Gå til innhold

– Slik blir Nintendo NX


Anbefalte innlegg

Det var skrevet i ryktene at den er aktivt kjølt med en vifte. Det fikk flere til å tenke på Tegra X2(at X1 er kun placeholder).

 

Tegra X2 ryktes igjen å være like kraftig som Xbox1(vi får vite mer 22. aug fra Nvidia).

 

Uansett er Tegra X1 2-3x mer kraftig en Wii U igjen... sier litt.

 

Det kritiske her er design, og battertid. Her må Nintendo treffe godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk vil ikke ha Xbox One type grafikk i en håndholdt? Her snakkes det om nVidia Tegra X1 chip, den er greit nok ikke så powerful som PS4 osv men kan love bare Tegra X1 allerede hadde kjørt ALLE nintendo sine egne spill uten problemer. Det som ryktes nå er den nye Tegra chip'n som er basert på nyeste Pascal. Det pascal er kjent for er energy effency, noe som kommer veldig bra overens med håndholdt.

 

Altså, jeg kjenner denne tråden, her har vi en gruppe med nintendo fans som hater 3rd party, de driter i det, right? Ok. hvorfor snakker folk om bad performance nå når det er snakk om Tegra X1 eller evt nyere ARM chip som er custom design til Nintendo. Den kommer til å kjøre ALLE nintendo spill så LETT HD 60fps. Er ikke det folk ønsker seg? 

 

Se hvor søppel specs det er på 3DS, minner om første IBM maskina til mora mi, og dere vet hvor flott spill kjører på 3DS, tenk dere med en Tegra chip som er minst 1000x bedre enn det der 3DS maskinvare.

 

En annen ting, må dessverre ta "nvidia shield tv" inn i bildet, den allerede kjører spill på en grei måte men husk hva denne er basert på "ANDROID" nemlig. Den er IKKE optimized for gaming AT ALL. Tenk når nintendo lager sitt egen system (som wii u osv) da vil det ikke bli performance issues lenger.

 

Jeg forstår Nintendo for første gang, specs trenger man ikke bry seg om.

 

Jeg tolker dette også med at Nintendo driter i 3rd party's, jeg tror på en måte det blir sammarbeid mellom Nintendo og nVdia OG nvidia vil ta seg av 3rd party på en eller annen måte så kan Nintendo bare kjøre sin egen ting.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skrekk og gru.

 

Hva jeg også tenkte da jeg leste artikkelen.

 

Jeg tror denne kommer til å falle mellom to stoler; for svak til å konkurrere med andre hjemmekonsoller, for stor til å være praktisk som håndholdt.

Svak hardware, lav pris, fokus på familier og casual gamers. Omtrent som Wii, med andre ord. Wii solgte over hundre millioner (!) konsoller, og gav oss spill som Super Mario Galaxy 1 og 2. Tror NX kan bli bra. :) De sier jo også at NX ikke er en etterfølger etter Wii U, men er mer arvtageren etter Wii. Det jeg mener er viktigst er at Nintendo klarer å formidle hva NX faktisk er. Det er ikke en stuekonsoll og ikke en håndholdt konsoll, så hva er det? Det er der de sliter litt. Men vi får se. Lover uansett veldig bra. Blir spennende å se hva de får til over tid med den. :)

 

Folk vil ikke ha Xbox One type grafikk i en håndholdt?

Er 99% sikker på at NX ikke er håndholdt. Tror "flyttbar" er et bedre ord. :) Tror nok vanlige stuekonsoller (PS4, XBone, Wii U) kan sammenlignes med en PC, mens NX er bedre å sammenligne med en bærbar PC. Ikke fullt så kraftig, men mye enklere å dra med seg over alt, og kan kobles til vanlig TV og håndkontrollere. Den er dermed ikke "bærbar" på samme måte som 3DS, men langt enklere å dra med seg enn de andre stuekonsollene.

Lenke til kommentar

Folk vil ikke ha Xbox One type grafikk i en håndholdt? Her snakkes det om nVidia Tegra X1 chip, den er greit nok ikke så powerful som PS4 osv men kan love bare Tegra X1 allerede hadde kjørt ALLE nintendo sine egne spill uten problemer. Det som ryktes nå er den nye Tegra chip'n som er basert på nyeste Pascal. Det pascal er kjent for er energy effency, noe som kommer veldig bra overens med håndholdt.

 

Altså, jeg kjenner denne tråden, her har vi en gruppe med nintendo fans som hater 3rd party, de driter i det, right? Ok. hvorfor snakker folk om bad performance nå når det er snakk om Tegra X1 eller evt nyere ARM chip som er custom design til Nintendo. Den kommer til å kjøre ALLE nintendo spill så LETT HD 60fps. Er ikke det folk ønsker seg?

 

Det er nok noen som ikke er interessert i 3rd party, men «hater» er nok et sterkt ord. Mange, meg selv inkludert, sier «ja, takk, begge deler». Min personlige drøm var å forholde meg til kun 1 konsoll, og samtidig kunne få Nintendo-spill. I så fall ville det ikke vært en eneste grunn til å eie PS 4 eller Xbox (for meg). Med denne maskinvaren blir jeg tvunget til å velge: GTA, Fifa, Farcry ++++ vs Mario og Zelda.

 

At konsollen er håndholdt gir meg ingenting. Jeg kjører bil til jobb og spiller når damen er til sengs.

 

Edit: Hvorvidt NX vil kjøre alle Nintendo-spill i 60 fps vet vi ingenting om. Det vil avhenge av hvor krevende spill de lager. Dette så vi jo på Wii U. Enkle spill, som Super Mario World, kjører stabilt i 60 fps. Mer krevende spill, hvor det skjer mye på skjermen samtidig, var det verre med.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk vil ikke ha Xbox One type grafikk i en håndholdt? Her snakkes det om nVidia Tegra X1 chip, den er greit nok ikke så powerful som PS4 osv men kan love bare Tegra X1 allerede hadde kjørt ALLE nintendo sine egne spill uten problemer. Det som ryktes nå er den nye Tegra chip'n som er basert på nyeste Pascal. Det pascal er kjent for er energy effency, noe som kommer veldig bra overens med håndholdt.

 

Altså, jeg kjenner denne tråden, her har vi en gruppe med nintendo fans som hater 3rd party, de driter i det, right? Ok. hvorfor snakker folk om bad performance nå når det er snakk om Tegra X1 eller evt nyere ARM chip som er custom design til Nintendo. Den kommer til å kjøre ALLE nintendo spill så LETT HD 60fps. Er ikke det folk ønsker seg? 

 

Se hvor søppel specs det er på 3DS, minner om første IBM maskina til mora mi, og dere vet hvor flott spill kjører på 3DS, tenk dere med en Tegra chip som er minst 1000x bedre enn det der 3DS maskinvare.

 

En annen ting, må dessverre ta "nvidia shield tv" inn i bildet, den allerede kjører spill på en grei måte men husk hva denne er basert på "ANDROID" nemlig. Den er IKKE optimized for gaming AT ALL. Tenk når nintendo lager sitt egen system (som wii u osv) da vil det ikke bli performance issues lenger.

 

Jeg forstår Nintendo for første gang, specs trenger man ikke bry seg om.

 

Jeg tolker dette også med at Nintendo driter i 3rd party's, jeg tror på en måte det blir sammarbeid mellom Nintendo og nVdia OG nvidia vil ta seg av 3rd party på en eller annen måte så kan Nintendo bare kjøre sin egen ting.

 

 

 

 

Hva får deg til å tro at denne vil få dårligere tredjepartsstøtte enn 3DS?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det, 3DS + Wii U = NX.

 

Her er hvordan jeg tror det blir: (ikke ta bildene for serøst nå, er bare mockups) brukes bare som eksempel.

 

Først vi kommer til å ha cartridges:

 

VXlKZURX.jpeg

 

Så en håndholdt (3ds nx):

 

smart-boy-concept-pierre-cerveau-1458305

 

 

Så har vi en docking statsjon som også er nevnt, og her er slik hvordan jeg har tenkt det og muligheten er der og er heller ikke så komplisert.

 

Du bruker Cartridges på håndholdt'n (3DS NX) så har du en dockingstsasjon som nevnt.

Denne 3DS NX (håndholdt) kommer til å bruke Tegra X1 chip, muligens oppgradert men ikke fullt Tegra X2 performance. (codename "parker") google it.

Når du da setter denne 3DS NX håndholdte kontrolleren på docking så vil Tegra X2 aktiveres som muligens vil ha Xbox One ytelse.

 

Problemet jeg ser med håndholdt er batteri og man vil ikke ha så super power hardware der, batteriet vil ikke holde spesielt lenge.

 

Tegra X1 som vi kjenner til (ligger på en nvidia shield tv, har dette selv) og allerede DETTE kjører Wii games på 1080p 60fps på en emulator... Er du kanskje ikke helt kjent med emulator så krever det et monster PC for å kjøre ting smooth. Og når en gjeng med super geeks (dolphin emulator gutta) har klart å emulere nintendo spill på en android system som kjører Tegra X1. Noe sier meg at Nintendo har ingen problem å nå 1080p 60 FPS anytime. Tegra X1 er minst millioner ganger raskere enn dagens New 3DS hardware, no doubt about it.

 

Klarer de dette så hadde det vært flott. Tenk deg EA games lager Fifa 18 eller hvor langt de har kommet nå, de lager det på Cartridge, du setter det det nye 3DS (nx) så vil du kunne spille som normalt du gjør på en 3DS bare med mye bedre grafikk og oppløsning+++.

 

Så tenker du vil spille på 55" samsung tv, da setter du 3DS (nx) på docking, og da vil automatisk NX oppdage, "OK docking koblet til" og da blir hardware'n fra docking bli aktivert for å dra det Fifa spillet på enda høyere oppløsning, grafikk osv.

 

Det er mulig det blir for high-tech for nintendo men muligheten er der. Og hvis man enda ser på prislappen på en nvidia shield TV, den er ikke mye med tanke på ytelsen den kan gi til håndholdt system.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det, 3DS + Wii U = NX.

 

Her er hvordan jeg tror det blir: (ikke ta bildene for serøst nå, er bare mockups) brukes bare som eksempel.

 

Først vi kommer til å ha cartridges:

 

VXlKZURX.jpeg

 

Så en håndholdt (3ds nx):

 

smart-boy-concept-pierre-cerveau-1458305

 

 

Så har vi en docking statsjon som også er nevnt, og her er slik hvordan jeg har tenkt det og muligheten er der og er heller ikke så komplisert.

 

Du bruker Cartridges på håndholdt'n (3DS NX) så har du en dockingstsasjon som nevnt.

Denne 3DS NX (håndholdt) kommer til å bruke Tegra X1 chip, muligens oppgradert men ikke fullt Tegra X2 performance. (codename "parker") google it.

Når du da setter denne 3DS NX håndholdte kontrolleren på docking så vil Tegra X2 aktiveres som muligens vil ha Xbox One ytelse.

 

Problemet jeg ser med håndholdt er batteri og man vil ikke ha så super power hardware der, batteriet vil ikke holde spesielt lenge.

 

Tegra X1 som vi kjenner til (ligger på en nvidia shield tv, har dette selv) og allerede DETTE kjører Wii games på 1080p 60fps på en emulator... Er du kanskje ikke helt kjent med emulator så krever det et monster PC for å kjøre ting smooth. Og når en gjeng med super geeks (dolphin emulator gutta) har klart å emulere nintendo spill på en android system som kjører Tegra X1. Noe sier meg at Nintendo har ingen problem å nå 1080p 60 FPS anytime. Tegra X1 er minst millioner ganger raskere enn dagens New 3DS hardware, no doubt about it.

 

Klarer de dette så hadde det vært flott. Tenk deg EA games lager Fifa 18 eller hvor langt de har kommet nå, de lager det på Cartridge, du setter det det nye 3DS (nx) så vil du kunne spille som normalt du gjør på en 3DS bare med mye bedre grafikk og oppløsning+++.

 

Så tenker du vil spille på 55" samsung tv, da setter du 3DS (nx) på docking, og da vil automatisk NX oppdage, "OK docking koblet til" og da blir hardware'n fra docking bli aktivert for å dra det Fifa spillet på enda høyere oppløsning, grafikk osv.

 

Det er mulig det blir for high-tech for nintendo men muligheten er der. Og hvis man enda ser på prislappen på en nvidia shield TV, den er ikke mye med tanke på ytelsen den kan gi til håndholdt system.

 

 

Var noe tilsvarende jeg tenkte meg, forhåpentligvis med en bedre kontroller, det er også kritisk for porting av spill

 

Tror imidlertid ikke docking stasjon er mer en strøm inn og hdmi ut å legge gpu eksternt vil komplisere og fordyre mye. Ville uansett vært smart å kunne koble til hdmi uten docking stasjon, ser heller ikke poenget i å redusere ytelse på intern skjerm, regner med at den er hd.

Ja du kan ønske det hvis du skal spille lenge på batteri men det vil være en instilling eller knapp for power save mode.

Lenke til kommentar

Jammen så dra meg baklengs inn i fuglekassa, det var jo nettopp noe slikt jeg drømte om at Nintendo NX skulle bli.

 

Det kan da ta over for både WiiU OG 3DS. Første tanke som faller meg inn da er selvfølgelig, POKÉMON PÅ STORSKJERMEN MED HÅNDKONTROLLER!"!"!

 

Interessenivå gikk nettopp over 9000. :p

Enig. Dette er det lureste Nintendo kan gjøre. Nå må de bare gjøre gode valg på hardwaren, sånn at komfort, batteri og kraft ikke lider for mye. Og de må legge seg på et fornuftig prisnivå.

 

Nå kan Nintendo drite litt i hva tredjepartene holder på med, de klarer helt fint selv å fylle utgivelseskalenderen til én plattform helt fint alene. Det er bare å se på den samlede outputten deres til 3DS og Wii U, mer enn bra nok etter min mening til å rettferdiggjøre kjøpet av én konsoll. (Litt irriterende å måtte kjøpe to)

 

Bonbattery er på villspor, denne konsollen blir antakelig vesentlig kraftigere enn Wii U. Muligens vil den nærme seg Xbox One, noe som er ganske utrolig for en maskin vi kan spille med på bussen. 

 

 

Tipper forøvrig de klarer helt fint å skvise ut 5-6 timer med spilletid fra batteriet, slik 3DS klarer i dag. Tableter har jo ofte bedre batteritid enn dette, og jeg tipper at denne maskinen kommer til å bruke en litt lavere oppløsning når den brukes i handheld mode, noe som også betyr at maskinen automatisk kan klokke ned cpu og gpu litt for å spare batteri uten at du vil merke noe annet enn at oppløsningen er lavere. (og dette vil heller ikke være så merkbart, siden skjermen er ganske liten. Vitas 540p er bra nok for meg på en 5" skjerm, NX kan legge seg på noe lignende, såklart med mye bedre grafikk ellers siden Tegra X1 er rundt ti ganger kraftigere enn Vitas chip). Så kan maskinen kjørte på full pupp når den er docket, kanskje til og med litt overklokket hvis docken kommer med en kjøleløsning.

 

Dette er spennende. Har ikke vært så spent på en konsollannonsering noen gang før   :dribble:

 

 

 

Er 99% sikker på at NX ikke er håndholdt. Tror "flyttbar" er et bedre ord.  :) Tror nok vanlige stuekonsoller (PS4, XBone, Wii U) kan sammenlignes med en PC, mens NX er bedre å sammenligne med en bærbar PC. Ikke fullt så kraftig, men mye enklere å dra med seg over alt, og kan kobles til vanlig TV og håndkontrollere. Den er dermed ikke "bærbar" på samme måte som 3DS, men langt enklere å dra med seg enn de andre stuekonsollene.

 

 

Skrev et halvlangt svar til deg her, men mistet det på en eller annen måte. Men kort sagt: Jeg er sikker på at du er på bærtur. Dette kommer til å bli en håndholdt/bærbar konsoll først og fremst, usikkerheten knytter seg til hvordan den vil fungere som hjemmekonsoll. Hvorfor i huleste skulle de lage en flyttbar hjemmekonsoll? Det er jo ingen som trenger det.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrev et halvlangt svar til deg her, men mistet det på en eller annen måte. Men kort sagt: Jeg er sikker på at du er på bærtur. Dette kommer til å bli en håndholdt/bærbar konsoll først og fremst, usikkerheten knytter seg til hvordan den vil fungere som hjemmekonsoll. Hvorfor i huleste skulle de lage en flyttbar hjemmekonsoll? Det er jo ingen som trenger det.

Er bare å lese i artikkelen.

 

"Maskinen skal ha en egen skjerm, og kommer visstnok også med håndkontrollere som er festet på hver sin side av maskinen. Dette er i så fall en ganske spesiell løsning, og muligens det Nintendo har referert til når de har brukt formuleringen «nytt konsept» om maskinen."

 

Håndkontrollere. I flertall. Da kan vi med en gang utelukke en vanlig bærbar som DS og 3DS. NX støtter flere spillere. Det jeg tror er at "fest til" betyr meg kabel, så kontrolleren får strøm via selve konsollen, og dermed trenger vi ikke tenke på batteritid. Legg også merke til dette med "nytt konsept".

 

"Meningen med denne løsningen er at man kan ta konsollen med seg når man er på farten. Når man er hjemme kan man sette maskinen i en dokkingstasjon for å koble den til TV-en, ta av håndkontrollerne og bruke den som en «vanlig» spillkonsoll."

 

Hvorfor i all verden skal jeg gidde ta bort halve 3DSen og bruke den som kontroller, og sette den andre halvdelen i en dockingstasjon? Det jeg heller vil er å dra med en GameCube på hytta for å spille Mario Kart med noen kompiser en gang i blandt. Kan ta med en vanlig GameCube, men den trenger for mange kabler, kontrollene er løse, og jeg trenger en ekstern TV. Mye bedre å bare dra med seg en liten GameCube med innebygget TV og kontrollere. Da kan man jo for den saks skyld dra på langtur og la barna spille på Gamecube i baksetet. :)

 

Og ja, jeg skjønner det kan være vanskelig å se for seg en 3DS som er flere ganger større enn XL. Men nettbrett er også rimelig store uten at folk klager. :) På toppen av det hele er NX ikke neste generasjon, verken til Wii U eller 3DS. Aner ikke om Wii U vil bli støttet lenge, men 3DS lever i beste velgående, og vil nok holde det gående lenge.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har såklart lest artikkelen Schreiber, jeg har faktisk også lest Eurogamers artikkel, som denne er basert på. Jeg har også  lest ekstremt mye på diverse forum, hvor folk som er langt smartere enn meg og deg har kommet med sine analyser. Kort sagt,  "håndkontrollere" betyr helt sikkert ikke det du tror, det er i så fall mest trolig snakk om endestykker du "klipper" på sidene av skjermen, den blir antakelig ikke noe spesielt stor. (Ligner mest på en DS med bare én skjerm, tipper de lander på en 3DS XL-størrelse.)

 

Se Eurogamers mock up:

 

EDIT, Hmm, bildet funket ikke. Bare trykk inn på artikkelen til Eurogamer på denne linken så ser dere.

 

Det er ikke noe vits å snakker mer om 3DS, dette er oppfølgeren til 3DS. (Og antakelig også WIi U, men her kan det kanskje komme kraftigere dockingstasjoner etterhvert som gir maskinen ytterligere boost når du bruker den hjemme). Dette blir først og fremst et beist av en håndholdt, som også kan kobles til TV-en din. Nintendo har ingen interesse av å lage en laptop-variant av en hjemmekonsoll, det er det ingen som snakker om der ute heller.

 

EDIT: For ordens skyld har jeg tatt med et direkte sitat fra Eurogamers artikkel: (Som nevnt tidligere er det de som "breaket" denne saken)

 

"Nintendo's upcoming NX will be a portable, handheld console with detachable controllers, a number of sources have confirmed to Eurogamer."

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det, 3DS + Wii U = NX.

 

Her er hvordan jeg tror det blir: (ikke ta bildene for serøst nå, er bare mockups) brukes bare som eksempel.

 

Først vi kommer til å ha cartridges:

 

VXlKZURX.jpeg

 

Så en håndholdt (3ds nx):

 

smart-boy-concept-pierre-cerveau-1458305

 

 

Så har vi en docking statsjon som også er nevnt, og her er slik hvordan jeg har tenkt det og muligheten er der og er heller ikke så komplisert.

 

Du bruker Cartridges på håndholdt'n (3DS NX) så har du en dockingstsasjon som nevnt.

Denne 3DS NX (håndholdt) kommer til å bruke Tegra X1 chip, muligens oppgradert men ikke fullt Tegra X2 performance. (codename "parker") google it.

Når du da setter denne 3DS NX håndholdte kontrolleren på docking så vil Tegra X2 aktiveres som muligens vil ha Xbox One ytelse.

 

Problemet jeg ser med håndholdt er batteri og man vil ikke ha så super power hardware der, batteriet vil ikke holde spesielt lenge.

 

Tegra X1 som vi kjenner til (ligger på en nvidia shield tv, har dette selv) og allerede DETTE kjører Wii games på 1080p 60fps på en emulator... Er du kanskje ikke helt kjent med emulator så krever det et monster PC for å kjøre ting smooth. Og når en gjeng med super geeks (dolphin emulator gutta) har klart å emulere nintendo spill på en android system som kjører Tegra X1. Noe sier meg at Nintendo har ingen problem å nå 1080p 60 FPS anytime. Tegra X1 er minst millioner ganger raskere enn dagens New 3DS hardware, no doubt about it.

 

Klarer de dette så hadde det vært flott. Tenk deg EA games lager Fifa 18 eller hvor langt de har kommet nå, de lager det på Cartridge, du setter det det nye 3DS (nx) så vil du kunne spille som normalt du gjør på en 3DS bare med mye bedre grafikk og oppløsning+++.

 

Så tenker du vil spille på 55" samsung tv, da setter du 3DS (nx) på docking, og da vil automatisk NX oppdage, "OK docking koblet til" og da blir hardware'n fra docking bli aktivert for å dra det Fifa spillet på enda høyere oppløsning, grafikk osv.

 

Det er mulig det blir for high-tech for nintendo men muligheten er der. Og hvis man enda ser på prislappen på en nvidia shield TV, den er ikke mye med tanke på ytelsen den kan gi til håndholdt system.

 

 

 

 

Mæn, dette er ca akkurat hva jeg håper ?

Jeg er definitivt villig til å betale for at dockingstasjonen øpper grafikken!

Lenke til kommentar

Det er ikke noe vits å snakker mer om 3DS, dette er oppfølgeren til 3DS. (Og antakelig også WIi U, men her kan det kanskje komme kraftigere dockingstasjoner etterhvert som gir maskinen ytterligere boost når du bruker den hjemme). Dette blir først og fremst et beist av en håndholdt, som også kan kobles til TV-en din. Nintendo har ingen interesse av å lage en laptop-variant av en hjemmekonsoll, det er det ingen som snakker om der ute heller.

Jeg snakker heller ikke om en Nintendo laptop. Det var bare mer for å vise hva jeg mener, dvs NX verken er en tradisjonell stuekonsoll eller håndholdt konsoll. Det er en mellomting. Det jeg sliter mest med er dette du sier om at det er "et beist av en håndhold konsoll". Du glemmer at veldig mange mener 3DS XL er alt for stor sånn den er, så hvordan har du tenkt å få en håndholdt konsoll som er enda større? Glem heller ikke at NX støtter flere spillere på én gang. Da holder det ikke med en knøttliten skjerm som på 3DS. Vil anta skjermen er minst like stor som på net nettbrett. Jo mindre skjermen er på konsollen, jo verre blir bildet når det skaleres opp på stor TV. Dette må man også ta med i beregningen.

 

Jeg er på ingen måte ekspert på Nintendo eller spillkonsoller, men jeg liker derimot å tenke utenfor boksen. Det er det dessverre veldig få som gjør i dag. Det er derfor vi får en enorm strøm med oppfølgere til gamle spill, mens nye spill alt for sjelden får en sjanse. Det er også derfor mange elsker Super Mario Galaxy 1 og 2, og håper på Galaxy 3 neste gang. Jeg håper derimot vi får noe helt annet. Super Mario 64 -> Super Mario Sunshine -> Super Mario Galaxy -> ???

 

Uansett gleder jeg meg til å finne ut mer om NX, og vurderer å forhåndsbestille den. Men etter lang spilltørke på 3DS og Wii U i starten er jeg ikke så sikker lenger. En bra launch lineup er nødvendig for å få meg interessert, men hva med resten av året? Eneste jeg vet er bekreftet så langt er Just Dance og et nytt Sonic, fra folkene bak Sonic Colours og Sonic Generations. Det lover svært bra, men jeg trenger mer enn ett bra Sonic-spill for å bli interessert. (og Zelda, så klart, men det kommer jo til Wii U også, og strengt tatt gir jeg blaffen i Zelda.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så rart at lineupen er litt mangelfull foreløpig, de har jo ikke engang offisielt annonsert konsollen enda. 

 

Du misforstod meg (med vilje?) når jeg sa at konsollen er et beist av en håndholdt. Jeg mente da i forhold til kraften til konsollen. Jeg skriver jo i en annen setning at jeg tipper den kommer til å bli på samme størrelse som 3DS XL ca, ikke større. 

 

Men ja, vi får se. Jeg er veldig spent.

Lenke til kommentar

 

Skal jeg drasse rundt på den kjøper jeg vell bare 3DS? 

Sånn jeg forstår det er NX en hybrid mellom stuekonsoll og bærbar. Konsollen kan brukes i en dockingstasjon hjemme og kobles til TV, men den har også egen skjerm. Dermed er det ikke noe problem å ta den med på hytta osv. Men den vil nok være betydelig større enn en 3DS, så jeg tror neppe den er "bærbar" i vanlig forstand. Kos deg med 3DSen, du. Den forsvinner nok neppe med det første. :) Spørsmålet er vel heller om Wii U får lov til å leve videre, siden NX strengt tatt ikke er neste generasjon Nintendo-konsoll. Det er vel mer en tredje konsollfamilie (stuekonsoll, bærbar, hybrid.)

 

Det blir dessverre niche konsoll som Wii U er jeg veldig redd for, siden bruksområdene er ganske lite, Å få kjøpt seg en liten reise monitor i dag er ganske billig og forventer ikke mye kvalitet i fra Nintendo i hardware mer en nødvendig som er så og si greit. Har aldri vært borti at konsoll er for "tung" å reise som 1 problem.

 

Det er heller ikkje nytt, Gamecube hadde jo at du kunne kjøpe med en skjerm du kunne koble på. Men tok heller ikkje av, det var jo til og med i den tiden det faktisk var vanskligere og finne 1 TV over alt.

 

Det jeg mente med 3DS er at den dekker veldig mye "reise konsollen" og den har en god del spill der som gjør det mer merklig når man konkurrerer med sin egen konsoll.

 

Så er vell vente om blir noen exclusive eller det er mer dei ikkje har annonsert, akkurat bare "hey vi heiv på en skjerm på den" er ikkje veldig imponerende i 2016. Vi får vente og se om det er mer, ikkje veldig imponerende enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh, ja om kontrollen blir noe i nærheten av ett knekkebrød med noen knapper og stikker på brekker jeg meg. Ergonomi må være en prioritet.

 

Håndholdt generelt har aldri tiltalt meg av nettopp den grunn.  Har eid GBA,3DS,PSP og VITA og alle har vært helt fatalt elendige å holde i og det er ikke mange timene spilling før dritten blir slengt fra seg. Hadde håp om at Vita skulle være brukbar, men her hadde vi plutselig stuekonsollspill på en håndholdt enhet med begrenset areal og krampeaktig utførelse av kontrollskjema... Jeg fullførte ett spill på denne konsollen, var vel Killzone: Mercenaries..men fryktet for hendene sin tilstand underveis. Heldigvis slapp jeg like mange timer med hard håndvoldtekt under Uncharted: Golden Abyss, da det spillet var ulidelig elendig og helt grusomt på alle plan utenom det grafiske.

 

Har ikke ord for hvor mye skepsis jeg har for NX nå som ett snev av håndholdt er ett faktum, og nærmest spikret i stein. Når det blir en sånn halv åtte krysning mellom så mye forskjellig dritt jeg ikke kan fordra og noe Nintendo har helt mistet grepet om de siste generasjonene..da  greier jeg ikke å tilfredstille entusiasmen min altså. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Kontrollen blir neppe optimal. Jeg vil tippe det blir en kombinasjon av to ulike deler, slik som Wii- kontroller + nunchuck.

 

 

smart-boy-concept-pierre-cerveau-1458305

 

 

Får jo vondt i hendene bare av å se på denne kontrollen.

 

Jeg er veldig spent på hvordan de skal lage en kontroller som både er liten nok til å kobles til en håndholdt konsoll men samtidig ligger behagelig i hendene.

Kontrollen blir neppe optimal. Jeg tipper kontrollen blir en kombinasjon av to ulike deler, slik som Wii + nunchuck.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...