Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

 

Kommer til å selge ps4en min da den er mer eller mindre ubrukt. Masse spill jeg vil gjennomføre som Uncharted 4 og kommende FF XV må jeg spille etter å ha sett filmen. 30 fps klarer jeg ikke å spille med, jeg blir fysisk uvel av det. Ser 60fps er planlagt med nye FF XV spillet og Uncharted 4. Det tar jeg glatt over 4K. Så blir å kjøpe proen jeg også tenker jeg.

Er ingen 60 fps i Uncharted 4 på pro. Stiller meg også kritisk til de får dette til med FF XV. Tipper det blir som Rise of the Tomb Raider, varierende fps mellom 45-55. Da foretrekker jeg helt klart stabile 30 fps.

Slik hadde uncharted 4 sett ut i 60fps:

 

https://youtu.be/2qK7SNAd1ds

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kommer til å selge ps4en min da den er mer eller mindre ubrukt. Masse spill jeg vil gjennomføre som Uncharted 4 og kommende FF XV må jeg spille etter å ha sett filmen. 30 fps klarer jeg ikke å spille med, jeg blir fysisk uvel av det. Ser 60fps er planlagt med nye FF XV spillet og Uncharted 4. Det tar jeg glatt over 4K. Så blir å kjøpe proen jeg også tenker jeg.

Er ingen 60 fps i Uncharted 4 på pro. Stiller meg også kritisk til de får dette til med FF XV. Tipper det blir som Rise of the Tomb Raider, varierende fps mellom 45-55. Da foretrekker jeg helt klart stabile 30 fps.

Slik hadde uncharted 4 sett ut i 60fps:

 

 

 

Ser rett og slett magisk ut. Konsollene må komme seg dit der 60fps er minimum.

Lenke til kommentar

Sonys klare mål med PS4 og PS4 Pro er å trykke mest mulig inn på minst mulig areal. Ergo bør det ikke komme som en overaskelse at det blir viftestøy under tung belastning. Å forvente noe annet stiller jeg meg litt uforstående til.

 

Dette er også noe forbrukerne har avgudet Sony for siden XBox ble lansert med bla. sin eksterne strømforsyning. Strømforsyningen internt i en PS4 Pro utgjør nesten 1/4-1/3 av arealet. Ergo markedet har lagt denne forventningen på Sony. Dette med "Less is More" ift. "kraftig men liten og kompakt" er også noe Sony bruker for å skille seg fra Xbox. 

 

 

 

Eh....?

Har du glemt at Xbox One S har strømforsyning inni. Xbox One S er en god del mindre enn PS4 Pro.

Xbox One S støyer ikke i nærheten av det PS4 gjør....

I hvertfall ikke her i huset.

 

 

 

Eh....?

Har du glemt at Xbox One S har strømforsyning inni. Xbox One S er en god del mindre enn PS4 Pro.

Xbox One S støyer ikke i nærheten av det PS4 gjør....

I hvertfall ikke her i huset.

Sa jeg jeg at One har ekstern PSU? One har et mye større kabinett.

 

Jeg snakker om One S, snakker du om One (uten S) ?

For til opplysning så er PS4 Pro 22% større i kabinettet enn One S.

Begge har strømforsyningen inni.

Og Xbox One S er LANGT mindre støyende.

 

Så ditt argument om "less is more" vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om One S, snakker du om One (uten S) ?

For til opplysning så er PS4 Pro 22% større i kabinettet enn One S.

Begge har strømforsyningen inni.

Og Xbox One S er LANGT mindre støyende.

 

Så ditt argument om "less is more" vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke.

 

 

Nå er det vel heftigere specs og mer strømkrevende komponenter i PS4pro enn i XBoneS, så at den har større behov for å kvitte seg med varme er vel ingen overraskelse. 

Men hadde selvfølgelig vært digg med en lydløs enhet. Virker som om det er stor individuell forskjell på konsollene fra Sony for tiden. Har verken sett eller hørt en XBone, så kan ikke uttale meg om dem. Men forrige PS4 jeg hadde var en liten jetmotor, så gledelig at min nye PS4pro var vesentlig mer stillegående da jeg testet Ratchet&Clank for etpar uker siden. 

Lenke til kommentar

Med tanke på forskjellene i følge flere nettsider ikke er ekstreme så skjønner jeg godt at folk velger andre alternativer.

 

Tror endel har trodd at dobling av GPU kraft har automatisk betyd dobling av FPS. Dessverre så er det noe mer komplisert en som så. Selv om det er ute og kommer flere spill som vil ha ulåst eller 60 fps for 1080p spillere. Eller supersampling for å slippe dårlig AA.

 

Jeg har heletiden sett på Pro som en PS4 med et hopp i oppløsning. Det er forskjell på 720,900,1080p og opp til 1400-1800p altså. Sleng på HDR også så har du potensialet til vesentlig penere spill en hva XBO og PS4 klarer. Men kan skjønne dem som ikke har et 4K HDR TV ikke er så imponert. Og det er stort sett dem jeg har sett klaget rundt på forum osv..

Lenke til kommentar

 

Sonys klare mål med PS4 og PS4 Pro er å trykke mest mulig inn på minst mulig areal. Ergo bør det ikke komme som en overaskelse at det blir viftestøy under tung belastning. Å forvente noe annet stiller jeg meg litt uforstående til.

 

Dette er også noe forbrukerne har avgudet Sony for siden XBox ble lansert med bla. sin eksterne strømforsyning. Strømforsyningen internt i en PS4 Pro utgjør nesten 1/4-1/3 av arealet. Ergo markedet har lagt denne forventningen på Sony. Dette med "Less is More" ift. "kraftig men liten og kompakt" er også noe Sony bruker for å skille seg fra Xbox. 

 

 

 

Eh....?

Har du glemt at Xbox One S har strømforsyning inni. Xbox One S er en god del mindre enn PS4 Pro.

Xbox One S støyer ikke i nærheten av det PS4 gjør....

I hvertfall ikke her i huset.

 

 

 

Eh....?

Har du glemt at Xbox One S har strømforsyning inni. Xbox One S er en god del mindre enn PS4 Pro.

Xbox One S støyer ikke i nærheten av det PS4 gjør....

I hvertfall ikke her i huset.

Sa jeg jeg at One har ekstern PSU? One har et mye større kabinet

Jeg snakker om One S, snakker du om One (uten S) ?

For til opplysning så er PS4 Pro 22% større i kabinettet enn One S.

Begge har strømforsyningen inni.

Og Xbox One S er LANGT mindre støyende.

 

Så ditt argument om "less is more" vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke.

 

Jeg skriver da klart og tydelig Xbox siden første innlegg. Ikke Xbox 360 (som forsåvidt også hadde ekstern strømforsyning), One  eller One S.

 

Å sammenligne XBO Slim mot PS4 Pro i denne sammenhengen blir også noe merkverdig. Slim er kun en produksjonskrymping hvor man ender opp med mindre strømforbruk og varme mens Pro er det stikk motsatte.

 

Slim er også noe MS har tatt etter Sony på i denne generasjonen. Slim har også alltid dreiet seg om produksjonskrymping, mindre strømforbruk, fjerning av "unødvendig" hardware, senke produksjonskostnader osv. for å ende opp med en designrefresh aka Slim utgave. Jeg kan ikke huske at PS2 Slim eller PS3 Slim gjorde noe annet her.

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Pro er en fin gap stop til Scorpio kommer. Litt mere utnyttelse av en 4K tv

Ja men da må også texture kvaliteten opp. For hvis ikke så blir forskjellen mellom Pro og Scorpio minimale da oppskalering og checkerboard rendering er såpass bra. Ihvertfall om grunn oppløsningen er 1800p. Jeg håper bare at flere nyere spill på Pro og Scorpio får på plass bedre motion filter. For jo høyere oppløsning jo verre er det å spille i 30 fps opplever jeg nå etter Pro er i hus.

 

Skyrim som er i native 4K er forferdelig å spille på Pro. Ingen motion filter betyr et skarpt bilde som vrir seg til grøt så fort du beveger deg. Hadde et bra motion filter vært på plass så hadde det vært spillbart for meg.

 

Så jeg håper virkelig at motion filter blir fokusert på i tiden fremmover med Pro og Scorpio.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skriver da klart og tydelig Xbox siden første innlegg. Ikke Xbox 360 (som forsåvidt også hadde ekstern strømforsyning), One  eller One S.

 

 

Å sammenligne XBO Slim mot PS4 Pro i denne sammenhengen blir også noe merkverdig. Slim er kun en produksjonskrymping hvor man ender opp med mindre strømforbruk og varme mens Pro er det stikk motsatte.

 

Slim er også noe MS har tatt etter Sony på i denne generasjonen. Slim har også alltid dreiet seg om produksjonskrymping, mindre strømforbruk, fjerning av "unødvendig" hardware, senke produksjonskostnader osv. for å ende opp med en designrefresh aka Slim utgave. Jeg kan ikke huske at PS2 Slim eller PS3 Slim gjorde noe annet her.

 

 

Jeg skjønner at det ikke er vits å diskutere med deg, da du ikke har oversikt på hva som skjer.

1. Xbox One S har fått nye features som en liten GPU-boost, RAM-boost, 4k oppskalering, HDR og UHD-avspilling. Altså ikke bare snakk om å krympe konsollen.

Så jeg er ikke enig om at dette er stikk motsatt av PS4 Pro. 

Jada, Pro drar den lengre, men Xbox One S yter bedre enn tidligere One, og den er blitt mindre.

Noe som viser mangel på kunnskap om XBox One S

knipseldvxp8.png

 

2. Du skriver at "Slim er noe MS har tatt etter Sony denne generasjoen". 

Tydeligvis har du glem Xbox360 Slim.

Noe som viser mangel på kunnskap om tidligere generasjoner.

IMG_1992.JPG

 

3. Du viser tegn på å ha glemt at minste PS2 slim gikk fra intern til ekstern strømforsyning.

Noe som viser mangel på kunnskaper om konsollene.

Sony-Playstation-2-Slim-Console-Complete

 

 

Så jeg tror vi legger diskusjonen død, så slipper vi å hele tiden rette opp "missforståelser".

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...