Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, ettersom ps3en min streika her om dagen, så frister det å anskaffe en ps4 pro. Har Samsung ju7005 4K uhd TV. Er det noen her som har erfaringer med denne og hdr på ps4 pro, kom visst støtte for hdr på denne tv-en i 1460 oppdateringen. Og sist, men ikke minst, hvordan er bildekvaliteten og bildeflyten i spillene på ps4 pro? Tenker da mest for de med 4K hdr TV.

Har Samsung js9505, 4k uhd med hdr. PS4 Pro er det lureste jeg har gjort når det gjelder spil/konsoll.  Bildekvalitet og flyt varierer jo fra spill til spill på ps4 pro slik som på alle konsoller til dags dato.  Men de som er patchet og støtter pro ser bedre ut og flyter bedre enn på vanlig ps4. Når du sitter på en 4K samsung tv med støtte for hdr så kjøper du ps4 pro selvsagt hvis du skal ha ny konsoll. Ingen grunn til å kjøpe vanilla ps4. Da er det bedre å spare pengene til noe annet.

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har Samsung js9505, 4k uhd med hdr. PS4 Pro er det lureste jeg har gjort når det gjelder spil/konsoll.  Bildekvalitet og flyt varierer jo fra spill til spill på ps4 pro slik som på alle konsoller til dags dato.  Men de som er patchet og støtter pro ser bedre ut og flyter bedre enn på vanlig ps4. Når du sitter på en 4K samsung tv med støtte for hdr så kjøper du ps4 pro selvsagt hvis du skal ha ny konsoll. Ingen grunn til å kjøpe vanilla ps4. Da er det bedre å spare pengene til noe annet.

 

 

 

Hadde ikke noe planer om å kjøpe vanilla ps4, men tenkte på hvordan flyten og bildekvaliteten var på pro´en. Står mellom pro eller ingenting. Vurderer å smelle til å kjøpe enn, men er litt red sony forcer ps5 release tidligere enn antatt grunnet xbox scorpio :/. Også litt synd den ikke har UHD blu ray leser, blir dessverre en ekstra enhet på meg da :/ får vell vente til 2017 modellen av samsung sin UHD blu ray leser. 2016 versjonen har dessverre gamle tizen OS builden.

 

Siste spørsmål, har du HDR i game mode?, og støtter alle HDMI portene det?

Lenke til kommentar

 

 

Har Samsung js9505, 4k uhd med hdr. PS4 Pro er det lureste jeg har gjort når det gjelder spil/konsoll.  Bildekvalitet og flyt varierer jo fra spill til spill på ps4 pro slik som på alle konsoller til dags dato.  Men de som er patchet og støtter pro ser bedre ut og flyter bedre enn på vanlig ps4. Når du sitter på en 4K samsung tv med støtte for hdr så kjøper du ps4 pro selvsagt hvis du skal ha ny konsoll. Ingen grunn til å kjøpe vanilla ps4. Da er det bedre å spare pengene til noe annet.

 

 

 

Hadde ikke noe planer om å kjøpe vanilla ps4, men tenkte på hvordan flyten og bildekvaliteten var på pro´en. Står mellom pro eller ingenting. Vurderer å smelle til å kjøpe enn, men er litt red sony forcer ps5 release tidligere enn antatt grunnet xbox scorpio :/. Også litt synd den ikke har UHD blu ray leser, blir dessverre en ekstra enhet på meg da :/ får vell vente til 2017 modellen av samsung sin UHD blu ray leser. 2016 versjonen har dessverre gamle tizen OS builden.

 

Siste spørsmål, har du HDR i game mode?, og støtter alle HDMI portene det?

 

Rimelig synd og overraskende at den ikke har uhd bd spiller ja. Merkelig valg av Sony, men går vel på kostnader. Flyten og bildekvaliteten er bedre enn på vanilla ps4 - for de spillene som er patchet. Det er en god del, men ikke sååå mange med tanke på det store antall spill som finnes. Noen spill ser MYE bedre ut, andre litt bedre osv... det varierer. Noen kjører med locked frame rate på 30 slik som vanilla, andre kjører med bedre frame rate. Så det er varierende. Bedre om du spør om spesifikke spill så blir det lettere å svare egentlig :)

 

Ja, jeg har HDR i game mode. Xbox One S HDR inn på HDMI port 3 og PS4 pro i HDR på HDMI 4. Har faktisk ikke sjekket de andre inputene. Men kan skru på UHD Color på alle fire portene på min TV så regner med det går bra. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Har Samsung js9505, 4k uhd med hdr. PS4 Pro er det lureste jeg har gjort når det gjelder spil/konsoll.  Bildekvalitet og flyt varierer jo fra spill til spill på ps4 pro slik som på alle konsoller til dags dato.  Men de som er patchet og støtter pro ser bedre ut og flyter bedre enn på vanlig ps4. Når du sitter på en 4K samsung tv med støtte for hdr så kjøper du ps4 pro selvsagt hvis du skal ha ny konsoll. Ingen grunn til å kjøpe vanilla ps4. Da er det bedre å spare pengene til noe annet.

 

 

 

Hadde ikke noe planer om å kjøpe vanilla ps4, men tenkte på hvordan flyten og bildekvaliteten var på pro´en. Står mellom pro eller ingenting. Vurderer å smelle til å kjøpe enn, men er litt red sony forcer ps5 release tidligere enn antatt grunnet xbox scorpio :/. Også litt synd den ikke har UHD blu ray leser, blir dessverre en ekstra enhet på meg da :/ får vell vente til 2017 modellen av samsung sin UHD blu ray leser. 2016 versjonen har dessverre gamle tizen OS builden.

 

Siste spørsmål, har du HDR i game mode?, og støtter alle HDMI portene det?

 

Rimelig synd og overraskende at den ikke har uhd bd spiller ja. Merkelig valg av Sony, men går vel på kostnader. Flyten og bildekvaliteten er bedre enn på vanilla ps4 - for de spillene som er patchet. Det er en god del, men ikke sååå mange med tanke på det store antall spill som finnes. Noen spill ser MYE bedre ut, andre litt bedre osv... det varierer. Noen kjører med locked frame rate på 30 slik som vanilla, andre kjører med bedre frame rate. Så det er varierende. Bedre om du spør om spesifikke spill så blir det lettere å svare egentlig :)

 

Ja, jeg har HDR i game mode. Xbox One S HDR inn på HDMI port 3 og PS4 pro i HDR på HDMI 4. Har faktisk ikke sjekket de andre inputene. Men kan skru på UHD Color på alle fire portene på min TV så regner med det går bra. 

 

 

kunne vell sikkert sjekket dette selv i innstillinger, men har ikke mulighet til å sjekke før i morgen, grunnet skole, og 10 mil fraværende fra tven. Og som den nysgjerrige jeg er så hater jeg å vente med å finne ut slike ting. Frister meget å kjøpe, men blir mest for fifa, last of us og sist men ikke minst crash bandicot remastered som kommer på nyåret. Har pc som jeg liker å spille FPS og litt mer seriøs spill, men er godt å kunne slappe av litt med konsoll. Får håpe den kommer på black friday i morgen, da ryker jeg nok. Får håpe de avventer noen år med ps5 til tross for Microsoft sine planer om scorpio. 

 

Ett lite bonus spørsmål til de som vet. Jeg har noen hdmi kabler jeg har kjøpt på biltema(billig og gir bilde/lyd) vet at HDMI kabler egentlig skal være "future proof" altså de nye standardene som har kommet de siste årene har kun vært i firmware og i selve "chipen/porten" men har lest litt på utenlandske forum at folk ikke har fått til HDR på kabler som ble reklamert for å støtte 1.3 tilbake for mange år siden. Noen her som har erfaringer med dette? 

Lenke til kommentar

 

 

Og om du har VR, så støtter ikke den VR-boksen HDR passtrough...sånn til info.

 

Noe som er helt hinsides all fornuft....

Helt utrolig med en slik stor glipp... kem gidde å skifte hdmi kabler fram og tilbake

 

Vi får håpe at Sony kommer med en ny split-box vi kan kjøpe eksternt som støtter 4k og HDR.

De snakket om det på Podcast Beyond, at det bør være mulig og rimelig enkelt å få til.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! har hatt ps4 pro siden launch og jeg begynner å bli kraftig irritert når jeg spiller battlefield 1. Viftene suser for full guffe og er på tur til å lette i fra bakken! hører andre sier de spiller battlefield uten noen som heldst lyder.

 

Konsollen står helt normalt alene under tv benken med relativt god plass for luft. Romtemperatur er normal.

har jeg vert uheldig med min konsoll, eller er dette vanlig?

 

Burde jeg vurdere å levere den tilbake?

beklager om jeg poster i feil tråd.

 

PS. lyden høres dobbelt s høy ut i virkeligheten

 

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...