Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min PS4 pro lager mer viftestøy enn min gamle ps4. Noen som vet om dette er en "reklamasjonssak"? 

Er svært lite hypp på å sitte ved siden av en jetmotor i noen år fremover. 

 

Har sørget for god lufting og alt det der. Merker det spesielt godt i spill som er "patchet" til pro. 

 

Hvordan er dere andre sin erfaring med pro og støy?

Lenke til kommentar

Det er sikkert en del variasjon ute og går både på vanilla og Pro-versjonen.
Så for dem som hadde en bedre enn gjennomsnittet stille vanilla, og får en dårligere enn gjennomsnittet Pro, blir det en kraftig degradering.
Så er det sikkert brukere ute som hadde en bråkete vanilla, som har fått en bedre enn snittet Pro, og kan skrive om at nye konsollen er mye mer stille.
Når det kommer til støy og reklamasjoner, tror jeg det er vanskelig å nå frem. For støy er nå en gang også litt subjektiv, og kan oppleves forskjellig. Faktorer som plassering av konsoll både med hensyn til varme, men også hvordan støyen oppleves i rommet er også noe en må ta hensyn til.

Spill som Infamous Second Son ser ut til å gir viften i PS4 fritt spillerom. Så det er et fint spill som målestokk når vi skal sammenligne med hverandre.

Lenke til kommentar

Så lenge Sony har som designprioritet og statussymbol å utnytte hver kvadratmillimeter internt i konsollene så vil man få mer "viftestøy" fremfor på en mer romslig sak hvor også enkelte komponenter er løftet ut av kabinettet.

 

Sonys klare mål med PS4 og PS4 Pro er å trykke mest mulig inn på minst mulig areal. Ergo bør det ikke komme som en overaskelse at det blir viftestøy under tung belastning. Å forvente noe annet stiller jeg meg litt uforstående til.

 

Dette er også noe forbrukerne har avgudet Sony for siden XBox ble lansert med bla. sin eksterne strømforsyning. Strømforsyningen internt i en PS4 Pro utgjør nesten 1/4-1/3 av arealet. Ergo markedet har lagt denne forventningen på Sony. Dette med "Less is More" ift. "kraftig men liten og kompakt" er også noe Sony bruker for å skille seg fra Xbox. 

 

Men selv Sony klarer ikke å overgå termodynamikkens lover med sine ultradyktige ingeniører.

If you dont want it, dont buy it. Simple as that.

 

EDIT:

Slik sett er jeg spent på hvordan designet på Scorpio blir. Jeg håper de går litt i andre retningen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kommer til å selge ps4en min da den er mer eller mindre ubrukt. Masse spill jeg vil gjennomføre som Uncharted 4 og kommende FF XV må jeg spille etter å ha sett filmen. 30 fps klarer jeg ikke å spille med, jeg blir fysisk uvel av det. Ser 60fps er planlagt med nye FF XV spillet og Uncharted 4. Det tar jeg glatt over 4K. Så blir å kjøpe proen jeg også tenker jeg.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Kommer til å selge ps4en min da den er mer eller mindre ubrukt. Masse spill jeg vil gjennomføre som Uncharted 4 og kommende FF XV må jeg spille etter å ha sett filmen. 30 fps klarer jeg ikke å spille med, jeg blir fysisk uvel av det. Ser 60fps er planlagt med nye FF XV spillet og Uncharted 4. Det tar jeg glatt over 4K. Så blir å kjøpe proen jeg også tenker jeg.

Er ingen 60 fps i Uncharted 4 på pro. Stiller meg også kritisk til de får dette til med FF XV. Tipper det blir som Rise of the Tomb Raider, varierende fps mellom 45-55. Da foretrekker jeg helt klart stabile 30 fps. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...