Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å velge farge jeg. Jeg skal tilbake igjen til Tesla i Drammen på mandag for å gjøre bestillingen, men det var dette med fargen altså. Jeg likte blå først, men jeg ser at hvis jeg gjør en Chrome Delete så ser rød og hvit best ut. Pokker ta disse valgene altså! :D

 

Jeg liker også blå veldig bra på model 3, men jeg valgte hvit pga nøytraliteten og at jeg syns den passer model 3 bra. Svart er jeg lei av(hatt to på rad nå). Jeg anbefaler iallefall å velge noe annet enn standard fargen, lakken er dårlig. Evt velge standard å få den foliert! 

 

Kanskje påtide å åpne en dedikert model 3 tråd? :) 

Lenke til kommentar

Hva synes dere om denne saken: https://www.motor.no/artikler/bmw-kunde-foler-seg-lurt-av-kampanje-policy ? Jeg velger å tro at forhandleren ikke var kjent med at det skulle komme ny kampanje, noe som også bekreftes av importøren.

 

Man vet jo at priser går opp og ned, og man må selv velge om/når man vil inngå avtale. 20k er et ikke ubetydelig beløp, men det utgjør ikke mer enn ca 5 % av bilens kjøpesum. Skulle jeg klage dersom jeg kjøpte melk på Rema forrige uke, eller aksjer gjennom min fondsforvalter, og klage når jeg ser at prisen er lavere denne uken?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Surt, men de kan ikke komme og kreve en annen pris enn den prisen som står i avtalen de inngikk. Regner med det var skriftlig og hos en bilforhandler, ikke et nettkjøp.

 

Angrerettloven åpner for et ørlite håp. Den kan bare brukes når varen ikke er et tilvirkningskjøp (bestilt en med et spesielt utvalg egnskaper) og når kjøpet er gjort på nett og ikke "over disk" som det heter i angrerettloven. Jeg regner med dette ikke er tilfelle, men hvis det nå skulle være det kunne de brukt angreretten og bestilt bilen på ny til ny kampanjepris.

Lenke til kommentar

(...)

Angrerettloven åpner for et ørlite håp. Den kan bare brukes når varen ikke er et tilvirkningskjøp (bestilt en med et spesielt utvalg egnskaper) og når kjøpet er gjort på nett og ikke "over disk" som det heter i angrerettloven. Jeg regner med dette ikke er tilfelle, men hvis det nå skulle være det kunne de brukt angreretten og bestilt bilen på ny til ny kampanjepris.

 

Bilia selger vel ikke over nett så lite sannsynlig, og de fleste nye BMW som selges er tilpasset spesielt for kjøperen(bilene lages på bestilling) så da setter vel det en stopper for angreretten også. 

Lenke til kommentar

I elektronikk bransjen, så ser man flere og flere steder som tilbyr prisgaranti på 50 dager. Rart slik ikke kan overføres til andre steder også. Rimelig kjipt å se en vare bli solgt til 20,000,- mindre noen dager i etterkant. 

Bytte- og returrett kan avtales med den enkelte butikk. Hva hvis prisen hadde gått OPP 20k dagen etter at h*n hadde skrevet kontrakt? Burde selger ha justert prisen på hans bil opp da? Han valgte jo en dag, helt frivillig, å signere kjøpekontrakt for en bil, og hva prisen er IMO dagen før eller dagen etter er ikke relevant. Hvis du gir bud på, og kjøper, en leilighet for 5 mill, og uken etterpå får høre at den identiske naboleieligheten er solgt for 4 mill, ville du da klaget til selger/megler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...