Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Merko skrev (4 timer siden):

Litt merkelig uansett hva linker du mottar så MÅ du trekke inn Model 3. Ingen tvil om hva som er drømmebil nei.. 

Linker deg en test av Model S, første du svarer med er at Model 3 ikke er like bra. Like what.. Forventer du at den en dyrere bil i en annen kategori fra samme produsent skal være like bra? 

Sett deg inn i en bmw 5 serie og i en 3 serie etterpå. Slikt forskjell ville jeg ha forventet. Å gå fra en S til en 3 serie tesla er som to helt ulike biler. 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Espen Hugaas Andersen said:

Model 3 er bedre på noen områder, som er påpekt i artikkelen i TU, men Model S får nok en oppdatering relativt snart som reduserer forskjellene.

Tenker dashbordet vil bli ganske likt Model 3. Men kanskje Model S beholder skjermen bak rattet, eller erstatter den med HUD.

Tippet skjermen forsvinner. Roadster og Cybertruck mangler den jo og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Eplesaft said:

Hei!

 

Har en Nissan Leaf fra 2017 som er kjøpt brukt i fjor som vår første bil og vi skal nå til service. Har fått pristilbud på ca. 4 500 kr for service inkl. periodisk kjørekontroll. Er dette et ok tilbud?

Eu kontroll koster 1100kr+ og resten av servicen er vel påkrevd for å beholde garanti og koster sikkert litt. Høres greit ut for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Roadster konseptbilene hadde ekstra informasjon bak rattet og for passasjeren. Dette er forsåvidt også noe som kan komme på S/X, i stedet for skjermen.

hjrlqllllyw01.jpg

Ja nå sånt kan godt hende kommer. Ser at passasjeren og har en skjerm.

Men er noe annet en den store S/X har nå.

Finnes forøvrig å få kjøpt lignende til Model 3.

https://youtu.be/B98eKhhnP3Y

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eplesaft skrev (18 minutter siden):

Hei!

 

Har en Nissan Leaf fra 2017 som er kjøpt brukt i fjor som vår første bil og vi skal nå til service. Har fått pristilbud på ca. 4 500 kr for service inkl. periodisk kjørekontroll. Er dette et ok tilbud?

Med EU kontroll hørtes det ut som prisen de fleste betaler hos merke verksted, det er egentlig dyrt i forhold til jobben som blir gjort men slik er bare prisene blitt virker det som, eneste litt tidkrevende de gjør er å smøre opp bremsene dersom det blir gjort skikkelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eplesaft skrev (27 minutter siden):

Hei!

Har en Nissan Leaf fra 2017 som er kjøpt brukt i fjor som vår første bil og vi skal nå til service. Har fått pristilbud på ca. 4 500 kr for service inkl. periodisk kjørekontroll. Er dette et ok tilbud?

Periodisk kjørekontroll? EU-kontroll? Det er vel først når bilen er 4 år gammel.

Hadde min Leaf 2012-modell på kombinert service og EU-kontroll for 2 år siden. Det kom på 3500 kr.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
21 hours ago, Odin_83 said:

 

Hei, takk for tilbakemelding.

Jeg kom på denne i disser tider med black weekend. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/elmateriell/elbillader/180700/wallbox-pulsar-plus-elbillader-plp1-0-2-4-9-002-c-sort

Wallbox: som kan lades opp mot 7,4kW i mitt 230V anlegg tenker jeg.

Eller vil dere anbefale å gå for EOMini, Easee eller Zaptec?

Jeg har Wallbox og er fornøyd med den. Du få logget forbruk og slik via appen, og du kan justere ladestrøm med den. Du kan også, såvidt jeg har skjønt, registrere NFC brikker med den hvis den mot formodning skulle stå et sted der andre og kan få tilgang til den. Fargene på laderen forteller deg om ladestatus.

Kort sagt, en veldig grei lader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
unik42 skrev (37 minutter siden):

Jeg har Wallbox og er fornøyd med den. Du få logget forbruk og slik via appen, og du kan justere ladestrøm med den. Du kan også, såvidt jeg har skjønt, registrere NFC brikker med den hvis den mot formodning skulle stå et sted der andre og kan få tilgang til den. Fargene på laderen forteller deg om ladestatus.

Kort sagt, en veldig grei lader.

Takk så mye for nyttige tilbakemelding! 😄 Setter stor pris på!

Lenke til kommentar
Trestein skrev (8 timer siden):

Sett deg inn i en bmw 5 serie og i en 3 serie etterpå

Kan godt det, men det ikke relevansen for innlegget jeg poetry opprinnelig om model s testen.. 

Trestein skrev (8 timer siden):

Å gå fra en S til en 3 serie tesla er som to helt ulike biler. 

Da sier du jo et Tesla har klart det som er meningen. Poenget er jo at det skal være to helt ulike biler. Istedenfor andre produsenter som har en drøss av tilnærmet like biler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Kan godt det, men det ikke relevansen for innlegget jeg poetry opprinnelig om model s testen.. 

Da sier du jo et Tesla har klart det som er meningen. Poenget er jo at det skal være to helt ulike biler. Istedenfor andre produsenter som har en drøss av tilnærmet like biler. 

Jeg vet det. Men jeg liker S modellen mye bedre. Design er mye finere. Model 3 har veldig lav front i forhold til høyden. Den ser bestemor duck (el bilen hennes) aktig ut.

Model y har samme ulempene bortsett fra at den er enda høyere med like lav front.

Den ser rar ut forfra. 
 

Tesla burde skalert ned S modellen 10%.
Det hadde vert en grei bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Trestein said:

Jeg vet det. Men jeg liker S modellen mye bedre. Design er mye finere. Model 3 har veldig lav front i forhold til høyden. Den ser bestemor duck (el bilen hennes) aktig ut.

Model y har samme ulempene bortsett fra at den er enda høyere med like lav front.

Den ser rar ut forfra. 
 

Tesla burde skalert ned S modellen 10%.
Det hadde vert en grei bil. 

Fordelen med det er at man sitter høyere og får god oversikt ut av frontruten. At det ikke er noe display i veien hjelper og godt på sikten.

Men er enig i at Model S er en penere bil, dog litt utdatert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (18 minutter siden):

Fordelen med det er at man sitter høyere og får god oversikt ut av frontruten. At det ikke er noe display i veien hjelper og godt på sikten.

Men er enig i at Model S er en penere bil, dog litt utdatert.

Når man vanligvis sitter med hode i taket er ikke det så veldig relevant.

Veldig få biler man ser knærne på føreren når man møter dem. 

Model S er vel helt ok. Bare veldig upraktisk pga størrelse. Kjørt en x5 noen dager. Det var ekstremt upraktisk. Men en helt ok bil om du bare kjører på tofelts veier. 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Trestein said:

Når man vanligvis sitter med hode i taket er ikke det så veldig relevant.

Veldig få biler man ser knærne på føreren når man møter dem. 

Model S er vel helt ok. Bare veldig upraktisk pga størrelse. Kjørt en x5 noen dager. Det var ekstremt upraktisk. Men en helt ok bil om du bare kjører på tofelts veier. 

Men man trenger jo ikke å sitte med hodet i taket her da. Folk som kjører på bane er veldig glad for at man har så god plass til hjelm.

Men veldig smak å behag. Flotte biler å kjøre iallefall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (4 timer siden):

Jeg vet det. Men jeg liker S modellen mye bedre. Design er mye finere. Model 3 har veldig lav front i forhold til høyden. Den ser bestemor duck (el bilen hennes) aktig ut.

Model y har samme ulempene bortsett fra at den er enda høyere med like lav front.

Den ser rar ut forfra. 
 

Tesla burde skalert ned S modellen 10%.
Det hadde vert en grei bil. 

Man kan jo sammenligne utseende med millioner av biler opp mot Model S, ikke det som er poenget med testen. 

Men enig at Model S fra 2013 selv den dag idag er pen og ut konkurrerer det meste der ute 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...