stories, for eksempel.
Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll, må det eventuelt bli et spill med langt lavere budsjett. Potensiell inntjening vil være begrenset til å komme fra kunder som eier en spesifikk konsoll. Da må kostnadene til utvikling holdes lavere.

 

Ville vært mye enklere å bare porte over. Dette forutsetter imidlertid at Nintendo gidder å bruke litt, ikke mye, penger på maskinvare slik at de kan matche en konsoll som vil være 3,5 (!) år gammel når NX kommer ut. Hvorfor de ikke gjør dette, i tillegg til å satse på en gimmick, er for meg en gåte.

 

 

Hvis en tredjepart laget en Wii-exclusive så var det 100 millioner spillere som var potensielle kjøpere. Det er et godt utgangspunkt for salg hvis man har det riktige produktet. Problemet var at Wii var ikke kraftig nok til å kjøre ps3/x360 ports, og tredjepart hadde ikke forståelse for hardware'n, god SDK eller kommunikasjon med Nintendo til å kunne effektivt produsere noe som var en verdig eksklusiv. Derfor ble det mye shovelware. Men Nintendo og verden har endret seg mye på 10 år. Hvis NX får en bra start med mye oppmerksomhet og fengende titler fra Nintendo, så er det ganske sikkert tredjepart vil prøve seg igjen, uansett hva slags maskinvare som er inni den,. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.

Skal de absolutt dytte et spill som er presset til maks på en konsoll over til en konsoll med svakere hardware må det jo gå galt. Det burde alle skjønne. Derimot kan de glatt lage et annet spill i samme franchise til en konsoll med svakere hardware uten problem. De kan ikke dytte GTA5 inn på 3DS uten å endre det radikalt, men de kan lage et GTA til 3DS uten problem. Selv et som er sterkt inspirert av GTA5. Se på GTA: Liberty City Stories og Vice City Stories, for eksempel.
Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll, må det eventuelt bli et spill med langt lavere budsjett. Potensiell inntjening vil være begrenset til å komme fra kunder som eier en spesifikk konsoll. Da må kostnadene til utvikling holdes lavere.

 

Ville vært mye enklere å bare porte over. Dette forutsetter imidlertid at Nintendo gidder å bruke litt, ikke mye, penger på maskinvare slik at de kan matche en konsoll som vil være 3,5 (!) år gammel når NX kommer ut. Hvorfor de ikke gjør dette, i tillegg til å satse på en gimmick, er for meg en gåte.

 

Tenk om NX faktisk vil koste 5000 her til lands, og den er svakere enn en ordinær ps4. Det er jo faktisk litt krise det :p

 

 

 

Og hvis den kun er en Ps4-klone, så er det desidert krise. Ingen grunn til å kjøpe den fordi man eier konkurrentenes maskin fra før. Blir litt vel drøyt å bruke 5000,- for å kunne spille Mario og Zelda uten noe mer enn hakket bedre grafikk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...